karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-10 19:13:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: miksi markkinoida?
ViestiLähetetty: 2004-06-10 23:21:10 
Olen joutunut selittelemään syömisiäni ihmisille ja saanut suurinpiirtein kuolemantuomioita tyydyttyneen rasvan syönnin takia jne jne. ''Kun se on niin vaarallinen se Atkinssonin dieetti!"
Jotkut ovat jopa halunneet estää mua saamasta hoitoa tulevaisuudessa, kun olen kerran vasiten terveyteni asettanut vaaralle alttiiksi. Jepjep...

Mun mielestä suurin osa ihmisistä ei ees ansaitse nälätöntä ja lievän euforista olotilaa. Mä syön just niinkun haluan ja annan kanssaihmisten tukehtua pullamössöönsä, mässypäiviä kun on pakko saada pitää ja kun iteltään ei voi mitään kieltää. Eikä nälkä saa tulla hyvänen aika sentään, syökööt varoiksi joka tunti jonkun pienen hiilarimössön, rasvattomana tottakai.

Miksi markkinoida tätä elämäntapaa? Miksei pidetä suu supussa ja myhäillä tyytyväisinä? Pysytään hoikkina ja terveinä vuodesta toiseen. Jos joku kysyy: miten olet noin hoikistunut? valehtelen: itsekuria ja kieltäymystä se on vaatinut, selkärankaa ja kontrollia... Ehkä otan kohtalokkaan ilmeenkin ja väristän alahuulta. Leikin laihdutussankaria. Puhun kalorivajeesta ja ylistän kuivan ruisleivän ja tärkkelysmössöjen ihanuutta.

Tahdissa mars!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 01:27:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 07:24:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä

Miksi käännyttää barbaareja

Pratt <ristiretkeläinen> :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 07:50:42 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

:lol: - Olen itseasiassa monet kerrat miettinyt täsmälleen samaa! Kell' onni on, se onnen kätkeköön. Mutta sitten iskee väkisin sääli, säälittävät monet vuodesta toiseen lihovat tutut, joille en sitten kuitenkaan kehtaa mitään sanoa. Sitten kirjoittelen netissä, jos vaikka eksyisivät tätä kautta kuulolle itse.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 10:38:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Minä huomaan, että se on "tavisten" kannalta kateutta,
heidän mielestään luopuu NIIN paljosta kun ei syö riisiä tai pastaa
tai perunaa (olkoon kuin kumipalloja tahansa) tai .....
eli monen mielestä karppaajat ovat tosi kurinalaisia!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 12:12:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä en pysty enää keskustelemaan mistään ruoka-asiasta, edes tavallisista resepteistä, yhden työkaverini kanssa. Hänet määrättiin laihduskuurille ensisijaisesti superkorkean verenpaineen takia, ja hän kyllä onkin koko lailla pyöreä. Lisäksi tupakkaa kuluu pari askia päivässä ja viinaa joka viikonloppu. Nyt hän yrittää urheasti laihduttaa, on vaihtanut ranskanleivän (kyllä, joku tosiaan vielä syö sellaista!) päältä voimariinin keijuun ja tekee jälkiruokia kevytvispikermasta. Perunoiden tarpeellisuudesta / hyödyllisyydestä meillä on ollut matsia pariin kolmeen otteeseen - nehän ovat kevyttä ja terveellistä perusruokaa. Ja minä saan osakseni nuhteita ja silmienpyörittelyä, kun syön "tosi laihdutusruokaa" – meetwurstia ja majoneesia... Minä puolestani teilaan kaikki synteettiset, kevyet kerman tms. korvikkeet.

Eli me ei nyt sitten enää ruoista keskustella. Ikävää hänen kannaltaan on se, että mä olen laihtunut mutta hän ei. Mutta hän ei myöskään ole millään lailla kommentoinut pienentymistäni, eli kai se sitten jotenkin ärsyttää, kun metulla laihtuu mutta perunoilla ei.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 17:44:07 
Poissa
sintti
sintti

Olin eilen menossa erään tuttavani luo iltapäiväkahveille. Kerroin hänelle etukäteen, että en ole moneen kuukauteen syönyt vehnä- ym. tavallisia jauhoja enkä sokeria missään muodossa - vatsavaivojeni takia. Varoin visusti mainitsemasta Atkinsiä (tuttava on juuri sellainen tyyppi joka ei varmasti voi ymmärtää, että joku ehdoin tahdoin pilaa terveytensä ätkinssonin dieetillä) tai Heikkilää (tuskin hän edes osaa yhdistää nimeä ravitsemukseen).

