Konnasintti kirjoitti:
Kuinka niin light juomat ois parempia ko sokerisellaiset? Siis makeutusaineet on paha paha juttu! Tosin ite välttelen limuja vallan.

no kyllä se nyt vaan niin on,että kun esim.lapset ja nuoret nyt kuitenkin tuppaavat sitä limua ryystämään (itsellä ei olis mitään sitä vastaan,että limut kielleittäisiin kokonaan eli myynti lopetettaisiin maailmanlaajuisesti,vaikka itekin tulee joskus harvoin juotua)NIIIIIN,kyllä sekä painonhallinnan,hampaittein että verensokerin kannalta ne Light limut ovat todellakin parempi vaihtoehto kuin ne sokeroidut.
Ja se,mitä jotkut väittää,että haima/elimistö ikäänkuin haistaa niissä tekomakeutusaineissa sen makeuden ja pukkaa RUTOSTI insuliinia sen johdosta kehoon ei juurikaan pidä paikkaansa,terveellä (ei minkään sortin diabeetikolla) tuollainen reaktio voisi johtaa kohtalokkaisiin seurauksiin,jos teinipullis ottais 1,5 hiilaritonta Light Colaa ja haima pukkais ison määrän insuliinia kehiin ikäänkuin vääränä hälytyksenä,niin maksa tms.tuskin pysyisi tahdissa ja ehtisi estämään verensokerin laskun vaarallisen alas (pyörtymiseen,jopa kuolemaan asti),en ole kuullut kuitenkaan tällaisista kuolemantapauksista,joissa terve henkilö olisi kuollut liian matalaan verensokeriin Light limuja juotuaan,tuokaa esiin tapaukset,jos niitä on,olen kiinnostunut näistä asioista ihan oikeasti
Ja tietenkin itse uhrina eli 1.tyypin diabeetikkona esim.Light ciderit ihan ok vaihtoehto,kun väkevistä en perusta ja viinikin on liian vahvaa enemmän nautittavaksi,niin ne on välillä ihan ok,kun alkon ryystämiseen on kuitenkin henkistä tarvetta (mulla).