Lainaa:
Olen jo usean kuukauden ajan seurannut ulkopuolisen näkökulmasta tällä foorumilla esiintyviä väittelyitä. Jotkut niistä ovat olleet mielenkiintoisia, toiset tylsiä; jotkut ovat saaneet minut nauramaan, toiset ärtyisäksi.
Tervetuloa Internettiin. Samat kicksit saa lähes tulkoon kaikista foorumeista, aiheesta riippumatta.
Lainaa:
Valitettavasti lähes jokaisen vilkaisemani viestiketjun taso on ollut enintään välttävä, useimpien selvästi heikko. Tällä foorumilla näyttää olevan alhainen taso ainakin lähdekritiikissä, tieteellisen aineiston ymmärtämisessä ja tieteellisyydessä yleensäkin, väittelyetiikassa ja väittelyiden valvonnassa.
Itse olen eri mieltä. Jos reggaat niin Hifistelystä löytyy kovempaa vääntöä lähdeviitteineen. Myös muissa ketjuissa näkee paljon useammin viittauksia lähteisiin ja itse ainakin perään aina lähteitä jos väite kuullostaa vähäänkään uudelle ja en ole jo lähteitä nähnyt. Eri asia on sitten kaikki vertaistuki-ketjut yms. Tosin myönnän skippaavani aika kylmästi kaikki "ihqjeejee-tsemppiäsulle"-ketjut. Ei täällä tarvitse lukea kaikkia ketjuja, eteenkin jos laatu ei vastaa omia odotuksia.
Yleisesti ottaen täällä mielestäni näkee enemmän viittauksia tutkimuksiin ja niiden puintia kuin yleensä mielipide-foorumeilla. Tottakai mukaan mahtuu kaiken sortin säätäjää ja mielipidettä jne. Ja jos satuit huomaamaan niin ei täällä kaikki pidä Heikkilää guruna tai suoralta käsin usko "Stephenien" ja "Peter":n juttuihin.
Jos odotit vertaistukifoorumilta jotain paljon parempaa ja laadukkaampaa keskustelua niin saanko kysyä mihin vertaat tätä foorumia? Koska iso osa netin muusta keskustelusta on aika puhdast juupas-eipäs-haista-sinä-kuule-xxxxx-keskustelua.
Ei silti, ei tämä foorumi mikään täydellinen ole. Aina on parantamisen varaa ja toivottavasti tämä palaute minkä annoit johtaa juurikin keskustelun tason paranemiseen.