karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-01 11:49:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Pallen pätkäpaasto
ViestiLähetetty: 2006-09-29 20:05:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tää on tosi kivaa!!

En olis ikinä uskonut, että syömättömyys olis näin helppoa ja mukavaa.
Kolmas paastojakso alkoi iltapäivällä, katkaisen päivän klo. 15, tuntuu toimivan hyvin. Syön siis aamupalan ja lounaan. Paaston jälkeen päivällisen ja pienen iltapalan.

Syön normaalia karppia ruokaa, mutta annoskoko on vähän päässy paisumaan turhan suureksi. Olen aika ähky ruuan jälkeen. Paastojaksolla juon vain vettä.

Otin vähän mittojakin ylös ja punnitustuloksia ja niitä ajattelin vertailla viikon välein.

Tuntemuksista sen verran, jotta nälkä vaivaa tässä illalla, mutta ei enää aamulla. Iltapäivällä jos sattuu hetki että ei ole mitään tekemistä, niin silloin tekis mieli syödä, vaikkei nälkä oliskaan.
Jaksamisessa tai mielialoissa en ole huomannut muutoksia. Varsinaista urheilua en harrasta, mutta pyöräily ja pieni vatsa/pakaralihasjumppa sujuu ongelmitta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 13:52:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuli otettua tunnin varaslähtö syömisjaksolle, oli muka niin nälkä. Nyt harmittaa kovasti sillä syömisestä ei tullutkaan niin hyvä olo kun odotin. Täytyis malttaa olla syömättä niin suurta annosta heti ekaksi paastojakson jälkeen.

Onko kukaan huomannut nyt paastoillessa, että suola maistuu voimakkaammin? Otin suuhuni juustoa (samaa mitä olen syönyt aina ennenkin) ja se maistu tosi suolaselle. Samoin kun haukkasin kaupan vaaleaa leipää, niin tuntu suola tosi voimakkaasti kielessä. Mä olen kyllä tähän asti syöny mielestäni ihan runsaasti suolattua ruokaa. Eikä se juusto viime viikolla ollut niin pahaa kun tänään.

outoa!

Mä sain mutsin kertaheitolla innostumaan paastosta, lupas aloittaa heti kun palailee kyläreissusta loppuviikolla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 16:43:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Pätkäpaasto on mullakin herkistänyt sekä maku että hajuaistia. Ruuat maistuu suolaisemmilta kuin ennen. Muutama muukin koekani on huomannut tän saman viestien perusteella...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 17:09:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mikähän siinä on, että makuaisti on "parantunut" näin nopeasti? Luulisi, että siihenkin menis ainakin pari viikkoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 11:26:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikon mittailutulokset ovat seuraavanlaiset:

Paino noussut 100g

Vyötärö kavennut 1.5cm, muut mitat pysyneet samoina/ei merkittävää muutosta.

Olo ei tunnu yhtään laihemmalta tai muutenkaan erikoisemmalta kun ennen paastoakaan.
Jatketaan ja toivitaan, että toi vyötärönympärys jatkaa kaventumista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 12:22:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Palle kirjoitti:
Onko kukaan huomannut nyt paastoillessa, että suola maistuu voimakkaammin?

Oon huomannu tuon ja tosiaan mulla on vasta kolmas paastopäivä menossa. Ostin saunapalvikinkkua ja sain kyllä suolasta ihan tarpeekseni muutaman siivun jälkeen :sick: . Sinänsä huono juttu, kun muutenki käytän liian vähän suolaa...

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 14:11:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvin sujuu paasto edelleen. Joku muukin puhui jossain ketjussa, että paastopäivä on helpompi kun syöntipäivä ja musta alkaa tuntua ihan samalta. Jotenki se syöntipäivä on yhtä miettimistä mitä söis ja milloin ja onko syönyt tarpeeksi vai liikaa.

