karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 17:33:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 79 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 18:50:47 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tuijakoo, kiitos vierailusta! Ihan mukavastihan sullakin tuntuu menevän. Mä kans oon opetellut tunnistaan sitä oikeeta nälkää. Ennen karppaamista elimistö oli niin sekaisin ettei uskaltanut yhtään luottaa nälkäviesteihin, kun niitä ei oikein erottanut mieliteoista. Vieläkin välillä pelottaa se, että syökö liikaa jos syö nälän mukaan mutta ainakin näyttäs siltä, että en syö liikaa, koska laihdun pätkiksellä koko ajan.

Kai mun vastentahtoisuus laskea kaloreita liittyy siihen, että sit alan syödä niiden mukaan enkä elimistöäni ja nälkää kuunnellen. Painonvartijoissa kyllästyin niin perusteellisesti pisteiden laskemiseen!! Siksi nyt en halua laskea mitään, niin kauan kun homma toimii ilmankin. Muutaman päivän laskin nähdäkseni missä oikein menen ja ihan hyvältä vaikutti ja juuri noin olin arvioinut tilanteen olevankin.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 19:22:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Kai mun vastentahtoisuus laskea kaloreita liittyy siihen, että sit alan syödä niiden mukaan enkä elimistöäni ja nälkää kuunnellen. Painonvartijoissa kyllästyin niin perusteellisesti pisteiden laskemiseen!! Siksi nyt en halua laskea mitään, niin kauan kun homma toimii ilmankin. Muutaman päivän laskin nähdäkseni missä oikein menen ja ihan hyvältä vaikutti ja juuri noin olin arvioinut tilanteen olevankin.

No, mitäs sitä turhia laskemaan, jos kaikki näyttää menevän niinku pitääki eikä tunnu olevan tarvetta tarkistuksiin. Nauti vaan menemään :D! Mie tykkään pätkiksestä ja karppauksesta juuri sen takia, että molemmat opettaa kuuntelemaan, mitä oma kroppa kertoo.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 19:29:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Niin mä nautinkin! Nautitaan yhdessä, Jemi! :)

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 20:16:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyviä tuloksia olet saanut kuukaudessa, JEES. Leijut varmaan ilmassa ja olet tavoitteessasi pian. Kuva

Motivoi muakin kun positiivisia viestejä luen. Odotan millainen tulos mulle tulee kun kuukausi täyttyy. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-25 20:24:34 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllä tässä olo ja mieli tuntuu niin keveältä, että melkein leijuu... Jos pätkis jatkuu yhtä hyvin niin pian on laihdutusvaihe ohi. Sitä todella toivon! Mutta voihan olla, ettei jatkossa enää laihdu tätä vauhtia tai mikä pahinta :laihtuminen pysähtyy!!

Kaikki on mahdollista, mutta nyt antaa mennä vaan...

Geri, toivon todella sydämestäni, että sullekin tulee hyvä tulos!!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-26 20:43:13 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

32. päivä

Eilen illalla meni sit manteleiden lisäksi vähän partaäijää ihan sellaisenaan. Se kun on niin älyttömän hyvää!!

Aamiaisen söin jo kuuden jälkeen poikkeuksellisesti. Kahden munan munakas juustometukkatäytteellä ja pieni pala lihahyytelöä (nyt se sit loppui) sekä tomaatti ja paprikaa. Lisäksi vadelmia ja vähän taas treffejä partaäijän kanssa. :)

Nyt ei ole ollut koko päivänä nälkä. Hiilarit jäi viime syöntijaksolla vähän alhaisemmaksi ja suklaaseen en koskenut ja kermaa söin vähemmän. Kaloritkin jäi vähemmäksi mutta tää päivä on mennyt paastotessa tosi hyvin.

Huomenna pääsen katkaisemaan paaston vasta 11.30 eli tulee pisin paastojakso tähän mennessä. Uskon sen menevän kuitenkin ihan hyvin.

Ja huomenna on taas punnitusaamu. Saas nähdä kuinka eukon käy. Tuleeko uusi alhaisempi lukema...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 18:41:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

33. päivä

Eipä tullut uutta alhaisempaa lukemaan vaan paino oli 200g enemmän mutta se nyt menee ihan normaalivaihtelun piikkiin.

Aamulla tuntui tosi mukavalta, kun huvikseni päätin kokeilla meniskö mulle jalkaan ne housut, joita pidin silloin ,kun painoin 57kg ja ne meni!!! :D :D :D Ja nyt painan 63,5kg. Aika jännä homma!

Tosin yks tuttu ihminen joka ei oo nähnyt mua maaliskuun jälkeen väitti, että oon sen näköinen kuin olisin laihtunut 15 kg!! :shock: Ja oon laihtunut karppaamisaikana 8 kg. Ilmeisesti oon sit kutistunut aika mukavasti ja onhan niitä senttejä lähtenyt kyllä tosi hyvin sekä karppaus että pätkistely aikana.

