karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 23:08:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-03 07:01:13 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Vieläkö pääsee joukkoon mukaan- siis pätkäilemään?
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että jos esmes eilen (ma)söin klo 18:aan, niin tänään (ti)en syö ennenkuin klo 18:n jälkeen. Ja sitten huomisaamuna (ke)ja päivällä voin syödä normaalisti, kun lopetan sen syömisen klo 18:aan mennessä. Ja seuraavan kerran syön ttorstaina klo 18:n jälkeen? Ja taas perjantaina ruokaa klo 18:aan ja seuraava ruokailu lauantaina klo 18:n jälkeen?
Olkaa kilttejä ja vastatkaa joku, mulle näköjään pitää rautalangasta vääntää. Olen kyllä lukenut täältä ohjetta ja viestejä, mutta jotenkin en nyt sisäistä. Kiinnostaa vaan kovasti. Tämä klo 18 katkaiseminen tuntuisi sopivan mulle, ainakin luulen niin...
Valistakaa tätä tyhmää ja paljon paljon kiitoksia opastuksesta.
terkuin
lillamaria

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 07:57:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Just noin se menee, eikun mukaan vaan ja tsemppiä pätkäilyy.. Sitä kyllä ei varmaan tartte, on tää niin helppoa :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 08:02:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kuten Wine jo vastastkin sulle, niin noinhan se menee. Syö syömiset karpisti ja juo paljon, tosi paljon, vihreää teetä, wissyä ja vettä. Ilman juomista tulee päänsäryt, vapinat ja palelut.
Katkaisuaika ei ehkä ole kaikille hyvä tuo klo 18, mutta kokeilemalla senkin tiedät... mä katkon klo 15 ja se on passeli aika.

Tsemppiä ja teretulemasta mukaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 08:32:16 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Kiitos vastauksista ja tsempistä. Vielä tämmöinen kysymys, että juotteko kahvia paastopäivänä? Mulla se kahvi maidon kera ainakin pitäisi päänsärkyä poissa, pari kolme mukillista vissiin menisi per päivä.
Entä yhtään mitään syömää, vaikka joku pähkinä? Ja elskö harrasti "sormivoita", mutta oliko se sitten paasto- vai syömäpäivänä?
Mulla ehkä tuo klo 18 olisi hyvä aika katkaisuun, koska työpäivän tuiskeessa ei ehkä niin välttämättä sitä syömistä kaipaa, mutta ihana sitten kotiin tultua päästä syömään. Ja klo 18:aan mennessä ennättää jo laittaa jotain kunnon ruokaa, ettei mene koko illan naposteluksi elämä. Tää on jännää!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 08:53:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Parina ekana paastopäivänä join kahvia, mutta huomasin että siitä tulee tosi huono olo, varsinkin paastojakson viimeisinä tunteina. Jätin päänsärynkin uhalla kahvin noilta päiviltä pois, syömispäivinä kyllä juon muutaman kupin kermakahvia. Päätä särki kahtena seuraavana paastoaamuna, mutta tänä aamuna (nyt siis paastoan) ei enää. Olo on kaikin puolin hyvä eikä edes tee mieli kahvia.

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 09:18:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Katon kymmeneltä, ja juon kahvia ja tavisteetä runsaastikin mutta lähinnä vain "aterioiden sijaan" eli pari kertaa paastopäivässä. Muulloin ei ole ollut edes jano kuin hyvin harvakseltaan.

Lisäksi maistelen suolaa ja voitakin noilla "paastoaterioilla", mikä on saattanut ennaltaehkäistä vanhojen (yläkarppi-)paastokokeilujen pahaakin päänsärkyä.

Kaikki me täällä vasta opetellaan, niin että omaa tapaa voi ja saa etsiä kaiksessa rauhassa.
Onnea matkaan!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 09:37:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

lillamaria kirjoitti:
Kiitos vastauksista ja tsempistä. Vielä tämmöinen kysymys, että juotteko kahvia paastopäivänä? Mulla se kahvi maidon kera ainakin pitäisi päänsärkyä poissa, pari kolme mukillista vissiin menisi per päivä.

