karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 08:37:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1113 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-17 12:22:10 
diesel kirjoitti:
:roll: Ehkäpä he siksi ovatkin vain vierailijoita?

Juuri noin, järki riittää jättää rekisteröitymättä :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-17 12:56:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tai ei riitä rekisteröitymiseen?

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2011-08-17 15:03:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
jussi kirjoitti:
Rinette kirjoitti:

Eli kanssakeskustelijat pitäisi systemaattisesti olettaa itseään tyhmemmiksi?

Ainakin vierailijat.

Aivan. Vakionikkien suhteenhan ei tarvitse enää mitään olettaa, heidät kun tiedetään tyhmiksi jo vanhastaan.

Mut me sentää kehdataa olla avoimesti väärässä, osa jopa etunimien ja pärstäkuvien kera. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-08-17 18:06:19 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Milse kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Aivan. Vakionikkien suhteenhan ei tarvitse enää mitään olettaa, heidät kun tiedetään tyhmiksi jo vanhastaan.

Mut me sentää kehdataa olla avoimesti väärässä, osa jopa etunimien ja pärstäkuvien kera. :wink:

=D> päinvastoin kuin jotkut muut :smt016

diesel kirjoitti:
Tai ei riitä rekisteröitymiseen?

Hei! oikeesti! Etteks te oo koskaan kuullut ettei tyhmempiä saa kiusata :lol: :idea: :?:

ViestiLähetetty: 2011-08-17 19:31:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Hei! oikeesti! Etteks te oo koskaan kuullut ettei tyhmempiä saa kiusata :lol: :idea: :?:

Miksi ei sais kiusata? Nehän on hankkimassa Darwinin palkintoa muutenkin.

ViestiLähetetty: 2011-08-17 20:55:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Valelääkäri kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Valelääkäri olisi saattanut tosin varovaisuuttaan lähettää tutkimuksiin tai kysyä kollegalta kun taas hoitaja ei ottanut kuuleviin korviinsa, että on väärässä, vaikka potilaskin sen ymmärsi ja ääneen sanoi.

Entä jos mennään siihen sinun ehdottamaan systeemiisi, että oikeita lääkäreitä ei ole. On vain valelääkäreitä ja hoitsuja. Keltäs "kollegalta" valelääkäri silloin kysyy neuvoa?

En ehdottanut, että olisi vain valelääkäreitä ja hoitsuja. Mielestäni tarvittaisiin ammattitaitoisia lääkäreitä ja lisäksi hoitsuja, joille ei anneta valtaa, johon heillä ei ole pätevyyttä.

Mitään sarkasmia ei viestissäni kuitenkaan ollut. Aina on parempi, jos tietämätön tietää, ettei tiedä ja siksi kysyy niiltä, jotka tietävät. Pahimpia ovat ne, joille on annettu valtuudet toimia, eivätkä he ymmärrä, että eivät osaa.

Eli silloin yksi valelääkäri ympäröitynä asiantuntevilla kollegoilla saa vähemmän pahaa aikaan, kuin hoitajat, jotka eivät osaa, mutta eivät sitä itse tiedä ja toimivat keneltäkään kysymättä. Olen sitä mieltä, että mainitsemani vanhempi henkilö olisi tässä tapauksessa todennäköisesti saanut parempaa hoitoa valelääkärilta kuin hoitsulta, ilman sarkasmia.

Valitettavasti ihan ilman ehdotuksiani taidamme olla systeemissä, jossa "oikeita" lääkäreita on vain vähän. On vain lääketehtaiden kouluttamia/koukuttamia pillerinmäärääjiä.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 07:28:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elka on mun idoli! Aina tulee niin asia tekstiä!!

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-18 07:34:25 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Rinette kirjoitti:
Tyyli-Lyyli kirjoitti:

Miksi ei sais kiusata?

Kun musta tuntuu, että se menee ihan hukkaan :roll: . Jos ei ne edes ymmärrä sitä :?:

Elka kirjoitti:
Valelääkäri kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Valelääkäri olisi saattanut tosin varovaisuuttaan lähettää tutkimuksiin tai kysyä kollegalta kun taas hoitaja ei ottanut kuuleviin korviinsa, että on väärässä, vaikka potilaskin sen ymmärsi ja ääneen sanoi.

Entä jos mennään siihen sinun ehdottamaan systeemiisi, että oikeita lääkäreitä ei ole. On vain valelääkäreitä ja hoitsuja. Keltäs "kollegalta" valelääkäri silloin kysyy neuvoa?

En ehdottanut, että olisi vain valelääkäreitä ja hoitsuja. Mielestäni tarvittaisiin ammattitaitoisia lääkäreitä ja lisäksi hoitsuja, joille ei anneta valtaa, johon heillä ei ole pätevyyttä.