Tänään katkaisin paaston poikkeukselliseti vasta 11.30 syömällä merilohta juustokuorrutuksella ja salaattia oliiviöljyllä.

Klo 14 maissa join kahvit kotona ja koska oli nälkä (kala ei pidä mulla nälkää kauaa pois) söin punaisen viilin, kourallisen manteleita ja muutaman palan prossasuklaata, jotta jaksoin lähteä ystävän kaa shoppaileen.

Saunan jälkeen söin päivälliseksi kebablihaa, punajuuriauralaatikkoa (nyt se sit loppui) ja salaattia sekä jälkkäriksi partaäijää aika runsaan annoksen.

Vadelmia otin vähän sulamaan iltapalaksi, kun tänään en oo syönyt niitä vielä yhtään ja jo mieli tekee. Harvoinpa on sellaista päivää ettenkö marjoja söisi. Hedelmiä kyllä nykyään paljon vähemmän.

Eipä tässä ole sen ihmeempää kommentoitavaa pätkikseen liittyen. Kaikki edelleen ok.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 19:21:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Kirrimirri :smt039

Onnittelut kapoisammasta olemuksesta! =D>
Olen itsekin ajatellut koettaa yksiä vaaleita farkkuja kun olen ne jostain vaatesäkistä kaivanut esille. Ne on sopinut viimeksi kun olin 10kg kevyempi kuin nyt. On noita senttejä keskikehosta hävinnyt kummasti niin ois kiva jollain vaatteella mitata.

Hyvin meillä menee mutta menköön :lol: :smt023

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 20:57:42 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Geri, kiitos onnitteluista! Kommentit on aina tosi mukavia.

Kokeile säkin vaan niitä farkkuja, saatat yllättyä positiivisesti. Mulla huomaa muutoksen paremmin vaatteissa kun kiloissa. Itsestäkin tuntuu kuin kiloja ois lähtenyt enemmänkin. Karppaus kiinteyttää hyvin. Tosi hyvä juttu tällä iällä! 8)

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-28 09:18:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

34. päivä

Viikonloppuina sitä tulee selkeästi naposteltua kaikenlaista enemmän. Antaa itselle herkemmästi luvan siihen. Saa sit nähdä miten tää tankkaamisyöminen alkaa vaikuttaa oloon/painoon/nälkään.

Eilen illalla meni vattujen lisäksi kaksi palaa Ecuador-suklaata. On tosi hyvä yhdistelmä! Sit myöhemmin söin tomaatinpuolikkaita majolla pari kappaletta ja vielä ennen nukkumaan menoa banaanirahkaa, jossa oli puolikas bansku ja hassselpähkinärouhetta. Oli eka banaani jonka söin nyt karppausaikana.

Aamulla heräsin jo kuuden maissa ja söin ennen kahvia punaisen viilin. Iski kaupassa eilen sellainen mieliteko. Tykkään viilistä, mutta siinä on turhan paljon hiilareita, mutta tietty aina välillä sitä voi syödä.

Jo kahdeksan aikaan söin sit lopun banaanin rahkan kera, ettei se pilaannu. Ennen kymmetä söin vielä juustomunakkaan salaatilla. Nyt onkin sit täys olo ja mukava aloittaa paastoa. Nykyään mahtuu niin vähän kerralla ruokaa vatsaan, että tankkaussysteemi lienee paikallaan. Aiemmin söin vain selkeästi kolme ateriaa päivässä ja se riitti hyvin.

Mua mietityttää nyt se, että en taida saada proteiinia tarpeeksi. Ei varmaan ole pitemmänpäälle hyvä juttu elistölle. Mun on nyt kiinnitettävä huomiota tähän asiaan. Harrastan liikuntaa kuitenkin sen verran paljon, että proteiinin tarve on normaalia suurempi.

Kun syö pätkittäin niin täytyy miettiä tosi tarkkaan ,että se vähäinen syöminen olisi mahdollisimman täysarvoista ja ravitsevaa elimistölle. Mietin että olenko osannut kiinnittää asiaan tarpeeksi huomiota. En halua että lihakset alkaa surkastua ja mä kurtistua...

Olen tarkkaillut sitä, että söisin kasviksia tarpeeksi ja monipuolisesti mutta nyt on tehtävä muutoksia, jotta myös proteiinin tarve tulisi tyydytettyä. Kuinka paljon te muut syötte prodea? Varsinkin te jotka liikutte paljon? Mä tuossa laskeskelin, että jos saisin prodea 1,5g per tavoitepainokilo niin se tekis mulla 90g ja kahdelle päivälle se tekisi 180g. Ei mulla tuu syöntijaksolla noin paljoa prodea. Ei ainakaan joka jaksolle.