Se että en käytä JAUHOJA oli jo aivan mahdoton kauhistuksen aihe :shock: eikä tuttava kauhistukseltaan osannut kiekaista muuta kuin tuon mielikuvituksen ylittävän lauseen: "Mitä sinä sitten syöt?". :roll: Kerroin kuuliaisesti mitä jää jäljelle, jos pudottaa ruokavaliostaan jauhot ja sokerin pois (selitin jopa iki-ihanat pellavaleipäset), mutta tuttavan ilme kertoi että tulisin varmasti kuolemaan jauhoitta ja sokeritta. Siitä olen kyllä samaa mieltä, vaikka voinkin mitä parhaiten. :wink:

Sitten tuli vielä hirveä voihkiminen, että mitä minulle sitten voisi tarjota kahvin kanssa. Sanoin että toisin eväät mukanani - meille molemmille. Onneksi vierailu peruuntui viime hetkellä; koitos on edessä vasta ensiviikolla :( .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 20:40:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuttu (korkeasti koulutetttu, fiksu ja korkeassa asemassa) kertoi saaneensa lääkäriltä kolesterolilääkityksen ja kehoituksen laihduttaa helpottaakseen vaivojaan. "Mutta en ainakaan aio kokeilla sitä Atkinsin vaarallista rasvadieettiä ja eikös se Atkins itsekin kuollut sydänkohtaukseen..."

Miksipä tosiaan nähdä vaivaa kun iltalehtien heitot näemmä voittavat :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 20:46:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rouvaA kirjoitti:
Tuttu (korkeasti koulutetttu, fiksu ja korkeassa asemassa) kertoi saaneensa lääkäriltä kolesterolilääkityksen ja kehoituksen laihduttaa helpottaakseen vaivojaan. "Mutta en ainakaan aio kokeilla sitä Atkinsin vaarallista rasvadieettiä ja eikös se Atkins itsekin kuollut sydänkohtaukseen..."

Miksipä tosiaan nähdä vaivaa kun iltalehtien heitot näemmä voittavat :(

Niinpä

Mutta vastahan täällä yksi "vieras" todisti IL/IS olevan vakavasti otettavaa tiedonvälitystä, jota ei saa mollata tai olet itseriittoinen elitisti, joka ei ymmärrä mitään :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-19 18:02:49 
Poissa
sintti
sintti

Sama juttu, vetoan nykyään vatsavaivoihin sitä etten voi syödä jauhoja tai muuta sokerimöhnää. Tottahan se onkin, vatsavaivoja ne aiheuttaakin, vaikka ei enää niin kovia. Huomasin tämän kun keväällä pariksi kuukaudeksi repsahdin, ei tullut enää niin isoa pallomahaa syönnin päälle. Voi olla että jatkossa ois tullutkin.
Mua vaan ärsyttää itseäni se etten voi tai uskalla julkisesti olla alakarppaaja. Tai eihän sitä kukaan estä, mutta lähipiirini ymmärtämättömyys ei kyllä siihen kannustakaan. Miehenikin pitää tätä vähän hömppänä ja jatkaa vaan pastan syöntiä. On vaan tyytyväinen kun minä olen tyytyväinen kun olo on parantunut. En toki ruokavalion muutosta häneltä vaadikaan. Kukin syököön kuten haluaa. Itsehän seuraukset kantaa... :twisted:
Musta tuntuu että vähähiilarisen ruokavalion noudattaminen on melkein ylivoimaista ihmisille, jotka ei ymmärrä makroravinteista hölkäsenpöläystä. Hyvä esimerkki on äitini, joka oli jossain vaiheessa innostunut Zonesta ja sillä hieman laihtuikin, mutta innostus sittemmin lopahti kun ei oikein osannut laskea kaikkia niitä ravinnesuhteita. Ihmiset, jotka ovat muutenkin kiinnostuneet näistä ravitsemuksellisita asioista tuntuvat ymmärtävän paremmin ruokavalion edullisuuden.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 18:04:57 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

En ymmärrä makroravinteista juuri hölkäsenpöläystä, mutta noudatan silti vähähiilarista ruokavaliota.

