karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-13 20:34:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-09-26 07:45:26 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Innostuin tästä pätkäpaastosta jo hiukan aiemmin, kun luin uudestaan Loikkasen kirjaa. Ideahan siellä ei ole täysin sama, mutta lähellä. Eli syödään vain iltaisin. Tällä viikolla minulla on treenitaukoa, joten ajattelin kokeilla tuota iltasyömistä. Sitten kun treenaaminen taas alkaa, ajattelin siirtyä tuohon varsinaiseen pätkäpaastoon, jolloin saisin aamutreenieni ympärille syötävää.

Tavoitteena ei siis ole laihtua, mutta pelkäänpä että niin saattaa sivuoireena tällä viikolla käydä. Aloitin siis eilen, ja päivä katkeaa klo 17-18, riippuen siitä mihin aikaan päivällinen valmistuu.

Periaatteessa tätä vain illalla syömistä on muuten mukava toteuttaa, mutta kaloreita on hurjan vaikea saada tarpeeksi. Nälkä ei ole ollut, mikä on mukavaa. Ja rasvaisilla karppieväillä siis mennään, mitä nyt nuo "tavalliset poikkeamat"; punaviini, tumma suklaa, itsetehty jäätelö ym. Ihan sitä 15/15/70 suhdetta en varmaan pysty pitämään, koska niin rasvaisella en vaan saisi illalla syötyä sitäkään vähää. Ilmeisesti pitää yrittää illalla syödä vähän useampaan otteeseen, jos sillä tavalla saisi enemmän tavaraa sisään.

Lisäksi olen nyt alkuun antanut itselleni luvan syödä kookosrasvaa evääksi paastoaikanakin, jos tulee nälkä. Vielä ei ole tullut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 08:16:42 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Nyt on kaksi paastopäivää takana. Paino on sama kuin aloittaessa, oikeastaan 100 g pienempi. Vyötärö sen sijaan on ottanut itseensä ja on nyt 2 cm leveämpi kuin aloitettaessa.

Nälkä ei ole ole missään vaiheessa ollut ongelma. Siis tietenkin sellainen normaali nälkä on siinä ennen syömistä, mutta ei mitään ylimääräistä. Kasvojen ihossa on selvä ero parempaan, se on pehmeä kuin vauvan pylly ja siinä on kiva rasvakerros. Entiselle atoopikolle huima juttu. Vaikka eihän se huono ole nyt ollutkaan pariin vuoteen, mutta ei se yleensä tällainenkaan ole, muutama runsasrasvainen ketokokeilu poikkeuksena.

Toissapäivänä söin vanhasta tottumuksesta suht normaalin määrän ruokaa ja olo oli eilen hiukan pöhnäinen. Eilen korjasin vahingon ja puputin ruokaa ihan kunnolla. Luulisin että sain suunnilleen päivän kalorit illan aikana. Mutta montaa päivää peräkkäin tuollaista mättöä ei pysty varmaan toteuttamaan, eikä varmaan ole tarvettakaan. Nautinpa vaan tilaisuudesta "luvan kanssa" mättää napa täyteen ;)

Lisäksi minulla on ollut alaselkäkipuja, mutta en tiedä liittyvätkö ne tähän vai viimeviikonloppuiseen liikuntaspurttiin.

Aamuisin myös alaselän "rasvavarastopaikat" (takajenkkakahvoiksikin niitä voisi kai kutsua) kutisevat. Se yleensä mulla liittyy joko laihtumiseen tai lihomiseen. Mittanauhan mukaan nyt sitten ilmeisesti lihomiseen.

Positiivisesti taas on yllättänyt se, että tässä oikeasti säästää aikaa ihan huomattavan määrän.

Nälkäongelmia taas en ole osannut edes kaivata. Kesäprojektin yhteydessä toteutetut ketoviikot hoitivat rasvanpolton kuntoon.

Syömiset ovat menneet muuten suunnitellusti, mutta proteiinia on tullut syötyä ehkä hiukan liikaa. Eli en ole syönyt ihan niin tasapainotettuja aterioita kuin aiemmin. Ehkä pelkäsin, että en saisi syötyä tarpeeksi jos söisin niin paljon rasvaa. Mutta toistaalta tuo muutos syömisissä on saattanut aiheuttaa jotain stressireaktiota. Jos tuo mittamuutos olisi pelkkää rasvavarastoa, sitä olisi tullut muuallekin, niinkuin yleensä. Toisaalta, jo pelkästään näin radikaali muutos syömisissä on voinut aiheuttaa sen. Paras katsoa tilannetta lauantai-aamuna uudestaan.

