karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-07 05:09:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 329 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 1317 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Antti Heikkilä lihonnut
ViestiLähetetty: 2014-11-11 08:37:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukavaa jutustelua.
Aloitin aamuni lukemalla tätä. Tuosta A. Heikkilästä en kommentoi. Ja se on taivaan tosi, että mulle idiootti d-hoitaja muinoin suositteli, melkein käski syömään puuron ym paskan lisäksi n 8 viipaletta ruisleipää päivässä. On kuulemma parempi välipala kuin pulla tai suklaa. Se oli siis sitä aikaa, kun vielä, onneton minä, uskoin heitä :mrgreen:
Myöhemmin ressu melkein repi pelihousunsa, kun kerroin jättäneeni kyseiset leivät ym pois.
Ja diabetesfoorumilla käyvät diabeetikot, ne ressut ahtaa itteensä leipää ja pullaa, puuroja ja perunoita minkä kerkii. Puhuvat sitten olevansa turvassa insuliinin avulla.
No poikkes vähän aiheesta, mutta tuo leipä juttu on ihan persuksista noilla diabeteshoitajilla. En oo enää käynyt, onko heillä käsitykset muuttuneet, en tiedä :lol:

ViestiLähetetty: 2014-11-11 09:29:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lybia kirjoitti:
Se nimittäin on oikeasti niin, että toiset meistä ovat vain sellaisia, että lihovat helposti ja toiset eivät. Siinä ei ruokavaliolla välttämättä ole mitään tekemistä, liikunnalla ei yhtään mitään. Paitsi, että hiilihydraattien liikasaanti edistää lihomista.

Ensin kirjoitat ettei ole merkitystä ja sitten kirjoitat, että onkin. Ruokavaliohan on se keskeinen asia lihomisessa tai laihtumisessa. Jotkut lihovat helpommin kuin toiset, varmasti näin. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että ruokavalio on keskeinen asia, jolla siihen painoon voi vaikuttaa.

ViestiLähetetty: 2014-11-11 11:14:25 
Huvu kirjoitti:
Lybia kirjoitti:
Se nimittäin on oikeasti niin, että toiset meistä ovat vain sellaisia, että lihovat helposti ja toiset eivät. Siinä ei ruokavaliolla välttämättä ole mitään tekemistä, liikunnalla ei yhtään mitään. Paitsi, että hiilihydraattien liikasaanti edistää lihomista.

Ensin kirjoitat ettei ole merkitystä ja sitten kirjoitat, että onkin. Ruokavaliohan on se keskeinen asia lihomisessa tai laihtumisessa. Jotkut lihovat helpommin kuin toiset, varmasti näin. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että ruokavalio on keskeinen asia, jolla siihen painoon voi vaikuttaa.

Jep ja Heikkilällä rasvan, proteiinin ja/tai alkoholin liikasaanti on edistänyt lihomista, koska mies syö vähähiilihydraattisesti.

ViestiLähetetty: 2014-11-11 12:40:35 
Vieras kirjoitti:
Miten 60 gramman hiilareilla voi venyttää itselleen tommosen läskimahan? Isukki on 74v eikä mahasta tietoakaan vaikkei karppaakaan. Kohtuus ruoka- ja kahvipöydässä ja päivittäiset kävelylenkit koiran kanssa tuntuvat riittävän terveyteen, ylipainon välttelyyn ja reippaaseen olemukseen.

Veikkaisin että liikaa rasvaa. Tosin tämä on ristiriidassa Heikkilän omien puheiden kanssa:

"Antti Heikkilä kertoo, että monet karppaajat saattavat syödä liikaa ruokaa ja käyttää turhan paljon rasvaa."
http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art ... 44085.html

Ylipainon syynä on loppujen lopuksi aina liiallinen energiansaanti, kuten Heikkilä sanoo:

"Ei rasvaa tarvitse lisätä. Kannattaisi katsoa, kuinka paljon kaloreita syö. Osa syö yksinkertaisesti vain liikaa."
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/arti ... iin/132490

ViestiLähetetty: 2014-11-11 18:41:32 
Summa summarum, karppaus ei toimi painonhallinassa. Eikä kyllä näköjään verensokerinkaan hallinnassa: viewtopic.php?f=11&t=68222

ViestiLähetetty: 2014-11-12 08:57:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aaah, vierailijalogiikkaa:

Annti Heikkilällä on mahaa --> karppaus ei toimi kenelläkään painonhallinnassa
dieselillä on ongelmia verensokerien kanssa --> karppaus ei auta kenelläkään verensokerien kanssa

Kuten jo tullutkin, terveys koostuu muustakin kuin ruokavaliosta. Joku voisi sanoa, että minulla puhjennut refluksi ja laajentuneet allergiat voisivat johtua karppauksesta, kun olen ne karppiaikana saanut. Tietysti niihin ei ole voinut vaikuttaa kropan ylikuormittaminen, antibioottikuurit, särkylääkkeet, huono tuuri geeniarpajaisissa ja tekijä X. Vt:llä nuo kumpikin terveyskremppaa ovat huomattavasti pahemmalla tolalla. Karpatessa olo on onneksi suurimman osan ajasta ihan jees.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2014-11-12 09:08:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla loppui myös jatkuvat pitkittyneet flunssat, poskiontelon tulehdukset, nivelsäryt, joihin söin satamäärin kipulääkkeitä, univaikeudet, korkeat sokerit laski, paino laski reilusti...Niin, nuo kaikki tapahtui aloitettuani vhh ruokavalion.
Toki, sokerit voi nousta tilapäisesti, riippuen mitä syö, mutta ne myös tasoittuu hyvin takas, omiin alhaisiin lukemiin. Ja se on mun terveydenhoidossa kaikista tärkeintä.
Ja piereskely myös loppui =D>

ViestiLähetetty: 2014-11-12 09:11:50 
oulaliina kirjoitti:
Aaah, vierailijalogiikkaa

joka ei eroa mitenkään karppilogiikasta ;)

ViestiLähetetty: 2014-11-12 10:20:45 
santikka kirjoitti:
Mulla loppui myös jatkuvat pitkittyneet flunssat, poskiontelon tulehdukset, nivelsäryt, joihin söin satamäärin kipulääkkeitä, univaikeudet, korkeat sokerit laski, paino laski reilusti...Niin, nuo kaikki tapahtui aloitettuani vhh ruokavalion.

