karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-09 16:13:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Juustis lähtee pätkälle
ViestiLähetetty: 2006-10-06 08:22:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt se on sitten tehty! Kalenteri plarattu ja pätkis aikataulutettu muuhun elämään sopivaksi. En malttanut enää viikkoa odottaa, joten kohta tämä alkaa!

Lauantaina klo 18 alkaa paasto, eli sunnuntaina klo 18 jälkeen taas syön. Ensi viikon perjantaina, jodunu rytmistä poikkeamaan, mutta siitä sitten taas jatkan. Ainahan näitä poikkeavia tilanteita elämässä tulee, ne sitten vaan hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla ja jatketaan elämää normaalisti biletysten jälkeen.

Jännää kokeilla kuinka tää mulla toimii, mutta niin paljon hyviä kokemuksia teillä kaikilla on, että ihan on pakko munkin tähän tulla mukaan. Tavoitteenani on, että nämä pari sitkeää kiloa irtaantuis musta eikä välittäis takaisin tulla. Alkais niinku mua hyljeksimään.

Sunnuntaina-maanantaina raprotoin teille sitten mun fiilareista ja syömingeistäni. Ruokapäikyn laitoin nyt katkolle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 10:40:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä odotan sun raporttia innolla! :D Tsemppiä, tää on aika kivaa. Sanoo yks, joka kohta lähtee kauppaan ostamaan RUOKAA =P~ Toivottavasti ei karkaa mopo käsistä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 10:58:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mette: syö varovasti :!: :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 11:39:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AAH, no niin Mette löytyi täältä - niin ja konkari Wine! Nyt ei kun hyvät syömingit peliin. Luulen, että alussa tulee syötyä vähän liioitellusti, mutta eiköhän se siitä tasaannu kun huomaa pärjäävänsä vähemmälläkin. Ai että kun mä malttamattomana odotan tota.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 11:54:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyvä juustis, tervetuloa joukkoon! Muista syädä varovasti heti paastojen jälkeen ja muista juoda paljon, vaikka omasta mielestä juot paljon, juo mun mieliksi vielä vähän lisää... jookos :lol:
Tsemppiä sulle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 12:00:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitti Punapää. Joo mä kyllä juon melkoisesti muutenkin, varsinkin nyt kun olen ollut lähes ilman hiilareita muutaman viikon, niin suu vaan kuivuu ja vaatii lisää vettä. Mun pitää opetella juomaan tota teetä, yleensä juon teetä vaan sairaana (toivottavasti en kuitenkaan sairastu). Mutta joo, lupaan juoda kiltisti vettä ja vielä vähän enemmän kuin juon nykyään.

Kotona on kesällä Pekingistä ostettua teetä, paria eri laatua. Muistaakseni toinen on vihreää teetä ja toinen Jasmin teetä ja ostettu on ihan oikeasta teekaupasta. Täytyy inventoida sunnuntaina, jolloin sitä pitääkin sitten vedellä kaksin käsin - veden lisäksi. Pitänee käydä jossain välissä myös Lidlistä hakemassa eko-pakkauksen kivennäisvettä niin ei käy niin ykstoikkoseks.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 12:03:19 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Teetä vaihtamalla saa paastoon vaihtelua ja muista juoda myös wissyäkin... teehen voi lisätä merisuolarakeen, että suolat pysyy balanssissa :)

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 12:49:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt sitä sitten paastotaan :) .

Perjantai ilta meni biletyksen merkeissä, ihan oli hieno Pressan uusi uljas yökerho ja julkimoitakin tuli bongattua. Hyvää ja karppia sapuskaa kera punaviinin - jota kyllä kului vähän liiankin kanssa :? .

Eilen sitten Lahteen teatteriin, jota ennen aikainen dinneri, joka oli kyllä sen verran kevyt, että Piukkojen Paikkojen päätyttyä kroppa olis halunnut ruokaa. Vaan kun ei se käynyt kun klo 18 alkoi paastoaminen.

