karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-20 09:54:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 613 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:09:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun banneista tuskin kukaan kiinnostuu, mutta itse laitan ihan vain siksi, ettei tarvitse samasta asiasta intää sata kertaa.
Joka kerta kun laitan oman kokemukseni rasvasta ja turhasta kaloreiden laskemisesta, niin samat ihmiset käyvät sen lyttäämässä ja pälättämässä huippu-urheilijoiden hiilareista. Ja jos he ei kerkii, niin joku uusi tulee ja heittää täsmälleen samat kysymykset.
En vain jaksa intää samaista asioista aina vaan. varsinkin, kun minulla ne perustuu lähinnä omaan kokemukseen, ei tietoon.
Nyt voin rauhassa kertoa kyselijälle oman kantani ja kokemukseni ja ehdottaa kokeilemaan jos joku muu keino ei ole onnistunut.
En näe enää lyttääjien kommentteja.
Sain tarpeekseni sanasta järjetön, huippu-urheilija, fyysinen työ.

Kerron mielelläni toisille kotiäitin tyyliin arkiliikkujille miten MINÄ onnistuin.

Ja täytyy sanoa, että nyt on ollut mukavaa foorumilla :lol:

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:18:48 
Ronja-Aliisa kirjoitti:
En vain jaksa intää samaista asioista aina vaan. varsinkin, kun minulla ne perustuu lähinnä omaan kokemukseen, ei tietoon.

Minusta sinun ei kannattaisi inttää lainkaan, jos kerran itsekin myönnät ettei sulla kertakaikkiaan ole tietoa.

Vaikka olisi kuinka "kokenut" tahansa, niin kolesteroliarvoaan ei pysty fiilistelemällä arvamaan kukaan. Voi tuntua vaikka kuinka hyvältä kunnes tulee se sydäri, joka pysäyttää. Sen jälkeen ei karppilammikon vertaistukijoista ole mitään apua. Ainoa mikä saattaa pelastaa on nopea ja asiantunteva lääkärinapu ja liuotushoito. Pistävät muuten statiineja sydärin saaneelle. Eikö kuulostakkin ihan fiilis- ja "kokemuspohjalta" hirveeltä? On se kamalaa tuo lääketiede.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:21:40 
Poissa
Karpihko
Karpihko

jussi kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
kun lasset kirjoitti kolestroligeenista.

:D se on edelleenkin kolesteroli.

:lol:

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Ja täytyy sanoa, että nyt on ollut mukavaa foorumilla :lol:

Komps, sama täällä =D>

ViestiLähetetty: 2011-08-12 12:47:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No mutta voi hyvä tavaton, onko meillä pitkästä aikaa perjantaiketju?

Vaikka miten vieraat olisivat yhtä ja samaa kuin ennenkin (ehkä sentään kolestroli-lassella vahvistettuna)
niin pitkästä aikaa mukaan mahtii karppipuolelta uusia riitelijöitä :smt049

ViestiLähetetty: 2011-08-12 13:13:55 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Vieras kirjoitti:
Harlamovski kirjoitti:
Myönnän, että joskus tulee itse kunkin sanottua aika kirpeästi, olen itsekin repinyt naamaani täällä Taistelutantereella ja tahtomattani loukannut joitakin väärinkäsitysten takia

Joskus? Minusta sinä et juuri muuta teekkään. Omistasi poikkeavia mielipiteitä siedät huonosti kuten niin moni muukin täällä.

Ihme agressiivista porukkaa täällä on muuten noin keskimäärin? Jotkut vetävät roolia, että ovat muka liberaaleja ja sallivia ajatusmaailmaltaan. Mutta se on pelkkää teatteria. Heti jos joku on eri mieltä, niin vedetään herneet nenään ja bannataan äkkiä vihamiehiksi. Eikä sekään riitä, sitä merkkaamista vihamieheksi vielä oikein julistetaan foorumillai? Vihamiehiä syntyy toisen mielipiteiden vuoksi? Ihan kuten Oslon mieskin teki?

Käsittäisi, jos joku edustaisi ääritiukkaa natsismia tai rasismia, että siitä vähän jo suututaan. Mutta täällä vihamiesluokitteluun riittää se, että kertoo käyttävänsä oliiviöljyä voin sijasta. Menkää vähän itseenne ja miettikääpä käytöstänne.

Mainitsemasi Heikkiläkin on ihme hitsaaja. Huonosti kestää eriäviä mielipiteitä. Mielipiteet ja salaliittoteoriat jyrkkenevät vuosi vuodelta. Johtuuko ruokavaliosta? On ainakin syönyt karppaamalla pidempään kuin moni muu.