Johtui laihtumisesta, ei vhh-ruokavaliosta itsestään. Painonpudotus tuo monia terveyshyötyjä tämä on selvää.

ViestiLähetetty: 2014-11-12 10:26:07 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:
santikka kirjoitti:

Johtui laihtumisesta, ei vhh-ruokavaliosta itsestään. Painonpudotus tuo monia terveyshyötyjä tämä on selvää.

Huokaus. Tuo laihtumisasia on kumottu tuhansia kertoja, mutta tämä vieras ei muka ole siitä tietoinen. Tosiasia nimittäin on, että eläinrasvainen vhh tuo niitä terveyshyötyjä ihan riippumatta siitä, putoaako paino vai ei.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2014-11-12 10:26:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Kommentoit näköjään vain niitä viestejä jotka tukevat omaa agendaasi. Sikäli kun olet sama vieras joka kysyi minulta olenko lihonnut karppaamalla, jätit kokonaan kommentoimatta kun kerroin näin:

En ole lihonnut koska olin normaalipainoinen aloittaessani ja olen sitä edelleen (BMI 22,5). Sen sijaan atooppinen ihottuma ja hengitystieallergiat ovat jotakuinkin kadonneet, samoin vanhojen urheiluvammojen jatkuva juiliminen sekä lievät mutta jatkuvat vatsavaivat. Vireystila on parempi, samoin hiusten ja kynsien kunto.

Eli kun minun painoni ei juurikaan ole muuttunut (parin kilon lihasmassan lisäystä lukuunottamatta) noin kuudessa vuodessa, niin mistäs minun terveyteni paraneminen karpatessa on sitten johtunut? :D

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:04:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
santikka kirjoitti:

No etkös sää ymmärrä vai ookko tyhmä? Juuri vhh:n ansiosta laihduin jolloin nämäkin mainitsemani oireet katosi.
Niin, ja yllättävän moni jo "valmiiksi" normaalipainoinen on päässyt kiinni terveempään/terveeseen elämään juuri VHH:n avulla.
Voi itkun ...sanonko kohta, mikä?

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:19:11 
pönkerö kirjoitti:
Tosiasia nimittäin on, että eläinrasvainen vhh tuo niitä terveyshyötyjä ihan riippumatta siitä, putoaako paino vai ei.

Tosiasia on, että joillekin sairaille se tuo terveyshyötyjä, joillekin ei. Karppilaan kirjoittelee monikin ylipainoinen joilla on lääkitys. Silti eivät suostu laihduttamaan.

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:24:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Tosiasia on, että joillekin sairaille se tuo terveyshyötyjä, joillekin ei. Karppilaan kirjoittelee monikin ylipainoinen joilla on lääkitys. Silti eivät suostu laihduttamaan.

Mutta minun kokemustani terveyden kohentumisesta normaalin painon edelleen pysyessä normaalina karpatessa et edelleenkään halua kommentoida. :D

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:34:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Vieraalla" tuntuu olevan muitakin ongelmia?

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:53:37 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Mutta minun kokemustani terveyden kohentumisesta normaalin painon edelleen pysyessä normaalina karpatessa et edelleenkään halua kommentoida. :D

Kun muut "Vieraat" eivät halua kommentoida, niin minähän voin. Se on hyvä, jos terveytesi on parantunut karppaamalla. Narsistinen omahyväisyytesi on tosin samalla lisääntynyt. (Vai onko se aina ollut tapissaan?) Tämä on Antti Heikkilän lihomista käsittelevä ketju ja sinä puhut koko ajan vain itsestäsi.

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:58:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, on sillä ongelmia, johan minä sille taisin aiemminkin todeta että jos noin liikaa Heikkilän masu kiinnostaa, niin 'hanki elämä.' :D

ViestiLähetetty: 2014-11-12 12:58:36 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

"joillekin sairaille se tuo terveyshyötyjä, joillekin ei."

ViestiLähetetty: 2014-11-12 14:01:06 
santikka kirjoitti:
No etkös sää ymmärrä vai ookko tyhmä? Juuri vhh:n ansiosta laihduin jolloin nämäkin mainitsemani oireet katosi.

Oireet olisivat kadonneet muillakin keinoilla laihduttaessa.

santikka kirjoitti:
Niin, ja yllättävän moni jo "valmiiksi" normaalipainoinen on päässyt kiinni terveempään/terveeseen elämään juuri VHH:n avulla.

Varmasti on, jos ennen VHH:ta on syönyt epäterveellisesti (rasvaista pikaruokaa, sokerisia herkkuja, limsaa, karkkia ym.) eikä ole noudattanut virallisia suosituksia.

ViestiLähetetty: 2014-11-12 15:51:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suomessa on arviolta 2,5 miljoonaa vähemmän tai enemmän ylipainoista ihmistä. He kaikki juovat/syövät vain limsaa ja karkkeja?
Sillä tosin ei ole edes merkitystä, sillä viha Heikkilää kohtaan pistää purkamaan mielensä.
Eikä Heikkilä ole ainoa VHH:ta kannattava lääkäri tällä planeetalla, kuten vieras olettaa?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 329 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 1317 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00