karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-09 01:47:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: minun tarinani
ViestiLähetetty: 2011-08-05 14:36:01 
Täällä on yksi ex-karppaaja, kerron nyt miksi.

Tutustuin karppaamiseen vähitellen, ensin vaihdoin perunat salaatteihin ja valkoiset jauhot ja sokerin pois. Kiinnitin muutenkin huomiota ruoka-asioihin, aloin laskea kaloreja ja laihduin vähän, ehkä 5kg puolessa vuodessa.

Sitten eksyin tälle palstalle, missä hehkutettiin että lisää rasvaa vaan. ihmiset piti eväinä pähkinäpusseja ja söi aamupalaks rasvassa käristettyjä munia ja pekoneita. kaikkia juureksia piti rajoittaa ettei tulis liikaa hiilareita. Ja kuitua ei kuulemma myöskään tarvinnut. Piti katsoa kans ettei proteiinia tullut yli 30g per ateria.

No, noudatin näitä ohjeita, vaihdoin kevytjuustot ja lihat täysrasvaisiin ja lopetin laskemasta kaloreita, laskin vain hiilareita. Ketoosissa olin vain silloin tällöin, mutta lihoin ja samalla hävitin lihakset, vaikka treenasin puntilla niinkuin ennen, tosin palautusjuomassa ei ollut enää hiilareita. En saanut proteiinia tarpeeksi.

Nyt ymmärrän kehon toimintaa vähän paremmin ja syön hiilareita silloin kun niitä tarvitaan eli ennen kovaa treeniä että jaksaa paremmin ja palautusjuomassa. Hiilari auttaa lihasten kasvatuksessa koska insuliini on anabolinen hormooni, joka varastoi joo läskiä - mutta myös lihasta. Lasken kalorit ja kevyttuotteilla(missä ei ole sen enempää hiilaria kuin muissakaan) pidän päivän saldon kohtuudessa. Olen myös pienentänyt annoskokoja ja syön 4-5 kertaa päivässä. Nyt syön edelleen salaattia ja niiden kanssa esim. kevyempää lihaa. Tyydyttynyttä rasvaa saan vieläkin juustosta ja kermasta, mutta syön niitä vähemmän, ettei kalorit pomppaa taivaisiin yhdeltä aterialta.

Olen huomannut että hiilaripitoinen ruoka ei aiheuta mulle parin tunnin päästä selvää väsymystä tai nälkää. Nyt kroppani on kiinteytynyt.

Viestin otsikko: Re: minun tarinani
ViestiLähetetty: 2011-08-05 15:10:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienoa, että löysit oman tiesi ja hyvän olon.
Täällähän moni neuvoo omasta kokemuksesta ja niihin tulee suhtautua kriittisesti.
Pitää löytää se oma onni. Ja jos sinulla näin niin minulla toisin päin :lol:

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-05 15:22:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja päätit tästä iloisesta asiasta avautua Taistelutantereella koska.......?

ViestiLähetetty: 2011-08-05 15:55:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pozna kirjoitti:

Haluaa taistella asiasta jonku pöllön kanssa joka jaksaa kiinnostua näistä provoista.
Mutta hyvä jos ap. sait asiasi reilaan.

ViestiLähetetty: 2011-08-05 20:27:55 
No sempä takia koska tämä oli vähän karppauksen vastanen juttu. En silti haluu raivota ja huutaa, mut kuitenkin.

Pointtina oli se, että jos karppaajat haluavat kiinteytyä, niin partista, marjoja ja muutamat pähkinät eivät millään täytä yhden aterian prodetarvetta. Koska rasva ei millään varastoidu lihakseksi vaikka miten treenais.

Ja yks juttu minkä unohdin sanoa: Vedin mättöpäivänä paljon ruisleipää (koska voileivät on kiellettyä ruokaa niin en yleensä syö niitä, mutta se oli suunniteltu "vapaapäivä") ja sain hirveet vatsavaivat :shock: Näin kävi myös yhdelle karppaaja-tutulle, eli ennen leivästä ei tullut mitään, mutta ilmeisesti elimistö tottuu siitä pois. Kaurakuitua ja joskus puuroa syön ja siitä ei tuu mitään. Muilla samaa?

ViestiLähetetty: 2011-08-05 20:52:25 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Vieras kirjoitti:
Ja yks juttu minkä unohdin sanoa: Vedin mättöpäivänä paljon ruisleipää (koska voileivät on kiellettyä ruokaa niin en yleensä syö niitä, mutta se oli suunniteltu "vapaapäivä") ja sain hirveet vatsavaivat :shock: Näin kävi myös yhdelle karppaaja-tutulle, eli ennen leivästä ei tullut mitään, mutta ilmeisesti elimistö tottuu siitä pois.

Suolisto (mikrobit, entsyymit) mukautuu vallitsevaan tilanteeseen hiljalleen. Äkkinäinen muutos voi aiheuttaa vaivoja.

ViestiLähetetty: 2011-08-05 20:59:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No ei tuo nyt ihan anti-karppaukselta vaikuta hyvä alkuperäinen vieras. Lähellä hyväkarppia tai jotain. :) Hyvä että löysin itsellesi toimivan tavan, siihenhän me täällä kehoitamme. Mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Jos treenaat kovasti niin ilman muuta kannattaa syödä enemmän hiilaria.