Yksi typerimmistä syistä olla kiinnostumatta karppaamisesta on se, että sekin loppujen lopuksi perustuu kalorivajeeseen. Mitäköhän ihmeen väliä sillä sitten on, vaikka näin onkin? Pitääkö sillä varjolla, että se onkin noin yksinkertaista, olla hankkimatta itselleen parempaa terveyttä. Eikö ATKINSSON täytäkkään ihmedieetin kriteerejä? Ilmeisesti ei, kun siinä pitää olla kitudieetin kaloreilla. Se on kyllä kamala hinta laihtumisesta. Onhan se suorastaan huijausta, kun ei voikaan olla osapäiväinen karppi. Nälätöntä kitudieettiä ei voi olla olemassa ja jos sellainen on, niin se on ehdottomasti poppakonsti, jolla ei ole mitään tekemistä oikean laihduttamisen kanssa.

Ehdottomasti jokaisen on syötävä keskimääräiset 8kg karamelliä vuodessa, ajettava pari ruokalusikallista sokeria kahvimukiinsa kuudesti päivässsä, silloin tällöin iltaisin huitaista mouruavaan mahaan jättipussi sipsiä ja huuhdottava ne alas kolalla, josta saa luonnon omaa sugarpoweria. Tuo kaikki on vaan keskimääräistä, sehän ei siis lihota, koska keskimäärin ihmiset eivät ole muodottomia möykkyjä. Päiväkahvilla voi sitten jo hiukan keventää ja vaihtaa munkin isoon korvapuustiin, raesokerilla kuorrutettuna.

Joka viikkoisissa kissanristiäisissä tulee keskimääräisen ihmisen maistaa jokaista seitsemää sorttia makeata juhlapöydästä, koska on juhla. Juhlassa tulee herkutella sillä vain arkena on keveiltävä.

Arkiruokailu pitää aloittaa tukevasti seuraavilla eineksillä: Pari suurleipomon vehnämöykkyä (useimmiten pussissa lukee sana kokovilja, rouhe, kuituinen yms.) siihen päälle naskalilla härskille tuoksahtavaa Keijua, tai jos laittaiskin enemmän kun on kevyttäkin. Päälle sokeriliemessä värittömäksi liotettuja kurkkuja suolankäytön vähentämiseksi ja tietenkin kevytleikkelettä ja kevyttä kumijuustoa. Kun tämä kuitupommi on sitten huuhdeltu alas tuopilla täysmehua, voidaan vielä syödä rasvaton tuontijugurtti. Näillä eväillä pääseekin jo aamupaskalle asti. Ripulin jälkeen kiitellään sitten kuituja ja otetaan välipalat messiin baanalle.

Nälkähän pysyikin kivasti pari tuntia poissa ja on aika kaivella laukusta eväitä. Banaania, yes...nopeaa energiaa. Työpaikan kahvitunnilla sitten vedetään porukassa reissumiestä alituisen kuituvajeen paikkaamiseksi. Jokaisella oma makunsa päällysteistä. ylivoimainen ykkönen on kevytlevite, hiukan nuhjaantunutta salaatinlehteä ja kevytleikkelettä, rasvaa alle 3%. Työpaikalla on hieno henki, kun porukalla on päätetty, että kahvimaito on rasvatonta. Sitä laitetaan kahviin sokerin kanssa nuukailematta.

Työpaikan henkilöstöruokalassa on lounas. Vaihtoehtojakin löytyy. On seitä valkokastikkeessa, jonka paistamisessa ei ole käytetty rasvaa, eikä suolaa. Kastike on kätevästi suurustettu tärkkelyssuurusteella, eikä siinäkään ole rasvaa. Tuohon ruokalajiin voi ottaa perunoita lisäksi ja tietenkin terveellinen porkkana-rusina-ananassalaatti. Naiset ja sivistyneemmät miehet valitsevat tämän kevytruoan. Toisena vaihtoehtona on gulassi, jossa on muutaman marinoidun lihasuikaleen ja jauhokastikkeen sekaan mätetty oikein kotimaisia maustekurkkuja ja hillosipuleita. Siihen voi ottaa em. salaatin ja riisiä. Tätä ei juuri kukaan viitsi ottaa. Junttiruokailijoille on makaronilaatikkoa. Valtaosa valitsee tämän kevyen perusaterian ja lorottelee ketsuppia omantuntonsa mukaan. Juomat ovat eri tiskissä leipien kanssa. Siellä on mehua, rasvatonta maitoa ja -piimää, vettä tietenkin, mutta yksi on yli muiden. Emäntä tekee juuri sopivan makeaa kotikaljaa. Ahnaimmat juovat ensimmäisen lasin jo tiskillä ja ottavat santsimukin pöytään. Kevyt-ihmiset valitsevat joko maidon tai veden. Näillä eväillä jaksaa taas.