Viikonlopun joudunkin ottamaan vapaata pätkäpaastosta, ainakin lauantaina, mutta luultavasti myös sunnuntaina.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 12:43:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

misukisu kirjoitti:
... Kasvojen ihossa on selvä ero parempaan, se on pehmeä kuin vauvan pylly ja siinä on kiva rasvakerros. Entiselle atoopikolle huima juttu. Vaikka eihän se huono ole nyt ollutkaan pariin vuoteen...

Jännä kuulla. Vasta päivän paastonneena huomasin nimittäin ihan saman. Tämä oli iso ylläri, koska omasta mielestäni ihan taviskarppaus hoiti jo ihon käsittämättömän hyvään kuntoon. Ja sellaisena se on aika hyvin pysynytkin, ainakin ilman nopeita hiilareita ja niistä usein seuranneita flunssia, jotka sotkevat ikävästi ainakin meikäläisen immuunipuolustuksen. Muttei se näin ihanan ja joustavan tai siis terveen tuntuinen ole kyllä ollut pitkään aikaan - tai koskaan!

Katsotaan nyt, miten meidän jatkossa käy.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 12:51:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä ihan sama asia. Mietin mistä ihon kirkastuminen johtuu, enkä ajatellut sen voivan johtua paastosta. Ilmeisesti siitä kuitenkin on kyse kun muillakin on samanlaisia oireita. Itselläni on siis vasta kolmas paastojakso meneillään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 14:27:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:shock: Noin lyhyessä ajassa näkyy jo ihossa muutokset :shock:

Toivottavasti mullaki auttas atopiaan. Jos tää siihen auttaa vielä paremmin ku karppaus yleensä, niin miehän en lopeta tätä ikinä... Talviki ku on just tulossa.

nimim. korvakäytäviä kutisee ihan tajuna antibiootti-kortisonista huolimatta

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 08:06:48 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Jemi kirjoitti:
:shock: Noin lyhyessä ajassa näkyy jo ihossa muutokset :shock:

No minulla on aina ketodieetti tehnyt tämän tempun. Tosin vaikutus kestää päivän, ehkä kaksi ja sitten palaa taas "nykyiseen normaaliin". Se varsinainen parantuminen silloin karppauksen alussa kesti pari kuukautta ja ekan vuoden kaikki oireet palautuivat heti jos söin vähänkään enemmän hiilareita.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 08:15:46 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Tänään onkin sitten jo taas eri juttu. Aamulla herätessä kutisin ja peilistä katsoen näyttäisi, että olen yöllä hinkannut kaulanalusen raidalliseksi. Lisäksi naamassa on punaisia läiskiä. Noita läiskiä on muutenkin aina silloin tällöin, mutta tavallisesti 1, ei 3-4 niinkuin nyt.

Mittanauha näyttää, että vyötärön leviäminen on sentään loppunut, mutta alavatsa pömpöttää! Ja on kyllä kipeäkin. Tätä ei ole tapahtunut yli vuoteen! Muuten vatsa on kyllä toiminut hyvin.

Syyllinen lienee eilen syödyt karkit (täytelakritsia). Kesäprojektin jälkeen olen suunnilleen kerran viikossa sallinut itselleni karkkia jälkiruoaksi, kun se ei ole missään tuntunut ja muutenkin hiilarit on niin alhaalla, mutta nyt tuntuu kuin olisi mennyt pari vuotta taaksepäin näiden oireiden kanssa. Kaiken huipuksi näin vielä painajaistakin karkeista yöllä, sekin on upouutta...

Onpa omituinen kokeilu.

Lisäksi nyt kehtaan jo sanoa, että tämä syömistapa tuntuu aiheuttavan jonkinlaisia "lämpötilanvaihteluita". Eilen jo melkein kirjoitin, mutta ajattelin jospa kyse on flunssasta tai jostain muusta. Eli illalla ja aamuyöstä pukkaa hikeä niin että ei mitään rajaa, mutta aamuksi kylmenee niin että hyvä kun saa itsensä kammettua peiton alta. Kävely töihin pukkaa taas hien pintaan (ja kaikki muukin liikunta, jopa ihan pieni). Ja sitten alkaa taas kylmeneminen, joka huipentuu jonnekin klo 14 tienoolle, jolloin joudun keräämään päälleni kaikki työhuoneen varavaatteet ja kaulaliinat.

