karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-31 07:54:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Dieetti tappaa nälkään
ViestiLähetetty: 2005-04-25 11:41:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein keittiössä perusteellista siivousta ja löysin kuolleita hyönteisiä ja niiden toukkia. Mitä ilmeisemmin ne olivat kuolleet nälkään!

Hyönteiset tulivat aikoinaan riisin ja jauhojen mukana ja ne jäivät pysyviksi asukeiksi sen jälkeen. Karppauksen jälkeen kuitenkin on käynyt minulla vähiin sokeri, jauho ja riisi joten ne kuolivat nälkään!

Karppaus ei sovi kaikille. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-25 21:03:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:mrgreen:

ViestiLähetetty: 2005-04-25 21:35:24 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Pienetär kirjoitti:
Tein keittiössä perusteellista siivousta ja löysin kuolleita hyönteisiä ja niiden toukkia. Mitä ilmeisemmin ne olivat kuolleet nälkään!

Hyönteiset tulivat aikoinaan riisin ja jauhojen mukana ja ne jäivät pysyviksi asukeiksi sen jälkeen. Karppauksen jälkeen kuitenkin on käynyt minulla vähiin sokeri, jauho ja riisi joten ne kuolivat nälkään!

Karppaus ei sovi kaikille. :wink:

Riisihäröhän se on toi yleinen jauho-ja riisipussejen asukki. Lisääntyy ihan älyttömän nopeesti miljoonakertaiseks populaatioks. Ja nimenomaan sille ei kelpaa mausteet, kahvi, kaakao ym. vaan tasan viljasta valmistetut tuotteet kauraryynit, couscous, korppujauho. Ovat kuulemma verrattain yleisiä etnisissä tuotteissa ja sit kans esim. koiranruokasäkeissä.

Meil oli niit aikoinaan valmiina keittiössä ku muutettiin #-o ,,, Veny sit vähä muuttorumba ku meni myrkytys-pesu-myrkyrys-pesu-projektiks.

Hyvä että olet keksinyt tollasen ekologisen vaihtoehdon Baygonille =D> !

ViestiLähetetty: 2005-04-27 06:48:19 
Liilia kirjoitti:

Riisihäröhän se on toi yleinen jauho-ja riisipussejen asukki. Lisääntyy ihan älyttömän nopeesti miljoonakertaiseks populaatioks. Ja nimenomaan sille ei kelpaa mausteet, kahvi, kaakao ym. vaan tasan viljasta valmistetut tuotteet kauraryynit, couscous, korppujauho.

Ällö ongelma. Meillä oli kanssa noita silloin yläkarppiaikoina, kun säilyttelin kaikenmaailman jauhojämiä pusseissa. Sitten kun huomasin ongelman, siivosin hulluna ja yökkien :oops: . Ostin muovipurkkeja, joihin laitoin eri jauhot, murot, yms. Nykyisin purkit lojuvat orpoina, kun ei taida talosta löytyä minkään sortin jauhoja tai ryynejä... Jotain uusiokäyttöä pitäisi keksiä.

Viestin otsikko: Äsken siis minä
ViestiLähetetty: 2005-04-27 06:50:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Delfi tässä vaan valitteli purkkipaljoutta anonyyminä... :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 08:51:55 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mekin olemme vain yksi ällö eläinlaji. Elämme luonnossa vaikka olemmekin sen unohtaneet. Luontoon kuuluu muukin elävä kuin vain ihminen. Sinne kuuluu mukaan kaikki pienimmistä pöpö-örkeitä, matojen ka kirppujen kautta elefantteihin ja valaisiin. Steriilihömppä jokatapauksessa johtaa juuri siihen että ns epästeriili käy ihmisen kimppuun. Ihminenhän ei kykene kuin suistamaan luonnon nerokkan tasapainon raiteiltaan. On sitten kyse metsästä tai suolistomikrobikannastamme. No tokihan myös ötökkäongelmat jauhoissa ja riisissä yms on ihmisen tekosia. ne viihtyvät hyvin kun on ihmisen tekemää sokeria, jauhettuja viljoja jne... Tuolla kun lapsuudessa maaseudullakin vieraili niin jyvälaari saattoi olla melkein ulkona, jossain hökkelissä.. ei sielä matoja mönkinyt. Mutta nostappa jauhopussi vuodeksi steriilin kerrostaloasunnon kaappiin, johan mönkii.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 11:22:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen kuullut jostain jutun, että sellaset pikkuiset kolmion muotoiset, harmaat, pitkäsarviset ja oksettavat ötökät, ovatko ne nyt jauhomatoja vai mitä liekään, olisivat merkkinä asunnossa olevasta, turhasta ja ylimääräisestä kosteudesta :shock: . Tietääkö kukaan, onko tässä väitteessä perää?

