haili kirjoitti:
Noi kaikki hifisuolat ovat markkinoitu juuri niinkuin ovat. Pitoisuudet ovat jotain ppm natriumiin verrattuna. Jos on verenpaineen kanssa ongelmaa niin suosittelen lämpimästi keskittymään oikeasti sen kokonaisvaltaiseen hoitamiseen, eikä uskomustieteeseen. Harmittaa kun karpeissa välillä unohtuu jotkut ihan oikeasti ihmisen fysiologiaa määräävät tekijät, joita edes parhaan karppikaverin täydellinen karppiruokailu ei korjaa mun kropassa. Mun valinta on seltin, koska se on mun suussa vähemmän teollisen makuista kuin pan suola. Merisuola yms. ruusut, vuoret jne. jää mulla harvoihin herkutteluhetkiin sushin kanssa. Tuore kala vaatii natriumin säilyäkseen ja silloin aterian muut osat tuottavat tasapainottavan kaliumin ja magnesiumin. Ei nyt sentään aleta kirjoittamaan ihmisen fysiikkaa kokonaan uudelleen. Reality check... please.
Hifisuola

. Mulle tuo vuorisuola ja merisuola on kovin arkipäiväistä, kun syötetään sitä hevosille joka päivä. 10kg:n säkki taitaa maksaa jotakin 7e (tai mitä lie, ei se kallis kuitenkaan ole) eikä meillä enää nykyään syödä muuta suolaa oikeastaan ollenkaan kun meri- tai vuorisuolaa. Ite en ole koskaan tykännyt noista "teollisista" suoloista eli just seltinit, pansuolat ym. Kyllä niitä joskus tuli kokeiltua, mutta ei sattuneet meidän taloudessa kenenkään suuhun. Minusta nuo "hifisuolat" on kuitenkin luonnollisempia kuin teollisesti tehdyt

, mutta noin käytännön kannalta liekö tuolla niin väliä mitä suolaa ruokansa lisäkkeenä käyttää