karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-10 03:03:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-11-01 18:01:06 
1.11. (1 ateria)

aamupala klo 7:
kaksi keitettyä munaa voilla

ja paastolle!

Fiiliksiä:
Ei kummosempaa. Aloitan tänään 2kk ma. työn, se jänskättää hiukan.
Uutuutena sallin paastopäivinä itselleni kupillisen chai-teetä kerman (ja hunajan) kera.
Miksi moinen herkuttelu? Se tee on vaan niin älyttömän hyvää, enkä jaksa uskoa, että se vie mut ojasta allikkoon. Katsotaan miten käy?
Lokakuun mietteet ja syömingit löytyvät täältä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 09:42:37 
to 2.11. (2 ateriaa)

lounas klo 13:
mantelikalaa à la Amica
salaattia

päivällinen klo 18:
possua ja punajuuriauralaatikkoa

Fiiliksiä:
Kamala kiirus töissä, foorumilla roikkuminen on taakse jäänyttä elämää :cry:
Päivitän syömisiäni tänne satunnaisesti, pätkäily jatkuu normaalisti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 09:44:00 
pe 3.11. (1 ateria)

aamupala klo 6.30:
keitetty muna voilla

ja paastolle! Päivän aikana muun nesteen lisäksi kupillinen chai-teetä kerman ja hunajan kera.

Fiiliksiä:
Paastopäivät hurahtavat vauhdilla ja rutiinilla.
Pää on pyörällä työkiireiden takia, muuten olo hyvä.
Harmittaa, kun en enää ehdi ulkoilla yhtä paljon kuin ennen. Mokoma työ vie kaiken ajan :evil:
Toisaalta pitää olla tyytyväinen, että on jälleen pariksi kuukaudeksi jotain hommaa, vaikkakin määräaikaista.
Viikonloppuna jälleen hiukan vapaampi ote pätkäilyyn.
Aurinkoista viikonloppua!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 18:29:59 
la 4.11. (kaksi ateriaa)

lounas klo 11:
karppipitsaa jauhelihasalamitäytteellä

kylässä päivällinen klo 17:
possunpaistia + uunikasviksia
omenapiirakkaa(ei karppia) ja Aino glögijäätelöä

iltapala klo 22:
karppipitsaa
siideriä ja jägermeisteriä

Fiiliksiä:
Tänään tulipa syötyä oikein extra paljon!
Ei ähkyä, vaan ihanan laiskanpulskea olotila
:wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 18:33:52 
su 5.11. (1 ateria)

aamupala klo 10:
karppipitsan jämiä
leipäjuustoa kerman ja lakkojen kera

Ja paastolle! Veden ja vissyn lisäksi kupillinen chai-teetä kerman ja hunajan kera.

Fiiliksiä:
Oli todella ihana ja rentouttava viikonloppu.
Tästä on hyvä jatkaa ja aloittaa huomenna sikakiireinen ja stressaava työviikko.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 20:18:20 
ma 6.11. (2 ateriaa)

Paastoa takana reilut 30h!

päivällinen klo 17:
jauhelihapunajuuriaurajuustolaatikkoa (älyttömän hyvää!, suosittelen!)
%suklaata, pähkinöitä ja kuivattuja marja-aronioita
pitsaa (ihan tavista, piti maistaa hiukan miehen iltapalaa, kun se tuokseui niin taivaalliselle, ja maistui myös ihan hyvälle)

Fiiliksiä:
Päivä hujahti yllättävien menojen takia niin nopsaan, että piti jättää lounas väliin. Paastolle tuli pituutta ihan kiitettävästi.
Ruokailtua tuli siis vain illalla, mutta sitäkin reippaammin.
Työkiireet sotkevat elämää pahasti parin seuraavan viikon ajan, pätkäilykin kärsii normaalia epänormaalimmasta ja hektisemmästä menosta.
Yritän olla stressaamatta liikoja, sillä stressi nostaa heti painoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-11 12:18:41 
Hei karppikamut :smt006

