karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-14 23:37:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 320 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 916 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-22 15:07:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pituutta on 180cm ja mulle normaalipaino on noin 73-75kg mikä tarkoittaa BMI:nä noin 23.

ViestiLähetetty: 2011-07-22 15:14:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mullekaan ei auennut se Elssin linkki :smt102 :smt102

ViestiLähetetty: 2011-07-22 16:51:11 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Tuo vaatisi Adobe acrobatin koneelle, ja sen jälkeenkin voi joutua vaihtamaan vähän koneen asetuksia jotta nuo avautuisivat (tai ainakin itse olen parissa koneessa joutunut).

Niissä asetuksissaa en osaa ohjata (joku muu ehkä voisi auttaa, chiman?)
... mutta voin lähettää pdf-tiedoston sähköpostitse sellaisille, jotka voivat lukea pdf-tiedostoja (osoite yv'llä).

ViestiLähetetty: 2011-07-22 16:59:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulle kyllä aukee mut ei oikein taivu tuo toinen kotimainen... Olis kyllä korkea aika opetella :D

ViestiLähetetty: 2011-07-22 17:04:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
^^ Tuo vaatisi Adobe acrobatin koneelle, ja sen jälkeenkin voi joutua vaihtamaan vähän koneen asetuksia jotta nuo avautuisivat (tai ainakin itse olen parissa koneessa joutunut).

Niissä asetuksissaa en osaa ohjata (joku muu ehkä voisi auttaa, chiman?)
... mutta voin lähettää pdf-tiedoston sähköpostitse sellaisille, jotka voivat lukea pdf-tiedostoja (osoite yv'llä).

Itse käytän Linuxia ja Acrobaattia ei koneella ole, mutta vastaava ohjelma kumminkin. Eli koneen pitää pystyä tunnistamaan PDF-tiedostot ja koneella pitää olla jokin ohjelma joka osaa ne avata. Windows puolella nuo kaiketi aukeaa selaimeen, mutta mulla erilliseen ohjelmaan.
Sikäli kun muistan oikein niin Windows kone herjaa siitä että koneella ei ole sopivaa ohjelmaa ja tarjoaa linkkiä josta sen saa asennettua (ilmainen).
Mutta jos kyse on työpaikasta niin silloin saattaa olla jotain estoja esetettuna.

ViestiLähetetty: 2011-07-22 17:06:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla on asennettuna adobeita ja silti ne ei koskaan aukee..

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-22 17:22:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sen verran vähän olen Windows koneita käyttänyt viime vuosina että en nyt jaksa muistaa. Selaimeen saa tuen jotta se näyttää PDF:t suoraan välilehdellä tai sitten pitää olla Acrobat tai joku muu vastaava asennettuna joka ne tiedostot näyttää. Ja voihan olla niin että jokin on menny pieleen, eli PDF tiedotoa ei yhdistetä mihinkään ohjelmaan (enkä tosiaankaan muista mistä sen tiedon löytää).

Mutta oli miten vaan, niin vika ei ole linkissä, vaan koneessa jos tuo ei aukea.

ViestiLähetetty: 2011-07-22 17:25:57 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mulla aukesi, ja voin lohduttaa että ei siellä mitään uutta ollut. Lähinnä rypsi/rapsiöljyyn suhtautuu myönteisemmin kuin tällä palstalla monet.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-22 19:02:30 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Mulla kanssa toimi laihdutuksessa hyvin toi Dukan, tosin aika liberaalisti käyttelin myös rasvoja, toisin kuin neuvoo. Prodea kummiskin lisäsin entiseen verrattuna ja oon edelleen pitänyt niitä silleen, että ensisijaisesti tartun kyllä kaapissa olevaan juustopakettiin jos hiukoo.
Paino on jonkin verran syksystä noussut, mutta samoihin farkkuihin mahdun edelleen. Toki mä kyllä treenaankin aika runsaasti.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2011-07-22 21:49:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa tiedoksi; tiedosto koskee A. Eenfeldtin kirjassakin olevaa ruokavalioa, ja kirjanhan olet lukenut.

ViestiLähetetty: 2011-07-22 21:57:15 
Vieras kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Millä perusteella? Ainakaan laihduttaja ei saisi mennä alle 1,3 g/painokilo. Alemmilla kroppa syö lihasta sokeriksi.

