Olen aivan ummikko vielä tässä asiassa joten olen vaan seurannut oman kehoni reagointia uuteen ruokavalioon ja ollut ihmeissäni.
Tänään sitten sain Heikkilän Hyvän Olon Keittokirjan ja olen vielä enemmän hämmentynyt. Vähän taustaa: Olen viime keväästä saakka ollut jotenkin allapäin. Masentuneeksikin olen itseäni välillä luullut mutta sitten aina jotenkin ottanut itseäni niskasta kiinni ja suominut itseni suorittamaan pakollisia juttuja. Pakko onkin oikea sana kuvaamaan sitä millaiseksi olen elämäni kokenut.
Aamuisin on ollut lähes mahdotonta päästä ylös sängynpohjalta ja olen mennyt työmatkanikin jotenkin vaan, en muista juurikaan mitään niistä. Olen nimenomaan suorittanut tuntematta yhtään mitään. En ole elänyt, olen vaan ollut olemassa.
Olen jopa harkinnut jossain vaiheessa ammattiavun hakemista kun väsymys on ollut niin voimakas että sitä ei voi sanoin kuvailla. On tuntunut siltä, että elämälläni ei ole mitään merkitystä. En ole pystynyt näkemään juurikaan mitään valopilkkua edessäpäin. On vaan ahdistanut jokapäiväinen puurtaminen. Olinkin salaa toivonut että saisin nukkua vaikkapa 2 viikkoa ilman että kukaan häiritsee. Jossain erakkomökillä jonne ei kukaan tule.
Lääkäriin en ole jaksanut edes yrittää varata aikaa. Paino on noussut tasaisesti enkä ole pitänyt itsestäni lainkaan. Olen syönyt todella paljon kaikkea hiilihydraattipitoista osaamatta oikeastaan lopettaa ollenkaan. Olen joskus jopa herännyt yöllä huutavaan nälkään enkä ole saanut enää unta ennenkuin olen käynyt syömässä jotain. Omenan, banaanin (tai banaaneja), leipää, jotain. Aika surullista.
Olen samalla kärsinyt lähes hillisemättömistä raivokohtauksista joiden aikana en hallitse itseäni -ja joiden jälkeen minun on lähes mahdotonta käsittää kuinka olen saattanut käyttäytyä sillä lailla. Noihin olen saanut viime kesästä lähtien aika hyvin apua Rescue-Remedy suihkeesta mutta sitä on pitänyt vetää aamusta lähtien koko päivä tasaiseen tahtiin ettei raivareita olisi tullut. Jos unohdin ottaa RR:ää niin sen kyllä huomasivat kotona kaikki
Ja se kaikennielevä väsymys jonka ansiosta pienetkin asiat vaativat kamalia ponnisteluja että ne sai tehtyä, on poissa kokonaan. En ole väsynyt. Sekin on asia jota on vaikea ymmärtää.
Heikkilä kirjoittaa:
Lainaa:
Hiilihydraattien poisjätön seuraukset tuntuvat ensimmäisenä mielessä. Tulee hyvä olla, mieli muuttuu tasapainoiseksi ja virkeäksi.
Tuo olisi voinut olla kuvaus minusta. Olen nyt yhden kokonaisen viikon ollut tällä uudella ruokavaliolla enkä ole saanut ainuttakaan raivaria (enkä ole myöskään käyttänyt RR:ää)
Tätä on oikeastaan todella vaikea käsittää. Missään tapauksessa en tule ikinä enää palaamaan entiseen.