hui hai, viikko on mennyt järkytävällä vauhdilla... työkiireiden ja megalomaanisen migreenin takia syömiset ovat jääneet sivuseikoiksi. Olen syönyt tilaisuuden tullessa, en kellon mukaan. Hyvä, että olen pysynyt päivissä mukana, sellaista haipakkaa on ollut. Oikeastaan olen ollut jonkin sortin warriorilla, eli olen syönyt pääasiassa vain yhden aterian illalla kotiin päästyä ja paastonnut sitten seuraavaan iltaan. Ensi viikko on vielä kiireisempi, joten varmaan yhdellä tankkauksella/päivä on helpointa jatkaa. Ruokailut ovat olleet karppia, joten sen puolesta kaikki ok. Eikä tuo chai-tee kerman ja hunajan kera ole hidastanut painonpudotusta, sillä grammoja karisee hiljakseltaan. Pelkään vaan, että jossain vaiheessa stressi tuo jumin....

Tsemppiä pätkäilijöille! Harmittaa vietävästi kun en pariin viikkoon ehdi täällä roikkumaan ja kommentoimaan, mokomat työkiireet...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 08:29:58 
Hui hai vaan, stressinhuuruiset terveiset sorvin äärestä! :smt039

Viikot vaan vilistävät järkyttävällä vauhdilla. Olen ollut nyt kolmisen viikkoa warriorilla, mutta palaan mahdollisimman pian pätkään, sillä warrior + stressi + kiire ovat tuoneet KILOJA takaisin :smt013

10-12 tuntisten työpäivien jälkeen olen raahautunut jääkaapille ja mättänyt kaikkea mahdollista kitusiini, enimmäkseen karppia, mutta sekaan on mahtunut esim. tavissuklaata. On ollut hankaluuksia syödä yhdellä aterilla illalla monipuolisesti ja terveellisesti, ja ruokavalio on ollut säälittävän yksipuolista verrattuna pätkäilyyn. Myönnän, että suurin ongelma on kiire ja stressi, ei warrior. Ensi viikolla toivon, että kiireet helpottavat ja voin palata pätkäilyyn. Edessä on vielä kolmen päivän sukulointireissu, joilloin olen "vapaalla", mutta sitten koittaa pätkäily!

Tsemppiä teille karppikamut ja enkä ensi viikolla ehdin jälleen pitämään säännöllistä kirjaa syömisistä ja fiiliksistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 10:06:49 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

No moikkelis PK!

Väsyneenä ja nälkäisenä tulee monesti laitettua suuhunsa sellaista, mitä ei kuuluiskaan. Ainakin itselläni niin käy. Mulla on nyt meneillään yksi ateria per päivä, en tiedä onko tämä Warrioria vai ihan oma systeemi. Mutta tarkkaan pitää miettiä, mitä silloin syö.

Nyt sinullakin on kokemuksia kummastakin systeemistä, joten ainakin tietää kumpi ompi parempi juuri sinun kropallesi.

Stressille helpotusta ja kannustusta sinulle täältä!
:smt039 :fisu: :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 11:56:52 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Käsittääkseni virallinen Warrior menee niin että päivälläkin voi syödä jotain hyvin pientä. Pieni rasvalisä nälänhallintaan toimii monille. Kermakaffi menee varmaan minulla tänäänkin iltapäivällä.

Illalla syödään rauhassa kunnon ateria ja sen päälle lepo. Mikäli on mahdollista ottaa illlalla rennosti pari tuntia , syöden ja vaikka elokuvaa katsellen niin silloin ollaan oikeilla jäljillä ja Warrior onnistuu.

Pika-ahmiminen ja nälässä kituminen ei kuulu Warrioriin. Eivät tosin matalat hiilaritkaan mutta minulle sopii ketoilu ehdottomasti parhaiten.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 12:47:38 
Kiitokset kannustuksesta ja kommenteista Sirutar ja Karbu!

