Ewa kirjoitti:
Mulla on tää karppaus tullut nyt vähän siihen pisteeseen (aloitin 2004 vuoden alussa), että olen vähän kyllästynyt eri ruoka-aineiden rajoittamiseen. Tekis mieli heittäytyä takaisin vanhaan, vaikka paino takaisin tulisikin... en tiedä mistä tämä johtuu. Olen aina ollut makean ystävä ja makean ikävä on jäljellä vielä tämän 2,5 vuotisen taipaleenkin jälkeen....

Myös täällä on usein mietitty paluuta vanhaan ja sinne on jopa palattu silloin tällöin päiväksi, pariksi tai kuukaudeksi. Silti olen aina hiilariherkuttelujen jälkeen palannut takaisin karpiksi (vaikkei tuollainen jojotellu varmasti ole hyväksi). Pätkäpaaston myötä karppausinto on vahvistunut valtavasti. Ruoka (karppi tai hiilariherkut) ei pyöri mielessä niin voimakkaasti kuin ennen. Eikä nälkä enää vaivaa. Silti sallin itselleni kohtuudella hiilariherkut esim. juhlissa, ja joskus satunnaisesti ihan muuten vaan. Minulla liian ehdoton linja ei toimi pitkän päälle. Hiilareiden syömisessä ei ole kyse nälän tyydyttämisestä, vaan tunneherkuttelusta, ja yksinkertaisesti olen liian perso hyvälle ruoalle ja liian salliva pehmo karsiakseni lopullisesti tietyt ruoka-aineet pois. Onneksi hiilariputki ei jää päälle, vaan karpiksi palaaminen on helppoa. Ja mikä parasta, karppina pysyminen tuntuu aina vaan helpommalta, kun tietää, ettei mikään ole kiellettyä. Joskun annan itselleni luvan ostaa kaupasta IHAN mitä vaan, ja kas kummaa kärryissä on vain karppiruokaa, vaikka hehkuttelin kekseistä ja pullista ennen ostoksille lähtöä.
Tsemppiä sinulle! Jos uskallat, kokeile sallivampaa linjaa. Minulla se toimii. Kun ei ole mitään kielettyä, niin kielletyn hedelmän houkutus haihtuu ja unohtuu.