Mie juon kahvia ihan normaalin reilusti (varmaan 1,5 l/päivä :oops: ). Juon kyllä kahvin mustana, että en tiiä miten tuo maito vaikuttaa paastoon. Muista, että jos juot kahvia, niin myös muun nesteen määrää pitää lisätä, ettei tuu nestehukkaa.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 09:14:14 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Eka paastopäivä (siis ma) meni loistavasti. Tosin aamupalaverissa maha oikein kuuluvasti ilmoitti, että vakkari aamumunakas oli "unohtunut", mutta rauhoittui kohta ja sitten ei nälkä ollutkaan ennenkuin joskus iltapäivällä, häipyi silloinkin parilla vesilasillisella. Vettä meni paljon, kahvia join kaksi mukillista punaisella maidolla höystettynä. Ei palellut eikä särkenyt päätä, energinen olo koko päivän. Ainoa mitä kaipasin, oli -hullu juttu sinänsä- voi!! Kait se elsin "sormivoi" kummitteli mielessä. Huomiseksi varaan töihin vähän voita, manteleita onkin jo. Kotona piti sitten pistää villa sukat jalkaan,. kun oli "kylmät jalat".
Ja kyllä ruoka sitten klo 18:n kieppeissä maistui hyvältä. Eikä tarvinnut muuta syödä koko iltana, ihan vaan muodon vuoksi nukkumaan mennessä söin 3 ohutta siivua metwurstia ja join n. desin maitoa. Vähän levottomasti nukuin, mistä lie johtunut. Positiivinen kokemus joka tapauksessa tuo eka päivä.

Ja sitten seuraa kysymys: miten te, jotka olette jo pitempään pätkäilleet, onko tällä ollut vaikutusta painon putoamiseen? Se tässä kiinnostaa nyt kovasti? Kertoiletteko? Yritän kyllä lukea toisten pätkäpaastolaisten kirjoituksia, mutta olisi kiva ihan näinkin kuulla!
Hyvää pätkäpäivää itse kullekin toivoo lillamaria

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 10:03:35 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla putos painoa 2,4 kg ekan viikon aikana mutta nyt toisella on vielä ainakin pysytellyt samassa. Luulen että pätkikselläkin alussa lähtee enemmän ja sit tahti hidastuu.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 08:30:08 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Eilen söin aamiaisen lisäksi tavallisen kokoisen lounasannoksen, kahvia meni kolme mukillista maitoineen ja illalla jäikin syöminen "sattuneesta syystä" yhteen runsaspäällysteiseen hapankorppuun ja teemukilliseen. Nyt siis toinen paastopäivä alkanut, olo mitä loistavin ja HOUSUISSA TUNTUU HOIKALTA! Illalla sitten taas kunnon karppisafkaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 08:21:51 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

t
Toinen paastopäivä (to) meni mukavasti. Voita kaipasin edelleen. Omituinen mielihalu! Päivällä join mukillisen cedovital-kasvislientä ja söin kolme mantelia krisun sanassa "voikraapasuin". Sillä se mielihalu tuli seljätettyä. Illalla broilerinkoipi, parsa-kukkakaalia, voilla ja majolla. Pari lasillista punkkuakin nautiskelin ja pari voimantelia kerallaan. Yöllä nukutti tosi hyvin.
Aamulla tomsku-juusto-kermamunakas - voi mahoton, kun oli hyvää. Nyt on tyytyväinen ja hyvä mieli!
Mukavaa viikonloppua kaikille pätkäilijöille!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 08:30:47 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Sen verran tarkennusta ja korjausta, että ne tämän viikon paastopäivät mulla oli ti (siis ei ma) ja to. Ja paino on maanantaista pudonnut kilon.
Miten lie paino sitten ensi maanantaina, mielenkiintoista nähdä, mutta viikonloppu ei kyllä tule menemään ihan oikeaoppisesti. Olen semmoisessa paikassa kylässä, että en voi olla koko lauantaipäivää syömättä. Mutta pitää yrittää katella paras mahdollinen systeemi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-09 07:29:04 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Eipä mennyt viikonloppu pätkän, eikä oikein karppaamisen merkeissäkään, en visiitillä voinut kovin paljon edes karppailla, mutta kaikista pahiksista valitsin ne pienimmät. Epämääräistä väsymistä, päänsärkyä ja vilutustahan siitä seurasi, kuten arvata saattaa. Eilen illalla tulin kotiin ja sitten heti pätkälle, eli tänään on taas paastopäivä.
Eikä painokaan ollut pudonnut kuin 600 g viime maanantaista, mutta se tietysti johtuu tuosta epäkarpista epäpätkäviikonlopusta.
Ja sen päätin, että tästä lähin en anna vierailujen tms. elämäntapaani vaikuttaa!!!En ainakaan paljoa...ehkä sitä joskus kuitenkin pitää kompromisseja tehdä, mutta ei se haittaa, kun osaa heti palata omilleen, kun se on mahdollista!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 12:43:09 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

