karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 08:57:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-01 02:08:50 
Poissa
Leijona
Leijona

Semmonen lisä vielä, että nimimerkki clive taisi olla aikaansa edellä. Hän kirjoitti fysiologisten totuuksien mukaan, eikä vallitsevien mielitekojen mukaan. Siis faktoja. Mulle on ihan turha tulla enää väittämään, että karppaus tekisi autuaaksi. Joillakin yksilöillä varmasti parempi, mutta ei kaikilla. Vaikka olen karppi, niin en mä nyt jumankauta tee vastoin mun kropan signaaleja. Sehän on juurikin meidän vapaus syödä sitä millä on hyvä olla.

Ja jos ihan totta puhun, niin kyll se niin monta kertaa olen todennut, että lihon rasvalla. Ja oikeastaan vain rasvalla. Mun kroppa käyttää silti rasvaa pääasiallisena polttoaineena. Kuinka moni muu tietää mihin se syöty rasva meni tai mitä kropassa tapahtuu. Se vaatii seurantaa. Ruokapäikyn. Rasvaprosentti seurannan. Painoseurannan ja monta muuta mittaria, joilla asia selvitetään omalla kohdalla. Lukemisesta ei ole haittaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-01 05:14:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:
Minkä helvatan takia mä muuttaisin jotain suuntaan joka ei ole mun kropalle suotuisaa. Sanokaas joku yksikin hyvä syy.

:smt049

Nimenomaan.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-08-01 06:42:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

haili kirjoitti:
Kysymys on oikeastaan enempi oman kehon oppimisesta, kehon kuuntelemisesta, ravinteiden hyötykäytöstä ja monesta muusta opittavissa olevasta asiasta. Jos oppi tulee jostakin muualta kuin oman kropan ulkopuolelta, niin se saattaa mennä pieleen.

Kiteytät tosi hyvin jotain olennaista. Tää vaan vaatii ihmiskokeita omalla kropalla ja pitkäjännitteisyyttä. Musta on alkanut tubtua siltä, että alottelijoita on ihan turha neuvoa muuten kuin kuuntelemaan omaa kropaa ja korostamalla meidän jokaisen olevan yksilö, joka löytää oman tavan syödä vain kokeilemalla. Vinkkejä voi tietty antaa siitä mikä kelläkin on toiminut mutta mitään valmiiiksi pureskeltua ei.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00