Kylläpä on 'nerokas' tapa aloittaa keskustelu:
Otsikossa käytetään kiusaajien suosimaa haukkumasanaa ja sitten peräänkuulutetaan kuitenkin asiallista keskustelua.
Sellainen aloitus jättää koko keskusteluun tällaisen fiiliksen:
Karppaan itse ihan muista kuin painosyistä, enkä ole elämässäni ollut ylipainoinen kuin lyhyen aikaa viitisen kiloa jonka senkin olen saanut pois jo ennen kuin aloin karpata. Se kertyi silloin syömällä tasan tarkkaan virallisterveellisten oppien mukaan: Ei juuri karkkia, 6-8 palaa täysjyväleipää päivässä ja lähes rasvaton ruokavalio, ne vähätkin rasvat kasviöljyjä, ei punaista lihaa, ei muutenkaan paljoa eläinkunnan tuotteita. Mutta viljaa, viljaa, viljaa ja lähes kaikki se vilja täysjyväruisleipänä. Niin, ja soijarouhetta proteiinina.
Sellaisella ruokavaliolla tulee syötyä enemmän, koska se lisää nälkää sen sijaan että sitä poistaisi. Oli pakko saada välipaloja aterioiden välillä, eli syödä 2-3 tunnin välein läpi päivän. Viljattomalla hyväkarpilla (ei ketoosia, hiilareita n. 70-100 g/pv) ruokaväli voi olla 4-8 tuntia, ei tarvetta välipaloihin ja esim. eilen söin vain 2 kertaa kun ei sen useammin nälättänyt.
Se vähä, mitä aikoinaan lihoin, lihoin virallisilla ruokasuosituksilla. Karppaamalla ei läskiä tunnu kertyvän, lihasmassan kasvu sen sijaan on tehostunut.