karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-08 09:10:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-12 18:22:50 
AlienMass kirjoitti:
Einesten epäterveellisyys perustuu ennemminkin placeboon kuin todelliseen terveysvaikutuksiin. Samoin uskottelemme että se luonnollinen ruoka olis jotenkin terveellistä, no kun uskoo niin kai se tuntuukin sit.
Eineksii vältän vaan sen takia, että useimmat ei sovellu vhh-dietille, en siksi että ne olisivat myrkkyä.

Einekset ovat tyhjää energiaa, ei hiveniä, ei vitamiineja, mutta lisäaineita, aromivahventeita ja paskoo rasvoo löytyy niidenkin edestä. Pelkkää sairastuttavaa roskaa siis.

ViestiLähetetty: 2012-04-12 18:23:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AlienMass kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Einesten syöjillä taasen täytyy olla lähtökohtaisesti sen verran vikaa korvien välissä, että on oikeastaan hyvä, että sairastuttavat itsensä moisella moskalla.

Einesten epäterveellisyys perustuu ennemminkin placeboon kuin todelliseen terveysvaikutuksiin. Samoin uskottelemme että se luonnollinen ruoka olis jotenkin terveellistä, no kun uskoo niin kai se tuntuukin sit.
Eineksii vältän vaan sen takia, että useimmat ei sovellu vhh-dietille, en siksi että ne olisivat myrkkyä.

Tämän asian jaan itse kahtia. Osa eineksistä on epäterveellisiä niiden sisältämien aineksien johdosta.
Se osa mikä ei ole epäterveellistä ei sitten kumminkaan välttämättä ole terveellistäkään johtuen siitä että ne eivät sisällä juurikaan mitään terveellistä (vitamiinit, hivenaineet ja monet muut) joita itse tehty ruoka sisältää. Tähän on pääasiallisesti kaksi syytä, raaka-aineet ja niiden käsittely. Eineksillä pitää olla pitkä hyllyikä ja se vaati käsittelyä ja käsiteltyjä raaka-aineita. Tämä johtaa auttamtaa hyötyaineiden tuhoutumiseen.
Kaiken huippu on nämä terveysvaikutteiset jukurtit ja vastaavat joista käsittely tuhoaa luonnolliset bakteerit ja niitä sitten jälkeenpäin lisätää tuotteeseen ja myydään hirveään hintaan terveysvaikutteisina.

ViestiLähetetty: 2012-04-13 09:11:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AlienMass kirjoitti:

Omalla kohdallani einesten epäterveellisyys perustuu esimerkiksi siihen, että useimmat lisäaineet saavat atooppisen ihottuman kukkimaan. Kokemus on osoittanut, että einekset myös pistävät vatsan sekaisin, veikkaan syyksi muunnettua tärkkelystä. Lisäksi eineksissä on mysteerirasvoja: Jos tuoteselosteessa on 'kasviöljy' ilman että kerrotaan mistä ko. öljy on peräisin, on hommassa selkeästi jotain hämärää.
(Itse tykkään siitä, että E-koodit on 'avattu' eli listataan itse aine eikä vain sen E-koodia. Minua ei nimittäin haittaa esim. maitohappo, askorbiinihappo, antosyaani väriaineena tms. Mutta nämä kas kun eivät ole suinkaan niitä ainoita lisäaineita.)

Sitten on sellainen asia, etten kotonakaan syö lämmitettyjä tähteitä, vaan teen ruokaa aina vain kerta-annoksen. Kaikki einekset ovat siis minun näkökulmastani lämmitettyjä tähteitä. :D Poikkeuksena ovat keittoruuat, mutta nekin syön kaikki noin vuorokauden sisällä valmistuksesta.

Einekset ovat tapa tehdä ruokaa ala-arvoisista aineista ja rokottaa niistä silti korkeampi hinta, kuin mitä aidoista oikeista ravintorikkaista ruoka-aineista joutuu maksamaan. Niitä lisäaineita yms. tarvitaankin nimenomaan siihen että 1) ruoka säilyy luonnottoman pitkään 2) paska-aineista tehty ruoka maistuisi edes joten kuten kelvolliselle.

Sekä iho, vatsa, että kukkaro sanovat, että kannattaa tehdä ruoka itse. Miksi maksaisin teknopaskasta, kun saan halvemmalla oikeaa ruokaa.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2012-04-13 10:37:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Usko on kova jätkä, se siirtää vaikka vuoria, vai miten se nyt sanotaan. http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=48677

ViestiLähetetty: 2012-04-13 16:18:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
Sitten on sellainen asia, etten kotonakaan syö lämmitettyjä tähteitä, vaan teen ruokaa aina vain kerta-annoksen. Kaikki einekset ovat siis minun näkökulmastani lämmitettyjä tähteitä. :D Poikkeuksena ovat keittoruuat, mutta nekin syön kaikki noin vuorokauden sisällä valmistuksesta.