Entäs kehonrakentaja? ;)

http://veganbodybuilding.com/forum/view ... 48&t=22770

"I havent had more than 50 grams of protein in a day for ages and my body is really responding." (sivulla 2)

No, eikö kukaan kommentoi? Miksi tämän jäbän haba kasvaa noin vähillä proteiineilla? Miksi joku sohvaperunakarppi tarvitsisi päivässä esim 80-100g protskua?

ViestiLähetetty: 2011-07-23 02:36:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Miksi joku sohvaperunakarppi tarvitsisi päivässä esim 80-100g protskua?
Karpatessa kun ei saada hiilihydraateista glukoosia, maksa muuntaa proteiinin glukoosiksi ja tässä prosessissa rasva toimii polttoaineena. Jottei tämä proteiini lähtisi karppaajan tai sohvaperunan lihaksistosta, tarvitaan protskuja ruuasta. Ketoaineet ovat tämän prosessin toinen tärkeä sivutuote. Tämä koko prosessi on selitetty mm. ketjussa Käännettyjä tekstejä: viewtopic.php?f=1&t=54945

ViestiLähetetty: 2011-07-23 06:48:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Vieras kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Millä perusteella? Ainakaan laihduttaja ei saisi mennä alle 1,3 g/painokilo. Alemmilla kroppa syö lihasta sokeriksi.

Entäs kehonrakentaja? ;)

http://veganbodybuilding.com/forum/view ... 48&t=22770

"I havent had more than 50 grams of protein in a day for ages and my body is really responding." (sivulla 2)

No, eikö kukaan kommentoi? Miksi tämän jäbän haba kasvaa noin vähillä proteiineilla? Miksi joku sohvaperunakarppi tarvitsisi päivässä esim 80-100g protskua?

Ei välttämättä tarttekaan jos se proteiini minkä syö on hyvä laatuista.Mutta tästä on erilaisia näkemyksiä karppilassakin.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-23 10:07:07 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Riksakuski-ilmiö: Kovalla rasituksella hyvin vähäisellä proteiinillakin ilmeisesti lihas säästyy ja kroppa oppii säästämään. Sitten jos olosuhteet muuttuvat, liikunta vähenee ja ravintoa saadaan normaali määrä, tapahtuu usein mieletön lihominen ja kakkosdiabetes. Tämähän on erittäin tyypillinen ilmiö kehitysmaissa. Fat mama ja niin pois päin.

ViestiLähetetty: 2011-07-23 13:15:33 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Ronja-Aliisa kirjoitti:
westie_75 kirjoitti:
haili kirjoitti:
Tästä asiasta on tapeltu ainakin 5 vuotta. IOM ei ole muuttanut ohjeitaan miksikään sitten tämän postauksen.
On tää vaan mielenkiintoinen aihe, kun aina vaan pulpahtaa uudestaan ja samat nikit vänkää, kuten vaikka minä

Valistakaa nyt tyhmempää. Miten ja missä vaiheessa pilkkoutunut ja imeytyvä proteiini on haitallista? Miksi proteiinia pitäisi vahdata niin tarkkaan? :-k

Osa käytetään lihaksissa energiaksi, osa metaboloituu maksassa, osalla rakennetaan lihaksia ja mitä kaikkea muuta mahtaa ollakaan.

Mitään en tiedä, mutta tänään oli kiire ja söin pelkkiä pihvejä grillistä suoraan.
Siis kunnon prode annoksen.
Nälkä kolmen tunnin päästä???
Eli rasva se on mikä naisen tiellä pitää :)

Argh. tämä ei tee mun kanssa nyt yhteistyötä.

ViestiLähetetty: 2011-07-23 13:21:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mulle paras olo ikinä tulee japanilaisista naberuoista (tai kiin. shuan yangrou): Paperinohuita paistisiivuja ja kiinankaalia/lehtisalaattia huljautetaan pöydällä kiehuvaan veteen, kastetaan soijadippiin ja syödään. Lopuksi liemeen lisätään purjoa, tofua ja sieniä ja syödään keittona. Runsaasti rasvatonta lihaa ja lehtivihanneksia, eikä rasvaa mistään! Mahtavan hyvä ja kevyt olo, eikä nälkä tulee piiiiitkään aikaan.

