karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-07 22:00:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sokru tahtoo pätkiksen!
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:17:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä on kohta 2 kuukautta mennyt persiilleen. Kaikki alkoi siitä ilouutisesta, että olen raskaana, jonka sitten kuitenkin epäiltiin meneen kesken :cry: . Viikon päästä todettiin, että olenkin raskaana yhä, mutta alkiota ei löydy - se on siis kohdun ulkopuolella. Sain solumyrkkyhoitoa, mutta alkio ei ollut tästä moksiskaan vaan jatkoi kasvuaan vasemmassa munanjohtimessani. Lopulta oli pakko leikata, koska johdin oli repeämäisillään ja sisäistä verenvuotoa oli jo. Niin minulta poistettiin sekä alkio että munanjohdin. Jostain syystä luopumisen tuska on ollut liian suuri ja olen mässyttänyt yli kuukauden keräten 5 kiloa läskiä, turvotusta, kiputiloja ja huonoa oloa.

Pätkäpaastoa olen miettinyt aloittavani jo 2 viikon ajan, mutta hyviä tekosyitä sen aloittamisen siirtämiselle on löytynyt liian paljon. Nyt taidan olla tarpeeksi selkä seinää vasten ja voin aloittaa. Saas nähä miten muijan käy :roll: . Lupaan pitää tarkasti kirjaa täällä, sillä uskon sen helpottavan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:23:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

1. päivän ilta

No niin, aamu ei ollut ollenkaan vaikea pysytellä ravinnotta; ihan vaan vettä lipittelin, mutta en sitäkään paljoa. Luulin, että kello on yli kolme, joten kun mielessä alkoi taas muhia kaikenlaisia mielitekoja, päätin pätkäistä ekan aamun tähän ja syödä jauheliha-sieni-sipuli-paistoista, jossa oli myös koskenlaskija-juustoa. Nyt tekee mieli jotain raikasta, kuten tomaattia. Kello ei muuten ollut vasta kuin hieman vajaa kaksi, mutta näille nurkille enivei ajatettelin paastoni aina pätkäistä.

Tein tuossa vähän hommia ja söin matkalta tuomani suklaalevyn lopun. Siinä tosin oli vain 56% kaakaota. Yhteensä suklaata oli varmaan 150 g, eli aika paljon. Illalliseksi päätin syödä makkaraa juustolla. Aika suuria nää mun annokset on, mutta ehkä ne siitä pienenee. Kasvisten osuus oli lähes nolla :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:24:19 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tervetuloa porukkaan!!!!

elämä on siitä kummallista meininkiä, että meille sattuu kaikenlaista mukavaa, mutta myös ikävää. ja kaikki tämä siksi, että niistä opitaan, vaikka tuntus, että sinunkin tapauksessa tuo koulu oli ihan varmasti liikaa. kyllä sinä siitä selviät ja vahvempi olet vastoinkäymisen jälkeen.

toivon sinulle kaikkea parasta ja oikein nautinnolista alkutalvea! kyllä se aurinko paistaa ristukasaankin ja vielä sen taakseki.

:smt039 :smt049 :smt049 :smt049

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 18:12:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kummasti noita mutkia joskus vain kasaantuu itse kullekin...
Jaksamisia sinulle ja tervetuloa mukaan!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 19:06:31 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Voimahalit sinulle Sokru! :smt056

Ja tervetuloa mukaan Pätkikselle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 19:12:49 
Voimia ja tervetuloa mukaan!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 22:59:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kaikille! Sirutarellekin minun on pitänyt vastailla, mutta kun olen ollut hieman maissa, niin kaikki jää...

Huomen aamulla korjaan trikkeriin painoni, joka ei tosiaan enää ole alle sadan. :evil: Täytyy kuitenkin hämmästellä sitä, että vaikka olin laihtunut 15 kiloa ja luulis, että ihossa oli joustovaraa, niin tälläinen 4-5 kilon nopea nousu on aiheuttanut ihon inhottavaa kiristymistä. Toisin sanoen ihoni on karppauksen aikana mukavasti kuroutunut laihtumisen kanssa samaa tahtia! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 23:44:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olipa tosi ikäviä uutisia :smt056 Kohdunulkoinen raskaus on yksi ikävimmistä uutisista, onni raskaaksi tulemisesta vaihtuu epävarmuuteen ja pahimmassa tapauksessa lastentekovälineiden karsiutumiseen :cry: .

