karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 03:42:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 610 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 16:26:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OT, vielä kun saat avattareksi semmosen kuvan, jossa siulla on kukahattu päässä, niin voi pojat!! :lol:
Toi kahvi on jännä juttu. Miullekaan ei maistunu yhessä vaiheessa paljon yhtään, mutta sitten "opettelin" siihen takas. Jotenkin se on mein perheen perinteissäkin niin vahvasti kiinni. Mutta töissä jää joinain päivänä se päiväkahvi juomatta, ja saatan ottaa pelkkää vettäkin. Aamulla taas tulee usein hörpättyä: tulee "lämmin tauko" töihin, ja ehkä se vie nälkääkin kauemmaksi. En tiiä. Mutta on ne jotkin asiat niin tunnepitoisia, niin kuin miulla kahvin juonti, jottei siitä tavallaan "raaski" ees luopua. :roll:
Oikein mukavaa perjantai-illan jatkoa!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 17:19:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Pörriäinen kirjoitti:
OT, vielä kun saat avattareksi semmosen kuvan, jossa siulla on kukahattu päässä, niin voi pojat!! :lol:
Toi kahvi on jännä juttu. Miullekaan ei maistunu yhessä vaiheessa paljon yhtään, mutta sitten "opettelin" siihen takas. Jotenkin se on mein perheen perinteissäkin niin vahvasti kiinni. Mutta töissä jää joinain päivänä se päiväkahvi juomatta, ja saatan ottaa pelkkää vettäkin. Aamulla taas tulee usein hörpättyä: tulee "lämmin tauko" töihin, ja ehkä se vie nälkääkin kauemmaksi. En tiiä. Mutta on ne jotkin asiat niin tunnepitoisia, niin kuin miulla kahvin juonti, jottei siitä tavallaan "raaski" ees luopua. :roll:
Oikein mukavaa perjantai-illan jatkoa!!

Saanhan minä kun käyn vaihtamassa...ootas vähän :)

Mä olen oikea kaffi-friikki nautin kahvihetkistä ystävän seurassa, posliinikupista ja rauhassa, kermalla ja herkuilla... se kuuluu isona asiana mun sosiaaliseen elämään, nautin kaupungissa istua kahvilla, kesällä terassilla katselemassa ohikulkevaa elämää... kaupunkiin mennessä menen aina ensimmäisenä kahville, Hesassa kauppatorille, kesät talvet...
Torikahvit muutenkin on mun kesähuvi, milloin missäkin, niin torille on mentävä :)
Tänään ei tehnyt kahvia mieli aamupäivästä yhtään, puoli kolmen aikaan näin ystävättäreni kylillä ja hän pyysi kahvikaveriksi, mun paaston katko olis ollut siis klo 15 ja aattelin että eipä haittaa ja mentiin kaffilaan, siihen kylän toiseen ainoaan, uudempaan (joku hiffaa jo mihin :) ) Mä otin Laten, ja puolet oisin voinut siitäkin kaataa viemäriin, mutta lipitin loppuun kalliin kahvin... sit olin ihan kahvia täys, hyvä ettei korvista tullut... jännä ilmiö :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-06 18:11:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 12. ilta

Nyt on sit pätkitelty tämäkin vuorokausi aikalailla iltaan asti...tai onhan täs vielä iltaa jäljellä :)

Aamupäivä siis paastolla, klo 15 vaihtuu mun vuorokausi, mutta klo 14.15 tapasin kirkolla hyvän ystävättären joka pyysi kahviseuraksi ja näin mä sit join kaffilassa Latten siine puoli kolmen tietämillä ja en ottanut sen kanssa mitään vaikka vitriini notkui herkkuja ja ystävätär söi voipullaa.

Neljän maissa tein sit siitä pari päivää vanhasta hirvenlihamurekkeesta uutta ruokaa, vähän tuunasin sitä, niinkun nuoriso sanoo :)
Eli voita pannuun mureke palasiksi sinne, kirsikatomaatteja, basilikaa, puoli purkkia sitä Creme Bonjourin ranskansinappijutskaa, iso loraus kermaa ja kourallinen juustoraastetta, hetken haudutus ja syömään...
samalla soi ovikello ja naapurin täti pyytää lenkille. Söin ruokaa noin 5 lusikallista ja sit lenkille reippaasti kävelemään 7 kilsaa... Kotiintullessa ei sit ollut nälkä, no äsken söin vähän lisää silti, klo 18.45.

