karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 18:11:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-09-25 18:32:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
1. päivä

Mä olen joskus "aikaisemmassa elämässä" paastonnut säännöllisesti kerran pari vuodessa mutta en nyt enää vuosiin. Mielenkiintoista kokeilla tällästä pätkäpaastoa... Mä aloitin tänään ja katkaisen päivän klo 12.

Karppaamista on nyt takana vähän reilu puol vuotta. Toivon tästä apua viimeisiin sitkeisiin kiloihin... Raportoin päivittäin miten menee ja miten toimin. Hyvät fiilikset on aloittaessa!

Kirrimirri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-26 12:52:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
2. päivä

Aloitin eilen klo 12 jälkeen lounaalla ja päivällisellä. Olivat runsaita samoin kuin tänään brunssi. Aamulla join vain mustaa kahvia, kun ei ollut nälkä mutta kyllä sekin heräsi ennen brunssia.

Vielä en ole laskenut mitään enkä merkinnyt ylös. Kyllä tässä vielä ehtii sitäkin. Hiilareita syön ehkä vähän enemmän kuin normaalisti mutta kaikki ruoka on ihan karppia. Iltapäivällä on vesijumppa edessä.

Kirrimirri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-27 08:20:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
3.päivä

Nälkä ei oo vaivannut koko paastoaikana ollenkaan. Olen juonut vain vettä, kahvia ja teetä. Olo ehkä vähän tavallista väsyneempi.

Eilisessä vesijumpassa eka varttti tuntui tosi raskaalta mut sit alkoi kulkea vähän paremmin. Vielä ei ole tullut sitä energistä ja euforista oloa mikä täyspaastolla tulee parin kolmen päivän kuluessa. Ehkäpä tässäkin samassa ajassa...

Paino on pudonnut 1,2 kg. Olo on melko turvonnut mutta johtuu menkoista. Toi painonpudotus voi johtua siitä, kun lauantaina tuli juotua punkkua ja juustoilla herkuteltua niin se oli sit nostanut painoa kolmella kilolla!! Nesteet lähtee nyt. Lähtis vaan vauhdilla kaikki mikä tulikin!

Illalla menen salille. Toivottavasti jaksaa paremmin kuin vesijumpassa. Lounasta syön puolilta päivin. Luulen että kalorit pyörii siinä 1000 paikkeilla per ateria. Vielä en oo jaksanut alkaa laskemaan.

Mulle sopii paremmin olla syömättä kokonaan kuin syödä kohtuudella. Tää tuntuu hyvältä, kun sillon kun syö saa syödä reilusti ja sit taas on syömättä eikä nälkä kuitenkaan vaivaa. Nälänhallinnan kanssa mulla on ollut vaikeuksia karppiruokavaliollakin. Aika hyvin olen kuitenkin pysynyt kolmessa ruokakerrassa nälästä huolimatta. Helposti on tullut syötyä liikaa kerralla. Nyt ei ole sitä ongelmaa.

Kirrimirri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-28 11:41:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
4.päivä

Kuntosalilla jaksoin eilen paremmin kuin vesijumpassa toissapäivänä. Tänään sit sauvakävelyä luvassa.

Söin normaalikokoisen lounaan eilen heti puoleta päivältä ja illalla väsäsin salin jälkeen päivällistä kiireellä, kun veljenperhe tuli yllätysyökylään. Toivat tulleessaan omppuja ison pussin ja niitä tuli vielä illalla myöhään syötyä pari kappaletta.

Edellinen aamumunakas oli ollut kolmen munan runsaalla juustolla. Tänään riitti hyvin kaksi munaa. Vähän ennen kahtatoista vielä omppu ja pähkinöitä.

Periaatteessa olen pyrkinyt nyt kolmeen ateriaan mutta noi kotimaiset omput on niin hyviä, että lipsumista vähän voi esiintyä niin kauan kun mulla noita nyt on...

Olo melko väsynyt mutta taitaa johtua enenpi siitä, kun valvottiin eilen pikkutunneille asti ja lapset kuitenkin herätti aamulla aikaisin.

Painoa on tullut eilisestä lisää 0,2 kg. Nälkä ei vaivaa juuri ollenkaan. Hyvillä mielin jatkan.

Kirrimirri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-29 15:15:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
5. päivä

Eilen oli sauvakävelyllä iltapäivällä, kun olin lopettanut syömisen klo 12 ja tänään salilla aamusta. Hyvin jaksoin kummassakin. Nyt olo on tullut tosi virkeäksi ja energiseksi kuten muistín ennestään paastossa käyvän. On ihanan kevyt olo ja ajatus on kirkas ja selkeä.