:smt035 Mutta häntä pystyyn ja uusi alku molempiin projekteihin!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 19:29:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sokerina pohjalla kirjoitti:
Toisin sanoen ihoni on karppauksen aikana mukavasti kuroutunut laihtumisen kanssa samaa tahtia! 8)

Niin minunkin! :) Vaikka minulla ei niitä ekstrakiloja ole enimmillään ollut kuin 20 ympärillä niin on ollut ihanaa huomata, että iho on kiitettävästi palautunut ja raskausarvetkin kivasti "vetäytyneet". Tuskin tuo nyt ennalleen palaa, mutta enempää en osaa toivoakaan :) Olisi kiva tietää mikä tässä on karppauksen osuus.

Olen myös todella pahoillani keskenmenosi johdosta. Onneksi munatorvi ei ehtinyt puhjeta. :smt056 Koita jaksaa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 22:09:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitokset vielä kerran Mulperi miehellesi, joka otti silloin selvää terveyskeskuksen numerosta ja Mummikille kyydistä sinne. Ja sitten asiaan:

Päivä 2

Aamu meni ihan hyvin. Syödäkin olis saanu, muttei oikein tehny mieli. Klo 14 aikaan me mentiin pizzalle - joo, voitte kivittää mut :wink: Ei vais, täytettä oli rutosti ja reunat jäi lautaselle.

Nyt sitten paastottu kolmesta lähtien. Noin vartti sitten huomasin, että on oikeesti nälkä. Koko ilta on ollu vaikka mitä mielitekoja, mutta teetä olen napaan vedelly. Nyt tuli mies kattoon tohon viereen teeveetä ja syömään juustomakkaraa :smt091

Saas nähä kuinka paasto jatkuu huomenna kun aamiaista pitää majoittujille tehä ja siksikin aikaisin nousta.

Nyt hyvää yötä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 22:38:32 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Nonnih! Kyllä se siitään.....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 10:48:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

3. päivän aamu

Jees, paastoaamua vietän ja nuuskin nenääni ihanan tuoksuista kanaa, jota mieheni alhaalla meille pastaa, nam...

22 tuntia on viime ruokailusta. Yöllä en saanut unta kun oli niiiin nälkä, joten kourallisen pähkinöitä vedin naamariin ja uni tuli. Aamulla nälkä iski uudelleen ja rohmusin asiakkaiden aamupalalta pari juustosiivua ja kinkkuviipaletta. Voita imeskelin pienen nökäreen. Tämä siis noin klo 6.30. Tunti sitten siivosin murtautumisjälkiä kokoustilasta (joo, joku idiootti luuli, että kun me omistajat olemme lomalla, on tupa tyhjillään... :evil: ), yhtäkkiä huomasin että on ihan hirvee nälkä! 10 maapähkinää ja pari tummansuklaan palasta ja ravisteleen miestä ylös tekeen mulle ruokaa!

Nyt tuo huusi, että valmistä on, joten SOMMORO!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 18:58:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

3.päivän syöpöttelyilta

Aah, lounaaksi meni tosiaan kanan tissiä ja lämpimiä kasviksia.

Mä olin työhaastattelussa ja ja pääsin jo 4. kerran jatkoon... Naama on ihan näin :smt040

Vitsit kun oli ton jälkeen nälkä ja eikun kebabille ison salaatin kera. Jälkkäriksi olen tässä natustellut tummaa Tobleronea. :smt016

Nyt syvennyn kirjaan ja alan lipitellä teetä. Ihan hyvin tää ruokailu istuu sitten ton huomisen jatkohaastattelunkin kanssa, sillä saan syödä ravitsevan aamiaisen. Taisin söisin vaikken saisikaan. Varmaan jotain munia ja pekonia, sekä kasviksia. Pysyy nälkä pitkään poissa ja aivot virkeinä - ennen kaikkea.

:smt040 :smt040 :smt040 :smt040 :smt040 :smt040 :smt040 :smt040 :smt040

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 15:56:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivä 4.

Aamulla paistoin pekonia ja munia ihan kuten suunnittelinkin. Sen jälkeen janotti vaan niin kovin, että ihan pelotti, et kuinka paljon sitten pissittää jos nyt menee juomaan ja yli 2 tuntia kestää se haastattelu.