ViestiLähetetty: 2011-07-23 20:09:24 
Mirka kirjoitti:
Mulle paras olo ikinä tulee japanilaisista naberuoista (tai kiin. shuan yangrou): Paperinohuita paistisiivuja ja kiinankaalia/lehtisalaattia huljautetaan pöydällä kiehuvaan veteen, kastetaan soijadippiin ja syödään. Lopuksi liemeen lisätään purjoa, tofua ja sieniä ja syödään keittona. Runsaasti rasvatonta lihaa ja lehtivihanneksia, eikä rasvaa mistään! Mahtavan hyvä ja kevyt olo, eikä nälkä tulee piiiiitkään aikaan.

Sulla näköjään sitten proteiini pitää hyvin nälkää. Mulla taas nimenomaan rasva pitää nälkää. Runsasproteiinisen ja vähärasvaisen aterian jälkeen nälkä tulee lähes yhtä nopeasti kuin runsashiilarisen... (mulla tosin verensokereissa häikkää joten saattaa johtua siitä?). Laihdutuksessakin olen huomannut varsin tehokkaaksi tavaksi syödä rasvaa niin että ällöttää (paino alkoi pudota heti kun lisäsin rasvaa runsaasti ja vähensin proteiinia)

ViestiLähetetty: 2011-07-23 21:58:32 
Koltta kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Miksi joku sohvaperunakarppi tarvitsisi päivässä esim 80-100g protskua?
Karpatessa kun ei saada hiilihydraateista glukoosia, maksa muuntaa proteiinin glukoosiksi ja tässä prosessissa rasva toimii polttoaineena. Jottei tämä proteiini lähtisi karppaajan tai sohvaperunan lihaksistosta, tarvitaan protskuja ruuasta. Ketoaineet ovat tämän prosessin toinen tärkeä sivutuote. Tämä koko prosessi on selitetty mm. ketjussa Käännettyjä tekstejä: viewtopic.php?f=1&t=54945

Miten musta tuntuu, että te teette kaiken niin epäluonnollisesti? Jos sitä glukoosia tarvitaan, niin miksei sitä hiilaria voi syödä? Asetonilta haiseva hengitys on epäluonnollista. Luulisi kenen tahansa tajuavan sen.

ViestiLähetetty: 2011-07-23 23:13:09 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

Kyllähän sitä hiilaria syödään.Itse saan kasviksista,marjoista ja maitotuotteista.Viljojen pois jättäminen on ollut mulle vissiin se avainjuttu koska todella pahat nivelkivut ovat helpottaneet.Runsas hiilarimäärä ylläpitää tulehduksia kehossa ja nostaa insuliinitasoja jolla sitten taas on omat terveys(sairaus)vaikutuksensa.Mää en koe tätä hankalaksi.Olen hyvilläni,että ei satu joka paikkaan enää niin paljon.Mää en haise asetonille,kuulemma.Jos mulla muodostuu ketoaineita niin ilmeisesti ne menee käyttöön.En ole muutenkaan millään induktiohiilareilla.Mulla on ihan hyvä olo nyt :smt045 Yksilöitä ollaan kaikki.Mikä sopii yhdelle ,ei sovi toiselle.

ViestiLähetetty: 2011-07-23 23:40:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että te teette kaiken niin epäluonnollisesti? Jos sitä glukoosia tarvitaan, niin miksei sitä hiilaria voi syödä? Asetonilta haiseva hengitys on epäluonnollista. Luulisi kenen tahansa tajuavan sen.

Noh, glukoosia tarvitaan suunnilleen samoja määriä kuin proteiiniakin (josta jälkimmäistä emme osaa edes itse tehdä), mutta vaikka sen noin 50g "aivoglukoosia" söisikin, senja pakkoproden jälkeen pitäisi jostain saada vielä puolitoistatuhatta kilokaloria muunkin kropan ylläpitoon. Ja sellaisen hiilarimäärän hallitseminen on monelle kropalle liikaa.

Ketoosi ei ole mikäänä VHH'n pakollinen peruspiirre, vaikka jotkut voivat hyvin silloinkin.
Meitä on paljon, jotka voivat parhaiten ilman liikoja hiilareita - ja ilman ketoosia :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 320 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 916 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00