Jälkkäriksi tuunasin sitten sitä pari päivää vanhaa omenapaistoksen loppua, pannulle voita, vähän mantelia ja ripaus fariinisokeria ja kermaa, hetken haudutus ja omenapaistoksen päälle, voinokareita ja uuniin, aikansa muhittua lautaselle ja päälle iso kasa kermavaahtoa ja just söin viimeisen lusikallisen ja Ziizus miten namiskaa oli :)
Nyt on maha täysi muttei ähky. Ainaskin nyt on tullut rasvaa yllin kyllin, saas nähdä mikä vaikutus sillä on. Illasta ei enää jaksa syödä mitään, pitää vain juoda...teetä ja vettä. Viinipullo vähän houkuttelisi ja voisi lasillisen ottaa, vaan en viitsi enkä halua sekoittaa hyvää pätkäpaastoa enkä viitti avata pulloa yhden lasillisen vuoksi, joten olkoon, mitäs tässä yksin tissuttelemaan :)

Huomenna siis syöntiaikaa 15 asti, sitte pasto-lauantai-ilta ja su aamu, saas nähdä miltä se tuntuu, varsinkin kun olen yksin kotona ja olis jotenkin kiva herkutella illalla telkun ääressä ja su aamuna pitkä aamiainen pekonineen ja munineen... noh, mistä moinen nyt tuli mieleen :roll:

Tää menee hyvin ja hienosti, joten nautitaan siitä :lol:

Leppoisan mukavaa ja rentoa iltaa kaikille!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 05:50:25 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

minä myös nautin noista kahvihetkistä joka paikassa. mikään ei ole sen mukavampaa, kun istahtaa kaffelle jonnekkin ja seurata ihmisiä ja elämää. ja vaihtaa kuulumisia ja nauraa rätkätelle ystävien kanssa. missä tahansa missä liikunkin, tätä harrastan. olen huomannut, että jotkut ihmiset tekee samaa oluen kanssa, mutta itse olen kyllä vannoutunut kahvikuppihöperökarppi. pitäs meidän joskus istahtaa kupposelle oikein karppihengessä.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 10:09:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

rauli kirjoitti:
mutta itse olen kyllä vannoutunut kahvikuppihöperökarppi. pitäs meidän joskus istahtaa kupposelle oikein karppihengessä.

KYLLÄ! Yksi ystävättäreni on posliinikuppi kaffittelija henkeen ja vereen...
Hän miettii millaisen kupin päivä tänään on :) siellä on liinat ja sevetit ja kauniit kupit (usein sinivalkoiset), ei mitään mukia... tarjottavat on paperiliinojen päällä lautasella, kerma on posliini nekassa... ja kukkia pöydässä. Se kahvihetki on aina sellainen, että saa niin paljon muutakin kuin kahvia...
Mäkin olen alkanut vaihdella mukeja, harvoin meillä on juotu oikeesta kahvikupista, nyt on alettu tekemään sitäkin... joitakin vieraita naurattaa, kun mä kommentoin enne kattamista, että oliskos tänään enkelimukin päivä :)...vai mikä päivä...
Ja miesvieraille on tietysti tuo oma muki, minkä tekstissä selviää millaista aviomiestä mä kaipaan :)

Mutta hyvää kaffihetkeen kuulu ilmanmuuta hyvä ystävä kahviseuraksi.