En tiennytkään,että minulla on näin huono itsekuri. Oikein oon ylpeillyt sillä, että teen sen mitä päätän. Ylpeys käy lankeemuksen...jne.
Kun viikonlopun paastot+karpit meni vähän sekaisin visiitin vuoksi, lupasin oitis korjata tilanteen. Eli ma paastopv, ti syömäpv, ke paastopv...no, kutakuinkin näin meni, mutta vain kutakuinkin, tähän päivään asti. Ja aamupäiväkin vielä. Vihreää teetä, punaisenmaidonkahvia..ja sitten lounastauolla cedovital-kasvisliemi ja: TARKOITUS OLI syödä pari mantelia voin kera. No, sen kun lopetin, olin syönyt KOURALLISEN (ainakin 60g) SEKALAISIA PÄHKINÖITÄ JA AINAKIN SAMAN VERRAN VOITA!!!!Tää voiko olla tottakaan??Voita mantelin/pähkinän nokassa, ja väliin lusikalla suoraan rasiasta. Mitä tää tämmöinen oikein on???Onko kelleen muulle käynyt näin? Ja tästä päivästä ei nyt sitten paastopäivää tullut, mutta pitää kai sitten heivata paastolle klo 18:sta alkaen. MENEEKÖHÄN TÄSSÄ NYT SITTEN KAIKKI SEKAISIN? Voi elimistö- ja pääparkaa!!!
Kuka lohduttaisi "Nyytiä"?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 21:46:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

lillamaria kirjoitti:
MENEEKÖHÄN TÄSSÄ NYT SITTEN KAIKKI SEKAISIN?
Kuka lohduttaisi "Nyytiä"?

Ei pidä ottaa asiaa niin vakavasti. Itse ainakin syön jos siltä tuntuu ja paastoan sitten seuraavana päivänä. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 09:11:09 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Muutama päivä tässä on jäänyt väliin ylöskirjaamisen puolesta, ja nuo viikonloput, kun on vieraita tai itse kylässä, ovat kyllä hankalia, mutta su-illasta eiliseen taas oli paastovuorokausi, joka menikin huomattavasti paremmin kuin ed. viikonvaihteen jälkeen. Jalkoja kyllä tahtoi palella koko päivän. N.klo 18 sitten hyvän kokoinen pala pariloitua lohta, kukkakaalia ja vihreetä salaattia. En olisi jaksanut syödä yhtään enempää. Ja kun oli tulossa vieras illalla, niin innostuin väsäämään tuolta reseptiosiosta löytämälläni ohjeella metwursitpiirakan. Tosin mun versioni oli kinkusta. Hyvää oli ja kehuja tuli. Leipominen onkin jäänyt vähille viime aikoina, huomasin, että sehän onkin kivaa.
Tänään sitten syömäaamuna pala eilistä piirasta vihreän teen kera, yksi mikrotettu muna, ja lounaaksi on sitä piirakkaa ja vihr. salaattia. Iltaruoka taitaa olla kukkismuusia ja pieniä paistettuja broikunrintafileitä, ja sittenpä onkin taas paaston vuoro.
Tää rytmi sopii kyllä mulle hyvin, ja kun kaksi viikkoa on aloituksesta kulunut, n iin paino on pudonnut 2 kg. Hurraa!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 11:54:14 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tänään on kaksi viikkoa pätkäilyä täynnä, en muista aloitusaamun painoa, mutta yli kilo tässä on nyt kertynyt pudotusta. Tänään ottaa jostain syystä taas tiukille, eli lounaan aikaan meni kyllä kaksi mukillista voilla höystettyä kasvislientä, n.30 g pähkinöitä ja voitakin taisi huveta saman verran. Nyt on kylläinen olo, mutta jostain syystä odotan kovasti iltaa ja pääsyä "oikean" ruokalautasen eteen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 12:00:05 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Jaa, tuoltahan se löytikin ed. viestistä se tieto pudotuksesta. Siis kaksi kiloa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-24 11:41:43 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Nyt ei oikein pätkäily onnistu, kun on tämä kuntoutusviikko, ja täällä ei kyllä jaksa olla kummajainen, joka söisi vain yhden kerran joka toinen päivä. Yritän kuitenkin syödä suht. sopivan määrän, eli pienet ateriat. Ja karpisti syöminen onnistuu kyllä, eikä ole edes vaikeata. Salaattipöytä on hyvä ja lämpimässä ruuassa on sopivasti vaihtoehtoja. Palaan sitten taas pätkälle ensi viikon vaihteen aikaan. Se antoi mulle kuitenkin hyvän olon!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00