Paino on pudonnut maanantaista 2 kg mutta sentit mittaan maanantaina. Housut kyllä tuntuu isolta ja olo kiinteeltä ja kevyeltä. :)

Mä jatkan tätä kokeilua ainakin sen kuukauden jos en sit pitempäänkin. Tää tuntuu sopivan mulle hyvin. Paastojaksot on helppoja, kun nälkä ei vaivaa eikä ruoka pyöri mielessä juurikaan. Paastojaksoilla en syö mitään mutta kahvi mustana on sallittua. Ja ihanaa kun sit syömäjaksolla saa syödä hyvin ja reilut annokset kuitenkaan ahmimatta ja ähkyyn syömättä. Pyrin syömään selkeät ateriat ilman napostelua mitä nyt joskus jonkun omenan...

On mukavaa kun ruokaa tarvii tehdä vähemmän ja kauppalaskuissakin säästää, kun ei sitä kuitenkaan jaksa kahden päivän ruokia yhdessä päivässä syödä. Ateriat on vaan vähän reilumpia kuin ennen ja jälkkäriä olen alkanut syömään päivällisen jälkeen. Täysin karppiruokaa tietysti...

Kirrimirri


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-30 08:11:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
6. päivä

Tällä syöntijaksolla on syötättänyt ihmeen paljon!! Syötyäni lounaan klo 12 oli jo klo 15 otettava vähän marjarahkaa kahvin kanssa kun oli niin nälkä! Päivällisen söin klo 19 ja kuitenkin ennen nukkumaan menoa otin pienen iltapalan. Aamulla maistui jo munakas.Ehkä vielä jotain pientä ennen kahtatoista. Omput houkuttaa.

En ole syönyt välipaloja koko karppaus aikana mutta jotenkin tuntuu hassulta kärsiä nälkää syöntijakson aikana niinpä nyt sitten söin. Miksihän nälkä tulee syöntijakson aikana eikä vaivaa juurikaan paastojaksolla? Toivottavasti tää oli joku poikkeus nyt. Ehkä tarvitsin enemmän ravintoa johtuen runsaasta liikunnasta paastojakson aikana. No tää kokeilu on vielä niin alussa, että ehkä tuokin asia tässä selvenee matkan varrella...

Muuten olen voinut tosi hyvin. Virkeä ja energinen olo jatkuu, ajatus on tosi kirkas ja mieli tasainen. Tänään on vapaapäivä liikunnasta. Ulkona onkin niin sateisen ja syksyisen näköistä... Huomenna sauvakäveleen vaikka sataisi pikkuisia akkoja!

Kirkasmieli-Kirrimirri :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-01 16:51:56 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
7. päivä

Vettä on satanut koko päivän ja lisäksi tuli kaikenlaista ennakoimatonta menoa niin en sit ehtinyt sinne sauvakävelylle.

Paino on nyt pudonnut kaikkiaan 2,4 kg maanantaista. Senttejä ei oo lähtenyt yhtään kun aamulla niitä mittailin.

Klo 12 söin kaalilaatikkoa runsaan salaatin kera ja jälkkäriksi partista vadelmien ja kermavaahdon kera. Vieläkin on täys olo vaikka annos oli ihan kohtuullinen. Katsotaan nyt sit mitä maistuu päivälliseksi ja milloin...

Nyt ei onneksi syötätä yhtään sillai kuin viime syöntijaksolla. Maku- ja hajuaisti on selvästi herkistyneet. Vointi on erinomainen, kevyt olo ja mieli kirkas ja terävä.Virkeä ja energinen olo!!! Mua ei oo palellut eikä ruoka pyörinyt mielessä koko ajan. Nälkä ei vaivaa ja syömättömyys on ihan helppoa.

Ainoa negatiivinen asia on kasvojen ihon kuivuminen (karppaamisaikana ei oo tarvinnut rasvaa naamaan laittaa) ja vähän ilmavaivoja on ollut (saattaa kyllä johtua ompuista joita syön kaksi päivässä) Mua ei oo ilmavaivat vaivanneet karppausaikana ollenkaan.

Hyvillä mielin aloitan seuraavaa testiviikkoa! :) :)

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-02 10:51:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
8. päivä

Kyllä mä söin sit eilen klo 20 jälkeen vähän gyroslihaa kukkakaalin ja salaatin kanssa ja ompun rouskutin jälkkäriksi.

Aamupalaksi meni partista vedelmien ja kerman kera sekä kahvia pari mukia. Vähän vihanneksia lisäksi.

