karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-09 20:47:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-01 16:18:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Minne unohtui voi ja läski? kysyy nimimekrkki Huolestunut

ViestiLähetetty: 2011-11-01 17:07:43 
Poissa
sintti
sintti

Konnasintti kirjoitti:
Minne unohtui voi ja läski? kysyy nimimekrkki Huolestunut

Kiitos kysymästä!
Voita käytän sisäfileen paistamiseen. Läskiä (suolatonta) talitinttien hakattavaksi lintulaudalle. :wink:

Motto: Tee se tänään, huomenna et ehkä pysty........

ViestiLähetetty: 2011-11-01 17:18:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nightfall kirjoitti:
Sylvelöinen kirjoitti:
Karppaus on saanut ihan liikaa tilaa tiedotusvälineissä. Olkaa hiljaa, että tavalliset ihmiset saavat elää rauhassa. Kiitos.

Viittitkö käydä sanomassa tämän proffille Uusitupa ja Fogelholm? Tämäkin tavallinen ihminen haluaisi elää (ja karpata) rauhassa...

Juu ja kun kerran on valtaa ni kerro mediallekin et antakaa jo olla. Kun ei kukaan tunnu osaavan edes kirjoittaa asiallista ja oikeaa tietoa karppauksesta...

ViestiLähetetty: 2011-11-01 20:02:56 
Poissa
sintti
sintti

piparimuru kirjoitti:
Nightfall kirjoitti:
Sylvelöinen kirjoitti:
Karppaus on saanut ihan liikaa tilaa tiedotusvälineissä. Olkaa hiljaa, että tavalliset ihmiset saavat elää rauhassa. Kiitos.

Viittitkö käydä sanomassa tämän proffille Uusitupa ja Fogelholm? Tämäkin tavallinen ihminen haluaisi elää (ja karpata) rauhassa...

Juu ja kun kerran on valtaa ni kerro mediallekin et antakaa jo olla. Kun ei kukaan tunnu osaavan edes kirjoittaa asiallista ja oikeaa tietoa karppauksesta...

Mistähän tää huomion haku on lähtöisin, jos katsois vaikka karppaajat itseään.
Olen itse noudattanut karppaajien ruokaohjeita jo 35 vuotta tietämättä mistään ns.karppauksesta.
Karppaus on uussana, aikaisemmin puhuttiin vähä hiilihyhdaatisesta.

ViestiLähetetty: 2011-11-01 20:28:10 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

PeeBlizzard kirjoitti:
Karppaus on uussana, aikaisemmin puhuttiin vähä hiilihyhdaatisesta
Rakkaalla lapsella on monta nimeä :smt060 Meillä päin se voi olla vähähiilihydraattinenkin :smt040

ViestiLähetetty: 2011-11-01 20:38:35 
Poissa
Sikanarttu
Sikanarttu

voivoi kirjoitti:
PeeBlizzard kirjoitti:
Karppaus on uussana, aikaisemmin puhuttiin vähä hiilihyhdaatisesta
Rakkaalla lapsella on monta nimeä :smt060 Meillä päin se voi olla vähähiilihydraattinenkin :smt040
Tai vähähiilihydraatiton. ;)

ViestiLähetetty: 2011-11-01 21:27:28 
Nightfall kirjoitti:
Sylvelöinen kirjoitti:

Miksi minä heitä vaivaisin, kun he puhuvat asiaa. Eivätkä olisi edes älähtäneet, ellei tämä karppaajien rumba olisi jatkunut liian pitkään.

ViestiLähetetty: 2011-11-01 22:37:34 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Rumba on hieno tanssi, yksi suosikki-lattareistani kautta aikojen. Harmi, kun surffaan nyt kännykällä, muuten linkittäisin oitis musaa. Ja meiltä karpeilta taatusti rumba taipuukin, kun lantiot on notkeiksi rasvattu :D

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-11-01 22:56:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2011-11-01 23:20:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

PeeBlizzard kirjoitti:
Karppaus on uussana, aikaisemmin puhuttiin vähä hiilihyhdaatisesta.

Eikä puhuttu.
Ennen karppia VT puhui tappavasta paroteiinidieetistä ja Atkinssonista.
Ja sitä ennen jopa polttelivat kirjoja ja kaikkea siellä KTLän edustalla, silloiset terveyden tukipilarit

Mutta mistävä yhdyssanoja osaamaton nuoriso muistaisi niin vanhoja.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-11-02 08:29:29 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Joopa joo... kukin tavallaa... #-o

ViestiLähetetty: 2011-11-05 15:12:58 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Itse asiassa 'karppaus' hyväksytään nyt tänä syksynä käsittääkseni ihan virallisesti suomen kielen sanastoon kuuluvaksi sanaksi ja termiksi, sitähän on anottu jo vuosia mutta nyt se on tulossa virallisesti sanakirjaankin (en nyt mainitse, mihin sanakirjaan, etten mainitsisi väärin, kun en kuitenkaan sitä sen sanakirjan virallista nimitystä muista, kun sitä tulee suht harvoin vilkaistua, mutta siis virallisesta opuksesta on joka tapauksessa kyse). Että nyt pitäisi yhdyssanarajoitteistenkin elämän helpottua, kun ei enää tarvitse horista mitään "vähähiilihydraatittomia" kuulostaakseen viralliselta. Se on nyt virallisestikin 'karppausta'.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 15:17:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

^
Kiva Harlis kun oot täällä taas :lol: On tuo karppi ja karppaus helpompi kuin vähähiilihydraattinen, joka niin helposti menee vähähiilihydraatittomaksi (Jopa suomentaja Eenfeltin Ruokavallankumouksessa vahingossa) tai jopa hiilihydraatittomaksi.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 15:22:24 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Konnasintti kirjoitti:
^
Kiva Harlis kun oot täällä taas :lol: On tuo karppi ja karppaus helpompi kuin vähähiilihydraattinen, joka niin helposti menee vähähiilihydraatittomaksi (Jopa suomentaja Eenfeltin Ruokavallankumouksessa vahingossa) tai jopa hiilihydraatittomaksi.

