karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-15 04:10:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-05 17:44:39 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Pidätkö vanhat hiilarirajasi?

Ja toinen:

Syötkö paastopätkällä muuta kuin vettä? Lähinnä mietin kaffikermaa tai muuta vastaavaa rasvalla tehtävää pienimuotoista nälänhallintaa.

Minun hiilarit ovat matalalla, tuntuu olevan pakko pitää. Paastoni on mennyt "Warrior" -tyylillä eli kerran päivässä syön, illalla. Ajattelin koittaa muutosta tähän "viralliseen malliin" mutta tänäänkään ei ole ollut nälkä kuin aamuviideltä jolloin söin vähän metwurstia. Moka? Valvoin koko aamuyön, Kuu kiusaa kuten yleensä.

Kuinka pienestä lisärasvasta "väärään aikaan" paasto menee "pilalle" ? Nollatoleranssi?

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 17:52:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla on hiilariraja ollut jonkin verran korkeammalla nyt pätkiksellä mutta en osaa sanoa kauheen tarkasti, kun en oo laskenut mitään. Omppuja, pähkinöitä ja tummaa suklaata on kuitenkin mennyt enemmän kuin ennen. Tuntuu sopivan mulle hyvin kun olo on tosi hyvä ja paino laskee hyvää vauhtia.

Paastojaksolla juon vain vettä, vichyä, teetä ja kahvia mustana. En ota mitään rasvalisäyksiä enkä muutakaan mutta nälkä eikä vilu ei vaivaa ja vointi on erinomainen.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 18:22:20 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Mulla on hiilarit suhteessa samat kuin ennen pätkistäkin, joten keskimäärin samoissa määrissä kuin ennenkin (paastolla ei yhtään, ruokavrk:n aikana n. tuplat normaaliin?).

Olen pähkäillyt rasvan suhteen samoja asioita. Aiemmin join vain vettä, vissyä tai teetä (välillä esim. kanelilla ja kardemummalla maustettuna), mutta tänään join kermakahvin pari tuntia ennen paaston päättymistä ja jonain toisena päivänä laitoin puoli tl kookosrasvaa teehen. Vaikea sitten sanoa, kun en tuohon ruoansulatukseen ja ravitsemuksen biokemiaan ole perehtynyt, että kuinka paljon se vaikuttaa paaston terveellisiin vaikutuksiin ja onko paasto siitä "poikki"?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 19:19:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mulla hiilarit on yhtä matalalla nyt pätkiessä kuin normaali karppipäivinä, rasvat ja protskutkin, eli syön syömäajat ihan normaalilla... mutta paastolla en syä enkä juo muuta kuin vettä, wissyä ja vihreetä teetä.
Mun paastoon ei kuulu kahvit eikä kermat, minusta niistä saa "lisää" eikä kuulu alkoholikaan, minusta tämä paastopäivä on kehon puhdistumista ja rasvanpolton tehostumista, kuonan ja nestekierron tehostamista... joten otan sen puhtaana ilman lisäjuttuja jotka sen sotkis...
Mutta tapansa kullakin, kuten on huomattu :) Mulla toimii tehokkaasti näin ja tehoa mä tästä pätkäpaastosta nimenomaan hain. Hyvin menee, mutta menköön nyt vielä :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 19:23:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näppituntumalla hiilarit on vähäkarppimallia, mutta en ole juuri laskenut syömisiäni. Parhaiten mulla tuntuu toimivan se 2/1-ateriamalli; jos syön useamman kerran, saan selvästi liikaa. Aluksi lähti senttejä ja grammojakin, mutta nyt on tullut vähän takaisin :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 22:59:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla hht n. 50 g / pvä. Riippuu tietty päivästä. Ja kerran päivässä syön (ateria tosin kestää n. 4 tuntia), yleensä n. klo 18 aikoihin aloitan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 06:55:12 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

syöpäsen karppiruokaa kun syöpäsen ja paastolla juon vettä, jasminteetä ja mustaa kahvia. ja jonkun likht kolan.

ramppaa muuten pissalle ihan yhtenään. ramppaatteko te?