Meillä on muu perhe ollut vähän huonolla ruualla, kun ei ole niin intoa enää laitella ruokaa jokapäivä. Jonkin verran tuntuu menevän ruokaa myös hukkaan, en osaa arvioida ruuan määrää oikein.

Sitten vielä yksi kumma juttu: mä puntaroin joka aamu itseni. Ja olen huomannut sellasen jutun, että painan aina enemmän niinä aamuina kun olen aloittanut paastojakson edellisenä päivänä klo 15. Eli siis sellaisina aamuina kun olen illan syönyt ja jatkan syömistä aamulla painan aina vähemmän. Ero on noin kilon verran joskus puolitoistakin.
Mä ajattelin, että johtuisko liian vähäisestä juomisesta, en ole meinaan lisännyt juomista normaalipäiviin verrattuna. Lisäksi on ehkä käynyt niin, että juon syömäpäivinä vähemmän kun normaalisti.
Tuntuu, että muilla putoo paino hurjaa vauhtia, mutta mulla tuntuu nousevan. Katotaan nyt mitä seuraa jos joisin enempi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 10:49:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt meni paastojakso vähän plörinäksi. Eli vaan 16h paasto. Ei anneta sen kuitenkaan häiritä sen enempää, jatkan samoilla kellonajoilla kun alkuperäisissä suunnitelmissa oli tarkoitus.
Nyt on ihan karsee nälkä, söin eilen illalla ruispurgerin ja karkkia :shock:
Päässä jomottaa ja vatsa kurnii. Enpä näillä fiiliksillä tiedä jaksanko odottaa kello kolmea ja syöntiä. (aikaa viellä 3h).

Vaikka evääät oli eilen mitä oli, niin en painanut aamulla yhtään normaalia enempää verrattuna siihen, että olis ollu se paasto takana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 12:10:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin, taas meni siis yks viikko ihan kivasti.

Mitoissa/painossa ei merkittäviä muutoksia.

Monessa ketjussa on nyt ollu esillä mässypäivä laihdutuskeinona. Itellä tuntuu, että paino ei laske jollei tarkkaile koko ajan punniten ja mittaillen rukamääriä. Enkä laihdu välttämättä silleinkään, kun en jaksa tarkkailla kun max. viikon. Enkä näytä laihtuvan tällä pätkikselläkään. Jos vaikka yhdistäis pätkäpaaston ja mässypäivän. Jos söis jollain syöntijaksolla ihan törkeesti ja sitten olis seuraavilla syöntijaksoilla vähän vähemmillä kalorella. Tähän mennessä en ole rajoittanut syömistä syöntijaksoilla....pitäisköhän sitä kokeilla kuitenki ekaks?

Noissa mässypäivissä on vielä sekin arveluttava juttu, kun en millään haluais mitään huonoa ruokaa kuitenkaan mässätä. Ja rasvaa suoraa pullosta ei tunnu niin nautittavalta mässäämiseltä. Jos mässää karpisti, niin proteiinin määrä nousee helposti pilviin. Siitäkään ei sitten ole mitään iloa. Ja sitten jos mässää rasvalla, niin energiat nousee pilviin....ja pystyykö sitä sitten syömisjaksoja kitkutella parilla munalla ja kasviksilla.

Mulla olis tommonen n. 5 kiloo läskiä jonka haluaisin pois. Ei olis paljoo, mutta se tuntuu olevan niin kovan työn takana.

Nyt kun illat rupee pimenemään, niin ajattelin hankkia sauvakävelyyn sauvat. Joskus olen sitä kokeillutkin ja tuntui, että se olisi mulle hyvä liikuntamuoto. Mulla tuli vaan jotenki olkapään nivelet kipeeksi. Olisikohan ollut liian pitkät sauvat tai jotain. Mut jos ostais jotkut halvat, niin ei harmittais vaikka jäisi käyttämättä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 17:22:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Palle, mulla kans on vajaa viis kiloa pudotettavaa ja tuntuu ettei sitä, saa millään pois!! Tosi sitkeetä läskiä on...

