Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Auttaako hänen uskonsa muuttamiseen se, että hänelle näytetään persettä virtuaalisesti? Tai että todetaan että jos sattuu kohdalle niin...
En minä ainakaan henkistä taikka fyysistä perseennäyttämistä harrasta ketään epävarmaa kohtaan, vaan nimenomaan ja ainoastaan kaikenlaista toisia ylhäältäpäin tekopyhään sävyyn opastavaa pönöttämistä kohtaan. Pönöttäkää vaan ja halutessanne voitte piereskelläkin sisään päin, jotta vaikuttaisitte oikein sivistyneiltä ja kultivoituneilta, mutta tuollaiseenkin keskustelukulttuuriin on jokaisella vapaus suhtautua niin anarkistisesti kuin haluaa.
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Te mieluummin olette sitten yhtä tyhmiä kun muutkin?
Eihän mulla ole muuta vaihtoehtoa?! Herranjumala, pyrkiikö siellä nyt oikeasti joku olemaan muka fiksumpi ja parempi kuin muut? Semmoinen on inhottavaa. Itse olen mieluummin tasan yhtä tyhmä kuin muutkin ja vielä auliisti myönnänkin olevani.
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Sitä itsensä ilmaisemista voi tehdä niin monella tavalla ja aina se haluamansa tapa ei ole oikea tapa. Vai oletteko kotona puolisoanne kohtaan samanlaisia - jollei se allekirjoita teidän ajatuksia täysin, niin näytätte persettä ja toteatte, että miten tyhmä hän on? Samalla laillako opetatte lapsenne, että eikun persettä vaan näyttämään jos siltä tuntuu? Samoinko te näytätte tuttavillenne ja kavereillenne persettä jolleivät ole samaa mieltä asioista? Kaikilleko te haistattelette jos joku ei miellytä ja vain siksi, että on sananvapaus ja "minä minä minä" saan tehdä niinkun haluan ,koska "tuuletan ajatuksiani"? Samaan aikaan päivittelette miten nykyaikana ihmiset ovat "minä minä minä" ja seuraavassa huudatte itse, että "minä minä minä saan tehdä just niinkun minä haluan välittämättä muista".
Miksi netissä pitää voida käyttäytyä sananvapauteen vedoten kuin idiootti, jollei sitä tee muussakaan elämässä?
Eipä suinkaan. Ymmärrät hienosti väärin. Vaikka ukko kieltämättä on vähän häiriintyneen kiinnostunut tuosta minun konttorista. Mutta jos asiaan menee, niin minusta tuo sun oma käytös oli tuossa ketjussa aiemmin ihan yhtä perseestä kuin perseennäyttäminen jollekin tolleen ajatuksena, koska ihan suoraan sanottuna kyllä siitä sun yhdestä viestistä Ronja-Aliisan viestin jälkeen tuli kyllä sellainen vaikutelma, että lähdit Ronskun tyyliä kommentoimaan ja häntä neuvomaan pikkusormi sivistyneessä koukussa. En mä noista sun argumenteista eri mieltä ole, mutta se on nimenomaan tuo, että nähtävästi näet itselläsi olevan oikeutta alkaa neuvomaan muita heidän ilmaisunsa suhteen, mikä pisti vinoilemaan. Minusta tuo sinun neuvominen on ihan yhtä lailla tuollaista "minä minä minä" tyylistä ja toisten keskustelun sävyn kommentoiminen jälkiviisaana jostain itse rakennellulta jalustalta on ihan yhtä idioottimaista sananvapauden käyttöä kuin persushymiön vaatiminen foorumille. Vaikka toi sun touhu näyttää ehkä pintapuolisesti sivistyneemmältä kuin pakarantuuletus, ei se ole oikeastaan yhtään sen sivistyneempää. Ja myönnä nyt ihan oikeesti, kyllä sä kirjoitit sen kommenttis Ronskun viestiä ajatellen, et sä millään yleisellä tasolla siinä filosofeerannut, vaan halusit vaan pistellä vähän toista.
Mutta tästä nyt on varmasti turha kiistellä loputtomiin, tässä oli siis syy ja tausta persushymiölle, en ole mitenkään muuten sua vastaan, sori jos loukkasin eikä mielellään jatkettais sitä enää koska koko homma alkaa paisua aika turhanpäiväiseksi kärpäsestä härkäseksi ja siitä eteenpäin periaatteella "kukaanhan ei voi myöntää olevansa väärässä". Joten sovitaan nyt vaikka sitten niin, että minä olen yhtä tyhmä kuin muutkin ja näyttelen persettä jatkuvasti kaikille ja olen onnettomasti väärässä joka asiassa, sinä voitit, minä luovutan, olet viisaampi kuin muut ja kumarran sinua kuin gurua tästä lähtien.

Äläkä ala selittää, että sitä et suinkaan halua, koska sitten näytät kumminkin vielä enemmän pylväspyhimykseltä kuin nyt.