karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 04:49:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 153 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-30 17:17:10 
Ilmeisesti moderointi päätti, että sama kysymys kauniimmin muotoiltuna ei sopinut tuonne "Vierailijat" puolelle, niin laitetaan tänne tylysti. eli itse olen kasvukaudet jo vuosia sitten ohittanut kendoa harrastava opiskelija ja muut satunnaiset päälle (äsken kävin hiihtämässä), mittaa on 178cm/71kg ja kunto hyvä. Paino ei ole muuttunut oikein minnekään sitten lukion, enkä noudata mitään erityistä dieettiä. Suurin rajoite syömiselle on krooninen rahapula, mikä johtaa perin hiilihydraattipitoiseen ruokavalioon. Aamupala normaalisti puuroa, kananmuna ja teetä, lounas skipataan lyhyinä päivinä ja pitkinä syödään mitä ruokalasta saa, päivällinen/illallinen sitten jotain helppoa & halpaa kotitekoista kuten lihakeittoa tai makaroonilaatikkoa. Iltapalaksi voileipää. Kaljoiteltua tulee toki näin opiskelijana ainakin pari kertaa kuussa, että siitä tyhjiä kaloreita, ja samoilla keikoilla palaa perunalastuja ja kebabbia.

Olen vakaasti sitä mieltä, että niinkin lihavaan kuntoon kuin 170cm/110kg (taisi tuollainenkin olla ennen-jälkeen osiolla) ei pääse kohtuullisesti syömällä, ja että taustalla on pakko olla jatkuva naposteltavan mässyttäminen, iltapalasuklaalevyt, telkkarijätskit ja muu vastaava. Tällä budjetilla joka itsellä on käytössä, saan joule/liikunta akselilla tarkasteltuna syödä vaikka pelkkiä perunalastuja henkeni pitimiksi, kun päivän ruokabudjetti on aina alle 5€. Lihominen yli 100kg vaatisi ruokabudjetin noston. Napostelu ja mässyttely ei tule kysymykseenkään, siis en liho.

Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa? Pidittekö kirjaa, että kuinka paljon jäikään hiilihydraattimässyä pois dieetistä (= karkit, perunalastut, keksit, jätskit... tajuatte kyllä)?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 11:03:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-14 12:47:26
Viestit: 453
Itse kysymykseen en pysty vastaamaan, kun en oo koskaan ollu "läski", normaalipainon ylärajoilla tosin viime vuodet. Mut ehkä jotain kertoo se, että olin hirveä mässyttäjä. Mielellään koko ajan olisin syönyt jotain, leipää varsinkin kului. Pakastepizzat oli suurta herkkua. Jotain makeaa piti saada päivittäin, karkkia, jäätelöä tai maitosuklaata. Hesellä tuli käytyä noin kerta viikkoon. Nuorempana baarikäynnit oli jokaviikonloppuisia ja niihin aikoihin join vielä makeaa päärynäsiideriä; krapulapäivinä oli saatava hampurilaista, suolapähkinöitä ja jäätelöä. Ja tästä kaikesta huolimatta musta ei koskaan tullu läskiä.

Tämän pointti ei nyt ole se, että ne läskit on varmaan syöny vielä kymmenen kertaa enemmän vaan se, että mulla on käyny ihan helvetinmoinen tuuri. Joku muu olis noilla syömisillä varmasti lihonut. Ja kerrotaan tähän nyt vielä, että mitenkään liikunnallinenkaan en ole, että sitäkään en voi tästä kiittää. Vaikka se on jo tarpeeksi epäreilua, että minä olen syönyt näin lihomatta pahemmin, niin minulla on vakaa käsitys, että asiat on vielä tätäkin epäreilummin: joku voi syödä paljon vähemmän ja terveellisemmin ja silti lihoa.

Oikeastaan haluaisin nyt kysyä, että miksi tarkalleen ottaen haluat tietää, miten ihmiset on lihoneet. Tuletko tyytyväiseksi, jos saat kuulla, että ihan omaa syytään? Ei tarvi mulle vastata, toivon vaan, että itsekses tätä mietit.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:02:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-02 02:11:14
Viestit: 356
Aikaisemmin söin liian vähärasvaisesti. Kilpirauhanen meni vajaalle. Kärsin makeanhimosta.

Nyt riittävästi rasvaa ja sopivaa ruokaa -> kilpirauhanen toimii paremmin, makeanhimo kadonnut ja paino pudonnut "itsestään".

_________________
vähärasvatonta elämää 22.2.2009->


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:04:37 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Vieras kirjoitti:
Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa?

