karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-21 19:50:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 513 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-11 10:07:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olenko ainoa joka ei ole mitään trollien määrän kasvua huomannut? Ei oikein tule mieleen ketään trollia, mitä täällä olisi näkynyt. Lassetkin on suht asiallinen, joskin tuntuu, että välillä ymmärtää pointit tarkotukseööa väärin.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 10:23:41 
Catharsis kirjoitti:
Jotenkin nää trollit saa omankin pöntön sekaisin. Kun on äkäinen temperamentti, niin putoaa helposti samalle tasolle inttämään ja riitelemään typeryyksiä. Jälkeenpäin ottaa sitten huolellisesti pattiin, että mihin tässä on taas sotkeutunut. Tästä foorumin poikkeuksellisen korkeasta tasosta olen samaa mieltä. Asiaa ja asiantuntemusta, kritiikkiä, tarkkaa tieteen seurantaa, innokkaita oppijoita ja huumorintajua, yleisesti hyviä, ajattelevia ihmisiä.

Vai että oikein poikkeuksellisen korkea taso? Ikävä tuottaa pettymys mutta näin sivullisen silmin se ei valitettavasti aina näytä siltä. Monen kirjoittajan näkökulma näyttäis olevan aika suppea ja keskittyvän lähinnä kumoamaan kaikkea mikä ei varsinaisesti tue karppauksen erinomaisuutta. Jos sitä sitten nimitetään asiantuntemukseksi tai tieteen tarkaksi seuraamiseksi niin suotakoon se mutta eipä sillä tasoa nosteta "poikkeuksellisen korkeaksi".

Ja jotain positiivista....onhan täällä toki hyviäkin juttuja ja esim. Mirka ja pari muutakin vakkaria tarjoaa analyyttistä näkökulmaa moniin keskusteluketjuihin.

Jatkakaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 10:38:20 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
Jatkakaa.

Voi kiitos, pelkäsin hetken että saadaanko :D

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-08-11 11:04:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> :D Joo'o, kyllä me jatkamme...

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 11:55:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Koirat haukkuu, karavaani kulkee :koki:

ViestiLähetetty: 2011-08-11 14:08:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ei mua haittaa jos väännetään asiasta ja esitetään argumentteja puolesta ja vastaan ja edestä ja takaa ja sivulta. Se on päinvastoin tarpeellista, jotta en jämähdä kiinni omiin totuuksiini. Sen sijaan en pidä esim. jonkin ihmisryhmän asenteellisesta mollaamisesta. Jos multa blokkaamisen takia jää näkemättä jotain asiallista, niin sitten jää. Täältä löytyy paljon erilaisia näkemyksiä karppaamisesta ja täällä on tosi hyviä argumentoijia, joiden kirjoituksia luen mielelläni, vaikken samaa mieltä olisikaan. Erilaisia virkistäviä näkemyksiä on minulle tarpeeksi muutenkin, joten en koe menettäväni mitään blokatessani jonkun läpänheittäjän, jonka tekstit koen loukkaavina ja lapsellisina. Asialliset kirjoitukset ja argumentit ovat tyystin toinen juttu.

Mutta jatkakaamme! :resp:

ViestiLähetetty: 2011-08-11 15:25:43 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:
Catharsis kirjoitti:
Jotenkin nää trollit saa omankin pöntön sekaisin. Kun on äkäinen temperamentti, niin putoaa helposti samalle tasolle inttämään ja riitelemään typeryyksiä. Jälkeenpäin ottaa sitten huolellisesti pattiin, että mihin tässä on taas sotkeutunut. Tästä foorumin poikkeuksellisen korkeasta tasosta olen samaa mieltä. Asiaa ja asiantuntemusta, kritiikkiä, tarkkaa tieteen seurantaa, innokkaita oppijoita ja huumorintajua, yleisesti hyviä, ajattelevia ihmisiä.