Mulla ainakaan ei auttanut mässypäivä yhdistettynä pätkikseen, kun sellainen retkahdus pääsi tapahtumaan mulle muutama päivä sitten vahingossa, ei siis missään nimessä tarkoituksella. Olin kans lukenut paljon tällä foorumilla miten se joillain nopeuttaa painopudotusta ja toivoin sit että mulle kävis niin. Ei käynyt!!

Mä harrastan liikuntaa useita kertoja viikossa mutta ei auta sekään... Taidan luovuttaa,paino putoo jos putoo.. Mutta pätkistä en kesken katkaise.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 12:30:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
...Mulla ainakaan ei auttanut mässypäivä yhdistettynä pätkikseen, kun sellainen retkahdus pääsi tapahtumaan mulle muutama päivä sitten vahingossa....

Mä harrastan liikuntaa useita kertoja viikossa mutta ei auta sekään... Taidan luovuttaa,paino putoo jos putoo.. Mutta pätkistä en kesken katkaise.

Kirrimirri

Mä en yritä viisastua sun vahingosta :wink: vaan kokeilen ylisuuria kaloreita rasvasta kerättynä. Syön tämän illan taukoomatta. Huomen aamulla normaalisti syöden ja sitten jatketaan viikko normaalipätkiksellä pikkasen ruokamääriä tarkkaillen. Ja sitten jos koklais viellä yhden samanlaisen viikon jakson ja katsois mitä se vaikuttaa.

Mä olin puoli vuotta töissä jossa piti kävellä 13-15 000 askelta päivässä, nostella painaviakin paketteja ja pyöräilyä työmatkoilla 15km, niin paino vaan nousi. Söin kolme ateriaa päivässä ja ihan kohtuu kokosia. Tosiaan paino vaan nousi 3kg. Onneks ympärysmitat ei levinny.

Mäkin olen luovuttanut jo monesti ja sitten saa jostain uutta intoa laihduttamiseen, mutta jostain syystä ne yritykset kaatuu aina johonkin

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 20:56:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jooh, yritin sitä mättöpäivää pitää runsailla rasvoilla ja suht isoilla prodemäärillä. Ei tullut mitään, siis yhtään mitään :x Mulla oli niin ylitsepursuavan kylläinen olo ihan normaalien ruoka-annosten jälkeen, etten pystynyt ahtamaan sisääni edes pienissä erissä mitään mättömääriä ruokaa. Yritin kuitenki vaan sitte sitkeesti ja tuloksena vatsan väänteet ja ripuli :oops:

Paasto meni sitten sen jälkeen kivasti ja oli tosi kiva pitää taukoa syömisestä. Tänään sitten uusi mättö yritys, mutta otin vähän hiilaripitoisempaa ruokaa, ei oikein maistu sekään, tulee ihan kuvotus kun miettiikin syövänsä jotain.

Jätän suosiolla noi tarkoituksella ylensyöntiin tähtäävät päivät unholaan ja jatkan tällein kun tähänkin asti, mutta silti voisi kokeilla vähän kituutusta ensviikolla :roll: Vähän täytyy saada kikkailla kun noi suuret ruokamäärät ei onnistunut, niin katsotaan sitten pienillä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 08:16:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt varmaan vasta rupee kroppa tottumaan paastoiluun, sillä tänä aamuna oli eka aamu kun ei ollu vatsa turvoksissa paastoillan jälkeen. Ja olo tuntu hoikalata ja ei-tukalalta.

Painoa oli menny 600g alas viime viikosta (ties vaikka se mättöyritys olis niinku onnistunutkin, vaikka tuntu, etten saanu syödyksi :? )

Vyötäröltäkin oli hävinnyt puolisen senttiä, muut mitat samoja.

