karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-14 07:22:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-17 13:48:06 
jussi kirjoitti:
Karppaavia urheilijoita oli jo antiikin olympialaisissa, kerrotaan kilpailijoiden syöneen lähes pelkkää lihaa ennen kisoja.
Lacrossea muinoin pelanneet intiaanit noudattivat myös lihadieettiä otteluita ennen.

No eipä ole ihme, että tulostaso on ollut niin paska kun ei eväätkään ole olleet häävit.

ViestiLähetetty: 2011-01-17 13:59:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No minä olen yli 5-kymppinen karppinainen ja olen juossut puolimaratoneja. Yli puolet kanssakilpailjoistani jää kilpailuissa yleensä taakseni eivätkä ne kaikki varmaan ole karppeja. Olen firmassa kaikkein vanhin ja hallussani on kuitenkin firman ennätys puolikkaalla. Turha lienee mainita, että olen ainoa karppi ja muut noin 3-kymppisiä miehiä. Mitä hyvällä kunnolla sitten tarkoitetaankaan, mutta lihaskunto- ja hapenottotesteissä kuulun ryhmään, jossa 90 % ikäisistäni on minua heikommassa kunnossa. Minusta tällainen kunto riittää kenelle tahansa hyväksi kunnoksi, minulle ainakin, kenelle tahansa karpille ja kaikille muillekin.

ViestiLähetetty: 2011-01-17 14:15:15 
Vieras kirjoitti:
Kaikkien ruokavalioiden noudattajista löytyy hyväkuntoisia ja useimmista olympiavoittajiakin,..

Kiva kuulla että sinäkin olet eri mieltä ketjun aloittajan, aiempien vieraiden (ja ehkä itsesikin) kanssa :D
Kohta sinäkin karppaat?

ViestiLähetetty: 2011-01-17 14:23:32 
hadele kirjoitti:
No minä olen yli 5-kymppinen karppinainen ja olen juossut puolimaratoneja. Yli puolet kanssakilpailjoistani jää kilpailuissa yleensä taakseni eivätkä ne kaikki varmaan ole karppeja. Olen firmassa kaikkein vanhin ja hallussani on kuitenkin firman ennätys puolikkaalla. Turha lienee mainita, että olen ainoa karppi ja muut noin 3-kymppisiä miehiä. Mitä hyvällä kunnolla sitten tarkoitetaankaan, mutta lihaskunto- ja hapenottotesteissä kuulun ryhmään, jossa 90 % ikäisistäni on minua heikommassa kunnossa. Minusta tällainen kunto riittää kenelle tahansa hyväksi kunnoksi, minulle ainakin, kenelle tahansa karpille ja kaikille muillekin.

Niin? Harrastitko juoksua ennen karppausta? Nuorena? Olitko silloin parempi kuin muut vai muuttuiko kaikki karppauksen myötä? Eli onko vertailukohtaa, muuta siis kuin vertaamalla työkavereihin.
Pystyn heti nimeämään joitakin yksittäisiä tapauksia jotka pystyvät käytännössä katsoen juoksemaan kessu suupielessä ja kepittämään valtaosan tavallisista lenkkeilijöistä. Ovatko he sitten hyväkuntoisia, siihen en ota kantaa.
Laitappa piruuttas joku "oikea" pikajuoksija treenaamaan puolimaratonia. Tai vastaavasti maratoonari juoksemaan pikamatkoja tai hyppäämään pituutta. Solujen jakauma ja energiankäyttö on erilainen ja sitä myöten myös tuloskehitys.

ViestiLähetetty: 2011-01-17 14:25:59 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
jussi kirjoitti:
Karppaavia urheilijoita oli jo antiikin olympialaisissa, kerrotaan kilpailijoiden syöneen lähes pelkkää lihaa ennen kisoja.
Lacrossea muinoin pelanneet intiaanit noudattivat myös lihadieettiä otteluita ennen.

No eipä ole ihme, että tulostaso on ollut niin paska kun ei eväätkään ole olleet häävit.

Tiedätkö tosiaankin antiikin olympialaisten tulostason? Kiinnostaisi minuakin, sitä olisi kiva verrata nykyisillä alustoilla ja vehkeillä tehtyihin tuloksiin.

― Kurt Vonnegut

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2011-01-17 23:03:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kunnoista en tiedä, mutta en tunne ainuttakaan tyhmää karppaajaa :roll: Näemmä tuolla RHH-puolella hakataan päätä seinään monin verroin enemmän - tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :lol:
Onko maailmassa ensimmäistäkään hyväkuntoista karppaajaa?
Suurin osa pitempään kaarpanneista on hyväkuntoisia, siitä extremekunnosta ei ole mitään hyöytä terveyden kannalta mieluummin päinvastoin.

Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: 2011-01-18 10:18:22 
-nemo- kirjoitti:
Kunnoista en tiedä, mutta en tunne ainuttakaan tyhmää karppaajaa :roll: Näemmä tuolla RHH-puolella hakataan päätä seinään monin verroin enemmän - tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :lol:
Onko maailmassa ensimmäistäkään hyväkuntoista karppaajaa?
Suurin osa pitempään kaarpanneista on hyväkuntoisia, siitä extremekunnosta ei ole mitään hyöytä terveyden kannalta mieluummin päinvastoin.

Hyvä pointti muuten. Esim. moni huippumaratoonari näyttää loppuunajetulta ajokoiralta.

ViestiLähetetty: 2011-01-18 13:11:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Hyvä pointti muuten. Esim. moni huippumaratoonari näyttää loppuunajetulta ajokoiralta.