Kertoiles sinä hiukan, että miten pääsit sellaiseen jamaan, että kuvittelet kaikkien karppaavan vain paino-ongelmien vuoksi?

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:11:52 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Vieras kirjoitti:
Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa?
Lääkkeet eivät auttaneet haavaiseen paksusuolen tulehdukseen. Myös mitä "terveellisemmin" yritin syödä, sitä sairaammaksi tulin. Jotain muuta oli siis keksittävä. Eli karppaaminen ei edelleenkään ole yhtä kuin laihdutus. [-X

Mutta läski minusta tuli alunperin siksi, että olin koukussa runsashiilarisisiin herkkuihin, niin kuin karkkiin ja sipseihin. (Onnistuu opiskelijabudjetillakin, jos vaan tinkii sitten kaikesta muusta, niin kuin riippuvuuden kuvaan kuuluukin.) Mikä karppauksesta tekee viisastenkiven oman painonhallintani kohdalla, on sen vaikutus syömisenhallintaan ja mielitekoihin. Kaloreista ja siitä, kuinka niiden vähentäminen laihduttaa, on ihan turha märsytä niin kauan kuin syödyt kalorit ovat sellaisia, jotka pistävät syömisenhallinnan perseelleen. (Ja siksi toisekseen "toisella kierroksella" lihoin ihan ilman noita mässyjä stressin ja terveyden pettämisen vuoksi, mutta siitä en lähde enempää väittelemään.)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:32:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Vieras kirjoitti:
Suurin rajoite syömiselle on krooninen rahapula, mikä johtaa perin hiilihydraattipitoiseen ruokavalioon.

Kaljoiteltua tulee toki näin opiskelijana ainakin pari kertaa kuussa,


syö ihmeessä vähemmän jotta rahaa jää enemmän kaljoittelulle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:34:52 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Oluella saa nätin kesämahan..
Pitäisköhän hakea tänäänkin vähän bisseä kaupasta, näin sairasloman kunniaksi..

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Ennen raskautta oli normipainon yläräjoilla ja jojo laihuttaja.

Saan siis helposti kiloja.
Ja olen elänyt aika nuoresta asti tarkkaillen syömisiäni. Eli periaatteessa aina joko nälissään tai sitten sortunut ahmimiseen. Eli ei koskaan mahaa täyteen ja vähärasvaista ruokaa ja liian vähän proteiinia ja pikku nälkä seurassa kokoajan kunnes totaali sortuminen.

Sitten raskaana lihoinkin 30-35 kiloa.

Minä syytän ruokavaliota, koska karpatessa en kärsi jatkuvaa nälkää ja ruuan ajattelemista.
Vaikka en laskisi ja söisin useamman aterian ja napostelisin, niin silti paino pysyy kurissa, kunhan karppaan.

Liiat hiilarit taas lihottavat heti ja välittömästi.

Minä kuulun niihin, jotka ei liho rasvalla. Liika rasva hidastaa painon putoamista, mutta vielä en ole lihonnut vaikka olisin mättänyt kuinka paljon rasvaa. Tieten vain siten, että hiilarit on alhaalla.

Olen diagnosoinut itseni hiilariherkäksi. Oikealla ruualla kuuluisin läpipaskoihin :shock: :lol:

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 12:50:38 
kilpirauhanen lamaantui viimeisen raskauden aikan.
En siitä nyt sen kummemmin lihonut, mutta voimat se vei ja heiluin masenuksen partaalla.

Karppaus on hyvä boostaus kilpirauhaselle.
Lisäksi kilpparivajaus ja insuliini resistenssi kulkevat usein käsikädessä, joten tasainen verensokeri on ensiarvoisen tärkeää, ja sen saavuttaa ILMAN lääkitystä vain VHH-ruokavaliolla.

Siinä mun syyt karppaamiselle, olen kyllä BMI:n mukaan lievästi ylipainoinen, mutta väittäisin, että kiineteä, eikä tuota ylipainoa taida huomatakaan.

Ja komppaan vielä Einomiestä, mistä sait päähäsi, että täällä painonpudotus on yleinen syy karppaamiselle?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 13:21:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Kylläpä on 'nerokas' tapa aloittaa keskustelu:

Otsikossa käytetään kiusaajien suosimaa haukkumasanaa ja sitten peräänkuulutetaan kuitenkin asiallista keskustelua.