Vai että oikein poikkeuksellisen korkea taso? Ikävä tuottaa pettymys mutta näin sivullisen silmin se ei valitettavasti aina näytä siltä. Monen kirjoittajan näkökulma näyttäis olevan aika suppea ja keskittyvän lähinnä kumoamaan kaikkea mikä ei varsinaisesti tue karppauksen erinomaisuutta. Jos sitä sitten nimitetään asiantuntemukseksi tai tieteen tarkaksi seuraamiseksi niin suotakoon se mutta eipä sillä tasoa nosteta "poikkeuksellisen korkeaksi".

Oon varmaankin lukenut eri kirjoituksia kuin tämä vieras. Suhteellisen monipuolisia juttuja MINUN mielestäni näillä sivuilla. Toinen asia tietty on, etten ymmärrä, miksi täällä niin kovin karppivastaisia kirjoituksia tarvitsiskaan olla, eikös tämä ole karppaussivusto? Siis lähinnä karppaajille.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-11 16:41:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:

Ja jotain positiivista....onhan täällä toki hyviäkin juttuja ja esim. Mirka ja pari muutakin vakkaria tarjoaa analyyttistä näkökulmaa moniin keskusteluketjuihin.

Kas, Ituhippihan se siella. Hei vaan.

Vieras kirjoitti:
Jatkakaa.

Nayttaa se olevan lopettaminen tyolasta muillekin.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 17:35:58 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Taisi kalikka kalahtaa?

EDIT: Poistin ^^-merkit, viesti on ilmaantunut aivan eri kohtaan kuin sen piti, ei ollut tarkoitettu pönkerölle.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 18:55:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No mutta ehkä ruohikolla on yksinäistä?
Ja tänne tulvii väkeä ovista ja ikkunoista niin ettei tarvitse edes "satunnaisena vieraana" olla seuraa vailla :)

ViestiLähetetty: 2011-08-12 09:50:22 
pönkerö kirjoitti:
Suhteellisen monipuolisia juttuja MINUN mielestäni näillä sivuilla. Toinen asia tietty on, etten ymmärrä, miksi täällä niin kovin karppivastaisia kirjoituksia tarvitsiskaan olla, eikös tämä ole karppaussivusto? Siis lähinnä karppaajille.

Lasset nyt ei ainakaan karppivastaiselta vaikuttanut, mutta täällähän bannataan kaikki pienen klikin päättämästä totuudesta erimieltä olevat hiljaisiksi. Siis vaikka olisi karppikin, mutta ei aivan kaikessa samaa mieltä kuin nämä karppilammikon äänekkäät hapansilakat, joiden ainoa meriitti on että he asettuivat taloksi pikkasen ennen muita karppeja.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 10:26:45 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Vieras kirjoitti:
pönkerö kirjoitti:
Suhteellisen monipuolisia juttuja MINUN mielestäni näillä sivuilla. Toinen asia tietty on, etten ymmärrä, miksi täällä niin kovin karppivastaisia kirjoituksia tarvitsiskaan olla, eikös tämä ole karppaussivusto? Siis lähinnä karppaajille.

Lasset nyt ei ainakaan karppivastaiselta vaikuttanut, mutta täällähän bannataan kaikki pienen klikin päättämästä totuudesta erimieltä olevat hiljaisiksi. Siis vaikka olisi karppikin, mutta ei aivan kaikessa samaa mieltä kuin nämä karppilammikon äänekkäät hapansilakat, joiden ainoa meriitti on että he asettuivat taloksi pikkasen ennen muita karppeja.