-minä en tiedä mistä mikäkin kelläkin yksilöllä johtuu,mutta Janne Holmen näyttää 60 vuotiaalta.vähintään.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2011-01-18 13:30:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikös Aki Parviainen ole aika hyväkuntoinen? Hän kun koulutti Hissu Hietalahdesta keihäänheittäjää, niin oikein mainosti karppiruokaa.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 14:49:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Mutta kumpikas kuluttaa esim. polviniveliä enemmän, kohtuulliset juoksulenkit vai jatkuva ylipaino?

Äitini puolen isovanhempani (83 ja 85) ovat kuntoilleet koko ikänsä - isoisä futista ja jääpalloa, isoäiti pitkiä kävelyreissuja - ja ovat normaalikokoisia, eikä heillä ole oikeastaan mitään liikuntaelinvaivoja. Edelleen kävelevät pitkiä reissuja lähes päivittäin :) Pieni on otanta, mutta kyllä rohkenisin väittää pitkäaikaisen/elinikäisen ylipainon kuormittavan niveliä enemmän.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 17:45:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Mutta kumpikas kuluttaa esim. polviniveliä enemmän, kohtuulliset juoksulenkit vai jatkuva ylipaino?

juoksulenkit.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 20:07:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja mitä pitempi matka sitä tyhmempi jätkä.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 20:17:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

-nemo- kirjoitti:
siitä extremekunnosta ei ole mitään hyöytä terveyden kannalta mieluummin päinvastoin.

Mikäs se sellainen on?

µ

ViestiLähetetty: 2011-04-14 11:32:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

M Myy kirjoitti:
-nemo- kirjoitti:
siitä extremekunnosta ei ole mitään hyöytä terveyden kannalta mieluummin päinvastoin.

Mikäs se sellainen on?

yli 5 metriä sohvalta jääkaapille

ViestiLähetetty: 2011-04-14 11:44:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.archevore.com/panu-weblog/20 ... sease.html

[-X

ViestiLähetetty: 2011-04-14 12:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
"-nemo-"siitä extremekunnosta ei ole mitään hyöytä terveyden kannalta mieluummin päinvastoin. Mikäs se sellainen on?

Huomioni mukaan se tarkoittaa triatlonin ja/tai maratonjuoksun harrastamista....

ViestiLähetetty: 2011-04-15 09:10:52 
En (TIETENKÄÄN) jaksanu lukea koko ketjua läpi,mutta ilmeisesti täällä liikuntaa ja maratoonareita ym.kommentoi henkilöt,jotka ei oo eläissään ottanu juoksuaskelia tai hikeä kuin koulun pakollisilla liikuntatunneilla tai armeijassa pakotettuna.
En itse viitsi esim.kommentoida liiemmälti raskaana olemista,kun ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta siitä,paitsi spermaa olen jonnekin kyllä roiskinut.
Vanhempani ovat kyllä eläneet jo 70-80 vuotiaiksi ilman mitään sairauksia ja liikuntaakin ovat harrastaneet aikalailla ja hiilareitakin syöneet ja jotenkin ilmeisesti tuurilla säilyneet normaalipainoisina,itse ilmeisesti sairastuin 1.diabetekseen,kun juoksin satasia ja vähän pidempiä nuorena liian kovaa [-X

ViestiLähetetty: 2011-04-15 09:58:05 
1.diab.uhri kirjoitti:
En (TIETENKÄÄN) jaksanu lukea koko ketjua läpi,mutta ilmeisesti täällä liikuntaa ja maratoonareita ym.kommentoi henkilöt,jotka ei oo eläissään ottanu juoksuaskelia tai hikeä kuin koulun pakollisilla liikuntatunneilla tai armeijassa pakotettuna.
En itse viitsi esim.kommentoida liiemmälti raskaana olemista,kun ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta siitä,paitsi spermaa olen jonnekin kyllä roiskinut.
Vanhempani ovat kyllä eläneet jo 70-80 vuotiaiksi ilman mitään sairauksia ja liikuntaakin ovat harrastaneet aikalailla ja hiilareitakin syöneet ja jotenkin ilmeisesti tuurilla säilyneet normaalipainoisina,itse ilmeisesti sairastuin 1.diabetekseen,kun juoksin satasia ja vähän pidempiä nuorena liian kovaa [-X

Noh, mitä tuohon liikuntaan tulee niin itse harrastan 3-4 kertaa viikossa liikuntaa ja vieläpä sellaista missä sykkeet huitelee välillä aika korkeallakin ja onpas joskus tullut oikein numerolapun kanssakin urheiltua, joten tiedän mistä puhun. Niin ja selvennykseksi...olen siis se kirjoittava vieras joka käytti ajokoiravertausta maratoonareista :D
Jos omat vanhempasi ovat terveenä säilyneet tuohon ikään saakka ei se kerro liikunnan hyödyistä yhtään mitään. Omat isovanhempani ja osa heidän sisaruksistaan on eläneet vanhoiksi (siis 90-100 v) omistamatta edes liikuntavarusteita. Ei terve keho mitään rasittavaa liikuntaa edes tarvi. Puutarhahommelit ja muut kodin askareet pitää bodyn kunnossa. Siitä huolimatta itse kuitenkin liikun :roll: ...mutta en maratooneja kun ne pitkät juoksulenkit happiradikaaleineen vanhentaa ihmisen solut ennen aikojaan ja sitten näyttää loppuun ajetulta ajokoiralta :lol:

ViestiLähetetty: 2011-04-15 19:28:36 
Vieras kirjoitti:
Puutarhahommelit ja muut kodin askareet pitää bodyn kunnossa.

Kukkakeppi?

ViestiLähetetty: 2011-05-12 13:52:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen aika hyvässä kunnossa :D treenaan kuitenkin 6-8 kertaa viikkoon akrobatiaa. karppausta takana 3,5 vuotta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00