karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 20:18:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Unet pätkiksellä?
ViestiLähetetty: 2006-10-05 12:13:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen itse huomanut että tässä viikon aikana on unet ollut jotenkin "kirkkaampia" ja unia on PALJON. Myös muistan unet hyvin herättyäni, joten aamut alkaa hyvin naureskellessa yöllisiä seikkailuja. Muutama muukin on kommentoinut saamaa. Mites muilla?

Voisiko pätkimisellä olla oikeasti vaikutusta tähän vai joko hakeudun hoitoon :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 12:16:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näen normaalistikin paljon unia, mutta nyt pätkiksellä unet ovat olleet jotenkin syvällisempiä ja henkilökohtaisempia. Olen käynyt läpi vanhoja ihmissuhteitani unissani. Kroppa tekee nyt omaa puhdistautumistaan niin puhdistetaan samalla sielunelämääkin vanhoista kuonista pois :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 12:23:35 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Vilkasta on minunkin unielämäni ollut!! Vauhdikkaita unia ja paljon...
Aamulla huvittaa kun muistelee. :lol: :shock:

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 12:27:42 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Silver kirjoitti:
Näen normaalistikin paljon unia, mutta nyt pätkiksellä unet ovat olleet jotenkin syvällisempiä ja henkilökohtaisempia. Olen käynyt läpi vanhoja ihmissuhteitani unissani. Kroppa tekee nyt omaa puhdistautumistaan niin puhdistetaan samalla sielunelämääkin vanhoista kuonista pois :)

Mun on pakko olla samaa mieltä. Olen nähnyt unia ihmisistä, joita en ole nähnyt aikoihin.

Toisaalta kyllä yhdessä unessa olin piknikillä sisarusteni ja Michael Jacksonin kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 12:44:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä taas näen kauheita stressaavia raatamisunia, viime yökin meni kokonaan imuroidessa ja imurin putki tukossa ja pölypussi täynnä ja hiki virtaa :roll: Mutta ne ehkä tulevat sitten muusta elämäntilanteesta ;-) Mutta vilkasta kyllä on!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 12:44:57 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Hehee, mulla ei kyllä ole mitään tekemistä Uuspaavalniemen kanssa, ei oo sukuakaan - mutta uneeni silti tuli. 8) Siitä on vissiin ollut juttua lehdissä. Mutta unia on myös lapsuudenkodista ym. joten komppaan kyllä Silveriä, että sielunelämässäkin tapahtuu jonkinasteista puhdistumista. JEE!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 13:48:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun nukkuminen on samanlaista kuin ennennii...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 17:25:03 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Aika varhaista kommentoida kovasti mutta olen kyllä huomannut eron.

Olen nukkunut selvästi paremmin ja nähnyt vähemmän unia kuin yleensä. Kun näkee paljon unia niin yleensä kysymys on siitä että uni "pätkii" ja ollaan enimmäkseen REM - unessa.

Lievään kuuhulluuteen en ole huomannut paastolla olevan vaikutusta. Mutta helpommalta tämä tuleva täysikuu jotenkin tuntuu kuin edellinen, antaa nukkua edes johonkin aikaan. Valvoin kahdesta kuuteen viime yönä, pirteänä kuin tikanpoika. :roll:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 17:27:54 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

Minä en muista unia tältä pätkäilyajalta ollenkaan. Sen sijaan unen laatu on ollut erinomaista: olen nukahtanut helposti ja nukkunut heräilemättä. Siihen voi tosin vaikuttaa sekin, että olen ollut yksin kotona, mikä on tosi poikkeuksellista...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 17:46:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Karbureettori:
Kun näkee paljon unia niin yleensä kysymys on siitä että uni "pätkii" ja ollaan enimmäkseen REM - unessa.

Mä ainakin olen nukkunut erinomaisesti syvää virkistävää unta ja herännyt aamulla pirteänä. Edes vessassa ei oo tarvinnut joka yö rampata. Että sikäli mun uni ei ainakaan ole ollut pätkittäistä jos tarkoitat pätkittäisellä heräilyä ja kevyttä unta.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 19:23:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mä näen yleensä aina paljon unia, villeja ja vauhdikkaita... Pätkiksellä on hyvin nukuttanut, sikeesti ja levollisesti... parina iltana iltayöstä valvottanut tuo täysikuu, se minun uniin vaikuttaa enemmän kuin pätkäily.

Unien näkeminen ja muistaminen noin ylipäänsä liittyy hermostoon, kun hermosto on rennompi ja balanssissa, silloin aivot antaa unia enemmän ja ne muistaakin paremmin... mutta jos hermosto on kireellä ja jumissa, kroppa ei lepää unessakaan ja aivoissa ei ole kapasiteettia muistaa unia... silloin itse luulee ettei näe unia, vaikka näkee muttei ne tule valveillä mieleen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 19:30:19 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

No minulla tuo Punapään teoria ei taida pitää paikkaansa. Olen ollut vuosikausia huonouninen, nukahtaminen on kehnoa ja heräilen monta kertaa yössä - silti yleensä muistan näkemäni unet. Eikä mun hermosto taatusti ole balanssissa yövalvomisten jälkeen. Mutta, itseasiassa tuon unien muistamisen taidon voi kehittää harjoituksen avulla, näin olen jostakin lukenut.

