karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 00:30:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 320 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-29 08:59:55 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Vieras kirjoitti:
Voimasanojen käyttö ei vahvista kirjotuksesi tarkoitusta, päinvastoin vesittää senkin vähän mitä sanomaa siinä voisi olla. Kovasti sinua kuitenkin tuntuu häiritsevän toisten pastan ja leivän syöminen. Miksi runsaan lounaan jälkeen ei saisi väsyttää? Välimerellä on siestaa vietetty lounaan kyytipojaksi ties kuinka kauan.


Juu ei se muuta ollukkaan kun sarkastista vittuilua jollekin näistä monista vieraista, joka sen aloitti.

Mitä tulee välimeren ruokavalioon ja siestaan, niin et voine kieltää, että sen siestailun seurauksiahan tässä nyt päästään sitten makselemaan itse kukin...

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 09:06:08 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Vieras kirjoitti:
Ja se on tosiaan jännä, ettei karppi voi millään ymmärtää sitä, että jos ei karppaa, ei välttämättä ole virallisterveellisen ruokavalion puolestapuhuja!


And that's where you're (again) dead wrong, kyl maar mää ainaski tiedän ja ymmärrän tuon vallan mainiosti :D Jopa tunnen sellaisia ihmisiä, omg omg OMG!

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 11:14:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
No vieras, vieras, vieras. Nyt tässä ja ainoastaan tässä ja nyt ainutlaatinen tilaisuus tunnustaa mitä ruokavaliota suosit? Tämä tilaisuus ei toistu.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 11:16:20 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Emmä muuten uskottele itelleni tai kropalleni, että kyse ois eloonjäämistaistelusta. Mulle se on täyttä totta. Ehkä vieras selviää elämästä hengissä käet ristissä?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 11:30:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Vieras kirjoitti:
Miksi runsaan lounaan jälkeen ei saisi väsyttää? Välimerellä on siestaa vietetty lounaan kyytipojaksi ties kuinka kauan.


Minua väsyttää oikeastaan aina lounaan jälkeen, jopa karppiruoalla. Karppiruoalla väsymys on kuitenkin siedettävää ja menee ohi 5-10 min torkuilla. Hiilariväsymys taas lamauttaa kaiken järjellisen toiminnan useammaksi tunniksi. Hiilarilounaan jälkeen voisin nukkua kevyesti kolme tuntia. Tämä ei tietysti olisi ongelma Välimeren maissa, mutta valitettavasti elämänrytmi täällä Pohjoisessa on hieman toisenlainen. Sitä paitsi on kiva, että päivässä on enemmän aktiivisia tunteja ja ehtii puuhailla kaikkea mukavaa sen työnteon lisäksi.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 11:35:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-28 20:41:22
Viestit: 538
Nightfall kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Ja se on tosiaan jännä, ettei karppi voi millään ymmärtää sitä, että jos ei karppaa, ei välttämättä ole virallisterveellisen ruokavalion puolestapuhuja!


And that's where you're (again) dead wrong, kyl maar mää ainaski tiedän ja ymmärrän tuon vallan mainiosti :D Jopa tunnen sellaisia ihmisiä, omg omg OMG!



Miekii ymmärrän. Moni voi vähentää hiilareita - vähentää jopa leipää virallisista suosituksista piittaamatta - muttei uskalla käyttää rasvaa. Joku toinen taas käyttää oikeeta kermaa ja oikeeta voita ja muita oikeita aineita ruuanlaitossa, mutta käyttää kohtuudella myös perunaa ja leipää. Kumpikin ruokavalio on ihan ookoo. Tosin ystävällisesti korjaan, jos rasvaton hiilarinvälttelijä väittää karppaavansa. Sanon, että ihan hyvä ruokavalio, jos ei tule nälkä, mutta karppaamista se ei ole, jos sisältää kevyttuotteita.

_________________
Ruokapäikky http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=58289


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 12:55:59 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Vieras kirjoitti:
Se on tosiaan jännä, että kun syö kasvikunnan tuotteita siinä muodossaan kuin ne ovat luonnossa, niissä on luontaisesti aika vähän rasvaa. Siis jos ei esim. pähkinöitä, siemeniä ja avokadoa lasketa.

Kun tarpeeksi tiukasti rajaa alueensa ja sanoo mitä ei lasketa, niin ruoastakin voi väittää ihan mitä tahansa :D
Vieras kirjoitti:
Ja se on tosiaan jännä, ettei karppi voi millään ymmärtää sitä, että jos ei karppaa, ei välttämättä ole virallisterveellisen ruokavalion puolestapuhuja!