Onnea elämääsi. :D

ViestiLähetetty: 2011-08-06 15:01:54 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Itse kokeilemallahan sen parhaan tavan löytää...

ViestiLähetetty: 2011-08-17 12:38:36 
pozna kirjoitti:

...koska arvasi, että saakelin moinen karppitappeluhan siitä tulee jos lammikossa erehtyy kertomaan, että kaikki eivät tule autuaiksi noudattamalla viralliskarppausta?

ViestiLähetetty: 2011-08-17 13:13:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"itten eksyin tälle palstalle, missä hehkutettiin että lisää rasvaa vaan. ihmiset piti eväinä pähkinäpusseja ja söi aamupalaks rasvassa käristettyjä munia ja pekoneita. kaikkia juureksia piti rajoittaa ettei tulis liikaa hiilareita. Ja kuitua ei kuulemma myöskään tarvinnut. Piti katsoa kans ettei proteiinia tullut yli 30g per ateria." Lainaus.

Ei nuo kaikki kyllä ihan karppauksen periaatteita ole. Mutta onnea sinulle, että löysit itsellesi sopivan ruokavalion, sitähän täällä painotetaan, että jokainen ihminen on yksilö, sairaudessa ja terveenä ja etsivä löytää.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-17 13:16:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea valitsemallenne uralle! :mrgreen:

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778

ViestiLähetetty: 2011-08-17 13:56:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

viralliskarppinen kirjoitti:
pozna kirjoitti:

...koska arvasi, että saakelin moinen karppitappeluhan siitä tulee jos lammikossa erehtyy kertomaan, että kaikki eivät tule autuaiksi noudattamalla viralliskarppausta?

Ööö kukaan ei varmaankaan täällä vaitä, että on olemassa vain yksi ja ainut ruokavalio joka sopii kaikille!?!
Mutta aika hiljainen tappelu tästä tuli :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-17 13:59:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikö nyt edes vähän vois kinata? :smt064

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-08-17 15:10:25 
Poissa
voinen
voinen

Lokinpoikasen mieliksi täytyy yrittää... Siis ainakin mulle kävi niin, että enää ei leipä ja gluteeniviljat tunnu käyvän, vaikka ennen en huomannut mitään oireita. Ehkäpä olivatkin piileviä ne oireet ja vaivat. Onneksi olen nyt, karppauksen ansiosta, löytänyt perimmäisen totuuden ja voin levittää karppauksen ilosanomaa kaikille ja kaikkialla. Mitä muuten on viralliskarppaus? Täällä kun tuntuu olla niin monenlaista sitä karppaustapaa, niin onko sittenkin olemassa jokin "ainoa, oikea, virallinen" ?

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-17 15:16:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lähinnä hyväkarpilta minustakin aloittajan systeemit vaikuttaa. :D Jo vanhat aikoinaan sanoivat, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Sama homma karppaamisessa tai yleensäkin ruokavalioissa, toiselle sopii eri kuin toiselle.

Ennen kaikkea kannattaa kuunnella rehellisesti itseä. Tuo rehellisesti siksi, että kyllä suklaahyllyt vieläkin huutaa mulle että just ne tekis terää, mutta...

kaikkea ei kannata uskoa. :)

ViestiLähetetty: 2011-08-17 19:04:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lokinpoikanen kirjoitti:
Eikö nyt edes vähän vois kinata? :smt064

:lol:

Ketjun aloittajalta amatöörimäinen tappelunavaus ;). Eihän siihen voi sanoa vastaan, kun oli niin nätisti otsikoitu. Populaatioon mahtuu aina yksi mutantti, oli sitten aito tai ei :smt095

ViestiLähetetty: 2011-08-21 12:32:37 
Poissa
sintti
sintti

Vai että amatöörimäinen tappelunavaus,kaveri kertoo miten nykyinen ruokavalio sopii hänelle paremmin kuin edellinen ja nyt se tulkitaan samaksi kuin joku löisi grillijonossa nyrkillä naamaan.

Voisi pikkaisen löysätä sitä vyötä..

ViestiLähetetty: 2011-08-21 13:05:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja missään nimessä ei kannatta ymmärtää huumoria [-X

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-08-21 14:40:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jukka-38 kirjoitti:
Vai että amatöörimäinen tappelunavaus,kaveri kertoo miten nykyinen ruokavalio sopii hänelle paremmin kuin edellinen ja nyt se tulkitaan samaksi kuin joku löisi grillijonossa nyrkillä naamaan.

Väärin.

Avaus tulkitaan niinkuin joku tulisi miekkailutreeniin pehmonalle aseena. Amatööri. Miten sellaista nyt voi kukaan pistellä?!

Jukka-38 kirjoitti:
Voisi pikkaisen löysätä sitä vyötä..

Epäilemättä, jos tunkee naamaansa grillikiskan ranskikset. Pakkokos on?

ViestiLähetetty: 2011-08-25 21:41:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tän otsikon aloittaja ei taida paljoa ymmärtää treenaamisesta jos väittää ettei kappaamisella saa voimaa tai lihaksia.Vuoden kokemus mulla on karppaamisesta ja takuulla tulee lihasta ja kiinteytyy.Mutta asia vaatii perusteellista perehtymistä.Lueppa mun treenipäikky.Kato kun se on vielä omalla nimellä niin asiat voi tarkastaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00