Sellainen aloitus jättää koko keskusteluun tällaisen fiiliksen: :smt078

Karppaan itse ihan muista kuin painosyistä, enkä ole elämässäni ollut ylipainoinen kuin lyhyen aikaa viitisen kiloa jonka senkin olen saanut pois jo ennen kuin aloin karpata. Se kertyi silloin syömällä tasan tarkkaan virallisterveellisten oppien mukaan: Ei juuri karkkia, 6-8 palaa täysjyväleipää päivässä ja lähes rasvaton ruokavalio, ne vähätkin rasvat kasviöljyjä, ei punaista lihaa, ei muutenkaan paljoa eläinkunnan tuotteita. Mutta viljaa, viljaa, viljaa ja lähes kaikki se vilja täysjyväruisleipänä. Niin, ja soijarouhetta proteiinina.

Sellaisella ruokavaliolla tulee syötyä enemmän, koska se lisää nälkää sen sijaan että sitä poistaisi. Oli pakko saada välipaloja aterioiden välillä, eli syödä 2-3 tunnin välein läpi päivän. Viljattomalla hyväkarpilla (ei ketoosia, hiilareita n. 70-100 g/pv) ruokaväli voi olla 4-8 tuntia, ei tarvetta välipaloihin ja esim. eilen söin vain 2 kertaa kun ei sen useammin nälättänyt.

Se vähä, mitä aikoinaan lihoin, lihoin virallisilla ruokasuosituksilla. Karppaamalla ei läskiä tunnu kertyvän, lihasmassan kasvu sen sijaan on tehostunut.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 13:51:39 
Poissa
Karpihko
Karpihko
Avatar

Liittynyt: 2006-01-12 11:58:17
Viestit: 3230
No ehkä tyhmin topic aikoihin :lol:
Tää on niin huono, ettei tästä taida edes syntyä kunnon trolliketjua, vaikka kuinka yritettäis aloittajaa auttaa.

Mikskäs noita takapulpetin kavereita nyt koulussa sanottiinkaan: hokihoki ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 13:59:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Vieras kirjoitti:
päivän ruokabudjetti on aina alle 5€. Lihominen yli 100kg vaatisi ruokabudjetin noston. Napostelu ja mässyttely ei tule kysymykseenkään, siis en liho.

Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa?

En tiiä maksaako vaivaa vastatakkaan tälläseen idioottimaiseen ketjuun, mutta vastataan samalla menttaaliteetillä.

Sun ei tartte yhtään enempää panostaa ruokaan, kun alat käymään salilla 6 x vkossa ja teet joka kerta maksimit. Sitten kävelet abaut 30 kilometriä viikossa ja vielä joku harrastus päälle(2-3 x/vko) jossa on rytkettä ja rytinää. Alat syömään 1200 kaloria pvässä. Vaikka jauhelihaa ja makaroonia+ kyytipojaksi kevytlättää. Jatkat tätä vaikka 5 v ja katso mitä tapahtuu lihotko vai laihdutko.

Kukaan ei karppaamaan pakota?! Olen kuullut ja lukenut juttuja jossa käsketään kiertämään kuin ruttoa.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 14:02:05 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Vieras kirjoitti:
päivän ruokabudjetti on aina alle 5€. Lihominen yli 100kg vaatisi ruokabudjetin noston. Napostelu ja mässyttely ei tule kysymykseenkään, siis en liho.

Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa?



Kuka sanoo että karppaaminen olisi pakko aloittaa?
Monelle kun tämä on ruokavalio, ei dietti..

Miten sä olet päässyt sellaiseen jamaan että ruokabudjetti on 5€ päivässä..?

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 14:05:06 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
jäbä kirjoitti:
Miten sä olet päässyt sellaiseen jamaan että ruokabudjetti on 5€ päivässä..?

Vieras kirjoitti:
Kaljoiteltua tulee toki näin opiskelijana ainakin pari kertaa kuussa, että siitä tyhjiä kaloreita, ja samoilla keikoilla palaa perunalastuja ja kebabbia.

Eikö tässä ole jo ainaki osasyytä :roll: ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 14:11:05 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Kylläpä on 'nerokas' tapa aloittaa keskustelu:

Otsikossa käytetään kiusaajien suosimaa haukkumasanaa ja sitten peräänkuulutetaan kuitenkin asiallista keskustelua.

Olosuhteiden pakosta. Otsikon pituus on rajattu, ja jos sanan "läskejä" yrittää korvata sanoilla "erittäin ylipainoisia", se ei mahdu.

