els kirjoitti:
Lainaa:
Viime aikojen tehoeläintuotannon tiimoilta kuvatut videot ovat saaneet minut voimaan pahoin. Jos suunta on niissä kuvatun kaltainen, niin ehkä lihan syönti vähenee ainakin omalta kohdaltani ratkaisevasti. Ahneus ja voitontavoittelu ovat lisääntyneet maataloudessa ja siihen on varmasti EU:llakin oma vaikutuksensa.
Eikö olekion kiva, etteivät kerro, keitä ja mitä kaikkea tapetaan, riistetään ja rääkätään tehokasvituotannossa.
Lähes jatkuvasti mahaongelmia valittava tuttava-vegaani sanoi tässä äskettäin jokseenkin rehellisesti: älä kerro enempäää, muuten tähän ei jää enää mitään syötävää.
Noh, karppina on sentään melkoiset mahdolisuudet sekä valita järjellisempiä tuotanto-olosuhteita että pysyä terveenä

... mikä tarkoittaa uskomatonta tuskanvähennystä myös tuolla lääkekehitysten (ja lääkepäästöjen) päässä...
Ja sitten kun on lakannut uskomasta tyhjästä kasvaviin kivoihin kasveihin, jotka kiltit metsäneläimet ja hyönteiset huomaavaisesti jättävät ihmisten suihin korjattaviksi, voi vielä ravintokiertolähituotannon sijasta alkaa suosia valoravintoa, ei varmasti satuta ketään, itse tosin pääsee äkkiä seuraavalle levelille. Tuttavapiiristä löytyy näitä uskossa vahvoja.
Mut saa madot syödä heti kun sielu on nenästä lentänyt aurinkoon

madot herättää melkein enemmän myötätuntoa kuin kalat onkipuuhissa.