Meillä entisissä asunnoissa on tuollaisia asustellut enemmän tai vähemmän kylppärissä. Mönkivät sitten kynnyslistan alle piiloon kun valot sytyttää. Tai jos ehtivät, ennenkuin joutuvat liiskatuiksi :evil: .

Nyt olen kaksi kertaa nähnyt tuollaisen nykyisen asunnon alakerran kylppärissä. Ei kai siellä nyt sitten ole ylimääräistä kosteutta jossain kaakelinvälissä. Ei muuten naurattaisi ollenkaan löytää massiivinen homevaurio asunnosta :? ... kun nyt vihdoinkin on se kauan kaivattu oma koti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 12:32:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Miu,taidat tarkoittaa sokeritoukkaa.
Se viihtyy kosteissa tiloissa ja liikkuu lähinnä pimeässä.
Jos asutte kerros-tai rivitalossa,kaikki asunnot pitää myrkyttää samalla kertaa,silloin niistä pääsee eroon.Omakotitalossa kun kuukauden ajan ahkerasti myrkyttää,niin ongelman pitäisi poistua

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 12:42:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No just sellaista tarkoitin... menee sekaisin nuo öttiäisten nimet :oops: .

Ai että koko rivitalon pötkylä pitäisi myrkyttää? Eikö niistä pääse millään muulla eroon? Eihän noista nyt haittaa sinänsä ole, mutta kun ne parikin, mitkä olen kahden vuoden aikana tuolla nähnyt, iljettävät :( .

Mutta eiväthän ne nyt ole mikään kosteusvaurion merkki :shock: ?

Nim. Miu, the panikoija :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 13:11:30 
Ei sokeritoukatautomaattisesti ole kosteusvaurion merkki. Eikä ne edes ole kuin korkeintaan vähän rumia kämppiksiä, mutta ei ne mitään tuhoa tai pahaa saa aikaiseksi. Siitä ihania että niiden olemassaoloa ei välttämättä edes tiedä, koska ne luikkivat niin nopsaan piiloon.

Muistan erään kerran kun meikäläisen kotiin tuli ilmeisesti myslipaketin mukana jauhokoisia.. Jak! Ihmettelin mitä kummaa illalla lenteli silmieni editse tellua töllöttäessä, mutta koska oli kesä, niin luulin vaan tavalliseksi yöperhoseksi... Noh ei mennyt kauaa, niin nämä "yöperhoset" olivat harrastaneet seksiä kotonamme ja pian huomasimme kuinka kattoa pitkin luikerteli heidän suloisia vaavejaan. Sellassia parin sentin mittaisia toukkia. Ne tekivät pitkiäkin vaellusretkiä ja lopulta löysivät jonkun kivan katon kolon, jonne jäivät lepäilemään ja kehittämään ylleen kovaa kuorta... Minä sitten keikuin keittiön jakkaralla ja listin näitä pienokaisia yksi kerrallaan, olin kuin mikäkin herodes-vauvantappaja. Ne oli pakko listiä yksi kerrallaan, koska kotelovaiheessa ei niihin myrkky tepsinyt. Enkä muutenkaan halunnut kotiani pahemmin myrkyttää, koska meillä oli tuolloin pieni vauva ja toinen kaksivuotias vilpertti. Niinpä tein todellisen suursiivon kotona muistaen jopa leivänpaahtimen putsata muruista ja loppuajan tuijotin murhanhimoisena kattoon. Päästiinpä niistä vihdoin eräänä päivänä kokonaan eroon, mutta oli siinä urakkaa.