Mulle kyllä riittäis, vaikken muistaisikaan niitä, kunhan saisin EDES JOSKUS nukkua koko yön kertaakaan heräämättä. :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 20:55:29 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Sirutar kirjoitti:
Olen ollut vuosikausia huonouninen, nukahtaminen on kehnoa ja heräilen monta kertaa yössä - silti yleensä muistan näkemäni unet.

Siksi juuri muistatkin ne unet. lyhyitä ja vauhdikkaita REM- pätkiä.

Sama juttu minulla, huonoa unta takana vuosikausia ja asiaan on tullut perehdyttyä aika vahvasti. Esim. kuorsaajat näkevät "enemmän" unia koska itse heräilevät kuorsaukseen, sitä kuitenkaan muistamatta.

Voi toki olla että unia tulee "nähtyä" silloinkin kun nukkuu syvästi ja heräilemättä mutta minusta on aivan samantekevää näinkö niitä jos en muista. Tunnen ainakin yleensä nukkuneeni hyvin kun en muista älyttömästi unia.

Unitutkijat ovat samaa mieltä ainakin tuon pätkimisen kanssa. Natti! :D

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 06:25:15 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

monesti on tullut mietittyä, että mistähän sitä on oikeesti kotoisin. viime yönä näin taas mielenkiintosta unta. sitäkin vois tulkita monella tavalla. jos joku osaa niin sanokoon mielipiteensä.

menin unessa tapaamaan perhettäni toiselle planeetalle. olin siis inkarnoitunut ihmiseksi tässä elämässä. mutta palasin hetkeksi tapaamaan sukulaisiani avaruuden läpi leijaillen jollekkin planeetalle, jossa marimekko oli limpparimerkki. kaikki oliot voivat siellä tosi hyvin. en itseasiassa nähnyt heitä, mutta kuulin ja aistin, että kaikki olivat tosi hyvin voipia ja hoikkia. kysyin sitten siihen reseptiä ja sanoivat, että heidän planeetallaan on ymmärretty jo satoja vuosia sitten huonojen hiilihydraattien vaikutus elimistölle. ja he eivät syö ollenkaan moisia tuotteita, niitä ei ole edes tarjolla. sanoivat vielä, että maapallolla on vasta muutos alkamassa. että ihan pikkuosa maapallon ihmisistä on tämän asian ymmärtänyt. olivat aivan haltioissaan, että vihdoinkin kävin heitä tervehtimässä niin pitkän ajan jälkeen. ja toivottivat tervetulleeksi uudelleen. onkohan toinenkin reissu vielä edessä?

että tämmösiä unia tässä karppisängyssä....

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 13:41:42 
Poissa
sintti
sintti

Iso ero unennäössä on ollut pätkäpaaston alettua. Nukun hyvin edelleen mutta ennen en muistanut yleensä uniani. Nyt parin viikon aikana lähes joka aamu muistan. Yksi lisäplussa paastolle siis :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 01:02:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ekana paastoyönä näin unta, että joku oli ostanut meidän pakastimen täyteen jäätelöä. Niitä jätskipaketteja sitten kauhistuneena pakastimen ovella tuijottelin ja huutelin miehelle, että mitä noi täällä tekee, en mä saa syödä! Eli ruoka oli mielessä unissakin...

En tiedä, oliko pätkiksellä jotain tekemistä sen kanssa, että ensimmäistä kertaa nukuin yövuoron jälkeen kunnon unet (reilut 7h) päiväsaikaan, heräsin vain kerran ja nukahdin vessareissun jälkeen välittömästi uudelleen. Yleensä yövuoron jälkeen nukun aamupäivän pätkittäin, nousen ylös viimeistään yhdeltä enkä välttämättä saa enää myöhemminkään unta. Hyvä näin, nyt jaksaa virkeänä valvoa tätäkin yötä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 10:49:35 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Unet ovat mitä ovat, en huomaa mitään kummallista- mutta unentarve noin tunneissa mitattuna on kyllä vähentynyt.

Olen todennut tämän nyt muutaman kerran jo, palattuani "ruotuun". Aluksi harmittaa kun herää liian aikaisin mutta kyllä tässä on kysymys vain ylimääräisestä "virrasta", ainakin minun kohdallani.

Verenpaine ja leposyke ovat kuitenkin varsin matalat.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-24 15:59:42 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Mulle kävi nyt hauska juttu. Hankin itselleni unisiepparin, ja jotenkin tuntui, että unet rauhoittuivat - vaikka toki heräilen edelleenkin.

Nyt olin pari päivää kyläilemässä, ja ne riivatun unet tuli takaisin! Eihän se nyt voi olla tuosta unisiepparista kiinni, eihän? Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-25 18:35:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulle on nyt vasta tullut levottomia unia nukkuessa. Vauhtia ja tilanteita on :roll: :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00