Vrk 12. ilta
Nyt on sit pätkitelty tämäkin vuorokausi aikalailla iltaan asti...tai onhan täs vielä iltaa jäljellä
Aamupäivä siis paastolla, klo 15 vaihtuu mun vuorokausi, mutta klo 14.15 tapasin kirkolla hyvän ystävättären joka pyysi kahviseuraksi ja näin mä sit join kaffilassa Latten siine puoli kolmen tietämillä ja en ottanut sen kanssa mitään vaikka vitriini notkui herkkuja ja ystävätär söi voipullaa.
Neljän maissa tein sit siitä pari päivää vanhasta hirvenlihamurekkeesta uutta ruokaa, vähän tuunasin sitä, niinkun nuoriso sanoo
Eli voita pannuun mureke palasiksi sinne, kirsikatomaatteja, basilikaa, puoli purkkia sitä Creme Bonjourin ranskansinappijutskaa, iso loraus kermaa ja kourallinen juustoraastetta, hetken haudutus ja syömään...
samalla soi ovikello ja naapurin täti pyytää lenkille. Söin ruokaa noin 5 lusikallista ja sit lenkille reippaasti kävelemään 7 kilsaa... Kotiintullessa ei sit ollut nälkä, no äsken söin vähän lisää silti, klo 18.45.
Jälkkäriksi tuunasin sitten sitä pari päivää vanhaa omenapaistoksen loppua, pannulle voita, vähän mantelia ja ripaus fariinisokeria ja kermaa, hetken haudutus ja omenapaistoksen päälle, voinokareita ja uuniin, aikansa muhittua lautaselle ja päälle iso kasa kermavaahtoa ja just söin viimeisen lusikallisen ja Ziizus miten namiskaa oli
Nyt on maha täysi muttei ähky. Ainaskin nyt on tullut rasvaa yllin kyllin, saas nähdä mikä vaikutus sillä on. Illasta ei enää jaksa syödä mitään, pitää vain juoda...teetä ja vettä. Viinipullo vähän houkuttelisi ja voisi lasillisen ottaa, vaan en viitsi enkä halua sekoittaa hyvää pätkäpaastoa enkä viitti avata pulloa yhden lasillisen vuoksi, joten olkoon, mitäs tässä yksin tissuttelemaan
Huomenna siis syöntiaikaa 15 asti, sitte pasto-lauantai-ilta ja su aamu, saas nähdä miltä se tuntuu, varsinkin kun olen yksin kotona ja olis jotenkin kiva herkutella illalla telkun ääressä ja su aamuna pitkä aamiainen pekonineen ja munineen... noh, mistä moinen nyt tuli mieleen
Tää menee hyvin ja hienosti, joten nautitaan siitä
Leppoisan mukavaa ja rentoa iltaa kaikille!

[/url]