Aamulla otin normaalit vitamiinit, eli Omega-3 -kapselit ja kalkki/D-vitamiinin. Sitten ei muuta kun kaksi mukillista mustaa kahvia aamupalaksi. Vettä olen juonut paljon.

Sauvakävelylenkin yli tunnin sellaisen kävin heittämässä. Yllättävän hyvin sekin meni ilman uuvahtamista. Nyt sitten olen kiskonut edelleen vettä ja kolme mukillista vihreää teetä.

Neljän tunnin päästä onkin sitten taas ruoka-aika ja laitan lohta uuniin kera suppisten (pakaste) ja ranskan kerman. Käyn ehkä tuosta lähikaupasta hakemassa lisäksi vielä jotain kasvista ja kivennäisvettä.

Olo siis ihan OK, ehkä hieman sellaine hutera fiilis, mutta ei se tahtia haittaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 12:53:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä, hyvä Juustis, tosta se lähtee!!! Hyvä me! Mä oon täällä ihan intona, käy lukasemassa mun kuulumiset, jahka ehdit. Tää toimii \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 13:30:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, luettu on - just näköjään samaa aikaa oltiin toistemme ketjussa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 13:51:12 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Kokeilemallahan se paras tyyli tosiaan selviää.:) Mä nyt päätin suoraan kokeilla "warrior"-vaihtoehtoa, kun se tuntuu jotenkin mulle luonnollisimmalta tavalta mm. opiskeluaikojen syömärytmin valossa. Ja kuten sanottua, ainahan tyyliä voi alkaa optimoimaan omien tuntemusten mukaan.

Tsemiä! Kohta on taas ruoka-aika..:)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 15:33:50 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

vuoroin vieraissa...

semmonen hutera olo päässä on minulla ihan normaalia, kun olen ollut pitkään syömättä. siitä se sitten vielä muuttuu semmoseksi pieneksi hulluudeksi ja naurunremakaksi monesti. välillä joutuu nauramaan niin että vettä lentää silmistä omakeksimilleen jutuille. ja serkkupoika vieressä kattoo, että on se kele seonnu....

mukava, että oot mukana. nautihan täysin siemauksin ja ala juomaan niitä pekingin teitä. kannatttaa paastojaksona lipittää muina töinään, niin ei niin nälkä vaivaa. ja anna surista siellä päässä. siitäkin voi nauttia, kun sen kääntää niin päin.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 15:40:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pieni hulluus on meille kaikille hyväksi! Eihän tää elo ja olo nyt kuoleman vakavaa ole.

Pekingin teepusseja en ole vielä avannut kun on tota Lidlin vihreää teetä pussiteen muodossa, käytän ne ekaks pois. Kiinan teet on pakattu tyhjiöpakkauksiin, joten hyvin säilyvät avaamattomina. Sitä vaan olen tossa mietiskellyt, että pitääkö ne teen "papanat" ensin survasta jossain morttelissa, ennen kun niitä teesiivilään laittaa vai imeytyykö niistä ilman murskaamistakin makuja?

Thaimaassahan on kanssa teetä vaikka minkälaista, joten sullakin vaihtoehtoja on yltäkylläisesti. En ole Koh Samuilla käynyt mutta Phuketissa kylläkin ja kovasti tuosta kansasta tykkään. Matkat vaan sinne loppuunmyydään kauhian aikaisessa vaiheessa, tietysti jos reitillä lentäis olis enempi vaihtareita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 16:18:04 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

en minä ole niitä papanoita enkä mitään koskaan murskannu ja hyvin toimivat. että eikun vaan kuppiin. kannattaa hauduttaa jonkin aikaa, ehkäpä ainakin viisi minuttia, muuten ei maistu millenkkään. ja voihan sitä aina laimentaa lisävedellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 17:57:47 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Ne teepapanat ikään kuin aukeaa siinä kuumassa vedessä, eli ne suoristuu lehdiksi. Ei niitä tosiaan mitenkään murskata tarvitse.