Jaa? Mikähän se mahtaa olla se pieni klikki sitten? Itse olen tullut aika vasta tänne enkä ole kokenut asioiden olevan noin. Kukin ottaa keskusteluissa sen osan, minkä itse hyväksi näkee. Myönnän, että joskus tulee itse kunkin sanottua aika kirpeästi, olen itsekin repinyt naamaani täällä Taistelutantereella ja tahtomattani loukannut joitakin väärinkäsitysten takia - mutta ei mun mielestä pääse kovin pitkälle sellaisella tahallisesti ja itsetarkoituksellisesti vittuilevalla argumentoinnilla kuin mitä esim. lasset on nyt harrastanut. Mä lisäsin hänet vihamiehiin heti ekan ketjun luettuani - en siksi, että hänen väitteensä karppaukseen liittyvistä aiheista olisivat olleet mielestäni jotenkin "vääriä" vaan yksinkertaisesti siksi, että en jaksanut hänen jankuttavia ja toisia huvikseen jatkuvasti solvailevia viestejä lueskella. Minusta on niin, että jos lähtökohtana pitää lähinnä toisille vittuilemista, ei voi myöhemmin päästä kovin monen kanssa mielekkäisiin keskusteluihin, koska kukaan ei jaksa luottaa jatkuvasti vittuilevaan keskustelukumppaniin, vaan siinähän tulee jatkuvasti pidettyä ikään kuin kilpeä kohotettuna osumien varalta.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 10:36:34 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:
pönkerö kirjoitti:

En osaa tuosta lassetista sanoa sitä enkä tätä, kun en oo jaksanut kirjoituksiaan lukea, lyhyen silmäilyn perusteella turhan pitkiä ja kiemuraisia jaarituksia yksinkertaiselle sielulleni.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-12 10:37:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol:
A kamala ku ihanasti sanottu. Näin minullakin..

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:06:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva Hmm, johtuneeko karppauksen yhtä äkkisestä esilleolosta kaikilla kanavilla ja lehdistössä, että tänne karppaussivuillekin on kovasti tunkua. Ei pelkästään karppauksen aloittajista vaan myös karppauksen vastustajista. Jos ei haukuta Heikkilää, niin nälvitään karppauksella itsensä kuntoon saaneita. Miksiköhän? Kaikkien asioiden yleinen asiantuntija on liikeellä useammassakin ketjussa.
Minä kyllä karppaan ja hartaasti, sokeritautini takia, mutta en silti mene Diabetesliiton tai jonkun muun itselleni vieraan sivuston foorumeille haukkumaan heidän gurujaan tai elämäntapojaan. Kukin eläköön ja kuolkoon omalla, useimmiten itse valitsemallaan tavalla. Enkä minä ole näiltäkään sivustoilta yhtään hapansilakkaa löytänyt(ellen nyt itse toisinaan sellainen olisi :oops: ), vaan aina olen saanut kysymyksiin asiallisia, asiantuntevia ja mukavia vastauksia. Ja täällä on, vaikkakin nimimerkkien suojissa, todella paljon asiantuntemusta ja tietoa, mistä suuri kiitos viitseliäille ja asioita seuraaville karppauksen "kunniakansalaisille".

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:31:53 
Harlamovski kirjoitti:
Myönnän, että joskus tulee itse kunkin sanottua aika kirpeästi, olen itsekin repinyt naamaani täällä Taistelutantereella ja tahtomattani loukannut joitakin väärinkäsitysten takia

Joskus? Minusta sinä et juuri muuta teekkään. Omistasi poikkeavia mielipiteitä siedät huonosti kuten niin moni muukin täällä.

Ihme agressiivista porukkaa täällä on muuten noin keskimäärin? Jotkut vetävät roolia, että ovat muka liberaaleja ja sallivia ajatusmaailmaltaan. Mutta se on pelkkää teatteria. Heti jos joku on eri mieltä, niin vedetään herneet nenään ja bannataan äkkiä vihamiehiksi. Eikä sekään riitä, sitä merkkaamista vihamieheksi vielä oikein julistetaan foorumillai? Vihamiehiä syntyy toisen mielipiteiden vuoksi? Ihan kuten Oslon mieskin teki?

Käsittäisi, jos joku edustaisi ääritiukkaa natsismia tai rasismia, että siitä vähän jo suututaan. Mutta täällä vihamiesluokitteluun riittää se, että kertoo käyttävänsä oliiviöljyä voin sijasta. Menkää vähän itseenne ja miettikääpä käytöstänne.