Jatkakaa tarinoitanne, ei tässä ketään solvaamassa olla. Pahimmassa tapauksessa muut oppivat teidän virheistänne.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 14:18:25 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
No siis hommahan meni niin, että aikoinaan olin ihan laiha, mutta sitten sain jättimäisen perinnön ja ruokarahabudjettini kasvoi - ja jouduin ikävään syömiskierteeseen. Oli pakko yrittää syödä enemmän kuin kulutin, jotta olisin saanut pysyttyä budjetissa. Tästä ikävästä ökyrikkauden ja mässäilyn kierteestä minut vapautti hurmoshenkisessä tilaisuudessa Antti Heikkilä kun yhtenä aamuna vahtasin Studio 55:tä.

:roll:

Olin valaistunut!

Lahjoitin rahani katulähetykselle ja nyt olen taas laiha. Vaarana alkaa olla vain liika laihtuminen, kun voitiili (pääasiallinen ravintoni karpilla ollessa) maksaa nykyään enemmän kuin ennen eivätkä vähät rahani taas meinaa riittää ruokaan.

Mutta hiilariin en aio enää sortua! Pois minusta turmion banaanit!

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 14:52:31 
Miksi te välttelette aihetta? Asiasta puhumisen sijaan postaatte täysin epäonnistuneella ironialla höystettyjä mukahauskoja viestejä ohi aiheen sekä koitatte repiä v*ttuilun aihetta opiskelijabudjetista kun ette muustakaan voi muodostaa henkilökohtaisuuksiin menevää hyökkäystä.

Aika säälittävää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 15:47:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
jäbä kirjoitti:
Miten sä olet päässyt sellaiseen jamaan että ruokabudjetti on 5€ päivässä..?
Vieras kirjoitti:
päivän ruokabudjetti on aina alle 5€. Lihominen yli 100kg vaatisi ruokabudjetin noston. Napostelu ja mässyttely ei tule kysymykseenkään, siis en liho.

Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa?



Kuka sanoo että karppaaminen olisi pakko aloittaa?
Monelle kun tämä on ruokavalio, ei dietti..

Miten sä olet päässyt sellaiseen jamaan että ruokabudjetti on 5€ päivässä..?


-en väitä,että nyt itse ihan tuossa jamassa olisin,mutta ei tohon nykyään kauheasti tarvi.Ihan näin säännöllistä palkkaa nauttiva työläinenkään.
Muutama lasku perintään asti ja joku ylimääräinen meno.Muutama väärä valinta elämässä ja muuttoruljanssi.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 16:15:26 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
RaahenTiikeri kirjoitti:
jäbä kirjoitti:
Miten sä olet päässyt sellaiseen jamaan että ruokabudjetti on 5€ päivässä..?
Vieras kirjoitti:
päivän ruokabudjetti on aina alle 5€. Lihominen yli 100kg vaatisi ruokabudjetin noston. Napostelu ja mässyttely ei tule kysymykseenkään, siis en liho.

Kertoilkaas hiukan, että miten pääsitte sellaiseen jamaan, että karppaaminen oli pakko aloittaa?



Kuka sanoo että karppaaminen olisi pakko aloittaa?
Monelle kun tämä on ruokavalio, ei dietti..

Miten sä olet päässyt sellaiseen jamaan että ruokabudjetti on 5€ päivässä..?


-en väitä,että nyt itse ihan tuossa jamassa olisin,mutta ei tohon nykyään kauheasti tarvi.Ihan näin säännöllistä palkkaa nauttiva työläinenkään.
Muutama lasku perintään asti ja joku ylimääräinen meno.Muutama väärä valinta elämässä ja muuttoruljanssi.



Lähinnä tarkoitin vaan vittuiluksi ja vasta kysymykseksi vieraalle, vaikkakin tiedän että monetkin ihmiset elävät köyhyysrajan alapuolella, mikä ei ole naurunasia vaan valitettava tosiasia.
Mutta Itsekkin niin nuoruudessa kuin vanhemmallakin iällä on tullut tehtyjä muutamia todella vääriä valintoja, niistä johtuneet vaikutukset elämään on ollut aika suuria ja elämän saaminen normaaliin kuosiin kestää vuosia..
No nyt vaan odotellaan seuraavaa väärää valintaa.. Ihmismieli kun ei ota opikseen, eikä ymmärrä milloin on hyvä olla..

P.s. Hyvä avatar. :mrgreen:

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-31 16:49:06 
Poissa
apina
apina

Liittynyt: 2009-12-21 22:22:11
Viestit: 10830
Laiskuus, ja nöyryyden puute.

Uteliaisuus - voisinko elää näin... Laiskuus. (en oo läski! enkä myöskään juoppo, vaan Sherwoodin iloinen veikko!)

The rain keeps on trolling!

_________________
äh


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 153 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)