karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-29 02:30:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 713 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:12:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: En siltikään vaihda foorumia. Mulle on ihan sama kuinka älykäs tää on

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:18:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

els kirjoitti:
^^ Olettekos muuten koskaan kokeilleet pääsyä THL'n, keventäjien, vegetaarien ja sensellaisten hiekkalaatikoille/nurmikoille?

Hui, rasvasiepparerita ruispellossa...

els kirjoitti:
Sieltä vasta nopeasti bannataankin - jos nyt ylipäätään keskustelu- tai kommentointimahdollisuutta edes annetaan :smt026
Se varmaan johtuu sitten ihan ylenmääräisestä aikuisuudesta ja kypsyydestä

Ja tiukan tieteellisista argumenttivaatimuksista. No siksku!

ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:19:08 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

En minäkään o täällä älykkyyttä etsimässä, sitä täällä kyl piilee ihan bonuksena. Ja huumoria, kokemuksen rintaääntä ja uusien ihmettelyä. Kaikelle ei löydy tieteellistä selitystä tai se selitys vaihtuu aikojen saatossa. Silti sekä kokemusperäinen tieto, että tieteellinen tutkimus ovat osoittaneet vertaistuen aivan ylivertaiseksi.

Ja Harlista diggaan, kun sillä on niin terävät näppäimet aivan pettämättömällä huumorintajulla maustettuna. Ihmisen pitää olla melko yksinkertainen ja huumorintajuton jos meiän Harlista pitää ilkeänä! Piikkejä kyllä satelee väleen, mutta osoite on yleensä oikea ja ne ansainnut.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 19:14:21 
pönkerö kirjoitti:
Statiinitko helpottaa rinnan kiristystä ja hengenahdistusta? Mistä tämä tieto on peräisin? Onko oikeesti faktaa? Minulla kylläkään eivät helpottaneet mitään, päinvastoin, tuli kaikenlaisia vaivoja ja oireita, joista pääsin, ylläri ylläri, heittämällä statiinit pois, pois, kauas pois.

Ainakin harjoitellessani keskussairaalan ensiavussa tuo oli vakiotoimenpide, joka ylilääkärin mukaan parantaa potilaan henkiinjäämismahdollisuuksia. Eiköhän se ole evindence-based medicineen perustuvaa kuten nykyään kaikki hyvä lääketieteellinen hoito.

Sydäri se vasta sitten sattuukin, ylläri ylläri.

terv yks medisiinari

ViestiLähetetty: 2011-08-12 19:50:10 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Vieras kirjoitti:
Lasset perusteli viikossa paljon enemmän sanomisiaan kuin mitä sinä Tyyli-Lyyli olet puolen vuoden aikana kyennyt tekemään.

Aika moni rintaansa paukuttava minä-tiedän-kaiken-vakkarikin näytti lähtevän nöyrästi tiedonhakukierrokselle kun lasset kirjoitti kolestroligeenista.

Mutta sinähän sait tahtosi läpi, Tyyli-Lyyli. Ei sinun tarvitse enää lassetia blokata, ei hän kykene sinulle vastaanväittämään ja osoittamaan kuinka vähän oikeasti näistä asioista tiedät.

Sepä se. Minä myönnän tietäväni vähän ja JUURI SIKSI haluaisin että ihmiset pystyisivät perustelemaan kantansa ja kykenisivät siihen vastaväittelyyn rakentavasti - ei muita haukkuen. Ei osoita vastapuolen viisautta se, että kun tyhmä kaduntallaaja kyseenalaistaa niin hänet haukutaaan tyhmäksi ja sanojen vääntäjäksi - sen sijaan että itseään viisaana pitävä ihminen perustelisi kantansa ja osoittaisi asian olevan niin.

Jollei pysty edes tavalliselle pulliaiselle perustelemaan kantaansa, niin huonosti pyyhkii. Itse olen ottanut sen kannan että jollen tiedä mistä puhun, niin kysyn muilta tai olen hiljaa. Joskus voin väitellä ihmisten kanssa, mutta silloin joko minun täytyy tietää mistä puhun tai selvitettävä asia. En voi vaan käydä haukkumaan muita tyhmiksi, siksi etten itse osaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 20:00:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu komppaan Konnasinttiä! Tykkään Ompusta :)

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-12 21:11:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Luultavasti liuotushoito ja statiinit tuntuu todella hyvältä vaihtoehdolta kun rintaa kiristää, .

