1.diab.uhri kirjoitti:
En (TIETENKÄÄN) jaksanu lukea koko ketjua läpi,mutta ilmeisesti täällä liikuntaa ja maratoonareita ym.kommentoi henkilöt,jotka ei oo eläissään ottanu juoksuaskelia tai hikeä kuin koulun pakollisilla liikuntatunneilla tai armeijassa pakotettuna.
En itse viitsi esim.kommentoida liiemmälti raskaana olemista,kun ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta siitä,paitsi spermaa olen jonnekin kyllä roiskinut.
Vanhempani ovat kyllä eläneet jo 70-80 vuotiaiksi ilman mitään sairauksia ja liikuntaakin ovat harrastaneet aikalailla ja hiilareitakin syöneet ja jotenkin ilmeisesti tuurilla säilyneet normaalipainoisina,itse ilmeisesti sairastuin 1.diabetekseen,kun juoksin satasia ja vähän pidempiä nuorena liian kovaa

Noh, mitä tuohon liikuntaan tulee niin itse harrastan 3-4 kertaa viikossa liikuntaa ja vieläpä sellaista missä sykkeet huitelee välillä aika korkeallakin ja onpas joskus tullut oikein numerolapun kanssakin urheiltua, joten tiedän mistä puhun. Niin ja selvennykseksi...olen siis se kirjoittava vieras joka käytti ajokoiravertausta maratoonareista
Jos omat vanhempasi ovat terveenä säilyneet tuohon ikään saakka ei se kerro liikunnan hyödyistä yhtään mitään. Omat isovanhempani ja osa heidän sisaruksistaan on eläneet vanhoiksi (siis 90-100 v) omistamatta edes liikuntavarusteita. Ei terve keho mitään rasittavaa liikuntaa edes tarvi. Puutarhahommelit ja muut kodin askareet pitää bodyn kunnossa. Siitä huolimatta itse kuitenkin liikun

...mutta en maratooneja kun ne pitkät juoksulenkit happiradikaaleineen vanhentaa ihmisen solut ennen aikojaan ja sitten näyttää loppuun ajetulta ajokoiralta