No mutta kulta pieni, jos olet pelkkänä "vieraana" etkä edes millään vierasnikillä ketjussa, jossa pääasiassa siteerataan THL'ää,
niin mitäpä muuta tuosta voisi päätellä?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 13:23:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Onhan sitä vaikka millaisia valioita. Telkusta näin vuosia sitten ihmisryhmän, jotka elivät valosta. Joivat vettä ja siinä se ravinto sitten olikin. Aivan yltiöketoilijoita? Heidän ei tarvinut miettiä eri ruoka-aineiden suhteita.

Mutta vieras, tunnusta väriä, olet tullut karppausinfon foorumille keskustelemaan ruokavalioista. En vaan saa selville mitä ajat takaa. Loppujen lopuksi et taida haluta muuta kuin hämmentää karppilammikkoa. Eipä haittaa. Senkun hämmentelet(te).

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 13:59:15 
Ringedseal kirjoitti:
Joku toinen taas käyttää oikeeta kermaa ja oikeeta voita ja muita oikeita aineita ruuanlaitossa, mutta käyttää kohtuudella myös perunaa ja leipää.


No näin meillä. Samoin esim. seiskavitosella äitylillä, jonka kanssa muuten juttelin tässä taannoin näistä ravintoasioista ja kertoipa hän edelleen maatilaa pitävän velipoikansakin syövän samaan tapaan. Naureskeli sitä kun veli levittää edelleen leipänsä päälle leivän paksuisen kerroksen voita, perunoiden kastikkeena possun kylkirasvaa jota nautitaan myös suoraan pannusta lusikalla, ja kittaa punaista maitoa litran päivässä. Molemmat ovat terveitä kuin pukit, ja mutsi käy muutaman kertaa viikossa fillarilla helssaamassa veljeänsä, kymmenen kilsaa per sivu.

Oho, tulipa nostalginen olo. Muistan kun poikasena kävin mummolassa ja mummo ihmetteli kun me muksut kaivoimme enimpiä läskejä sivuun, että "miksi te ette tuota valkoista lihaa syö". Toinen asiaan (mihin asiaan?) liittyvä elävä muisto liittyy kakarana syömääni vakkarivälipalaan, jonka nautin kun tulin koulusta kotiin: leikataan tukeva siivu äitylin leipomasta pullapitkosta, paksu kerros voita päälle, tungetaan siivu suuhun (poskiin), heitetään perään muutama pala sokeria ja huuhdellellaan koko komeus alas parilla lasilla punaista maitoa. Ja vähänkö mä olin energinen rimpula. Että tämmönen OT tällä kertaa :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 14:06:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Äidin leipoma lämmin pulla oli kyllä tosi hyvää kylmän punaisen maidon kaa mutta en mä kyllä sokeripaloja lisäksi poskeen heitellyt. Tätä herkkua sai meillä lauantaisin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 15:36:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Pullan päälle voita meilläkin laitettiin kun oikein herkuteltiin, ja kylmän maidon kanssa syötiin. Mutta ilman mitään sokeripaloja.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 15:54:01 
Eihän toi mitään herkuttelua ollut vaan normivälipala, sugar fat power, jonka voimin jaksoi kiivetä lähimetsän korkeimpiin puihin ja tyhjätä variksenpesät jmss :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 23:57:35 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Se on tosiaan jännä, että kun syö kasvikunnan tuotteita siinä muodossaan kuin ne ovat luonnossa, niissä on luontaisesti aika vähän rasvaa. Siis jos ei esim. pähkinöitä, siemeniä ja avokadoa lasketa.

Kun tarpeeksi tiukasti rajaa alueensa ja sanoo mitä ei lasketa, niin ruoastakin voi väittää ihan mitä tahansa :D
Vieras kirjoitti:
Ja se on tosiaan jännä, ettei karppi voi millään ymmärtää sitä, että jos ei karppaa, ei välttämättä ole virallisterveellisen ruokavalion puolestapuhuja!

No mutta kulta pieni, jos olet pelkkänä "vieraana" etkä edes millään vierasnikillä ketjussa, jossa pääasiassa siteerataan THL'ää,
niin mitäpä muuta tuosta voisi päätellä?


Voi "kultapieni", kun se oli eri vieras joka sen kirjoitti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-29 23:58:36 
Konnasintti kirjoitti:
No vieras, vieras, vieras. Nyt tässä ja ainoastaan tässä ja nyt ainutlaatinen tilaisuus tunnustaa mitä ruokavaliota suosit? Tämä tilaisuus ei toistu.


LFRV.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-30 09:03:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Vieras kirjoitti:
Konnasintti kirjoitti:
No vieras, vieras, vieras. Nyt tässä ja ainoastaan tässä ja nyt ainutlaatinen tilaisuus tunnustaa mitä ruokavaliota suosit? Tämä tilaisuus ei toistu.


LFRV.

Hyvä. Laita tuo vielä vierailijanikiksesi, niin et sotkeudu muihin, ja pääset ainakin meikäläisen kommenteista eroon.

