karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-03 14:17:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-09 08:21:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ootteko kertoneet ihmisille pätkiksestä? Mitäs ne on olleet mieltä?

Mie ensin ajattelin, että parempi ehkä ettei mainitte koko hommaa, mutta en sitte kyenny oleen hiljaa. Ois ehkä pitäny :-# . Äiti ensin kauhisteli, mutta sitten, kun näki mitä syön ja tajus pätkiksen rytmin, niin ymmärsi jo paremmin (se karppaa itekki), mutta sisko ja ystävä, jolle kerroin, kauhistelevat yhessä. Ei jotenki millään saa menemään perille, että tässä kuitenki syödään melkolailla sama määrä, ku muutenki söisin. Ne kysyy jonkun kysymyksen ja sitte tartutaan johonki sanaan eikä kuunnella kokonaisuutta :roll: . Valitin just tuossa omassa ketjussani, että eilen ku olin siskon luona ja aloin oksentaan, ku hartiat oli niin jumissa, niin sehän oli sitte heti pätkiksen vika :lol: .

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 08:36:07 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Enpä ole kertonut kuin (etä)miehelle, joka suhtautui tähän "taas yhtenä kotkotuksenani" (ei sanonut ihan noin mutta antoi ymmärtää :P ). Hän on kyllä karpannut kanssani kesästä asti, mutta tämä oli liian extremeä hänen ymmärrettäväkseen.

Lapsille en ole halunnut tästä mainita, koska en halua että he saavat outoja ideoita omiin syömistottumuksiinsa... Eilen jo kyselivät, miksen syö heidän kanssaan ("koska söin aamulla niin paljon ettei nyt ole yhtään nälkä" :roll: ) ja kun illalla pelailtiin, tyttö yritti kovasti tarjoilla minulle viinirypäleitä :? Harmittaa, kun jo muutenkin "nirsoilen", niin miten tämä mahtaa vaikuttaa lasten ajatuksiin ruokailusta. Tämä on yksi aika painava syy, miksi nyt tosissani harkitsen pätkäilykokeilun päättämistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 08:51:10 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

En kerro kyllä kenellekään, ainakaan toistaiseksi.

Vaimon mielestä tässä ei pahemmin uutta ole, syön joka ilta eli mun versio on enemmänkin "Warrior".

Hirvijahdissakin mulla oli näkyvillä makkarapaketit nuotiolla ja kuitenkin join vain vettä ja vähän kahvia. Paistoinkin yhden makkaran - koiralle. :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 10:14:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

hmmm... kotiväki tietää mutta töissä en puhunu viä ainkaan mitään... tosin alotin tänään, katotaan miten menee ja sen mukaan sitte infoon jos siltä tuntuu ett niiden tarvis tietää jotain....

:P :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 10:24:31 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Aika hiljakseen olen ollut. No, (etä)mies tietää, mutta se pitää mua muutenkin jo ihan hörhönä, joten sieltä taholta ei ole tullut ihmeempiä kommentteja. Kaiken lisäksi hän itse syö "kevyesti", joten mun rasvakeskustelut alkaa sillä muutenkin jo käymään korviin. Eli taidan jatkossa pysyä vielä hiljasempana asian suhteen.

hillapuurille vinkki: ota vaan vastaan lastesi tarjoilut, voithan sitten sanoa, että syöt ne herkut myöhemmin. Minä olen omaltani ottanut karkkitarjouksia vastaan, eikä hän enää ihmettele kun sanon, ettei nyt just maita, mutta syön myöhemmin. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 11:57:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mies tietää asiasta, kommentti oli: "Ei kuulosta oikein terveelliseltä". Karppaukseeni on kait jo tottunut, sitäkin kyl alkuvaiheessa kommentoi: "Ihme dieetti", kun illalla vetelin metukkaa suoraan paketista :wink: Nyt, puolentoista vuoden jälkeen, ei enää jaksa (?) sanoa mitään. Eikä se mitään auttaisikaan, tää juttu on ja pysyy! Töissä oon kertonut pätkäpaastosta yhdelle työkaverille, ihmetteli miten pystyn olemaan kokonaisen vuorokauden syömättä mitään. Niin, kai se vähän kummallista on, en tiedä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 12:08:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä sanoin mun Äidille ja se rupes itekki pätkäilemään. Innostu ihan kybällä heti kun mainitsinkin sanan "paasto" ja "ei syödä" ja "laihtuu". Täytyy tässä tarkistella loppuviikosta sen ruokamääriä ja laatua, ettei rupee ihan nälkiintymään, jos ei vaikka ihan tajunnu, että saa syödä reilusti syöntipäivinä, eikä tarvi kituuttaa. Yritin kyllä kertoa tarkasti, mutta ei sitä koskaan tiedä...