Mökille meno peruuntui sit ennustetun myrskyn takia. Pitäsköhän lähteä vaikka vesijuoksemaan vai viettäskö löhöpäivän kotona? Mieli on vähän kahtalainen. Katsotaan kuin käy...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 11:41:00 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Päivä meni pilalle, kun heti herättyäni hyppäsin vaakaan! Se näytti, että oon lihonut puol kiloa viikossa ja mä odotin sanansuuntaista pudotusta!!! Oon sit pähkäillyt mistä vois johtua ja ainut muutos jonka oon tehnyt on tuo kolmesta ateriasta siirtyminen useampaan pienempään ateriaan. Se ei sit näyttäis sopivan mulle.

Palaan siis selkeästi taas kolmeen ateriaan vaikka tuntuu vaikealta syödä tarpeeksi kerralla, kun vatsa ei enää vedä. Täytyy vaan vielä tarkemmin miettiä syömiset.

Mulla kun ensisijainen tavoite tällä pätkiksellä on saada paino VIIMEIN 60 kg:n!!! Ei ois siis pitänyt lähteä kokeileen tuota useammin syömistä, kun se edellinen systeemi pelitti niin hyvin. HARMITTAA!!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 14:54:36 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

elä nyt vielä masennu!!! usko vaan, että ylimäärästä nestettä se on. huomaamattas oot jostakin keränny. ja saattaa olla ihan normaalia jotakin hormoonihommaakin. elä menetä toivoos vielä. kun kerran tiedät, että olet hyvin syönyt, niin tuo on vaan joku tilapäinen häiriö. ootko ajatellut, että ehkäpä vaaka on tullut hulluksi?

kato muutaman päivän päästä, että mikä on tilanne. toivotaan, että yllätyty positiivisesti.

halihaleja!!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 18:00:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

35.päivä

Rauli, kiitos haleista ja rohkaisun sanoista!! Voihan se tosiaan olla nestettä, joka häipyy parissa päivässä. Tiistaina näkee jo vähän suuntaa...

Mieli on nyt jo parempi, kun kävin sauvakävelemässä iltapäivällä ihanan aurinkoisessa ilmassa 1,5 h. Siinä ajassa ehti 10 km ja kiukut jäi sinne pururadalle.

Aamupäivällä söin juustomunakkaan (2 munan) jossa oli paprikaa ja jalapenoja ja lisäksi hapankaalta ja tomaatin. Jälkkäriksi kookosvadelmarahkaa.

Kahvin kanssa otin sit palasen leipäjuustoa, kun yritän nyt saada sitä prodea vähän reilummasti. Ja meni siinä myös 2 palaa ecuadoria.

Päivälliseksi tein Juustiksen ohjeella jauhelihapekoniaurapataa. Tosin muutin ohjetta siten, että pekonin tilalla oli siankylkisiivuja, kun olivat tarjouksessa ja niissä ei oo sitä nitriittiä (oon sen takia alkanut välttään pekonia) ja paprikat oli tuoreita. Oli tosi hyvää!!! Mukava saada toisilta ohjeita. Jälkkäriksi söin loput leipäjuustosta (pala oli yht.200g) ja mustaherukoita jälkkärikipollisen.

Oon aina tykännyt leipäjuustosta, mutta aemmin sitä ei tullut paljoakaan syötyä. Kallistahan se tosin on, mutta usein ostan punaisella merkittyjä halpoja lihoja niin siinä tulee säästöä. Kävin eilen Finelissä katsomassa missä 50 elintarvikkeessa on eniten prodea ja valitsin sieltä sit mulle mieleisempiä ja alan nyt syödä niitä vähän enemmän.

Keskipäivällä oli vähän nälkä, kun vatsa ei vedä niin isoja annoksia enää kuin alussa, mutta sinnittelin sit kahviin asti. Ja sauvakävelyn jälkeen oli heti nälkä vaikka usein nälkä tulee vasta tunnin parin päästä liikunnasta. Niinpä aloin sit heti tekemään päivällistä. Tänään en enää syö mitään.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:11:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

36. päivä

Niin se sit alkaa jo kuudes pätkisviikko menemään. Aika on mennyt nopeasti. Heräsin tänään kahdeksalta enkä ollut uskoa silmiäni. :roll: Yleensä kun oon nyt karppaus aikana herännyt joka aamu kello kuus ihan tikkana ylös!