Päivä katkeaa klo 17, siihen se näyttää nyt asettuneen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 09:46:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei kohtalotoveri. Meillä on samanlaiset oireet. Aamulla töihin mennessä hikoilen kuin pieni sika, niin että olen naamasta aivan likomärkä. Yhdistin sen ensin paastopäivien aamuun, mutta hikoilin myös tänä aamuna. Ja päivisin sitten paleltaa. Vatsa on tosi turvoksissa, mutta en osaa vielä sanoa johtuuko se paastosta vaiko siitä että tähän aikaan kuusta saattaisin muutenkin olla turvoksissa. Vatsa on myös vähän kipeä välillä.

Itse katkon päiväni klo 18.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 11:31:24 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Vatsa on tosi turvoksissa, mutta en osaa vielä sanoa johtuuko se paastosta vaiko siitä että tähän aikaan kuusta saattaisin muutenkin olla turvoksissa. Vatsa on myös vähän kipeä välillä

Tulipa tuosta mieleen, että minullakin syy voisi olla myös jossain muualla kuin paastossa. Mutta kuukautiskivut... niitäkään ei ole ollut piiitkäään aikaan...

Toinen syy lienee, että olen syönyt kuin pieni sika. Pakko että saa kalorit edes jotenkin täyteen. Luultavasti tämä on hieman helpompaa niillä, jotka noudattavat tuota alkuperäistä IF:ia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 08:46:21 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Paino: sama kuin aloitettaessa
Mitat: vyötäröllä +2 cm

Nyt on jo parempi olo, ja iho. Näyttää siltä, että tällä systeemillä ihon kunto nyt tuon satunnaisen sekoilun jälkeen kuitenkin parempi kuin ennen.

Näyttäisi siltä, että tällä systeemillä ei tarvitse syödä ihan niin paljon kuin muuten säilyttääkseen painonsa. Eli siis ilmeisestikin elimistö osaa käyttää tehokkaasti hyödykseen tällä jaksotuksella syödyt sapuskat. En sitten tiedä kuinka kävisi, jos yrittäisin laihtua.

Vaa'an mukaan kehon koostumuksessa ei ole tapahtunut mitään negatiivista, enkä kyllä peilistäkään huomaa.

Nyt ovat lämpötilanvaihtelutkin hieman helpottaneet, ehkä syynä on hieman hillitympi syöminen. Tai siis se helpotti sen verran, että aamullakin oli vielä lämmin. Nyt on taas kyllä jo kylmää aaltoa tulossa.

Olen ollut hieman yllättynyt noista lämpötilanvaihteluista. Siis tavallisesti (kun on syömättä ja ketoa pukkaa päälle) on tässä vaiheessa aina lämmin. Liikkuminen lämmittää todella nopeasti, pieni pyöräily töihin nostaa hikeä pintaan. Siinä suhteessa näyttää samalta kuin ketolla, myös energiatasot ovat erinomaiset, ensimmäisen päivän aivopöhnää lukuunottamatta. Ja mitään ketoosia ei siis ole, ainakaan ilman ketotikkuja havaittavaa. Mistäköhän nuo lämmönvaihtelut johtuvat?

Nälän suhteen tilanne on ollut erinomainen. Päivisin nälkä ei vaivaa, eikä ajatus pyöri syömisissä. Ei edes vaikka tilanne on sellainen että tekemistäkään ei paljoa ole, ja kahvio on täynnään "kiusauksia": kaakkua, omenoita ym. No, kaakkua ei kyllä tavallisestikaan tule otettua, mutta joskus otan tuliaisnameja, niitäkin on nyt parina päivänä tällä viikolla ollut. Illalla taas on juuri sellainen sopiva nälkä, että ruoka maistuu todella hyvältä ja silloin on hienoa kun saa käytännössä maistaa kaikkia herkkuja mitä kaapista löytyy. Ja tarkoitan siis karppiherkkuja. Olen yllättynyt siitä kuinka itsehillinnän kanssa ei ole silti ollut ongelmia. Eli toisin kuin odotin, tämä systeemi ei ole trigannut karkkihimoja (vaikka toissapäivänä söinkin, mutta silloin oli karkkipäivä).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 08:50:41 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Niin ja vielä sellainen maininta, että olen aika kyllästynyt syömään itseni ylitäyteen iltaisin, joten ajattelin nyt syödä kohtuullisemmin. Ja aloitin jo eilen.