Löytyy niitä muuten karppaaviakin tuhoöttiäisiä, mm. ihrakuoriainen.. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 14:38:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja ne hopeanväristet öttiäiset, joita välillä näkee kylppärissä ja vessassa (illalla tai yöllä kun laittaa valot päälle ja on tarkkana) liikkuvan asustelevat viemäreissä eikä niitä saa pois juuri millään. Tosin niistä ei haittakaan ole joten niihin voinee sopeutua? Niemä en muista...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 17:06:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paras sokeritoukkien karkoittamiskeino on laittaa valot päälle muutama sekunti ennen kuin katsoo lattialle :lol: :lol:

Ne ovat tosiaan täysin harmittomia kavereita ja saahan noita myrkyttää, mutta tulevat tod.näk. ennenpitkää takaisin. Eivät ole merkki mistään pahasta, eivätkä levitä tauteja. Jos asuu vanhassa talossa, saa melko varmasti tottua näihin alivuokralaisiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 19:50:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta ne ovat itse asiassa aika söpöjä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-27 20:24:10 
Siis ne ötökäthän kannattaa syödä! Niistä saa hyvin proteiinia ja ovat muutenkin eksoottisia.

http://www.davidgeorgegordon.com/

If you can't beat 'em, eat 'em!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-28 08:33:54 
kekexx kirjoitti:

If you can't beat 'em, eat 'em!

ynhhh...

Tän kirjan vois kyllä tolle Marilynille pakkaa robinsonreissulle mukaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 09:20:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kitty kirjoitti:
Ja ne hopeanväristet öttiäiset, joita välillä näkee kylppärissä ja vessassa (illalla tai yöllä kun laittaa valot päälle ja on tarkkana) liikkuvan asustelevat viemäreissä eikä niitä saa pois juuri millään. Tosin niistä ei haittakaan ole joten niihin voinee sopeutua? Niemä en muista...

Viemärisukkula on tuon iljetyksen nimi!

Toinen mikä minulla on ollut ja nyt runsaasti kuolleena löytynyt on sokeritoukan näköinen, mutta sillä on ampiaisraidoitus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 09:27:34 
Pienetär kirjoitti:

Toinen mikä minulla on ollut ja nyt runsaasti kuolleena löytynyt on sokeritoukan näköinen, mutta sillä on ampiaisraidoitus.

Turkiskuoriainen on hän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-29 09:46:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nist kirjoitti:
Pienetär kirjoitti:

Turkiskuoriainen on hän.

Pikkuturkiskuoriaisen toukkia näyttivät ne iljetykset olleen.

ViestiLähetetty: 2005-05-06 09:29:09 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Pienetär kirjoitti:
Tein keittiössä perusteellista siivousta...

Saman revohkan tein itsekin ja totesin: Karppaus vähentää ellei suorastaan lopeta tarvetta keittiöremonttiin!

Aiemmin sai miettiä päänsä puhki mahtuisiko jonhonkin ylimääräinen senkki tai muu kaappi, johon saisi ängetyksi harvoin käytettävät astiat yms. Vaihtoehtona oli koko kaapistosysteemien remontoiminen nykyaikaisemmiksi. Nyt kun ns. jauhokaappi on tyhjennetty moskasta sen saattoi muuttaa astiakaapiksi. Karppiruoan kuivatavara mahtuu reilusti entiseen pieneen "juhlakahvikuppikaappiin". Vielä kun keksisin, kenelle jauhopeukalolle heivaisin käyttämättömäksi jääneen tehotaikinakoneen viljamyllyineen... Toisaalta siinä on upea raastemylly ja tehosekoitin, mutta kaikkinensa toosa vie turhan paljon tilaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-05-06 09:38:00 
Poissa
karppi
karppi

Pienetär kirjoitti:
Nist kirjoitti:
Pienetär kirjoitti:

Turkiskuoriainen on hän.

Pikkuturkiskuoriaisen toukkia näyttivät ne iljetykset olleen.

Turkiskuoriaisia ja niiden toukkia tuntuu olevan joka ikisessä vanhassa asunnossa. Elelevät lautalattioiden raoissa ja tykkäävät mokomat luonnonkuituisista vaatteista. Kaivoin vaatekaappia siivotessa komeron pohjalta pellavahousut, jotka olivat muuttuneet - no - pitsimäisiksi. Tosi hieno homma, kun ei kissojen takia viitsi aivan sairaasti myrkyttää :x .

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00