Lapsille (7v. ja 4v.) en kertonu tietenkään, enkä miehelle. Sillä on meinaan vähän negatiivinen asenne joitain mun terveyshihhulointeja kohtaan.
Siskolle laitoin sähköpostilla vinkin tästä pätkäpaastosta, mutta en ole kertonut olevani mukana. Eikä olla puhuttukaan mistään vähään aikaan.

Muille en ole kertonutkaan koko hommasta ja tuskin kerronkaan jos ei ole pakko jonkun tilanteen vuoksi puhua mitään.

Ei mulla olekkaan ketää kavereita tms. joille edes vois kertoa. On vähän piirit pienentyny vuosien mittaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 13:04:54 
Poissa
sintti
sintti

Kämppikselle erehdyin eilen mainitsemaan paastosta, ja spontaani kommentti oli: "Tyhmää!"
En sitten jaksanut alkaa selittämään mitään sen kummemmin.. Muille en ole sanonut mitään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 13:33:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Karbureettori kirjoitti:
Hirvijahdissakin mulla oli näkyvillä makkarapaketit nuotiolla ja kuitenkin join vain vettä ja vähän kahvia. Paistoinkin yhden makkaran - koiralle. :lol:

Mahto siinä koiralla olla äimistelemistä että mistä pirusta nyt tuulee, kun makkaraa saa pyytämättä ja ennen ei ole saanut pyytäessäkään :lol:

Mä olen sanonut monellekkin ja käynyt hyviä keskusteluja tästä ideasta, ihmiset ymmärtää tän yleensä ihan loogisena ja järkevänä, siis ne jotka yleensä haluavat myöntää että karppaus on tehnyt mulle hyvää ja näytän laihtuneenkin...

Yksi ei karppaava ystävättäreni alkoi pätkäpaastoilla ja syö siis syömingiajat ihan normaalia sekaruokaa ja voi erittäin hyvin... hänellä on paikkaripudotukset alla ja tää kuulemma sopii siihen jatkoksi mainiosti. Ekalla viikolla hän laihtui yli kilon.

Jotkut ovat sellaisia järjettömiä tiukkapipoja järäpäivä ominen rukavalioineen,joille ei kannata sanojaan tuhlata...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 13:59:36 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

juu.. oon kertonu ja ei ois kannattanu :roll:

ainoa poikkeus on ollut äiti, joka hyväkarppaa. laitoin linkin tohon artikkeliin ja kun nähtiin eilen niin piti sitä mielenkiintoisena.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 18:53:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole kertonut kuin miehelle kun ihmetteleis miksen syö joka ilta ruokaa.
Ajattelen pysyäkin hiljaa enkä ulkopuolisille kerro kun on muutenkin negatiivista palautetta mun syömisistä. :x

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 19:04:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole kertonut kenellekään - paitsi kaikille rakkaille karppikavereilleni! Joihin lukeutuu myös mieheni. Tähän ihmiskokeeseen ei kuitenkaan lähtenyt.

Meinas ihan riidan pukata kun aamulla ihmetteli, että joko mä ehdin syödä aamupalan ja mä siihen, että en mä syö aamupalaa. No mut etkö sä eilen illalla syönyt? No joo, mutta kun tänään kaksi ateriaa vaan.

Olin silloin alkuun nopeasti ja innoissani tulkinnut tietysti väärin noita syömisiä, eli että syömispäivänä syödään normaalisti 3 ateriaa. Noh, selvis nyt sitten hänellekin -ei tarvii mun syömisiä ja syömättömyyksiäni enää ihmetellä.