Mitään sarkasmia ei viestissäni kuitenkaan ollut. Aina on parempi, jos tietämätön tietää, ettei tiedä ja siksi kysyy niiltä, jotka tietävät. Pahimpia ovat ne, joille on annettu valtuudet toimia, eivätkä he ymmärrä, että eivät osaa.

Eli silloin yksi valelääkäri ympäröitynä asiantuntevilla kollegoilla saa vähemmän pahaa aikaan, kuin hoitajat, jotka eivät osaa, mutta eivät sitä itse tiedä ja toimivat keneltäkään kysymättä. Olen sitä mieltä, että mainitsemani vanhempi henkilö olisi tässä tapauksessa todennäköisesti saanut parempaa hoitoa valelääkärilta kuin hoitsulta, ilman sarkasmia.

=D> Just näin.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 09:31:58 
Elka kirjoitti:
Valelääkäri kirjoitti:
Elka kirjoitti:

Valitettavasti ihan ilman ehdotuksiani taidamme olla systeemissä, jossa "oikeita" lääkäreita on vain vähän. On vain lääketehtaiden kouluttamia/koukuttamia pillerinmäärääjiä.

Uskallatko siis itse käyttää ollenkaan lääkäreiden palveluja? Mistä tunnistaa "oikean" lääkärin?

toinen vieras

ViestiLähetetty: 2011-08-18 10:30:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: Kylläpä tämä valelääkäri aiheutti närää! :lol:
En millään käsitä miksi??

Minäkin taidan mennä ennemmin kyselevälle karppivalelääkärille, entä kaikentietävälle VT lääkärille.

Mutta eipä ole lääkärissä täytynyt käydä vissiin 10 vuoteen, jos synnytyksiä ei lasketa. Niissäkin lääkärit on pakollisia.

Angiinan lääkkeetkin antoi hoitaja. Vissiin kuitenkin lääkärin nimmarilla. Vaikka se on minusta jo ihan turhaa byrokratiaa. Joudun ajeleen kotiin ja ootteleen, allekirjoitusta, jonka lääkäri tekee näkemättä potilasta :roll:

ViestiLähetetty: 2011-08-18 11:46:34 
Ronja-Aliisa kirjoitti:
:lol: Kylläpä tämä valelääkäri aiheutti närää! :lol:
En millään käsitä miksi??

Minäkin taidan mennä ennemmin kyselevälle karppivalelääkärille, entä kaikentietävälle VT lääkärille.

Mutta eipä ole lääkärissä täytynyt käydä vissiin 10 vuoteen, jos synnytyksiä ei lasketa. Niissäkin lääkärit on pakollisia.

Angiinan lääkkeetkin antoi hoitaja. Vissiin kuitenkin lääkärin nimmarilla. Vaikka se on minusta jo ihan turhaa byrokratiaa. Joudun ajeleen kotiin ja ootteleen, allekirjoitusta, jonka lääkäri tekee näkemättä potilasta :roll:

Näin. Tää oli hyvä. "Ei ole tarvinnut käydä 10 vuoteen lääkärissä"....... ja seuraavassa lauseessa jo ollaan haettu lääkekuuria lääkärin nimmarilla :lol: Tällaista laskuoppia kai Kreikkalaisetkin on käyttäneet jo vuosia taloutensa hoitamisessa.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 12:09:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luetun ymmärtäminen hoi...

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-08-18 12:19:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin sehän se just on kun lääkärille ei edes pääse!! Olen kerran istunut terkkarissa sairaan lapsen kanssa.
Ensin jonotin hoitajalle.
Sitten lääkäriin
sitten röngteniin
sitten taas lääkäriin
ja koska terveyskeskuslääkäri ei osannut kuvaa lukea niin oyssiin.
No siellä sentään pääsi heti tippaan ja keuhkokuumelääkitys päälle.
Mutta yhteensä meni 8 tunia ennenkuin tuli hoito...???

Seuraavan kanssa kävelin suoraan ohi kaiken byrokratian, lasten puolelle oyssiin.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 12:38:34 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Seuraavan kanssa kävelin suoraan ohi kaiken byrokratian, lasten puolelle oyssiin.

Way to go... Samaisessa oyssissa operoivat aikanaan polven. Tohtori sanoi kotiuttaessaan, että jos vaivoja tulee, niin et hitto mene mihkään terveyskeskukseen, kävelet suoraan hänen luokseen. Tuli sitten vaiva, tietysti viikonloppuna. Päivystykseen, missä yleistohtori ei saanut mitään kunnollista aikaiseksi. Maanantaina kinkkasin sitten isoon sairaalaan leikanneen ortopedin luo, ohittaen kaikki ilmoittautumisjutskat tms. (olisivat kuiteskin passittaneet terkkariin...). Puolen tunnin päästä juoksin terveenä ulos.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 13:00:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> Näin se menee!!