Vitsit, että olen niin innoissani, että jos nyt sais nää viimoset läskit kyytiä, niin pääsis sitte kokeilemaan sitä todellista painon ylläpitoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 16:43:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Edelleen hyvä olo jatkuu ja jotenki tuntuu, että olis toi alavatsa hävinny (tai siis pienentyny). Mulla on se hirvee röllykkä tossa navan alla joka on vaan pari senttiä kapeempi kun lantio. Jos tähän nyt sitte tulis muutos [-o<
Tuntuu ja näyttää ainakin siltä.

Mutsin kanssa juttelin ja sekin on tykännyt kovasti. Se on laskenut kaloreitakin ja sano vuorokauden saldoksi tulevan 1200-1300kcal.

Jotenki vaan on hieno fiilis kun esim. koulussa ei tarvi syödä koko päivänä mitään. Muilla vatsa kurnii jo 10 aikoihin ja ne on käyny kahvilassa aamukahvilla ja munkilla ennen 8. Sitten ne vetää lounaan ja iltapäivällä välipalaa. Mulla ei tosiaan ole mitään ongelmia. Pääsee tosi helpolla kun ei tarvi ruokia miettiä.

Mä en olis ikinä uskonu sillon kun aloitin, että voisin jatkaa tällästä tyyliä vaikka lopun elämää. Tää on tosi kivaa. Nyt varsinkin kun se pöhötysolo hävinny.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 08:28:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Taitaa olla 4viikkoa takana ja hyvin on mennyt, muuten paitsi mun pitää miettiä tota aikataulua vähän uudestaan tai uusia ruokailuaikoja. Koulun uudet aikataulut ei sovi oikein tohon klo 15 katkaisuun, mutta se järjestyy jollain tapaa.

Viimeviikon mittailutulokset on seuraavanlaiset:

Paino -200g
vyötärön kapein kohta -4mm
navan kohalta -2.5cm
lantio -0.5cm
reisi +/-0

Koko 4 viikon tulos:

Paino -500g
vyötärö kapein -2.5cm
navan kohta -6.5cm (ja tän kyllä huomaa!!)
lantio +/- 0
reisi +/-0

On ihan käsittämätontä toi alavatsan katoaminen (tai siis edelleenkin vaan pienentyminen). Vaikka olen mittaillut sitä navankohtaa ja kirjannut tulokset ylös, niin aivot ei ole vaan reksiteröineet sitä hurjaa muutosta mikä on tapahtunut. Mä olen vaan tuijottanut tota kapeimman kohdan mittaa ja kuitannut "mitoissa ei merkittävää muutosta". Nyt kun vertas 4 viikon takaisia mittoja tähän päivään, niin ero on todellakin 6.5cm!!!

Mä tossa aiemmassa viestissä kerroin tosta mun vatsaröllykästä, niin nyt kun tota mittaustuloskirjaa selasin, niin maha olikin pari senttiä lantiota isompi. Muistin sen aiemmin olleen pienempi kun lantion mitan. Noh, ei kai sen ny niin väliä kun nyt on ainaski kapeempi. :D

Jatketaan paastoilua vielä kun tulokset on niin hienot, ainakin marraskuu. ...loppuvuosi......

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 12:21:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mukana ollaan edelleen ja hyvin pyhkii.

Nyt on paastojaksot vaan koko ajan helpottuneet, vaikka ei mitään ogelmia ole ollut ennenkään.
Sen olen myös huomannut, että hiilarimäärät on noussu ja paaston mielellään katkaisee suklaalla/kaakaolla. Mitään hillitöntä himoa ei ole tullut. En ole mässännyt makealla, viljoihin en koske, mutta %suklaata kuluu ja ruokajuomaksi on ilmestynyt maito :roll:

Mitoissa ei ihmeempiä muutoksia (pikkusen miinusta) ja vaakakin jotenki temppuilee. Ensin näytti miinusta kilon verran viimeviikkoon, mutta kun astuin uudestaan näyttikin plussaa jonkin verran ja sitten +/- nollaa ja taas miinusta....Alimman lukeman kirjotin ylös 8)

Aikatauluongelmatkin on ratkennut--> pidän vanhan aikataulun

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 19:01:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voi helvetti, en tiedä mikä muhun iski. Mulla on mennyt pari päivää ihan vituiks!

