Konnasintti kirjoitti:
Miksi muuten pitää olla jokotai? Miksei voi olla jotain siltä väliltä? Miten netiketti muka tarkoittaisi kirjakieltä tai asiallinen käytöskään? Tai mistä syntyy kuvitelma että jollei saa haistatella muille (kunhan minulle itselleni ei haistatella-periaatteella) ja käyttäytyä niin mistä muita tuomitsee, niin on tylsää? Nämä on asioita joita olen pohtinut. Miksi netissä sananvapauteen vedoten halutaan käyttäytyä aivan toisin mitä oikeassa elämässä? Vai onko se nimimerkin takaa vaan niin helppo mollata muita ja haistatellakin.
Ja Kekelle totean, että kyllä osaan olla idiootti oikeassa elämässäkin. Mutten silti ole katsonut aiheelliseksi uhkailla tai näytellä persettä jos joku ei miellytä. Puhumattakaan että tekisin niin ihan ventovieraille ihmisille. Luojan kiitos äidilleni ja mummolleni sekä tädilleni, jotka ovat opettaneet minulle käytöstapoja! Samoin vaadin omilta lapsiltani asiallista käytöstä, se kun ei pois sulje sitä etteikö ihminen voi olla hauska ja paljon muutakin. Tänään viimeksi kuuntelin lasten keskustelua siitä miten meillä on hauska perhe. Mutta ei se tarkoita sitä että käyttäytyvät ylimielisesti ja vihamielisesti muita kohtaan. Puhumattakaan että haistattelisivat!
Edit: Kyllähän karskistikin saa sanoa, mitäs pahaa siinä on? Mutta kyllä muiden haistattelu sekä uhkaileminen samoin kuin se perseennäyttäminen ei minusta kuulu millään lailla niin foorumille kuin oikeaan elämäänkään.
Mistähän on syntynyt käsitys että hinkuisin ihan valtavasti saada haistatella muille ellei netiketti sitä estäisi? Mistä tiedät miten tähänkin ketjuun kirjoittelevat ovat ja elävät "oikeassa elämässä"? Kovasti yritän joka päivä oppia ja viisastua, mutta itteeni fiksummaksi en voi tulla, en täällä, enkä oikeassa elämässä. Haluaisin nyt kyllä todostuskappaleen huonosta käytöksestäni, lapsellinen ei riitä. Toista vuotta kuitenkin olen tänne kirjoitellut, että materiaalia löytyy. Päätin etten itteeni rankaise sen takia, että joku ei persoonaani suvaitse. Mielipiteilleni saa muut kirjoittaa miten haistattelevia vastauksia vaan, kunhan niissä vilahtaa se asiakin mukana. Mistä siis ollaan samaa tai eri mieltä. Kirotakin saa, mutta mielellän ei iskuja vyön alle. Mieluiten hauskasti ja huumorintajuisesti mutta kaikki käy. Ne joille mun tyyli tai tyylittömyys ei käy bannatkoon mut vihamieheksi. Ei tarvi ärsyyntyä enää sitten. Ja se pyllikäs on ihana.