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 10:15:28 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 13. aamupäivä

Huomenii karpit ja pätkyläiset :lol:

Se on meillä uusi päivä taas, eiks oo ihanaa!
Johan se valvotti iltayöstä kolmeen asti, annoin periksi etten yrittänyt pyöriä petissä, tulihan roikuttua netissä ja luettua yks kirja melkein kokonaan, Pirkko Arhipan murhajuttu (taas)...
Hyvin nukutti sit yli kymmeneen, unet oli aikas vinkeitä taas, en taida kehdata edes kertoa :oops:
Mutta nyt mennään syöntiaamua klo 11.15 ja mulla ei ole nälkä, mitein että syönkö vai enkö ollenkaan itseasiassa tosi täysi olo vielä illallisesista syömisistä,... eli rasva pitää nälkää kyllä ihan kylläisenä olo pitkään, eilen alkuillasta oli oikee rasvatankkaus ja sit sitä omenapaistosta vähän pitkin iltaa.
Mutta myös janottaa, heti tos herättyä meni jo litra vettä... Hyvä!!!
Mulla on sellainen olo, että tää toinen viikko ei ole polttanut rasvaa niin kuin eka viikko, mutta sittenhän sen näkee maanantaiaamuna vaakassa ja vaatteissa... hitsi kun en taaskaan mitannut alkuunsa mittanauhalla senttejä...

Leppoisan levollisen mukava lauantaita kaikille, voidaan hyvin ja mukavasti!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 11:14:59 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Hei Punis!
Älä vaan sano, että oot taas nähny unta siitä Uusipaavalniemestä? :wink:
Siitä muistukin mielee yksi juttu
uusis
Mulla on ihan samanlaiset fiilikset kun sulla, ettei nälätä vieläkään. Tuntuu ihan kun olis pienessä sievässä. Olo on vaan niin hyvä ja tuntuu, että vois liihotella kattoon asti :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 14:29:19 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Onks tässä vaiheessa soveliasta kehua, että mä oon nähnyt Uusiksen ihan livenä, kun käytiin curlaamassa kaverin polttareissa...;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 16:25:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ainakin tässä vaiheessa on soveliasta kehua, jotta aivan mahtava hattu meidän kukkahattukarpilla!! :lol:
:smt109

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 17:51:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

tuijakoo kirjoitti:
Siitä muistukin mielee yksi juttu
uusis
:lol:

Mikä mikä, en heti hokannut kun tosta avautui vauva-lehden keskustelujuttu jossa en nähnyt mitään uusiksesta ?

Amber kirjoitti:
Onks tässä vaiheessa soveliasta kehua, että mä oon nähnyt Uusiksen ihan livenä, kun käytiin curlaamassa kaverin polttareissa...;)

WOW, opettiks se teitä??
Tarkoittaakohan mun uneni et mä pääsen M15 kanssa curlaamaan??? :-k

Pörriäinen kirjoitti:
Ainakin tässä vaiheessa on soveliasta kehua, jotta aivan mahtava hattu meidän kukkahattukarpilla!! :lol:
:smt109

Eikös olekin ja sopii kuin nenä päähän :)
Muistelen ilolla noita ystävättäreni yllätys 40-synttäreitä missä tuo kukkahattu-look oli...

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 18:13:07 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 13 ilta.

Osasimpas tehdä monta hienoa lainausta tuohone edelliseen viestiin :lol: ennen en ole noin osannut...

Aamupäivästä ei ollut sit yhtään nälkä eikä tehnyt mieli syödä vaikka oli syöntiaamu klo 15 asti... join ison mukillisen teetä ja kävin pienen pyörälenkin kylillä ja kirjastolla ja kaupassa...

Teimpas sitten juustoleipää pitkästä aikaa, sitä mun herkkuva Arin karppipizzan pojhaa. Teimpäs sitte tarjouksessa olleesta naudan suikaleesta, valmiiksi maustetusta missä oli päivämäärä maanantai 9pvä, möivät sit niitä pakkauksia 1eurolla...joten olihan se ostettava...
niin tein sit wokissa siitä sipulin ja paprikan ja Creme Bonjourin ja kerman kanssa sellaista "mössöä" ja latasin sit lautasellisen ja kaksi leipää juustolla ja metukalla ja meni soffalle katsomaan Salkkareiden uusintoja... Joo, kaikkee tää teettää, uskomatonta ... siis minä katson Salkkareita uusintana... ja mitä, mulla ei ole nälkä ja kello on 14.45 ja söin siitä liha-annoksesta kolmanneksen ja ne leivät. Ihan turhaan tein ruokaa, se maistui hirveen suolaiselle ja vaikka oli ihan hyvää ei vain maistunut :(