Tiedän liian monta tuohon sortunutta ja sinä olet tuskin halukas lukemaan Lierre Keithiä, joten meillä on kovin vähän keskusteltavaa.

Mutta onnea matkaan sinullekin.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-30 09:11:56 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Konnasintti kirjoitti:
No vieras, vieras, vieras. Nyt tässä ja ainoastaan tässä ja nyt ainutlaatinen tilaisuus tunnustaa mitä ruokavaliota suosit? Tämä tilaisuus ei toistu.


LFRV.

Hyvä. Laita tuo vielä vierailijanikiksesi, niin et sotkeudu muihin, ja pääset ainakin meikäläisen kommenteista eroon.

Tiedän liian monta tuohon sortunutta ja sinä olet tuskin halukas lukemaan Lierre Keithiä, joten meillä on kovin vähän keskusteltavaa.

Mutta onnea matkaan sinullekin.


Vertaillaan sitten vaikka verisuonten kuntoa esim 15-20 vuoden päästä. ;) (Jos olet vielä elossa.)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-30 09:20:41 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
^^ Vertaillaan vaan. LCHF-ammattilaiset näkyvät pärjäävän niissä sekä hyvin että joka tapauksessa paljon paremmin kuin virallispuolen vähäeläinrasvainen väki.
Katsotaan samalla, millä tyylillä itse kukin silloin syö - jos syö :)

Ja kun kerran katsotaan noita, niin miksei samalla katsottaisi myös aivojen koon säilymistä, suoliston kuntoa sekä ja tukirangan vahvuutta.
Ne kuuluvat olevan riskejä sinun valinnoissasi.

Ps. Se nimmari puuttui taas. Huomasithan että viestinkirjoitusruudulla on erikseen kohta nimelle?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-30 12:50:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-04-21 21:55:04
Viestit: 846
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Els?
Siis sinulla reagoi iho ketoosiin?
Ja kawassa ei olla ketoosissa...
En tiedä. Minun pitää varmaan kokeilla tuota kawaakin. Tämä ihottuma ei mulla muutu miksikään. Vissiin pahenee vaan.
Haluaisin vaan ensin laihtua takaisin ja se on aina onnistunut helpoiten ketoosissa.
Perkule.
Onko tuolla kawalla jotain suomenkielistä kirjaa?

Samoin Els:Kerro Ronja-Aliisalle suola pesuista,koska sinä tiedät niistä itse omakohtaisesti. Mun mamma hoiti psoriaan suolalla ja saunomalla vain lempeässä lämmössä. Tehtiin itse saippuat mitä muut käytti, mamma käytti merisuolasta tehtyä liuosta itse. Ja voikukan juuriteetä joi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-30 15:28:20 
els kirjoitti:
^^ Vertaillaan vaan. LCHF-ammattilaiset näkyvät pärjäävän niissä sekä hyvin että joka tapauksessa paljon paremmin kuin virallispuolen vähäeläinrasvainen väki.
Katsotaan samalla, millä tyylillä itse kukin silloin syö - jos syö :)

Ja kun kerran katsotaan noita, niin miksei samalla katsottaisi myös aivojen koon säilymistä, suoliston kuntoa sekä ja tukirangan vahvuutta.
Ne kuuluvat olevan riskejä sinun valinnoissasi.

Ps. Se nimmari puuttui taas. Huomasithan että viestinkirjoitusruudulla on erikseen kohta nimelle?


Katsotaan niitä sinun aivojasi vaan mieluummin sitten, kun ateroskleroosi on iskenyt aivovaltimoihisi. Mineraalien tarve ei ole sekasyöjän tasolla raakaruokavaliossa, ja saan esim. kalsiumia aivan riittävästi päivittäin. Suolisto on aivan varmasti täydellisessä kunnossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-30 18:18:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
läskitär kirjoitti:
Samoin Els:Kerro Ronja-Aliisalle suola pesuista,koska sinä tiedät niistä itse omakohtaisesti. Mun mamma hoiti psoriaan suolalla ja saunomalla vain lempeässä lämmössä. Tehtiin itse saippuat mitä muut käytti, mamma käytti merisuolasta tehtyä liuosta itse. Ja voikukan juuriteetä joi.

Minusta Ronja on jo käynyt siinä ketjussa (terveissä evissä), eli tietänee ideasta.

Eikä se oikein toimi pahasti tulehtuneessa ihossa - tai ehkä toimiikin, mutta kirvelee sen verran kerpeleellisesti, että kokeilut tuppaavat jäämään lyhyiksi sekin maininta löytyy yllä mainitusta evien suolaketjusta). Ja sen akuutin tulehduksen purkamisessa... miten sen sanoisi, me ronjan kanssa kuljetaan sen verran eri teitä ruokapuolella, ettei minusta taida olla hänelle yksi yhteen neuvojaksi muutenkaan?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 320 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 112 13 14 15 16 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)