Ennen kahvituntia on hyvää aikaa kaivella laukusta Tupla tai Mars. Vaikka ei nyt nälkä olisikaan, niin se tuo kivaa piristettä ankeaan arkeen. Ne nyt on niin pieniäkin, että voi huoletta syödä, kun oli niin kevyt tuo lounas.

Kahvitunnilla taas sokeroidaan kahvia ja otetaan se kevyt korvapuusti, ettei vaan liho ja päivitellään kuinka helposti ne kilot kertyykään, vaikka sauvakävellään työmatkojakin.

Päivä on taas töissä ohi ja palataan kaupan kautta kotiin. Väsyttää jo niin, että otetaan mehun, jugurtin, vehnämöykkyjen, aamupalajuuston ja kevytleikkeleen kanssa samaan koriin vielä tuollainen uutuuspatukka, jolla pääsee kotiin asti. Ja vielä yksi sukulaku. Kassalla noidutaan jotain sivistymätöntä itsensätappajaa, joka ostaa 2004 vuonna ison kennon munia. Varmasti on kolesterolit korkeella, vaikka ei päälle näykään. Hullu!

Kotona on hyvää aikaa ottaa pienet nokoset. Tunnin verran vaan ja siitä sitten torkkukytkimen avustuksella ylös tekemään ruokaa. Nälkä jo kivasti härnäilee, joten kattilat esiin. Ohimennen maistetaan se sukulaku ja jatketaan riisin keittämistä ja pannaan broiskunkoivet uuniin. Mausteita ei laiteta, kun ovat jo marinoidut ja kokemuksesta tiedetään, ettei maut mene nahkan läpi. Nahkaa ei saa syödä, kun se aiheuttaa varmuudella sydärin ja tukkii aivot. Salaattia pitää tietenkin tehdä. Mitäs löytyykään? Aha ananasmurskaa ainakin ja noita tosihyviä hunajamarinoituja herkkusieniä, tomaatti on must, mutta pakko kai laittaa maissia, kun tuota salaattia on noin vähän. No kyllä se menee, kun on tuota valmista kevytkastiketta. Se on sitten hyvää eikä onneksi hapanta, vaan sopivan makeaa, ilman lisäaineita tietty.

Navan vielä rutistessa lataillaan kahvit keittimeen ja sulatellaan pakkasesta mansikoita jälkkäriksi. Kinuskikastikkeen kanssa ne onkin hyviä. Kylläpä tulikin täysi olo. Illalla voi ottaa vielä vehnämöykyn valmiskaakaon kanssa, jos sattuu hiukoon. Loppuillan voikin kytätä töllöö ja päästellä ilmoille kuuluvia ilmalaivoja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 18:08:11 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Piti sanomani, että tao tollaselle porukalle sitten järkeä päähän. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 18:11:44 
Jumaleissön, Karpaasi ! Tuo oli hyvä !

Peukut !!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 18:13:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tosi hyvä karpaasi! Jäi sieltä tosin parit hajusteelliset vessakäynnit massun kiertelöiden kanssa välistä pois ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 18:52:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: Karpaasi on kuningas! Loitava! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 19:03:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aivan loistavaa Karpaasi :D \:D/

Mie nauroin täällä ääneen.... mutta taitaa kyllä olla totta monelle, valitettavasti!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 19:04:47 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

JESS! Tämä pitäisi julkaista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 19:25:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karpaasi on nyt kyllä mun ykkös suosikki karppaaja :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 19:33:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Minun ykkässuosikki kanssa!!! =D> \:D/ =D>
Otetaanko kilpailu, miten monen työpaikan kahvipöytään tämän saa anonyymisti kopioitua?

terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-20 20:21:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karpaasi, mieletön tykitys! =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00