Pappa kirjoitti:
Einomies:
Siis nythän on niin että siinä olisi voinut olla vaikka "öjkigufytfdytf" niin ainahan siihen sisällön ymmärtäessä kytkeytyy oikea sana automaattisesti, ihmisen hahmotuskoneisto tekee tuon ihan itse. Ei siihen tarvitse päätään erikseen vaivata. Mietihän hetki lause- ja sisätölogiikkaa, ota vaikka Boole avuksi. Toi oli helppo jopa niinkin tekemällä. Minulla kävi tosin niin että en edes huomannut tuota haattataksia vaan luin sen suoraan. Vasta viestisi jälkeen luin sen uudelleen ja huomasin tuollaisen "outosanan". Tekstiä kannattaa lukea muinakin kuin erillisinä sanoina. Ymmärtää helpommin.
Täydensin sen itsekin, huomaamattani, ilman jokaisen kirjaimen tutkimista erikseen. Tuloksena jotakin sellaista kuin "hätä-äkkikuolema". Sinänsä ei outo yhdistelmä sekään (hätä ja äkkikuolemat saattavat hyvinkin liittyä toisiinsa). Viivankaan puuttumiseen en uhrannut ajatusta, koska ihmiset netin keskustelupalstoilla nyt ylipäätään saattavat kirjoittaa huolettomammin kuin "virallisemmissa" teksteissä.
Ohitin sen saman tein, ei kaikkea lueta kuin tenttikirjaa. Olen sivuilla ensi kertaa, ja yritän tietenkin ahmia suuren määrän minimaalisessa ajassa - siksi luenkin melko pikaisesti silmäilemällä.
Kun joku siitä ihmesanasta huomautti, palasin itsekin miettimään, että noinkohan se nyt mikään hätä-äkkikuolema on vai mikä ihme. Hätä-äkkikuolemani hylkäsin, mutten keksinyt mitään tilallekaan, ennenkuin sen joku kertoi.
(Ja minusta avorioriisipaketissa lukee edelleenkin avioeroriisi - hahmotuskoneeni ei suostu vastaanottamaan sanastoonsa käsitettä aviorio-).