Jos se vaikka auttaisi mahan pömpöttämiseen. Luultavastihan kyse on ihan siitä, että nukkuessani syvemmät vatsalihakset löystyy kun maha on niin täynnä.

Jossain muuten törmäsin siihen, että nuo syvemmät lihakset oikeasti "oppii" uuteen pituuteen. Eli kun niitä jaksaa pitää paikoillaan, ennenpitkää ne sopeutuvat ja pysyvät itsekseen. Tässä siis toivonkipinä pömppömassuille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 08:55:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Miten musta tuntuis että nuo lämpötilanvaihtelut johtuis siitä että juomista on liian vähän kuten rasvaakin, koneessa ei kierrä tarpeeksi... maksahan sen lämmön säätelee... mulla ei noita ole ollut ja juon tosi paljon ja syömäjaksoilla syön kyllä voita ihan reippaasti ja maha alkaa olla aikas litteä, joten ei se voi pahaksi ole...
kokeileppas lisätä molempia!?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 09:26:32 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Punapää kirjoitti:
Miten musta tuntuis että nuo lämpötilanvaihtelut johtuis siitä että juomista on liian vähän kuten rasvaakin, koneessa ei kierrä tarpeeksi... maksahan sen lämmön säätelee... mulla ei noita ole ollut ja juon tosi paljon ja syömäjaksoilla syön kyllä voita ihan reippaasti ja maha alkaa olla aikas litteä, joten ei se voi pahaksi ole...
kokeileppas lisätä molempia!?

No tuota... Tuohan on se perinteinen näkemys. Jonka en nyt usko pitävän tässä tapauksessa paikkaansa.

Mä olen syönyt nyt sellaista vähän reilua 2000 kcalia päivässä ja yrittänyt, että siitä 60-70% olisi rasvaa. Parhaina päivinä on varmaan tullut lähemmäs 2500 kcal. Tosin kyllähän tuo rasvan määrä nyt ihan vähän on varmaan laskenut suhteessa, mutta luulisin että sitä edelleen tulisi ainakin 50-60% kaloreista. Vettäkin mulla kuluu ihan hyvin, työpisteessä on pullo koko ajan, teetä juon paljon ja vissypullojakin kertyy kaappiin huimaa tahtia.

Lisäksi lämpötilanvaihtelut ovat nyt tosiaan olleet pienempiä kun olen syönyt vähän vähemmän.

Ja kuten sanoin, pömpön luulen johtuvan ihan vaan paljosta syömisestä. Sitä ei ole yli vuoteen näkynyt ja nytkin vaan aamuisin. Sitten "vedän sen paikoilleen" ja parin tunnin päästä massu on taas normaali. Sairasta puuhaa tämä paastoilu... ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 09:35:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä palelen kanssa, ja mielestäni syön jopa liikaakin.

Toisaalta punapään kommenteissa voisi olla perääkin, jos punapää ei kerran palele.

Tää on tosi jännä kokeilu. Oon tosi innoissani kun meitä koekaniineja ja paastotapoja on niin paljon erilaisia..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 09:41:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ja mä taas syön selvästi vähemmän kuin ennen, eli ruokapäivinä vain hiukan tavallista enemmän. Ja lisäksi pyrin juomaan paastopäivän juomatkin vain "aterioilla", eli nesteitäkään ei tule juuri yliannosteltua. Ja silti: ei väsytä, ei palele, ja housukoko on yllättäen vaihtunut yhtä pienemmäksi, vanhaan normaalin kokoon 8)

Riittävästi rasvaa ruoassa on varmaan yksi avainsanoista, mutta se rasvan osuus voi olla isompi juttu kuin kalorit, joita ei ehkä niin hirveästi tarvitakaan (etenkin kun meillä kaikilla on mistä ottaa). Ja riittävästi nestettä on varmaan kanssa ok, mutta ehkä tässäkin suolot ovat tärkeämpi tekijä kuin ylijuominen? Tai siis ainakin näin se toimii meikäläisellä...