Mullakin on vielä onneksi jäljellä aika paljon teetä Kiinasta, niin pääsee herkuttelemaan kunnon vihreällä teellä..:) Ja Kaliforniasta hankittu rautapannu rulettaa! Jos on liikaa rahaa, suosittelen rikyu-pannun hankkimista esim. Stockalta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 07:20:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No täytyypä kokeilla papanoita, toinen on vihreää teetä (muistaakseni) ja toinen on Jasmin teetä. Kyllähän haudutettu tee on parempaa. Nyt oon haudutellut pussia termarissa ja on parempaa kun mukissa, koska teepusseista mun mielestäni tulee aina liian vahvaa teetä jos oikeaoppisesti hauduttelee. Noin kun sen pussin laittaa isompaan määrään vettä niin tulee ihan ok.

Eilen illalla sitten söin. Alkupaloiksi vetäisin pallon mozzarellaa kera balsmicon ja oliiviöljyn ja mustapippurin sekä pari siivua Wotkinin palvikinkkua majoneesilla.

Pääruokana söin lohta. Päällä mausteita, vihreitä oliivisiivuja, suppiksia ja ranskankermaan sekoitetut juustoraasteen jäyskeet. Tuli oikein hyvää.

Sitten sainkin käydä vessassa tiheään, vatsa meni ihan kuralle :? . Oli kait roppa ihmeissään kun yhtäkkiä alko ruokaa tulemaan.

Jälkkäriksi söin vielä 50g Drosteja (72%) ja lusikallisen kookosöljyä. Juotua tuli tosi runsaasti, ehkä liikaakin kun toi vatsa reagoi tollein.

Aamupala on nyt jätetty väliin. Pellavansiemenrouheet otin sekä vitamiinit. Kahvia on juotu pari mukia ja vettä, vettä. Lounaaksi: salaatti, paprika, kurkku ja 125g kinkkusuikaletta ja auramuruja päälle sekä kaapista oliiviöljyä. Illalla sitten syön sitä eilistä kalaa ja klo 18 alkaakin taas paastojakso.

Painoa oli perjantaista tippunut 500g :shock: mutta vertailu luku (oikea) saadaan tulevana perjantaina, katsotaan sitten mikä on viikon saldo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 07:25:11 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hienoa juustokuu!

hyvin näyttää menevän. itelläni on tuossa kupissa sitä jasmin teetä ja sit kun se menee liian kitkeräksi, niin lisään vaan vettä. on tuommonen iso kuppi. lisäilen aina vettä niin pitkään ennenkuin maistuu vaan vedelle. ja ei kun hörppimään. vielä täytyy sinnitellä kaks ja puoli tuntia syömättä.

hiljaa hyvä tulee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 07:39:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, hyvinhän sulla näyttää alkaneen, selvisit siitä sudenkuopastakin johon moni on langennut, eli eli ekan paastopäivän jälkeisestä ylensyömisestä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 07:46:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No joo, en kyllä ähkyksi asti itseäni syönyt. Listaltani itseasiassa unohtui vielä sellainen muhkea viipale Oltermannia, jonka söin ns. jälkkäriksi kun ruoan syömisestä oli jo aikaa kulunut hetki eli ruoka oli laskeutunut. Sitten vasta ne suklaanapit.

Nyt on nälkä...olen kuitenkin tottunut aamuisin syömään. Pitää lähteä hakemaan teetä. Ja lounas varmaan menee tänään normaalia aikaisemmin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 16:57:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olen nyt päättänyt punnita vaan joka toinen päivä ja tietty aina paastojakson päätteeksi :wink: Sen verran paljon mulla paino sahailee ja on niin riippuvainen edellisen päivän juomisista että kerran-viikossa-punnitus on liian harvoin. Jos punnitusaamuna (pe) onkin turvoksissa kun ei oo muistanu juoda tarpeeksi niin sitten on viikonloppu pilalla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00