No ei tunnu, äärikiihkorasvauskovaisuus kieltää statiinit. Suonissa on virallisterveellisyyden synti ja valhe. Rasva pesee syntiset suonet puhtaaksi. Tee sinäkin parannus!

[-o<

ViestiLähetetty: 2011-08-12 21:16:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
^^ Olettekos muuten koskaan kokeilleet pääsyä THL'n, keventäjien, vegetaarien ja sensellaisten hiekkalaatikoille/nurmikoille?

Eipä ole tullut kokeiltua, koska minulla on elämä. Mutta mikä ihme näitä vieraita-medisiinareita tänne karppipalstalle oikein vetää?

ViestiLähetetty: 2011-08-12 21:18:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt023

Elka sitten kerkesi väliin, mutta ekaksi tuo oli siis Kekexxxxxxxin viestiin.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 22:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jussi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
kun lasset kirjoitti kolestroligeenista.

:D se on edelleenkin kolesteroli.

Eiku se on kolesTROLLIgeeni. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-12 22:04:27 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Micci_67 kirjoitti:
[Eiku se on kolesTROLLIgeeni. :lol:

Just tämä näin :lol:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-08-12 22:28:08 
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Sepä se. Minä myönnän tietäväni vähän ja JUURI SIKSI haluaisin että ihmiset pystyisivät perustelemaan kantansa ja kykenisivät siihen vastaväittelyyn rakentavasti - ei muita haukkuen.

No mutta Lyyli, sinähän se ole solvannut Lassea koko ajan? En minä ainakaan ole huomannut, että Lasse sinua olisi haukkunut? Joten mistäs nyt Lyylin liivit kiristää? Osoittaisit vähän suvaitsevaisuutta.

terv. sulle tänään Vieras

On mulla ihan nick foorumilla, mutta ei kiinnosta saada banneja. Tämä on selvästi herkkä asia karppilammikolle. Lassehan sai bannit sen viestin jälkeen, jossa erehtyi ymmärtämään pussidieetillä olevia. Ei olis kannattanut, sama ylläpitokarppi joka Lassen bannas, oli tuominnut pussiketoosissa olevat alimpaan helvettiin. Se on joskus täällä niin herkkää, ettei ulkopuoliset ihan uskokkaan.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 23:03:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Minä myönnän tietäväni vähän ja JUURI SIKSI haluaisin että ihmiset pystyisivät perustelemaan kantansa ja kykenisivät siihen vastaväittelyyn rakentavasti - ei muita haukkuen. Ei osoita vastapuolen viisautta se, että kun tyhmä kaduntallaaja kyseenalaistaa niin hänet haukutaaan tyhmäksi ja sanojen vääntäjäksi - sen sijaan että itseään viisaana pitävä ihminen perustelisi kantansa ja osoittaisi asian olevan niin.

Olen täysin samaa mieltä.

Mä pidän rakentavasta keskustelusta, jossa väitteet ja argumentit ikään kuin rakennetaan edellisten päälle ja toisen mielipiteet ja argumentit otetaan seuraavassa puheenvuorossa huomioon. Näin keskustelusta tulee kuin rakennus, jonka rakentamiseen tarvitaan kumpaakin osapuolta.

Mummoni sanoi aina, että se joka menee väittelytilanteessa ensimmäisenä henkilökohtaisuuksiin, tiedostaa hävinneensä. Morkkaaminen johtuu turhautumisesta, kun ei ole enää mitään järkevää sanottavaa. Mä en itse tykkää siitä, että väittelyä tai keskustelua pidetään kilpailuna, jossa ovelimman vedon esittänyt voittaa. Mun mielestä parhaimmillaan väittely/keskustelu on sellaista, jossa kumpikin osapuoli esittää omat perustellut näkemyksensä toista ihmistä ja hänen vasta-argumenttejaan kunnioittaen, eikä vain jankuta omia näkemyksiään mitätöiden toisen kommentit täysin. Tällöin molemmat voivat oppia jotain uutta ja omien, ehkä luutuneidenkin käsitysten ravisteleminen on aina hyvästä ja vie itseäkin eteenpäin. Hyvä keskustelija on myös positiivisella tavalla nöyrä ja osaa sanoa vaikkapa että "tuossa asiassa olet ihan oikeassa" tai "ymmärrän pointtisi vaikken samaa mieltä olekaan" tai "haluaisin ymmärtää kantasi paremmin, voisitko selittää sitä vielä hieman". Hyvä keskustelija kunnioittaa toista, eikä halua tahallaan ärsyttää eikä ainakaan pilkata toista.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 23:04:10 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Vieras kirjoitti:
Lassehan sai bannit sen viestin jälkeen, jossa erehtyi ymmärtämään pussidieetillä olevia. Ei olis kannattanut, sama ylläpitokarppi joka Lassen bannas, oli tuominnut pussiketoosissa olevat alimpaan helvettiin. Se on joskus täällä niin herkkää, ettei ulkopuoliset ihan uskokkaan.