On muuten tosi jännää lukea pätkäpaastopäiväkirjaasi, misukisu!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 10:26:06 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Ja riittävästi nestettä on varmaan kanssa ok, mutta ehkä tässäkin suolot ovat tärkeämpi tekijä kuin ylijuominen?

Ehkäpä tuossa voisi olla jotain perää. Siis tavallisesti tuli juotua lähinnä reippaasti vissyä kotona ja täällä töissä sitten vaan pari kuppia teetä. Nyt on ollut kuitenkin joku tarve juoda enemmän. Tarve varmaan on ihan oikea, mutta voisin käydä hakemassa vissypullon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 12:40:25 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Ja näköjään syömisten vähentäminen auttoi vaan aamupaleluun. Nyt on taas täys varustus vaatetta päällä kun kello lähestyy kahta. Tämä alkaa pian olla jo ongelma, tekisi mieli laittaa sormikkaat käteen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:08:30 
Poissa
paleokatti
paleokatti

5 päivän pätkäpaaston saldo oli siis:
+1cm vyötäröön
-800g painosta

Lisäksi alkoholia ei juurikaan tehnyt mieli, ja perjantain "yhdet" sai aikaan krapulan lauantaina.

Pidin siis pätkäpaastosta taukoa lauantain ja sunnuntain. Lauantaina oli juhlia, joten hieman kakkua ja keksiä tuli syötyä. Sunnuntaina sitten normaalimpaa karppia.

Opin myös, että pätkäpaasto ei ole hyvä syömistapa kestävyysurheiluun, ainakaan ennenkuin siihen on tottunut. Sillä ilmeisesti todella on jotain "paastonomaisia vaikutuksia". Hölkkä piti keskeyttää 25 km kohdalla kun toinen pohje kramppasi jumiin 23 km kohdalla. Ilmeisesti paasto yhdistettynä siihen että magnesiumpurkki loppui tiistaina aiheutti jotain kivennäisainevajausta. Tosin vika ei välttämättä ollut pelkästään paaston, olin treenannut liian vähän ja kramppailuvikaa on ollut jo keväästä kun sain jalkoihin vähän ylirasitusvammaa.

Mutta lopulta olin silti itseeni todella tyytyväinen, meno tuntui koko ajan mukavalta ja virtaa olisi piisannut. Tarkoituksena oli jopa kiihdyttää vähän loppumatkasta, ennenkuin kramppi sitten iski, yllättäen. Aikakin olisi ollut ihan ajateltu, vaikka olin treenannut vähemmän. Lisäksi ylitin ainakin itseni, jos ei muuta. Aloitinhan juoksemisen vasta 2004 kesällä, sitä ennen pisin yhtämittainen juoksumatka oli ehkä 300m. Eli olen hyvin tyytyväinen, juoksinhan kuitenkin yli puolimaratonin.

Ajattelin kokeilla pätkäpaastoilua vielä toisenkin viikon, kun kunto on nyt sellainen, että pariin päivään ei ole salille eikä muuallekaan liikkumaan asiaa. Pätkäpaastoilu tuntuu sopivan suhteellisen hyvin rytmeihini ja on yllättäen toiminut tosi hyvin makeanhimoihin ja muihin perusongelmiini. En myöskään ole oman tuntuman mukaan vakuuttunut, että muutos kropan koostumuksessa olisi negatiivinen, vaikka mittanauha ja vaaka niin sanovatkin. Senkin suhteen haluan vielä kokeilla lisää.

Tosin tänään ajattelin vielä syödä koko päivän, aamulla hiukan partista, ja lounaaksi reippaasti pähkinöitä, että tulee "toipumiskaloreita" eilisen rasituksen jälkeen. Mutta huomenna tai ylihuomenna sitten jatketaan ainakin lauantaihin saakka, jolloin pukkaa ulkomaanreissua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 19:33:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Paleluun voisi kokeilla kahta juttua - joista kumpikaan ei tietty välttämättä toimi 8)

Toinen olisi ajoituksen siirto aamupäivään jolloin nimenomaan tuon paleluajan olisi joka tapauksessa vällyjen välissä.

