Usko Matto kirjoitti:
Tyyli-Lyyli kirjoitti:
Minust on ainakii kiva, kun saa näitä uusia teorioita. Nää vt uskovaiset on niin uskomattomia. Tääkin yks on sitä mieltä että hiilarit ei nosta verensokeria.
Mihin liikunta on unohdettu? Liikkuvalle ihmiselle hiilarien määrä ei ole ongelma. (Tai jos on, niin pikemminkin niin päin, että mistä hiilareita saisi tarpeeksi!) Hyvin harva reilusti liikkuva saa kakkostyypin diabetesta.
Kaikki se, minkä te karppaajat laitatte vt-ruokavalion syyksi, on ylensyönnin lisäksi aika pitkälle oman liikkumattomuuden vika. No jaa, ehkä Puskaa ja muita vt-hemmoja on sitten helpompi osoitella sormella kuin omaa peilikuvaansa...
No näinpä. Se ei 6h päivässä kävelyä tai fyysisesti raskas työ kun ole liikkumista - paitsi, että lääkärissä kyllä ovat tuumanneet jo kymmenkunta vuotta, että on hyvä kun tulee tuota hyötyliikuntaa, ettei minua enempää voi ainakaan käskeä liikkumaan että ongelma ei ole ainakaan liikunnan puutteessa. Mutta hyvähän tämä on, että täällä nää viisaammat tietää asiat paremmin

. Tulipahan nyt sekin sitten omalta kohdaltani selväksi.
Ja se vieras, joka ei vieläkään ymmärrä että miten verensokeri liittyy hiilareihin ja siihen resistenssin syntyyn, niin kenties kannattaisi oikeasti lukea sellaista tekstiä jota ymmärrät

. Vai onko sellaista olemassakaan? Yritä vaan kiertää asiaa, mutta ei siitä miksikään muutu. Turha yrittää mollata, jollei itse ymmärrä ihan alkeellisinta juttua eli sitä, miten verensokeri käyttäytyy kun kroppaan ruokaa sisuksiin laitetaan.
Mistä Ari olet insuliinimittarin saanut? Minä tahtoisin myös, niin näkee käytännön tasolla miten ne insuliinit reagoi mihinkin. Koskapa olen niin tyhmä, että uskon lääkäreitä jotka sanoo, että verensokerin laskiessa myös insuliinitaso laskee. Ja ainakin osa meistä tietää, mikä ruoka pitää verensokerin tasaisempana ja mikä sitten keikuttelee sitä enempi (ja tuopi sitten ne omat seuraamuksensa). Olis mielenkiintoista mittailla itseltäkin insuliineja, koska kyllä Ari sulla on varmasti oma kohtainen kokemus asiasta, eikä pelkkää tutkimustietoa?
Ja itselläni se makaroni nostaa huimasti enemmän verensokeria kun se pihvi, eli sinunkin mukaasi siis insuliini ei ole kytköksissä verensokeriin? Tai on, mutta niin että mitä alempi verensokeri niin sitä suurempi insuliinimäärä? Mutta miksi ihmeessä lääkärissä sitten ollaan huolissaan korkeasta verensokeriarvoista? Ja miksi ne korkeat verensokeriarvot sitten aiheuttavat sv-tauteja, amputointeja ym? Jos kerran toivottavaa on, että verensokeri on korkealla koska silloin insuliini on matalla.
Heh ja liikkumattomuudestako johtuu myös monilla iho-oireet (näitä on täällä foorumilla paljon joiden iho-oireet on parantuneet vhh:lla), suolisto-oireet (jotka myös on parantuneet vhh:lla), samoin epilepsia ja adhd helpottuu vhh:lla - nekinkö johtuu ihan vaan liikkumattomuudesta?