Mainitsemasi Heikkiläkin on ihme hitsaaja. Huonosti kestää eriäviä mielipiteitä. Mielipiteet ja salaliittoteoriat jyrkkenevät vuosi vuodelta. Johtuuko ruokavaliosta? On ainakin syönyt karppaamalla pidempään kuin moni muu.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:34:24 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Harlamovski: Olen täysin samaa mieltä. Ei muiden mollaaminen ja perusteeton väittäminen asioista oman uskon mukaan ole minusta keskustelua eikä ainakaan asiallista väittelyä. Nyt tämä Lasse pitää itsestään hirveää haloota (halu tulla huomatuksia keinoista välittämättä) mutta unohtaa samalla pysyä asiassa ja olla asiallinen. Tiukka paikka kun tulee hän ainoastaan alkaa syyttelemään muita, sen sijaan että pystyisi asialliseen vastaväittelyyn (kenties siksi että perusteluja hänen asioilleen ei tahdo löytyä).
Minä olen myös harkinnut tämän Lassen blokkaamista, juuri siksi että jos haluan teinitason "väittelyä" niin minulla sitä järjestyy kotona kyllä enemmän kun tarpeeksi. Täällä kiapaan enemmän asiallisuutta - ainakin jos puhutaan väittelystä. Ja silloinhan täytyisi osata perustella sitä omaa kantaansa.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:43:20 
Lasset perusteli viikossa paljon enemmän sanomisiaan kuin mitä sinä Tyyli-Lyyli olet puolen vuoden aikana kyennyt tekemään.

Aika moni rintaansa paukuttava minä-tiedän-kaiken-vakkarikin näytti lähtevän nöyrästi tiedonhakukierrokselle kun lasset kirjoitti kolestroligeenista.

Mutta sinähän sait tahtosi läpi, Tyyli-Lyyli. Ei sinun tarvitse enää lassetia blokata, ei hän kykene sinulle vastaanväittämään ja osoittamaan kuinka vähän oikeasti näistä asioista tiedät.

ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:47:18 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
kun lasset kirjoitti kolestroligeenista.

:D se on edelleenkin kolesteroli.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-08-12 11:56:27 
Vieras kirjoitti:
Harlamovski kirjoitti:
Myönnän, että joskus tulee itse kunkin sanottua aika kirpeästi, olen itsekin repinyt naamaani täällä Taistelutantereella ja tahtomattani loukannut joitakin väärinkäsitysten takia

Joskus? Minusta sinä et juuri muuta teekkään. Omistasi poikkeavia mielipiteitä siedät huonosti kuten niin moni muukin täällä.

Ihme agressiivista porukkaa täällä on muuten noin keskimäärin? Jotkut vetävät roolia, että ovat muka liberaaleja ja sallivia ajatusmaailmaltaan. Mutta se on pelkkää teatteria. Heti jos joku on eri mieltä, niin vedetään herneet nenään ja bannataan äkkiä vihamiehiksi. Eikä sekään riitä, sitä merkkaamista vihamieheksi vielä oikein julistetaan foorumillai? Vihamiehiä syntyy toisen mielipiteiden vuoksi? Ihan kuten Oslon mieskin teki?

Käsittäisi, jos joku edustaisi ääritiukkaa natsismia tai rasismia, että siitä vähän jo suututaan. Mutta täällä vihamiesluokitteluun riittää se, että kertoo käyttävänsä oliiviöljyä voin sijasta. Menkää vähän itseenne ja miettikääpä käytöstänne.

Mainitsemasi Heikkiläkin on ihme hitsaaja. Huonosti kestää eriäviä mielipiteitä. Mielipiteet ja salaliittoteoriat jyrkkenevät vuosi vuodelta. Johtuuko ruokavaliosta? On ainakin syönyt karppaamalla pidempään kuin moni muu.

Tää on niin totta. Mulla kans tulee lastentarha mieleen tyyliin "mä en oo sun kaveri jos et ole samaa mieltä tai leiki mun leluilla" ja blokkaan sut pois.

Toinen vieras.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 513 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00