Otimpa kirjan, luimpa pätkän ja alkoi niin nukuttaan, telkka kiinni ja peittoa päälle ja nukuimpas sikeesti soffalla reilun 3 tuntia!!! Johan oli makeeta!
Nyt oli sit sen verran sekoitettava paaston alkamisen sydeemejä, että oli pakko keittää kahvit ja itseasiassa tuntui että tekee kahvia mielikin, tänään se on taas muuten jäänyt juomatta. otimpa sit yhden pienen juustoleipäpalasen ja muillisen espressoa, punaista maitoa ja kermaa. Ihan vaan herättelyksi, että tokenen tästä tanssikuntoon... YÖ on maisemissa ja tämä kukkahattu haluaa kuulla miten taas "Tie sydämeeni" osuu ja uppoaa.... ehkä mä jätän kukkahatun kotiin kun sinne lähden :)
Leppoisaa ja mukavaa iltaa pätkijöille ja kaikille muillekkin! Hyvää oloa ja mieltä!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 18:21:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi jestas, kuola valuen luin sun ruokajuttuja =P~ =P~ No, huomenna klo 12 jälkeen mä syön, ei tässä mitään... :whistle: Onneks pääsee kohta saunaan, tulee jotain muuta ajateltavaa. Mies just kyseli, että syökö pojat saunamakkaraa, laittaa siis lenkin kiukaalle ja sitten saunan jälkeen herkuttelevat. Pliis, pliis, jostain nyt voimia mulle :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 18:23:35 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mette kirjoitti:
Voi jestas, kuola valuen luin sun ruokajuttuja =P~ =P~ No, huomenna klo 12 jälkeen mä syön, ei tässä mitään... :whistle: Onneks pääsee kohta saunaan, tulee jotain muuta ajateltavaa. Mies just kyseli, että syökö pojat saunamakkaraa, laittaa siis lenkin kiukaalle ja sitten saunan jälkeen herkuttelevat. Pliis, pliis, jostain nyt voimia mulle :shock:

Toi saunamakkara on paha rasti... mutta kyllä sä selviit siitä, mee toiseen huoneeseen kun syövät! Yks mun miesystävä entisestä elämästä teki aina pussissa saunamakkaraa kiukaalla... sen jälkeen en ole sitä syönyt, pitäis joskus taas kokeilla ja muistella sitä miestä :lol:
Tsemppiä sulle ja tahdon lujuutta valitsemallasi tiellä!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 18:51:23 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Tarkoitin siis tuota
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6448947

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 18:58:49 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

tuijakoo kirjoitti:

Kiitos TuijaKoo, ihanat naurut sain :smt081 , YÖ-laulaa täysillä sadatta kertaa Tie sydämeeni... kohta keikalle, hyvä fiilis... :smt041

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 20:03:28 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Toi linkki oli aika paha..:)

Uusis ei valitettavasti opettanut meitä, mutta tuli kyllä juttelemaan ja saatiin vielä hyvä kuvakin otettua polttarisankarista Uusiksen kanssa.

Oikein mukavaa biletysiltaa Punapää!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-07 20:55:45 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Ja kun kerran alettiin niin pannaan vielä pari lisää :lol:
http://fatali.servebeer.com/~ilkka/idoli.html

Sekä toinen juttu, joka on lainattu BTCF:n sivuilta
Uusipaavalniemi eli Uusis:

Ei ole olemassa liian pahoja poistoja. On vain kiviä, joita Uusis ei halua
poistaa.

Uusis harjaa aina tilanteissa, joissa oma heitto lähtee virheellisesti
kohti pesää. Tälläistä ei ole vain vielä tapahtunut.

On tilanteita, joissa normaali-ihminen näkisi Uusiksen epäonnistuvan.
Oikeasti näissä tilanteissa Uusis haluaa vain hakea hieman lisähaastetta
viimeiselle kivelle.

Joskus normaali-ihminen luulee, että Uusiksella olisi paikka
tuplapoistolle. Uusis heittää tahallaan ohi, ja dominoi viimeisellä
kivellä TRIPLANIITIN.

Uusis ei lue kirjoja. Uusis tuijottaa kirjaa kunnes kirja kertoo mitä
Uusis haluaa tietää.

Uusiksen tuijotus on saanut sokean ihmisen kääntämään katseensa pois.