ViestiLähetetty: 2011-08-18 13:21:39 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Mulle sano terveyskeskuksessa lääkäri vastaanottonsa lopussa, että jos ei kuuri tehoa lapsen vaivaan, niin sitten täytyy mennä oikeelle lääkärille.....

Mietin, että kuulinko oikein, mutta mies kuuli saman.....Olikohan tuo lääkäri se Valelääkäri ?

ViestiLähetetty: 2011-08-18 13:23:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:lol: :lol: Ai kamala...

ViestiLähetetty: 2011-08-18 14:32:48 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Se oli varmaan just' se valetyyppi. Ittellä on paras (pahin?) tohtorikokemus, kun miekkonen poislähtöseremoniassa laittoi enstex' käden reidelle (istuin vielä tuolissa), sitten otti mun oikeanpuoleisen kätöseni molempien kämmentensä väliin ja taputteli hellähkösti. Antoi käyntikorttinsa ja sanoi että saa soittaa ihan koska vaan, vaikka keskellä yötä. Ei mulla mitään kenenkään suuntautumisia vastaan oo, mutta aika kummallinen olo tuosta jäi. Tuli vähän aikaa kyseltyä tutuilta, että vaikutanks' mää jotenkin (enpä sano miltä).

(Jos näät tän', niin älä pliis' kommentoi, tiijät kyllä kuka [en sano ääneen]).

ViestiLähetetty: 2011-08-18 18:26:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Uskallatko siis itse käyttää ollenkaan lääkäreiden palveluja? Mistä tunnistaa "oikean" lääkärin?

toinen vieras

Eihän sitä valitettavasti juuri mistään tunnista. Ehkä vastaanotolla keskustellessa kysymyksistään/kommenteistaan. Valitettavasti suurin osa potilaista ei edes epäile, että lääkäriin tai diagnoosiinsa ei voisi luottaa.

Jouduin miettimään pitkään, koska olen Suomessa viimeksi käynyt lääkärillä. Ei niinkään uskaltamisesta kyse, mutta ei ole ollut tarvetta. Kävin silmälääkärillä vuosi sitten. Kymmenen vuotta myöhässä iän perusteella suositellusta ja silmänpohjat/paineet tuli tarkastettua. Suosittelemiaan silmätippoja en ryhtynyt käyttämään. Kommentti "käytäthän ihollesikin kosteusvoiteita" ei oikein vakuuttanut. En käytä mitään ihonhoitotuotteita.

Edellisestä käynnistä lääkärissä on niin kauan, että en muista. Luulen, että se oli 90-luvun alkupuoliskolla, kun olin ystävän pyynnöstä hakemassa hänelle reseptiä, koska ei onnistunut itse vakuuttamaan lääkäriään. :mrgreen:

Jouduin käymään ensiavussa viisi vuotta sitten ompeluttamassa haavan.

Viime vuosina olen tavannut Puolassa lääkärin pari kertaa vuodessa Kwaśniewski-pensionaatissa. Perusverikokeet ja vähän muutakin verenkuvaa otettu.

ETA: Muistin, että 2000-luvun alkupuolella kävin useallakin ihotautilääkärillä todella pahan ja tulehtuneen kasvojen ihon vuoksi. Sain koko joukon erilaisia diagnooseja, kaikki vääriä. Vuonna 2004 alkanut tämänkertainen runsasrasvainen vhh sitten paransi ihon. En tuota muistanut, koska ns. ihotautilääkärit ovat todellisia poppamies-puoskareita turhine ja haitallisine voiteineen, eikä heitä voi oikein lääkäreinä pitää.

Yksityisyrittäjänä minulla ei ole työterveyshuoltoa eli ei tule mitään pakollisia tarkastuksia.

ETA 2: Siinä mielessä vieras kyllä on oikeassa, että luottamus lääkäreihin ja heidän osaamiseensa on minulla kyllä alhainen ja kynnys hakeutua hoitoon korkea. Eli lepään ja annan kropan parantua, jos tuntuu olo sairaalta. En käytä lääkkeitäkään.

ViestiLähetetty: 2011-08-19 00:05:10 
Olette niin nuoria vielä.

Veikkaan, että nämä "lepään ja annan kropan parantua" juoksevat pää kolmantena jalkana oikealle lääkärille kun tissistä löytyy kyhmy tai jotain muuta oikeasti vakavaa tapahtuu.

Siinä vaiheessa loppuu lääkäreiden mollaus.

kolmas tai neljäs vieras?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 254 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1113 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00