Aikoinaan kun söin perunaa, ranskiksia ja pastaa, valmistin niitä aina vain yhdeksi kerraksi, koska lämmitettynä ne eivät olleet yhtä hyviä (poikkeuksena pyttäri eilisistä perunoista). Toisin on nyt; vihanneslaatikot ja muut karppimössöt pystyy ihan komeasti lämmittämäänkin ja evääksi on aina jotain kunnon ruokaa. Kun tekee ruokaa vain joka toinen päivä, säästyy aikaa ja energiaa muuhunkin kun hellan ääreen.

ViestiLähetetty: 2012-04-13 18:16:46 
Kyllä minäkin teen ruokaa enemmän,kuin yhden aterian. Yksin ruokani syön,niin jotain laatikkoa tai pataa uunissa olisi turha laittaa vain yksi annos. Laitan annoksina pakkaseen ja ruokaa on myös silloin kun "laiskottaa". Hyvää ja syötävää ruokaa,vaikka on "lämmitetty".

ViestiLähetetty: 2012-04-13 18:40:48 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

AlienMass kirjoitti:
Fuck joo, kanankoivista menee aina yli puolet hukkaan, syötävä osuus on jotain 30% kun ei niitä jaksa kaluta loppuun ikinä.

^Yllättävää! :roll: :roll:

Mulla kanankoivista jää jäljelle ainoastaan luut jotka vielä tulee hyödynnettyä kanaliemen keittämisessä.

ViestiLähetetty: 2012-04-13 18:46:48 
Brilla kirjoitti:
Mulla kanankoivista jää jäljelle ainoastaan luut jotka vielä tulee hyödynnettyä kanaliemen keittämisessä.

Mulla kanankoivet jää nykyään kauppaan. Miten niiden syömisestä voikin tulla niin huono olo :smt078

ViestiLähetetty: 2012-04-13 19:20:47 
Etkö tykkää koivista,vai onko joku muu syy,mikä oksettaa?

ViestiLähetetty: 2012-04-13 20:58:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Micci_67 kirjoitti:
Itse olen tullut siihen tulokseen että se paha haju tulee siitä makuaineesta nimeltään E621 jota ne kaikki pahanhajuiset paketit tuntuu sisältävän. Voi olla että on jokin muukin yhteinen tekijä, mutta tuon olen itse huomannut.

Jossain kohtaa viestiketjua mainittiin että einespullat sun muut olisivat hyvää ravintoa. Se käsittely mikä niille tehdään, kuumuudet ja muut jolla ne saadaan säilymäänkin tuhoaa melko tehokkaasti niitä ravinteita.

Itse koen että einesten haju (ja niiden aiheuttama pieretys) johtuu huonolaatuisista (jopa eltaantuneista) rasvoista, samassa rasvassa varmasti paistetaan valtava määrä ruokaa. Se paha haju nimittäin on kyllä niissäkin joissa ei ole E621:tä.

ViestiLähetetty: 2012-04-13 21:27:27 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Miksi sitten kinkussa on myös se haju? Tai siis ainakin joissain kinkuissa.

ViestiLähetetty: 2012-04-14 07:21:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Mulla kanankoivet jää nykyään kauppaan. Miten niiden syömisestä voikin tulla niin huono olo :smt078

Ovatko ne olleet marinoituja vai maustamattomia, joista on tullut huono olo?

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2012-04-14 07:39:53 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

Vieras kirjoitti:

Mistähän tää voi johtua, mullakin tulee koivista todella huono olo, mutta sitten taas niistä pienistä wingseistä ei...

ViestiLähetetty: 2012-04-14 07:45:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iida kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Mistähän tää voi johtua, mullakin tulee koivista todella huono olo, mutta sitten taas niistä pienistä wingseistä ei...

Ahmiminen?
Onko eroa, jos lihat on ensin erotettu luista ja ne syödään nätisti lautaselta haarukallla?

.

ViestiLähetetty: 2012-04-15 09:35:05 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

jojoko kirjoitti:
Ahmiminen?
Onko eroa, jos lihat on ensin erotettu luista ja ne syödään nätisti lautaselta haarukallla?

Vahvasti epäilen, että johtuis ahmimisesta. Ei kuitenkaan tule paha olo vaikkapa kanan rintafileestä, vaikka siinä on varmaan enemmän lihaa kuin koivessa...

ViestiLähetetty: 2012-04-15 09:50:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

iida kirjoitti:
jojoko kirjoitti:
Ahmiminen?

Vahvasti epäilen, että johtuis ahmimisesta. Ei kuitenkaan tule paha olo vaikkapa kanan rintafileestä, vaikka siinä on varmaan enemmän lihaa kuin koivessa...

Sokkotestin paikka! :)

.

ViestiLähetetty: 2012-04-15 09:56:44 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

jojoko kirjoitti:
iida kirjoitti:
jojoko kirjoitti:
Ahmiminen?

Sokkotestin paikka! :)

Jaa! Pitäisköhän pyytää, että mieheke järkkäis tollasen :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00