Ari kirjoitti:
erfyt kirjoitti:
Elävää ravintoa yrittäneenä tiedän, että moinen ruokavalio vaatii enemmän sisua kuin itselläni on-
Huomenta
mitä tarkoitat "vaatii enemmän sisua"?? niin ja kerro miksi?
tv AP
Voin toki kertoa, tällä foorumilla ei taideta kauheasti tiukkistella off-topiceista...?
Itselläni eivät raa'at juurekset sula kovin hyvin, tulevat ulos täsmälleen samannäköisinä kuin menivät sisään. Makrot ovat elävässä ravinnossa pielessä, eli prodea ei saa tarpeeksi, koska kaikki prodelähteet (pähkinät, mantelit, siemenet) sisältävät myös kauheasti rasvaa. Nyt kolmen viikon karppauksen jälkeen makrot alkavat itselläni asettua oikeisiin suhteisiin, en pärjää ilman "puhdasta" prodea kaloista ja lihoista tai vähintäänkin munista ja juustosta. Veriryhmäruokavalion aikana otin prodet munista, kalasta ja maitotuotteista.
Idätetyistä viljoista tulee maha kipeäksi, eivätkä nekään sula kunnolla. Kovin vesipitoisista rehuista tulee runsaasti nautittuna huono olo (minulla tosin on tämä vesiongelma historiassani, en tiedä toimisiko vedenjuontirajoituksella paremmin). Minä en ole nuoruuden jälkeen kitudieetteilyt, ja siksi elävän ravinnon syöminen on vaikeaa, sillä todellisuudessa kaikki eläväravintoilijat kituilevat, kun katsoo kunnolla heidän makromääriään. Ervamaan ohjeetkin ovat melkoista kituilua (avokado on tuhtia ruokaa, syö korkeintaan puolikas päivässä, mantelit ja pähkinät ovat tuhtia ruokaa, syö maksimissaan mikä-pieni-määrä-nyt-olikaan päivässä ---lopputulos on joko vuori vihannesraastetta ja niitä #¤" ituja, tai sitten kituilu). Svennevig kertoo kirjassaan, että hän alkuun söi hirveän isoja lautasellisia näitä kasvituotteita, mutta pikkuhiljaa aivan itsekseen annoskoko pieneni---suomeksi sanottuna, kroppa tottui keskitysleirimakroihin. Ihminen pystyy mihin vain, jos mieli jotakin uskottelee, olen katsellut vierestä mm. nyt jo 40 vuotta* äärikituillutta naista, joka pelkää hysteerisesti lihomista...Mutta minun mieleni ei saanut minua selviytymään elävällä ravinnolla, joten en siihen pysty.
*) niin siis en ole neljääkymmentä vuotta katsellut, mutta olen hänen puheistaan ymmärtänyt, että hän on noudattanut ruokavaliotaan nuoruudestaan lähtien. Ruokavalionsa koostuu tavallisesta ruoasta äärimmäisen pieninä annoksina.