karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-25 15:10:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 13:21:04 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi

Warriorilla edelleen mennään. Tällä viikolla olen tosin jo parina päivänä joutunut lisäämään pienen annoksen pähkinöitä, juustonpalan tms. lounasaikaan, kun olo on tuntunut ikävältä, enkä ole pystynyt ajattelemaan muuta kuin ruokaa.. Pieni määrä esim. juustoa vie tunteen pois ja sen jälkeen jaksan jatkaa paastoa erinomaisesti iltamyöhään asti. Jos taas olen syömättä mitään, pystyn kyllä olemaan, mutta ennen illallista alkaa olla "kuolen nälkään ja ketutukseen" -fiilis.. Mikä ei ole kovin mukavaa siinä vaiheessa, kun sitä illallista pitäisi alkaa laittamaan.;)

Huomasin sellaisen vähemmän ilahduttavan jutun, että tunnun nyt saavan allergiaoireita pähkinöistä! Ja tämä on alkanut sen macadamiaöljyn reaktion jälkeen, aiemmin ei tavan hyvä/alkarpilla ollut mitään ongelmia pähkinöiden kanssa. Kuvittelin kyllä ennen karppauksen aloittamista olevani allerginen pähkinöille ja asia myös testattiin, eikä testeissä löytynyt mitään asiaan viittaavaa. Ainoastaan allergiat kaikille siitepölyille, kissalle ja pölypunkeille sekä diagnoosi keliakiasta. Kun jätin viljan pois, pähkinöihin yhdistämäni oireet katosivat ja siitä lähtien olen pystynyt viimeiset pari vuotta syömään pähkinöitä, manteleita jne. ilman mitään ongelmia. Ja nyt alkaa naamaa kutittaa, kurkku ja nenä tuntua tukkoiselta sekä vatsa turpoaa. Viljaa en luonnollisesti ole syönyt ja ainoat kriittiset muutokset siinä mitä olen syönyt on tapa (warrior) sekä tuo macadamiaöljy, josta toisena päivänä sain kunnon allergiaoireet ja jonka syömisen sitten lopetin.

Ei kai tuo öljy nyt ole voinut laukaista allergiaa kaikkia pähkinöitä kohtaan..? Toisaalta jos Elsille tuli pätkäpaastoilun myötä kutinaa yms. ei kai tämä reaktio voi johtua paastoilusta?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00