Tänks Konnis :lol: kyl mä täällä olen harva se päivä käynyt lueskelemassa aamuisin, mut ei tahdo ehtiä paljoa kirjoittelemaan kun työt painaa päälle ja on tässä vähän muutakin ollut, enempi olen pyörinyt viime ajat tuolla Perhekarppien puolella...

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 15:30:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Niin oon arvellutkin.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 15:42:19 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Vieras kirjoitti:
Nightfall kirjoitti:
Sylvelöinen kirjoitti:

Miksi minä heitä vaivaisin, kun he puhuvat asiaa. Eivätkä olisi edes älähtäneet, ellei tämä karppaajien rumba olisi jatkunut liian pitkään.

Kyllä se on ihan sinusta itsestäsi kiinni, annatko muiden ihmisten ruokailutapojen häiritä omaa elämääsi. Iltapäivälehtiäkään ei ole pakko ostaa ja aamulehdestäkin valita jutut jotka lukee. Jos oikein alkaa tökkiä, voi tilauksen peruuttaa.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 19:55:05 
Poissa
sintti
sintti

Voi voi, kyllä on toisilla vaikeeta [-X [-X . Kohtuus kaikessa, myös karpatessa :idea: =P~

ViestiLähetetty: 2012-03-09 08:32:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

PeeBlizzard kirjoitti:
Kovien rasvojen käyttö pelkästään hiilarien sijasta aiheuttaa sydän- ja verisuoniongelmia kaikille.
jaa-a kirjoitti:
Oliko niissä sun tukoksissa joku logo vai miten tunnistit ne eläinrasvoista aiheutuneiksi?

PeeBlizzard kirjoitti:
Kyllä niissä oli eri juustovalmistajien logot kyljessä :lol: :lol: :lol:

vai niin [-o<

ViestiLähetetty: 2012-04-15 19:15:28 
Poissa
sintti
sintti

Lopetin alkoholin käytön ja tupakan polton, aloin syömään terveellisesti ja aloin urheilemaan ja näin minusta tuli onnellinen. No ei ehkä ihan näin, mutta sinnepäin.
Lopetin viinan juonnin melkein kokonaan en sen takia että se olisi epäterveellistä vaan sen takia etten tykkää krapulasta. Tupakan polton lopetin sen takia että se on epäterveellistä. Sikarin poltan aina välillä, mutta vain sen takia että se maistuu hyvältä.
urheilemaan aloitin taas koska siitä tulee hyvä olo ja painoakin olen vähän tiputtanut. En kylläkään montaa kiloa koska minulle tulee suhteellisen helposti lihaksia. vanhat paidat ei mahdu enään päälle, mutta lähinnä hihat kiristää vatsan sijasta.
Olen vähentänyt suhteessa hiilihydraatteja tai en oikeastaa syö niitä enemäpää kuin ennen. Ruokaa kuluu muuten aika paljon enemmän kun taas urheilee.
Jotenkin huvittavaa kun jengi kulkee vaan kanssa kaapin ja lautasen väliä mitä saa syödä ja mitä ei. Liika stressaaminen mistään ei voi olla hyväksi. Kohtuus kaikessa. :o

ViestiLähetetty: 2012-04-16 07:20:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jar kirjoitti:
Lopetin alkoholin käytön ja tupakan polton, aloin syömään terveellisesti ja aloin urheilemaan ja näin minusta tuli onnellinen. No ei ehkä ihan näin, mutta sinnepäin.
Lopetin viinan juonnin melkein kokonaan en sen takia että se olisi epäterveellistä vaan sen takia etten tykkää krapulasta. Tupakan polton lopetin sen takia että se on epäterveellistä. Sikarin poltan aina välillä, mutta vain sen takia että se maistuu hyvältä.
urheilemaan aloitin taas koska siitä tulee hyvä olo ja painoakin olen vähän tiputtanut. En kylläkään montaa kiloa koska minulle tulee suhteellisen helposti lihaksia. vanhat paidat ei mahdu enään päälle, mutta lähinnä hihat kiristää vatsan sijasta.
Olen vähentänyt suhteessa hiilihydraatteja tai en oikeastaa syö niitä enemäpää kuin ennen. Ruokaa kuluu muuten aika paljon enemmän kun taas urheilee.
Jotenkin huvittavaa kun jengi kulkee vaan kanssa kaapin ja lautasen väliä mitä saa syödä ja mitä ei. Liika stressaaminen mistään ei voi olla hyväksi. Kohtuus kaikessa. :o

Huomenta
niin minkä "mittapuun" mukaan aloitit "syömään terveellisesti"?
hh menee kuin ennen, miten paljon sitä ennen meni?
urheilu onko sekään terveellistä yhdistettynä paljoon ruokaan?

kohtuus siis kaikessa...
onko sinun hh määrä ja liikunta ja paljon ruokaa.... kohtuus.
no ei tarvitse vastata tämä oli vain ajatus siihen kuka määrittää kohtuuden.

alla kuviteltu tapahtuma:
potilas menee lääkäriin.. ja kun oli aikansa juteltu.
lääkäri sanoo: tuota alkomahoolia vois sitten käyttää kohtuudella.
johon potilas: mutta herra lääkäri, se kohtuus on liian vähän. :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 40 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00