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 07:32:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Alakarpilla niinkuin ennenkin, mutta hieman entistä vapaammin. Olen syönyt vähän karppiherkkuja enkä stressaa maitotuotteiden hiilareista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 08:06:41 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Suunnilleen samassa ne on kuin ennenkin. Tosin minullahan on siellä muutama hedelmä, viiniä ja suklaata ollut jo ennenkin, vihreiden lisäksi. Eilen kokeeksi ostin pussillisen kuivattua papaijaa, ajattelin että se voisi olla kiva jälkkäri. Mutta ihan liian makeaa on, mokoma.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 08:22:44 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Mä en kauheesti pysty viel omalta kohalta sanoo kun vasta eilen aloitin, mutta meinaan juoda muutaman kupin maitokahvia aamulla, vihreää teetä päivällä. Vissyä ja vettä meneeki sit huomattavasti enempi. Hiilarit pidän n. 20-30g:ssa, prodet 1g/kg ja rasvaa n. 100g/pv. Hiilareita nostan hiukan yli 20g/pv, joka tulee siitä kun lisään marjoja mukaan normi ruokavalioon. Muutan systeemiä jos tuntuu ettei pelitä. Aluksi kumminki näillä eväillä mennää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:19:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En oo laskenu hiilareita, mutta kyllä niitä on tullu enemmän ku normaalisti. Lieneekö se kostautunu, ku mulla ei oo tippunu paino ollenkaan. Ajattelin ottaa nyt vähän tiukemmin hiilareiden kanssa ja katton sitten, miten vaikuttaa...

En oo ottanu mitään energiapitoisia lisiä paastolla. Kahvia tosin juon aika paljon (niinkuin normaalipäivinäki), että tuleehan siitä mustastaki vähän jotain. Mie en oo ees ajatellu, että nää paastojaksot ois mitenkään puhdistautumista varten. Lähinnä sitä rasvanpolttoa haen.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 15:16:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Olipa vaikea kysymys!

Minulla on aterioiden ruoka-aineet samoja (tai ehkä hiukan vähälihaisempia) kuin tavallisella karpilla. Eli: aidosti hitaita (lue: matalan glykeemikuorman) hiilihydraatteja en rajoittele nytkään - ja muita vältän, ihan kuten muulloinkin. Mutta grammoissa laskien hiilareita, valkuaista (ja rasvaakin) tulee nyt vähemmän/päivä, koska syön kunakin välijaksona vain yhden kunnon aterian, ja koska tuollainen päivällinen tulee syötyä vain joka toinen päivä 8) Aamiaiset ja lounaat ovat edelleenkin enemmän välipalan tapaisia eli runsasrasvaisia naposteluja (kermakahvia, voita, pähkinöitä, pikkuomena...).

Ja jostain syystä yhdistelmä, joka sallii napostelun välipäivinä (sitähän nuo lounaat ja aamiaiset ja päivällisen jälkijälkiruoat likööreineen päivineen ovat), eikä silti herätä edes syömisen halua paastokausina, tuntuu meikäläiselle paljon vapaammalta ja rennommalta kuin aiempi, tavallinen karppi. Ja se tuntuu tältä, vaikka mm. hiilareita tuleekin nyt grammoissa vähemmän. Samoin kaloreita puuttuu paljon - ei ihme että täällä joutuu vähän väliä kaivamaan kaapista vanhoja, paremmin sopivia housuja...

Mutta tästä hurjasta kalorivajeesta huolimatta säästöliekin oireita (väsyä, nälkää, jumia, vilua) ei ole näkynyt missään vaiheessa. Haluaako joku alkaa selittää tätä? Vai sovitaanko vain, että tämä on ihan väärin? 8) 8) 8)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 20:26:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ole aloittanut kampanjan mukaista pätkäpaastoa, mutta olen ollut luontaisesti aika lailla samanlaisella pätkäpaastolla jo kuukausia. Syön nimittäin useimmiten vain kerran päivässä ja se vaihtelee, joskus lounaan, joskus illalla.

Muuten juon maitokahvia ja piimää :D
Hyvin on paino tippunut tällä elämäntavalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 23:09:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

dorinda kirjoitti:
Parhaiten mulla tuntuu toimivan se 2/1-ateriamalli; jos syön useamman kerran, saan selvästi liikaa. Aluksi lähti senttejä ja grammojakin, mutta nyt on tullut vähän takaisin :?