Hiukan tarkennan olotilaani ja tekemisiäni. Nälästä en ole kärsinyt pitkään aikaan, en pätkällä enkä warriorilla. Joskus voi olla hitusen nälkä, muttei mitään hirmuista kärventelyä. Sen takia ei tarttee ahmia. Väsymys on mulla se, joka ajaa ahmimaan. Jääkaapista suoraan suuhun -ruokailujen jälkeen olen kömpinyt suoraan yöunille, sen verran on ollut hektistä meno. Eli rauhallinen illallinen on ollut kaukainen haave. Aamuni aloitan kermaisella teellä, siis teen joukkoon kermaa tai maitoa, joskus hunajaa. Päivällä juon vettä, vissyä tai teetä ilman lisiä. Ja hiilarit ovat suhteellisen korkealla, koska syön päivittäin pähkinöitä ja edes vähän marjoja kasvisten ja lihan/juustojen lisäksi. Voi tietty olla, että jatkan warriorilla sittenkin kun meno tasaantuu... toisaalta kaipaan älyttömästi aamumunakasta, jota en voi kuvitella syöväni illalla :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 13:11:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos tykkäät chai-teestä niin kokeilepa laittaa teekuppiin tavallisen teepussin lisäksi veitsenkärjellinen kanelia, kardemummaa, neilikkaa ja inkivääriä ja haudutuksen jälkeen makeutus ja loraus kermaa. On ainakin miljoona kertaa parempaa kuin kaupan chaitee. Oon ite ainakin jäänyt taas ihan koukkuun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-22 13:17:08 
Kiitos vinkistä. Menee varmasti kokeiluun, heti kun löytyy aikaa säädellä oikeat määrät mausteita. Onneksi kaupasta ostamani luomu+reilunkaupan chai on hyvää, ja onhan se reilua ja luomua, mikä on plussaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-30 08:55:52 
Summa summarum; marraskuu meni älyttömällä vauhdilla. Pätkäily kääntyi marraskuun aikana warrioriksi järkyttävien työkiireiden takia. Kiireen lisäksi on ollut stressiä, sillä freelancerina mun on ollut tosi vaikeaa sopeutua kellokorttisysteemiin. Ajankäytönhallinta on vielä hakusessa. Työ tuntuu vievän kaiken ajan ja voimat. Marraskuun saldo painuu pakkasen puolelle ihan noiden työstressin ja -kiireiden takia. Liikunta jäi nolliin ja syömiset ovat olleet enemmän tai vähemmän karppia. Hiilarit ovat olleet normaalia korkeammalla. Paino jumittaa kaiken sähläämisen ansiosta.

Joulukuun suhteen en osaa sanoa vielä mitään. Tarkoituksena ois kyllä ottaa ohjat omiin käsiin, eikä antaa työn imeä kaikkia mehuja. Toisaalta jouluhössötys tuo omat lisämausteensa tähän oravanpyörään...Päivä kerrallaan jatkan, todennäköisesti warrioirilla, vaikka pätkäily yhä kiinnostaa. Warriorissa mietityttää se, tuleeko syötyä tarpeeksi monipuolisesti, kun syö vain kerran päivässä. Lisäksi iltasyöminen on se mun heikkolenkki, ja warrior tukee iltamussutusta, kun taas pätkäily aamukatkolla opetti olemaan illat syömättä... että tälläistä meikäläinen pohtii...

Tsemppiä pätkäilijöille :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-04 20:17:50 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Tsemppiä sinulle! :smt039

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-05 17:19:40 
Tarkoitukseni oli palata tällä viikolla pätkäilyyn warrioirilta aamumunakkaiden ja monipuolisemman ruokavalion toivossa, mutta kuinkas minun kävikään :roll: Maanantai meni oikeaoppisesti aamupalalla ja paastolla, tiistai kahdella ruokailulla paaston jälkeen. Tänään olisi siis ollut paastovrk. aamupalan jälkeen. Homma karkasi käsistä heti aamusta, eli aamupala jäi väliin ja kotiin tultua söin vanhasta muistista, siis ikään kuin oisin warriorilla. Taidankin siis jatkaa warrioria, kun muuten tuntuu menevän vaan sähläämiseksi. Tammikuussa palaan pätkälle, se on muuten uuden vuoden lupaus se! Niin, ja joulun ja uuden vuoden välin nautin perinteisistä jouluherkuista, enkä tee hiilareista numeroa. Mutta jouluun asti warriorilla!

PS. Mahtaako täällä olla muita, jotka jatkavat pätkäilyä vielä ensi vuonna? Toivottavasti seuraa löytyy...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00