Oma versioni yläkarppi aikojen "syömishäiriöstä":
Astiat pitää syödä tyhjiksi heti ja nopeasti (lienen edellis elämässä oleskellut jossain missä ruoka joko pilaantuu nopeasti tai joku sen varastaa)
Siis koskaan en ole ollut niin ruokahimoissa, että olisin taivaltanut kauppaan ostamaan herkkuja, ja hyvin onnistuin myös olemaan ostamatta. Mutta jos niin ikävästi sattui olemaan, että tarjolla oli jotain ruokaa, namia, shipsejä... niin kaikki piti syödä kerralla.
Siis jos joskus satuin ostamaan vaikka pussin shipsejä, olin yleensä tyhjentänyt pussin, kun mies vasta ehti pari lastua maistaa. Sitten kun pussi oli tyhjä ja kiikutettu roskiin, (vatsassa kaikkea muuta kuin mukava olo) oli jotenkin sellainen olo kuin olisi saanut jonkun projektin valmiiksi
Ja aivan sama minkälainen määrä oli tarjolla. Lisäksi ruoan pois heittäminen oon aina ollut mielestäni synti, tämä aiheutti ongelmaa, kun työskentelin perheyrityksessä ravintola-alalla, pullaa ja patonkeja jäi tietysti aina yli. Silloin yritin kyllä ahkerasti lahjoittaa eväitä muillekin, jotta minun ei tarvitsisi syödä kaikkia.
Nyt ongelmaa ei ole, namit on kokonaan kielletty ja sillä sipuli, alakarppi-herkkujen popsimista on helpompi hillitä.