Ja se toinen olisi voi- tai kookosöljytujaus keskelle paastoa; ihan kerettiläinen ajatus tietysti, mutta kumpikaan ei ainakaan kuiduttomana kuormittaisi juurikaan suolistoa - ja niistä kummastakin voisi saada vereen vähän polttoaineeksi mahdollisimman hyvin sopivaa FFA'ta, joka puolestaan saattaisi auttaa lämmityshommissa sekä suoraan että hormonaalisesti? Ja juuei, en tiedä tämän parempia perusteita; tämä on vain tämmöinen selkäydinarvaus...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 08:40:12 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Tykkään tästä rytmistä, joten ajattelin kyllä jatkaa vielä tällä, varsinkin kun virallista pätkäpaastoa noudattavilla (joiden jaksotuksella siis välillä palelun pitäisi osua muuhun ajankohtaan) on samoja ongelmia.

Mutta tuota kookosöljyä olen miettinyt itsekin. Kun tämä paasto ei mikään ideologinen juttu ole, niin mielestäni ajatus ei edes ole kamalan kerettiläinen. Elimistöllehän on kai lähes sama tuleeko energia vyötäröltä vai syödystä rasvasta, luulisin. Lisäksi kokeilu onnistuu helposti, sillä mulla on ollut "vararavintona" ketoviikoilta saakka töissä pakastepurkillinen kookosöljyä työpöydänlaatikossa.

Olen miettinyt, mistä moinen palelu voisi johtua, ja tietysti ensimmäisenä mieleen tulee jonkinsortin energiapula. Vaikkapa ongelmat varastorasvan käytössä/mobilisoinnissa. Siinä vaan on se mutta, että silloin minulla pitäisi kai olla nälkä. Joka tapauksessa olisi hyvä, jos vian saisi selville. Kyllähän minunkin kokoisella ihmisellä vielä yhden päivän vararasvat pitäisi löytyä helposti. Tämä palelujuttu on yksi niistä asioista, joka saa jatkamaan kokeilua. Haluan korjata ongelman, sillä siellä se on luultavasti taustalla vaikka vaihtaisin takaisin normikarppiin... pappahan joskus epäili karnitiinin puutetta, mutta luulisi että illalla syödyt proteiinit auttaisivat siihen...

No, kaikenkaikkiaan tämä kokeilu on ollut mielenkiintoinen. Tänä aamuna vielä söin hiukan totalia, mutta huomenna varmaan jo palataan kuvioon.

Sunnuntain hölkän jälkeen on ollut mielenkiintoista seurata mitä kireät lihakset tekevät ryhdille. Kireät lonkankoukistajat vetävät lantiota eteen, selkää notkolle, vatsaa ulos. Näky on normaaliolotilaan verrattuna huiman erilainen, voisi luulla että olen lihonut useamman kilon. Puhumattakaan siitä millaisia rasituksia tulee selkään, koko matkalle. Ja hartioihin, kun rintakehä vastaavasti laskeutuu. Tämän nähtyäni ymmärrän hyvin miksi Loikkanenkin painottaa lihasten pituudesta huolehtimista.

Vielä muutama havainto pätkäpaastoiluun liittyen...

Tuntuu kuin rasvakerros tai jokin olisi "vaihtamassa" paikkaa. Tai sitten vaan lihon. Lisäksi muutamana iltana viime viikolla oli sellaista positiivista lihassäryntapaista, jonka vanhasta tottumuksesta yhdistän lihaskasvuun treenin jälkeen. Hyvin mielenkiintoista kun ottaa huomioon, että liikunta oli lähinnä työmatkakävelyä. Siihen en usko, että dieetti olisi niin rasittava, että pieni kävelykin aiheuttaisi ylikompensaatiota. Jos olisi niin, olisin sunnuntaina jäänyt matkalle jo paljon lyhyemmän matkan jälkeen.

Suolainen maistuu tällä hetkellä jotenkin ylisuolaiselta. Se on minulle ikävää kun yritän tankkailla takaisin suolojani. Päädyin sitten pakkaamaan mukaan merisuolaa pikkupussissa.

Eli jos joku ravitsemusterapeutti nyt löytäisi "evääni", niin voisi tulla vähän sanomista: pakastepurkillinen kookosöljyä, pussillinen suolaa ja magnesiumtabuja :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00