Hyvin meni. Siis se haastattelu. Riemuissamme värkättiin mieheni kanssa just kukkakaalimuusia ja jauhellihakastiketta. Nam! Nyt pitäis sitten jaksaa paastoilla tuonne huomiseen iltapäivään.

Olo on hyvä ja aivot toimii tehokaasti. Toisaalta viime yönä ei uni meinannut tulla kirveelläkään! Liekö syynä aloitettu paasto (tuskin se näin nopeesti :shock: ) vai perkeleellinen jännitys? :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 21:20:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edelliseen viestiin piti lisätä, että makeanhimo on taas väistynyt - hah, kaksi tuntia myöhemmin avasin suklaalaatikon, tosin söin sieltä vain 6 palaa... no joo, repsahdus se oli vaan siinä mielessä, että piti paastota :roll:

No nyt on paastottu ja teetä ja vettä lipitetty. Nälkä ei ole, mutta huomaan, että sääriä kivistää. Ihan niin kuin viime joulukuussa kun aloitti karppauksen. Tavallaanhan minä aloitin uudelleen yli kuukauden kestäneen repsun jälkeen. Pikkasen suolaa vedin napaan, vaikka se ei kauheen hyvälle maistunutkaan :smt019

Huomenna taidan käydä puntarissa...ink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 13:05:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

5. päivän syömingit

Jep, eli paastottu on sellainen 21 tuntia ja nyt klo 14 vetelin napaani hyvällä ruokahalulla mustikoita ja partaäijää. Tällä kerta paasto onnistui pahemmitta nälätyksittä, ne meni juomalla vettä tai teetä ohi - olen tosi tyytyväinen. Nyt homma on lähtenyt käyntiin! Pettymys oli kuitenkin se, että vaikka mielestäni turvotukset ovat laskeneet, niin vaaka näytti jopa enemmän :x

Yhteenveto:

1.päivän paastosin 16 h
2. päivän söin 24 h
3. päivän paastosin 22 h (pientä napostelua oli pakko harjoittaa)
4. päivän söin 29 h
5. päivän paastosin 21 h
Oikeastihan mulla paasto katkeaa siis noin klo 14.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 13:12:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lue noita päikkyjä. Meillä muillakin oli aluksi mittojen suurenemista ynnämuuta mutta nopeasti suunta sitten muuttui alaspäin.

Tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 13:15:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sokerina pohjalla kirjoitti:
5. päivän syömingit

Jep, eli paastottu on sellainen 21 tuntia ja nyt klo 14 vetelin napaani hyvällä ruokahalulla mustikoita ja partaäijää. Tällä kerta paasto onnistui pahemmitta nälätyksittä, ne meni juomalla vettä tai teetä ohi - olen tosi tyytyväinen. Nyt homma on lähtenyt käyntiin! Pettymys oli kuitenkin se, että vaikka mielestäni turvotukset ovat laskeneet, niin vaaka näytti jopa enemmän :x

Mulla kans näytti paaston alussa paino enemmän ja ihmettelin, mistä mahtaa johtua? Mutta kyllä se sitten lähti laskusuuntaan. Ja mikä tärkeintä, olo oli älyttömän kevyt ja on säilynyt kevyenä vieläkin, vaikka lopetinkin jo paaston<-- Opin olemaan napostelematta :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 15:10:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos välipala ja angel kannustuksesta! Tarttepa vilasta niitä muita päikkyjä - tietääkö kukaan mistä painonnousu johtuu?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 21:49:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä Sokru ja onneksi olkoon hyvältä näyttävästä paastosta. Toivottavasti hyvä olosi vain paranee, myös siellä sielun puolella. "Tilaukseni" sinulle on edelleen voimassa :wink: - tää on puhdas sisäpiirijuttu!

Kuulin treffeillä tästä paastosta ja nyt se kolahti. Aloitan oikeesti huomenna :lol: - eli menen ensin sovitusti Osaavien Naisten kanssa syömään kahdeltatoista ja sitten yritän sinnitellä edes iltaan asti. Olen ollut mehupaastoilla viimeksi 15 vuotta sitten, nyt on kivaa kokeilla uutta.

Hienosti teillä useimmilla näyttää menevän. Kauanko aiotte jatkaa? Oliskohan 5 paastopäivää sellainen sopiva? Itse aloitan paaston klo 12 - johtuen kiinteästä ruokailutauosta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00