Mä en tiedä, mistä tää Vieras on tehnyt tällaisen päätelmän, ilmeisesti hän on lukenut kaikki mun viestit? Mutta jokaisella on oikeus muodostaa mielipiteensä ihan itse. Tuota mä en ymmärrä, millä perusteella joku väittää, että täällä olis jotenkin vihamielistä porukkaa - ei mua ainakaan kiinnosta, mitä öljyä tai voita te itse kukin käytätte - enkä käsittääkseni tuollaisista aiheista ole ketään alkanut dissailemaan! Mitä tulee bannaamiseen, niin lasset on sikäli merkittävä henkilö maailmanhistoriassa, että hän on ainoa, jonka olen listannut "vihamieheksi". Minkä minä sille voin, että bannaaminen on täällä nimetty sellaiseksi? En minä erityisemmin lasset:tä vihaa, vaikka bannasinkin. Ajattelin vaan, että eipähän ala itseä ärsyttämään hänen viestit, kun en lue niitä - niin jos ei tulis sitten suotta kohdeltua muita tällä foorumilla niin vihamielisesti sen takia. Parempi bannata kuin tapella?

Ja mistähän ihmeen syystä Vieras aloittaa taas Heikkilästä? Voisi sitä kirjoittaa rekkautuneenakin, jos haluaa samasta aiheesta jorista loputtomiin.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 13:32:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: No, hienoa, nyt meillä karpeilla on Antti Heikkilä ja Anti Heikkilä, mitä meiltä enää puuttuu?
Joo, on se perjantaita pidelly...

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 13:43:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

=D>

Kotona!

ViestiLähetetty: 2011-08-12 13:53:06 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Vieras kirjoitti:
Ronja-Aliisa kirjoitti:

Minusta sinun ei kannattaisi inttää lainkaan, jos kerran itsekin myönnät ettei sulla kertakaikkiaan ole tietoa.

Vaikka olisi kuinka "kokenut" tahansa, niin kolesteroliarvoaan ei pysty fiilistelemällä arvamaan kukaan. Voi tuntua vaikka kuinka hyvältä kunnes tulee se sydäri, joka pysäyttää. Sen jälkeen ei karppilammikon vertaistukijoista ole mitään apua. Ainoa mikä saattaa pelastaa on nopea ja asiantunteva lääkärinapu ja liuotushoito. Pistävät muuten statiineja sydärin saaneelle. Eikö kuulostakkin ihan fiilis- ja "kokemuspohjalta" hirveeltä? On se kamalaa tuo lääketiede.

Sehän on kokonaan Ronja-Aliisan asia haluaako tietää kolesterolejaan ja juurihan hän kertoi,että juttelee omista kokemuksistaan eli kertoo mm.olostaan ja syömisistään.
Ihan vaan tiedoksi,että ketään "ei pistetä "syömään statiineja.Suomessa kun tulee ihan laki turvaamaan potilaan oikeuksia.Ei niitä kuten muitakaan lääkkeitä ole kenenkään pakko syödä.Jos ei nyt lasketa puolustuskyvyttömiä kuten esim.vanhuksia joille ne vain tungetaan suuhun,halusit tai et.
Kolesteroliarvot saa helposti mittautettua ihan tk:ssa.Lääkärithän ihan riemastuu kun asiakas on niin kiinnostunut omista tasoistaan.Se miten paljon niillä sitten kenellekin on merkitystä,on aivan toinen asia.Onneksi olen saanut omani nousemaan kun olivat niin kauhean matalat,että ihan hirvitti.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 14:25:23 
voivoi kirjoitti:
Sehän on kokonaan Ronja-Aliisan asia haluaako tietää kolesterolejaan ja juurihan hän kertoi,että juttelee omista kokemuksistaan eli kertoo mm.olostaan ja syömisistään.
Ihan vaan tiedoksi,että ketään "ei pistetä "syömään statiineja.Suomessa kun tulee ihan laki turvaamaan potilaan oikeuksia.Ei niitä kuten muitakaan lääkkeitä ole kenenkään pakko syödä.Jos ei nyt lasketa puolustuskyvyttömiä kuten esim.vanhuksia joille ne vain tungetaan suuhun,halusit tai et.
Kolesteroliarvot saa helposti mittautettua ihan tk:ssa.Lääkärithän ihan riemastuu kun asiakas on niin kiinnostunut omista tasoistaan.Se miten paljon niillä sitten kenellekin on merkitystä,on aivan toinen asia.Onneksi olen saanut omani nousemaan kun olivat niin kauhean matalat,että ihan hirvitti.