Tuli vaan yks ilta sellanen fiilis, että nyt mä lopetan tän pätkiksen, ei jaksa enää. Päätin sitten pitää kaksi syöntipäivää peräkkäin ja miettiä mitä tehdä. Tulin siihen tulokseen, että jatkan pätkistä, mutta syömiset on ollu mitä sattuu. Mä ostin äsken karkkia kaupasta :oops:
Varmaan joku täysikuu vaikuttaa nyt syömisiin ja 'itsekuriin'. Mulla on menny tosi hyvin kaikki tähän asti ja tossa viime viestissäkin oli ihan hyvät fiilikset.
Yhtäkkiä vaan iski vitutus ja luovuttamisajatukset. Katotaan nyt vielä pari päivää ja yritän sinnitellä huomenna alkavan paaston jospa helpottais. En kyllä ajatellu vielä lopettaa, ihan senkään vuoksi, etten halua sitä alavatsan kupua takaisin.

Voi varmaan johtua nää mun tuntemukset siitäkin, että mä jännitän yhtä koesuoritusta ihan hirveesti. Mä nään unia ja heräilen pitkin yötä ja luulen, että myöhästyn kokeesta. Se koe on vasta ens viikolla. Ehkä mä kerkeen tän viikon aikana rauhottumaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-13 21:49:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, nyt on stressit lauennu ja koesuoritus onnellisesti takana ja pätkistä lähden jatkamaan kunnolla huomisesta. Tässä väliaika on menny vähän lyhyemmällä paastojaksolla ja sitten muutaman paaston olen hypännyt yli.

Puntarin lukema on todella järkkyä katseltavaa, mutta mitat eivät ole levinneet. Oltiin eilen sukulaismummolla kylässä ja hiilarimättö oli ihan järkkyä. Tunnin välein oli pöytä koreena ja kieltämättä siinä olikin nälkä taukoomatta, tuli sitten syötyäkin.

Nyt on sellaset tavoitteet, että saa taas paaastoilut käyntiin ja puntarilukema takasin sinnemissä jo käväistiin, ennen tätä syömishimö-stresikautta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 19:02:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vaikka tossa viimeviestissä uhkasin jatkaa pätkistä, niin ei siitä tullut mitään. Makeanhimo yltyi aivan hirveeksi ja syömiset on ollut laadullisesti ja määrällisesti mitä sattuu tän reilun viikon ja paastosta ei ole ollut tietoakaan.
En nyt tiedä miten jatkaisin kun pelottaa jatkaa paastoa jos "ahmintaviikot" toistuu, mutta en haluis syödäkkään koko aikaa kun rupee toi vatsa tulemaan takaisin.
Ekaks mun täytyy saada syömiset hallintaan perus karpilla ja kolme ateriaa päivässä. Sitten kun se on mallillaan, niin yksi paastopäivä silloin tällöin vois olla ihan jees!
Mä en oikein ymmärrä mitä tapahtu, kun mulla meni kaikki pitkän aikaa tosi hyvin, eikä mulla ollut mitään vaikeuksia paastoilussa. Se ei ollut mitenkään tuskaista toteuttaa ja mä koin sen tosi hyväksi systeemiksi.

Noh, aina ei voi voittaa. Jatketaan toisellä tyylillä tätä karppausta nyt sitten tästä eteenpäin.

Hieno kokemus kuiteski ja kiva, että sai olla koekaniinina tälläsessä suuressa "tutkimuksessa".

Nyt jatkan siivousta kun miehellä on 30v. synttärijuhlat huomenna. Laitan karppia tarjolle, niin ei tule repsahduksia itelle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00