Eikös tuo kahden tai yhden aterian malli päivää kohti ole juuri se idea tässä? Vai syökö joku useamman aterian per päivä?? kyllähän siinä helposti liikaa tulee, jos syö hyvänkokoisia(runsaita) aterioita useamman päivässä..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 23:34:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onhan se ideana. Kokeilin vain että voiko syödä esim kaksi ateriaa joka päivä, mutta ateriakoko ei tahdo silloin pysyä järkevänä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 07:43:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Paino nousi vähän mullakin heti, kun innostuin syömään enemmän kuin sen 1/2 ateriat. Pitää nyt sit palalta siihen ja jättää välipalat pois. Ne ei tunnu sopivan mulle...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 08:16:59 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi

just. mulla oli ensimmäisenä syöntipäivänä niin että söin ainakin 4 kertaa ellei viisikin, tänään aattelin että syönti rajoittuisi enintään kolmeen ateriaan eli aamupala olis se yksi niistä; ja syöty jo.

vieläkään en oikein tiedä onko tää mun juttuni vai ei, mutta jos viikon kokeilisi niin eiköhän se siinä ajassa jo selviäisi.

viime vuonna olin kerran viikossa paastossa muista syistä, ja paino tippui silloin hienosti, se yksi päivä viikossa voisi olla hyvä juttu jatkossa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 11:26:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla hiilarit tuntuvat säilyneen samana, eli syön nyt sitten vähemmän hiilaria kun ne jaetaan kahdelle päivälle. Olenkin ihan ketoosissa, enkä pidä siitä yhtään. Katkaisen päivän klo 18 ja kun alan sen jälkeen syömään, alkaa jostain 20g:n rajasta "liikahiilariolo". Samoin syömispäivän aamuna/aamupäivällä. Taas kun lakkaan syömästä klo 18, siirtymävaihe ei tunnu erityisen nautinnolliselta. Paastopäivän aamuna tuntuu "ilmapäiseltä" ja suussa maistuu (ja varmaan myös haisee) ketoosi. Tämä on se syy, miksi en ole koskaan välittänyt ketokarppaamisesta: siirtymä ketoosin ja "tavallisen" olotilan välillä on tosi ikävä minulle ja kun kuitenkin ajoittain syön yli ketohiilarirajan niin olen yrittänyt pitää ennemmin itseni "ketoosirajani" yläpuolella.

En noudata erityisiä ateriarytmejä. Rytmini on ikävä kyllä sen verran epäsäännöllinen ettei siihen vaan sovi ateriat täsmäajoin. Syön nyt pätkäpaastotessa kuten ennen sitä: silloin kun on nälkä ja voi syödä. Tämä tarkoittaa useampaa ateriaa. Paastopäivänä klo 18 jlk kaksi tai kolme ateriaa, aamusta klo 18 asti 3-5 ateriaa. Näin tämä on minulla toiminut ennen ja toimii periaatteessa hyvin pätkäillessäkin. Kunhan pääsisi noista ketoosituntemuksista.

Muokkaus: parin kirjoitusvirheen korjaus

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 14:05:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greta kirjoitti:
dorinda kirjoitti:
Parhaiten mulla tuntuu toimivan se 2/1-ateriamalli; jos syön useamman kerran, saan selvästi liikaa. Aluksi lähti senttejä ja grammojakin, mutta nyt on tullut vähän takaisin :?

Eikös tuo kahden tai yhden aterian malli päivää kohti ole juuri se idea tässä? Vai syökö joku useamman aterian per päivä?? kyllähän siinä helposti liikaa tulee, jos syö hyvänkokoisia(runsaita) aterioita useamman päivässä..

Joo sehän se idea on, mutta eihän Eadeskaan kiellä välipaloja, jos tuntuu tarpeelliselta. Mie oon päätyny siihen, että syön neljä kunnon ateriaa, koska muuten en mitenkään saa tarpeeksi energiaa paastoa varten. Mulla siis ei tuota ylisyömisen vaaraa ole vaan pikemminki toisinpäin...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 14:05:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jemi kirjoitti:
Greta kirjoitti:
dorinda kirjoitti:

Joo sehän se idea on, mutta eihän Eadeskaan kiellä välipaloja, jos tuntuu tarpeelliselta. Mie oon päätyny siihen, että syön 4-5 kunnon ateriaa, koska muuten en mitenkään saa tarpeeksi energiaa paastoa varten. Mulla siis ei tuota ylisyömisen vaaraa ole vaan pikemminki toisinpäin...

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00