Luultavasti liuotushoito ja statiinit tuntuu todella hyvältä vaihtoehdolta kun rintaa kiristää, eikä henki kulje kuin haukkomalla hiki ottassa.

toinen vieras.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 15:04:10 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Ja näin päästiinkin taas jo siihen kolesteroliin, josta aloitettiinkin! :lol:

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 15:10:13 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:

Luultavasti liuotushoito ja statiinit tuntuu todella hyvältä vaihtoehdolta kun rintaa kiristää, eikä henki kulje kuin haukkomalla hiki ottassa.

toinen vieras.

Statiinitko helpottaa rinnan kiristystä ja hengenahdistusta? Mistä tämä tieto on peräisin? Onko oikeesti faktaa? Minulla kylläkään eivät helpottaneet mitään, päinvastoin, tuli kaikenlaisia vaivoja ja oireita, joista pääsin, ylläri ylläri, heittämällä statiinit pois, pois, kauas pois.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-12 15:13:48 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Kylläpä olikin oikein riemastuttava ja viihdyttävä ketju. :lol: Taas tuli ikää lisää.

Iloista viikonloppua! :mrgreen: :smt043

ViestiLähetetty: 2011-08-12 15:19:40 
Poissa
voinen
voinen

Brilla kirjoitti:
Kylläpä olikin oikein riemastuttava ja viihdyttävä ketju. :lol: Taas tuli ikää lisää.

Ikävä kyllä ei ehkä tullutkaan, vastikään on julkaistu joku tutkimus(tai ainakin tieto tutkimuksesta), jonka mukaan tosikot elävät kauemmin kuin veitikat.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-12 15:45:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

No ohhoh. Ny on tullut oikein nikin "vieras" invaasio. Yksi niistä on luultavasti lasset :lol: päätellen tyylistä, mitä ei millään jaksaisi lukea. Ja miksi pitäisikään. Minäkin opettelin tuon vihamies toiminnon vasta nyt, mutta kun vieraissa on välillä ihan fiksujakin, niin sitä nikkiä ei voi lykätä sinne vihamiehiin. Täytyy nyt vain hyppiä semmoisten alatyylisten yli ja jatkaa keskustelua aikuisten kanssa. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-08-12 16:48:20 
Poissa
voinen
voinen

Konnasintti kirjoitti:
No ohhoh. Ny on tullut oikein nikin "vieras" invaasio. Yksi niistä on luultavasti lasset :lol: päätellen tyylistä, mitä ei millään jaksaisi lukea. Ja miksi pitäisikään. Minäkin opettelin tuon vihamies toiminnon vasta nyt, mutta kun vieraissa on välillä ihan fiksujakin, niin sitä nikkiä ei voi lykätä sinne vihamiehiin. Täytyy nyt vain hyppiä semmoisten alatyylisten yli ja jatkaa keskustelua aikuisten kanssa. :mrgreen:

Eikös ne tietyt vieraat oo just sitä moittineet, että karpit on niin kovin lapsellisia, kun ei huoli näitä "aikuisempia" samalle hiekkalaatikollekaan.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-12 17:05:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Olettekos muuten koskaan kokeilleet pääsyä THL'n, keventäjien, vegetaarien ja sensellaisten hiekkalaatikoille/nurmikoille?

Sieltä vasta nopeasti bannataankin - jos nyt ylipäätään keskustelu- tai kommentointimahdollisuutta edes annetaan :smt026
Se varmaan johtuu sitten ihan ylenmääräisestä aikuisuudesta ja kypsyydestä

ViestiLähetetty: 2011-08-12 17:07:18 
Poissa
voinen
voinen

els kirjoitti:
^^ Olettekos muuten koskaan kokeilleet pääsyä THL'n, keventäjien, vegetaarien ja sensellaisten hiekkalaatikoille/nurmikoille?

Sieltä vasta nopeasti bannataankin - jos nyt ylipäätään keskustelu- tai kommentointimahdollisuutta edes annetaan :smt026
Se varmaan johtuu sitten ihan ylenmääräisestä aikuisuudesta ja kypsyydestä

Näin varmaan onkin. :lol: :smt043

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:03:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

..

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:07:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Antti Heikkilä ja Anti Heikkilä pelasti perjantaini! :lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-12 18:11:38 
Poissa
sintti
sintti

Kannattaa muistaa että jokainen foorumi on vain niin älykäs kuin sen älykkäin jäsen on.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 613 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00