Uusis ei omista yhtään peiliä. Tuijotuskilpailu kestäisi loppuelämän.

Uusis vihaa kättelyjä kesken pelin. Niin paljon, että antaa tahallaan
vastustajalle ryöstön tai kaksi. Tosi pelit lopetetaa jatkopäissä.

Uusiksella on 2.0 näkö molemmissa silmissä. Silmälasit ovat pakolliset, ne
vähentävät kuolettavan tuijotuksen vaikutusta.

Uusis ei omista kaukosäädintä. Uusis vain tuijottaa haluavansa kanavan
esille.

Uusis et tarvise onnea. Onni tarvitsee Uusista.

Uusis pääsee aina halutessaan pesälle. Uusiksen vaimo ei aina vain hyväksy
sitä, joten Uusis jättää jotkut heitot tahalleen lyhyeksi.

*total reps* :lol: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 08:22:22 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

huomenta pp!

miten meni eilen? oliko mukavata?

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 11:44:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

rauli kirjoitti:
huomenta pp!

miten meni eilen? oliko mukavata?

Huomenii huomenii, tai tähän kellon aikaan pitäis varmaan fiksummin sanoa Päivää :lol:

Kiitos kysymästä rauli.. YÖ-keikka meni loistavasti, siis noin musiikin ja fiiliksen puitteissa. Se musiikki iskee meitsiin kukkahattuun kybällä! :smt041 Mutta eipähän tollasilla tule tanssittua, mistä niin kovasti tykkään, eikä tullut kyllä paljon juteltuakaan ihanien miehien kanssa-- yks koetti iskea oikeen sitkeesti, olis tullut ruokaa ja juomaa tällepäivälle ja vaikka mitä.... --katseeni kyllä sit karkoitti sen, että ihan on oma vika jos tässä sinkkuna surkuttelee oloaan yksin... ei piä valittaa kun on itte niin kronkeli :lol: No se siitä...

Neljän jälkeen kun menee maate, hyvin nukutti lähes puoleen päivään ja unet on upeita! Wow mitä menoa :) Tosin Uusista ei nyt näkynyt, mihin lie mennyt :) Kiitos tuijalle noista uusis jutuista, ihania ovat ja tottakin vielä, mielellä on niin tehokas katse!

Nyt sit paastopäivää teetä juoden, vähän täs kyl kutkuttaa se eilinen juustoleipä ja kahvi... mutta leivän työnsin heti pakastimeen ja kahvia en paastolla juo, joten teetä ja teetä...

Ittellä on se tunne, että tää toinen pätkisviikko ei ole ollenkaan vienut painoa kuten tuo eka viikko, mutta tiivistystä on tullut paljon! Eilen vedin mustat nappilevikset jalkaani---ne ainoani 15 vuoden takaa--- ja johan sujahti! :smt026 Vaikka ne ovat mahtuneetkin jo jonkun aikaa hyvin jalkaan, mutta nyt niissä oli jo väljyyttä eikä edes istuessa kiristäneet! Wou, olihan hyvä mieli!!! Eli kai sitä jotain sit tapahtuu kuitenkii ja miksei tapahtuisi, tää on hyvä sydeemi!

Leppoisan onnellista lepopäivää! Taitaa aurinkokin ilmestyä taivaalle, pitää lähteä lenkille hyödyntämään hyvä keli! Voidaan mukavasti!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-08 14:05:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Punis! Mäkin näin livenä YÖ:n perjantaina Pressan yökerhon kutsuvierasavajaisissa. Kerran aiemmin olen bändin nähnyt Levillä.

Mullakin on nyt paastovrk:n viimeiset tunnit (vielä kolme jäljellä) menossa ja vihreää teetä ja vettä mennyt hurja määrä - mähän lupasin juoda paaaljon!

Nälkä kyllä kurnii suolissa ja osittain johtunee siitä, että eilinen päivällinen oli vähärasvainen ja määrältään muutenkin niukka - nälkä oli jo myöhemmin illalla. Mutta kun oli ulkoruokinnassa, ei voinut ruoan määrään tai laatuun itse vaikuttaa.

Mut, eiköhän tästä hengissä selvitä, pitää käydä kaupassa hakemassa täydennystä illan aterialle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 610 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00