Eipäs nyt valehdella. Pussiketoosissa olevista en ole maininnut mitään (ketju), eikä kyseisellä ketjulla ollut merkittävää syytä banneihin, vaikka siinäkin lasset alkoi oma-aloitteisesti puhua demonisoinnista ja vihollisluokittelusta. Samanlaista tuloksetonta kärjistämisyritystä ja konfliktien luomista oli monessa muussakin ketjussa. Bannit tulivat siten jatkuvasta ala-arvoisesta käytöksestä.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 23:11:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

chiman kirjoitti:
Bannit tulivat siten jatkuvasta ala-arvoisesta käytöksestä.
:respect: Asiaa. Vähän saa revitellä mutta rajansa kaikessa.

Onkohan mulla toi kolesteTROLLIgeeni kun oon ainakin omasta mielestäni ahkera naputtelemaan ketjuihin :P

ViestiLähetetty: 2011-08-13 06:12:10 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Hmmm, tämä vieras käyttäytyy kyllä nyt samantyyppisesti kun Lasse. Vähän yrittäen itseään hillitä. Ja mä kyllä arvasin että mulle vastaus on, että Lasse ei ole tehnyt mitään :lol: .
Kovasti näkyy mun tietämättömyyteni joitakuita ärsyttävän. Ihmettelen että miksi.

ViestiLähetetty: 2011-08-13 07:21:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Elka kirjoitti:
els kirjoitti:

Eipä ole tullut kokeiltua, koska minulla on elämä. Mutta mikä ihme näitä vieraita-medisiinareita tänne karppipalstalle oikein vetää?

Halu ampua Puskasta...?

ViestiLähetetty: 2011-08-13 10:26:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

savu kirjoitti:

Halu ampua Puskasta...?

=D> =D> =D> =D> =D>

ViestiLähetetty: 2011-08-13 10:34:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Todella mielenkiintoista, kuinka suurta huolta vieraat/ trollit / tms kantavat karppaajien terveydestä!
Ihmeteltävää jalomielisyyttä ja osoittaa heidän olevan todella huolissaan meikäläisten terveydestä...

Suomenmaassa on monta muutakin ryhmää, joilla on syömisen/ juomisen kanssa ehkä pientä ongelmaa. Miksi ei mielenkiinto ja auttamishalu suunnistu sinnepäin? Jos kohdistaisi auttamishalut esim. alkoholisteihin, mikä kansantaloudellinen säästö se olisikaan!

ViestiLähetetty: 2011-08-13 10:44:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

elliskä kirjoitti:
Todella mielenkiintoista, kuinka suurta huolta vieraat/ trollit / tms kantavat karppaajien terveydestä!
Ihmeteltävää jalomielisyyttä ja osoittaa heidän olevan todella huolissaan meikäläisten terveydestä...

Suomenmaassa on monta muutakin ryhmää, joilla on syömisen/ juomisen kanssa ehkä pientä ongelmaa. Miksi ei mielenkiinto ja auttamishalu suunnistu sinnepäin? Jos kohdistaisi auttamishalut esim. alkoholisteihin, mikä kansantaloudellinen säästö se olisikaan!

Johtuisikohan se siitä että karpit ovat viemässä leivän suusta (monessakin mielessä) niin monelta vt-puolen auttajalta. Arvovallan lisäksi? :smt026
Eihän sitä kestäisi erkkikään.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 713 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00