Siperia kirjoitti:
Vaikka tuc onkin jo "peruuttanut" tuon lausuntonsa, niin täytyy vielä hieman ihmetellä lisää...
Asia erikseen on sitten, että onko bodarit terveen näköisiä, tai edes - terveitä. Siitä en lähde mitään väittämään, mutta itse en terveyden perikuvaa bodarin näköiseksi miellä.
Ja edelleen ihmettelen sitä, että mistä se käsitys syntyy, että karppaaminen veisi kyvyn harrastaa liikuntaa? Tai tuo OE-sivustolla esitetty "hiilihydraatiton (sic) dieetti vie lihakset"

Muidenkin kuin tucin mielipide asiasta kelpaa.
Minusta bodarit eivät ole koskaan olleet terveen tai hyvän näköisiä. Minua oksettavat mm. matoina kiemurtelevat suonet. Jos määrittelen mielestäni kauniin ja terveen kehon, niin uimarin/uimahyppääjän kroppa on mielestäni sellainen. Karppauksesta olen ollut tietoinen parisen vuotta, joten karppaus ei ole syy negatiiviseen asenteeseeni.
Olen karpannut ennemmän ja vähemmän aktiivisesti tammikuusta. Painoa en saanut putoamaan, vaan pikemmin kasvamaan tämän kuun alkuun asti. Valitellessani sitä lääkärissä, hän kokeili kehoni lihaksistoa ja hämmästeli. Niin, läskin alla on todellakin kunnollinen lihaskerros. Ja sen olen hommannut tämän kevään ja kesän aikana. En minä väsy poikkeavasti tehdessäni parin tunnin reippaan pyörälenkin tai Zumbatessani tunnista kahteenkin sykemittarin huutaessa välillä kuolemaa minulle. Voin itse asiassa niin hyvin myös palautumisen suhteen, että kun jätän merkkaamatta treenipäivät, unohdan lepopäivät. Minulle karppaus toi lisää valveillaolotunteja ja mielihalun liikkua. Olen jopa ehtinyt hankkia polveni siinä määrin surkeaan kuntoon, että sen kanssa ei enää hölkätä, eikä edes paljoa kävellä. Ainakaan enää tänä kesänä. Karppaus ei tehnyt minusta laiskuria, päinvastoin.