Vähän ennen kymmentä söin suolapähkinöitä ja päätin aikaistaa paaston aloitusta klo 10 Elsin esimerkin innoittamana. Sit päätin kokeilla miltä tuntuu jos paastoaikana ei juo kahvia ollenkaan. Jos pää tulee tosi kipeäksi niin sit kyllä juon kahvit samoin kuin tähän asti tällä pätkiksellä.

aamulla unohdin punnita itseni mutta toisaalta eipä siinä vaakassa kannattas joka päivä hyppää kun se näyttää aina syöntijakson jälkeen enemmän ja pudotusta paastojakson jälkeen.

Tosi hyvä homma että tuli aloitettua tää pätkäpaastokokeilu!! Jatkan ehdottomasti ainakin sen kuukauden. Hyvin oon saanut vauhtia painonpudotukseen. Kauanko sit lie tälläinen tahti jatkuu. Varmaan hidastuu jatkossa toi painonpudotus mutta kunhan edes jotain lähtis...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-03 10:00:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
9. päivä

Oli tosi hyvä homma katkaista jakso jo kymmeneltä! Paastoaika meni tosi nopeasti ja koko aikana palellut yhtään eikä nälättänyt. Tää rytmi sopii mulle!!

Kahvia join sit eilen kuitenkin illan suussa mukillisen kun päätä meinas alkaa särkemään. Vähennän nyt pikkuhiljaa kahvinjuontia paastojakson aikana kuitenkin. Näin riippuvainen olen kahvista...
Vichyä menee paastojakson aikana n. 1,5 l pullo ja on parempi kuin pelkän veden juominen. Hunajaa laitoin eilen vähän iltateehen ja oli hyvä juttu.

Aamiaiseksi tänä aamuna vain vettä ja teetä mutta kahvia heti kymmeneltä syödyn lounaan jälkeen. Lounaaksi tein fetakasvissalaattia runsaan oliiviöljyviinietikkakastikkeen kera. Salaattiin laitoin kaikenlaista mitä kaapista löytyi ja hyvää oli ja annos oli sopiva. Ei tullut ähky olo vaikka söin jälkkäriksi vadelmia ja partajugua.

Koetan viilailla noita annoksia sopiviksi mutta kuitenkin riittäviksi. Alussa tuli syötyä turhankin runsaita annoksia. Vähemmälläkin ois tullut toimeen mutta ei oikein uskaltanut luottaa siihen.

Illansuussa on vesijumppa ja sen päälle teen sit kunnon päivällisen. Viimeksi vesijumpassa oli alussa vähän nihkeetä, saapa nähdä miilaista tänään on...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 10:39:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
10. päivä

Vesijumpaasa olisi ollut vaikka toisille virtaa antaa!! Toinen tunti olisi mennyt vielä kevyesti perään. Jäinkin sit vesijuoksemaan joksikin aikaa. Olo on muutenkin ollut tosi hyvä. Kymmeneen aikaistaminen oli hyvä juttu. Suolapähkinöitä söin pari kourallista ennen vesijumppaan menoa. Nekö lie lisävirtaa antaneet vai tää pätkis...

Klo 19 söin possukasvispataa ihan normaalin annoksen ja ompun jälkkäriksi. Annokset on nyt selvästi pienentyneet mutta ovat rasvaisempia ja energiapitoisempia. Nyt söin pari pienenpää välipalaa lisäksi. Näin säilyy se ihanan kevyt olo myös syöntijaksolla. Kokonaiskaloreista en sit tiedä...

Tänään ennen kymmentä juustomunakas salaatilla ja omppu ja kahvia jälkkäriksi. Kokeilen taas olla ilman kahvia tän paastojakson.

Sellaisen jännän homman oon huomannut, että vatsaa ja reisiä sillai jännästi kihelmöi, että tekis mieli raapia. Mulla on ollut tätä joskus enenkin, kun on tosi nopeasti lihonut tai laihtunut. Toivottvasti on laihtumiskihelmöintiä... Painossa se ei ainakaan vielä näy sillä painan saman verran kuin eilen. Jospa sit senteissä maanantaina, kun mittailen...


Lukeekohan näitä mun löpinöitä kukaan vai itsellenikö vain kirjoitan? Kun ei oo tullut yhtään kommenttia...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 10:45:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-24 08:30:59
Viestit: 458
Kyllä luetaan :lol:

Mulla on ollut kans tuota kihelmöintiä nyt parisen päivää. Oma päätelmä on että rasva sielllä "sulaa". Mittanauha oli hukassa joten en pääse mittailemaan, vaaka kyllä tukee tätä päätelmää. Tosin uskon että jollain saattaisi olla jotain tieteellisempää tietoa...