Nyt tuli kyllä syötyä vähän liikaa. Ei varsinainen ähky mutta liian täys olo kuitenkin. Söin siis sitä samaa eilistä jauhispataa salaatin kera (kurkkua, hapankaalta, lehtisalaattia tomaattia,kelt.paprikaa ja reilu loraus oliiviöljyä) Lisäksi vähän partaäijää vadelmilla ja maapähkinöitä mussutin lopuksi.

Nyt on sit oikein mukava tietää, ettei tarvitse syödä mitään vuorokauteen. Pääsee takas keveään oloon.

Nyt sataa ensilumen. Tuli isoja valkoisia rättejä ensin taivaantäydeltä mutta nyt jo hitaammin pienempiä. Aika mukava sisäpiha näkymä makkarin ikkunasta, kun maassa on vähän lunta ja pihlaja notkuu marjoja ja linnut lentelee lintulaudalla eestaas.

Sauvakävelyä olin suunnitellut tälle aamulle, mutta menen sit vain salille iltapäivällä ystäväni kanssa. Eilinen lenkki kun oli niin upea!

Nyt tuli sit syötyä reilummasti prodea. Kyllä sitä leipäjuustoa ihan mielikseen pistelee poskeensa. Nam, nam...

Saapa nähdä olisiko vaaka huomen aamulla vaihteeksi mun kaveri???

MUKAVAA ALKANUTTA VIIKOA KAIKILLE KANSSAPÄTKIJÖILLE!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:29:04 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Heips, täälläkin putoilee lumihiutaleita ihanasti taivaalta! Tiaiset ovat pörränneet tuossa keittiön ikkunan edessä, viime talvena minulla oli siinä 'seisova pöytä' auringonkukansiemenistä. Onkohan nämä nyt samoja lintuja, muistavat sen ja tulevat taas kurkkailemaan, josko emäntä olisi muistanut heitä jo?

Tsemppiä sinulle, karppisisko!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:43:19 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiva kun kävit moikkaamassa, karppisisko!

Lintujen seurailu lintulaudalla on mukavaa puuhaa. Mulla näkee sekä makkarista että keittiöstä tuohon lintulaudalle ja siinä käy paljon monenlaisia lintuja. Eniten kuitenkin tali- ja sinitiaisia sekä puluja. Kissat niille innoissaan aina säksättää ja häntä hakkaa vimmatusti! Mulla on kaks maatiaistyttökissaa.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:56:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Kissat niille innoissaan aina säksättää ja häntä hakkaa vimmatusti! Mulla on kaks maatiaistyttökissaa.

Mun siskon kisut kans tykkää kattella lintuja. Sisko just niitten takia laitto lintulaudan rivarin pihalle, että niillä ois mielenkiintosta kateltavaa. Niillä menee mukavasti tuntikausia, kun ne seuraa lintujen ja oravien elämää :D.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 11:12:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jemi kirjoitti:
Niillä menee mukavasti tuntikausia, kun ne seuraa lintujen ja oravien elämää :D

Niin täällä kans. Mä unohdin mainita noin oravat. Niitä on kans täällä tosi runsaasti. Ja pupukin pomppii joskus vaikka keskustassa asunkin. Kesäisin siilejä.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 19:21:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä olen päässyt takaisin siihen nälättömyyteen nyt pätkiksellä. Tänään ei oo ollut yhtään nälkä!!

Salilla jaksoi hyvin huhkia sen tunnin verran. Sitä ennen mä sain puhelinsoiton, jossa mut kutsuttiin työhaastatteluun torstai aamuna!!! :D Oon ihan innoissani, mutta katsotaan nyt kuis muijan käy.. 8)

Heti kotiin tultua tietysti heti ilmotteleen asiasta miesystävälle ja kavereille oon kans soitellut. Vähän jotain valoa.

Lumi suli pois kun alkoi sataa vettä. Vihreää teetä tässä juon ja nautin tästä paastolla olosta. Hyvin menee, vielä kun paino taas alkais tippumaan.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 08:03:42 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Vaaka näytti sit tänä aamuna -0.2 kg vähemmän mutta vieläkin on 300g:n päässä se alhaisin paino, jonka jo saavutin pätkiksen aikana. Onneksi sentään alaspäin menossa!

Nälättömyys on mukavasti jatkunut tän aamunkin. Sitten kymmenen maissa pääsen taas syömään. :) Tänään heräsin sit jo kuuden aikaan. En alkanut sentään aina makaan kahdeksaan asti vaikka mikäs mun on tässä makaillessa vaikka kuinka pitkään. Oon vaan niin tottunut, että karpatessa on unentarve vähentänyt.

Torstain työhaastattelu pyörii mielessä ja jo nyt vähän jänskättää. Toivottavasti kuitenkin menee ihan hyvin. Pianpa se torstai aamu kuitenkin jo koittaa ja sit on ohi, meni sit syteen tai saveen!

Kirrimirri

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 79 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00