Viikonloppuisin tosin menee varmaan niin että syön aamupalan ja päivällisen, niin olen elänyt jo vuosia muutenkin. Lounas vaan jää jotenkin väliin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 20:42:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

en oo kenellekään kertonu, en usko että ymmärtäisivät. pitävät tätä karppailuakin jo vähän hörhötyksenä, vaikka olen saanut esim siskon ymmärtämään, etten halua sokeria, koska sitten en muuta haluakaan kuin sitä sokeria...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 23:51:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä oon pitäny "älä-mölöä" aiheesta vain kotosalla, ja kundikaverikin suunnittelee pätkistelyä...jääköhän kuitennii vaan suunnitteluasteelle??

En oo muuteskaan "ihmisten ilmoilla"pitäny meteliä syömisistäni; oon vissiin muutenkin niin erikoinen tapaus, ettei tätä pätkistelyä kai kukaan ihmetteliskään :P

Ja sitäpaitsi; mulle on se ja sama, mitä muut sanoo :arrow: teen kuitenkin oman pääni mukaan :twisted: :twisted: :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 19:12:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole perhettä lukuunottamatta kertonut kuin kahdelle ystävälle, joista kumpikaan ei karppaa. Tilanteet sattuivat olemaan sellaiset, että katsoin aiheelliseksi selittää miksi en syö samaan aikaan kuin muut. Muuten paastoaminen on saatunut sopimaan elämään niin, ettei ole tarvinnut suuremmin mainostaa. Luulen, että ei-karppaajille olisi turhan hankala sulatella pätkäpaastoa, kun jo karppaaminen tuntuu joistain niin käsittämättömältä :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 19:43:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pätkis kiinnostaa. Sitä voisi käyttää työmatkoilla niin kuin esim. juuri nyt Moskovassa.

Karbureettori kirjoitti:

Hyvin hoidettu tilanne. Noita minäkin harrastan - ei numeroa asiasta ja puuhastelen mukana ja jätän syömättä, jos ei sovi.

Mutta :mrgreen: ja :smt044 sille, että on jo ketju "miten ympäristö suhtautuu".

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 20:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ilmiö taitaa olla vähän sama, kuin kuuluisi johonkin seksuaalivähemmistöön tai muuhun valtavirrasta poikkeavaan ryhmään. Kaikilla on yhteinen huoli muiden mielipiteistä, vaikka loppupeleissä sillä ei ole kovin suurta väliä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 20:36:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Grimy kirjoitti:
Ilmiö taitaa olla vähän sama, kuin kuuluisi johonkin seksuaalivähemmistöön tai muuhun valtavirrasta poikkeavaan ryhmään. Kaikilla on yhteinen huoli muiden mielipiteistä, vaikka loppupeleissä sillä ei ole kovin suurta väliä.

Jep. Muiden puheenaiheeksi joutuminen ei ole kivaa joukossa, kun taas se mitä syö on jokaisen oma asia.

Omista pätkäilyistä en ole kertonut kuin perheelle. Siellä ei ole ongelmia.

Elkalle: tuo matkasyönti oli tärkeimpiä syitä minulle lähteä mukaan kokeiluun. Ja jo tällä kahden viikon kokemuksella uskon tietäväni, mitä teen seuraavalla työmatkalla 8)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 20:47:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hotellin aamiainen (olen Moskovassa) tökkii pahasti edelleenkin. Söin tänään aamiaiseksi parapähkinöitä kookosöljyllä. Mikäli pätkäpaastossa saa syödä kookosöljyä paastoaikaan (en ole vielä lukenut kaikkia ohjeita :oops: ) niin voisi olla todella sopiva minulle ainakin matkoilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 20:53:33 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Elka kirjoitti:
...en ole vielä lukenut kaikkia ohjeita .

:lol: Täällä on kynnys matalalla ja karmit leveällä, eli jos aiot rikkoa jotain sääntöä, niin voi olla, että itse joudut sen ensin tekemään :lol:

Eikun siis kokeilijoita ollaan kaikki tyynni.
Itselleni sopii paastolle voi, suola ja kahvi - miksei sitten sinulle kookosöljy?
Sillä ja karppiintumisasteellasi ainakin kokeilu on aika helppoa 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00