_________________
Sula läski lyllymästä, liha liika lellumasta,
ihra kaikkoa kavala, suksi suohon selluliitti!
Fannyn syyskarppaus


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 10:56:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Kiva kuulla että muillakin on ollut samaa kihelmöintiä mutta nyt just kihelmöi rinnoissa eikä oo yhtään hyvä juttu kun ainut oikeestaan mistä haluaisin läskiä pois on vatsa!!! Jospa mä jo huomen aamulla mittailisin, kun mulla mittanauha on tallessa... :wink:

Mukavaa että juttujani luetaan, kun tuli vaan sellainen tunne että miten oikein on. Mä ainakin luen kaikkien tällä pätkiksellä olevien jutut aina kun ehdin. Kiva seurata miten muilla menee ja millaisia kokemuksia on...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 10:58:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Kirrimirri kirjoitti:
Lukeekohan näitä mun löpinöitä kukaan vai itsellenikö vain kirjoitan? Kun ei oo tullut yhtään kommenttia...

Kaikki täällä varmaan näitä käyvät vilkuilemassa.
Mutta mitä tuohon on sanomista ?
Paitsi että tosi hyvin valitsemasi pätkittelytyyli näyttää sopivan sinulle!

Hyviä jatkoja ja kiva kun raportoit meillekin! toivottelee els


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 11:01:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
No mä olen ihan imurina täällä Pätkäpaasto-ketjussa lukemassa teidän kommenttejanne ja kokemuksianne. Jaa-a pitääpä tuota katkoaikaa miettiä sitten tarkkaan, itse olin ajatellut klo 18 katkoa, mutta mix ei tietysti toi aamupäiväkin vois olla hyvä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 11:06:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-12 22:46:03
Viestit: 857
Mieki luen kaikki pätkisjutut, mitkä vaan ehin :). Sulla on näyttäny menevän aika hyvin, niin ei ehkä siks kellään oo ollu tarvetta kommentoida.

Musta on kiva lukee, että ihmisillä on menny hyvin tää kokeilu. Antaa itellekki toivoa siitä, että tää vois onnistua. En kyllä kovin helpolla lopeta, jos on vielä jotain korjattavaa, mutta motivaatiota tarvitaan ja siihen nää päikyt sopii erinomaisesti :D .

_________________
Minä saan olla niin omituinen kuin haluan! -Ayla-
Jemin kampanjasivu

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 12:03:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Kyllähän minäkin täällä käyn säännöllisesti, seuraan kaikkien pätkisläisten ketjuja mutta oon vaan vähän laiska komentoimaan :roll:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-04 12:41:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Kylläpä sain vipinää aikaiseksi, kun aloin pähkäileen luetaanko viestejäni. Kiitos vain kaikille vastauksista. On se motivoivampaa kirjoitella jos tietää, etää niitä joku lukeekin...

Ja niinhän se on välillä itselläkin, että lukee toisten juttuja mutta ei sit aina jaksa/viitsi kommentoida vaikka mielessä jotain olisikin.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 09:58:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
11. päivä

Päätin nyt, että en kiusaa itseäni enempää yrityksillä olla juomatta kahvia paastojakson aikana, kun siitä tulee vaan päänsärkyä. Juon kahvia sen verran kun juotattaa. Kun ei sitä mee päivässä kuitenkaan kun pari kolme mukia...

Eilen salilla oli virtaa tosi paljon!! Tuntuu, että mitä pitemmälle pätkis etenee niin sitä energisempi on liikunnassa ja muutenkin. Nyt on löytänyt sopivan annoskoon syödä syömisjaksolla niin että olo on kylläinen mutta ei yhtään ähky. Annokset on pienentyneet mutta rasvankäyttö lisääntynyt.

Tuntuu että tätä pätkistä vois jatkaa vaikka kuinka kauan niin hyvin tää tuntuu mulle sopivan!!! :) :) Painokin on laskenut maanantaista 0,9 kg. :lol: Viimein vähän vipinää tähän painonpudotukseen. Mulla kun paino on pudonnut niin hirveen hitaasti ja välillä on ollut jumijaksoja.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 09:58:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-20 19:14:07
Viestit: 711
Hyvä kuulla, että muillakin on hävinny painoa vauhdilla :)
Ehken sitten ala vielä huolestumaan :wink:

_________________
Kysy multa, jos haluut Oriflame-kosmetiikkaa tai Tupperware-tuotteita. :)
iHerb-koodi BEM663.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-05 10:22:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Aika hurja vauhti teillä tosiaan tuntuu olevan :shock:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]

Kuva

[/url]


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)