karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-17 03:11:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 18:16:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

18. päivä

Eipä sit eilen tullut syötyä iltapalaksi vähän pähkinöitä niin kuin suunnittelin vaan se päivällisen loppu (puolet ateriasta) ja marjarahkan loppu vielä jälkkäriksi. Olo oli sopiva näistä eineistä.

Aamulla söin kuuden jälkeen vähän sienisalaattia ja omenan ennen kahvin juontia ja vähän ennen kymmentä sit kahden munan juustomunakkaan salaatin kera.

Iltapäivällä olin taas vesijuoksemassa tunnin, kun Keravan uimahallissa on tän viikon ilmaista klo 14-17 niin oon nyt sit hyödyntänyt sitä lähes päivittäin. Huomenna meen kans, vaikka siinä vesijuoksuradalla on kyllä aika paljon hitaita keskustelevia "juoksijoita". No pääseehän niistä ohi ja saa hyvin hien otsaan!

Olen nyt päättänyt syödä useampia pieniä aterioita, kun vatsa ei enää vedä paljoa. Saa nyt nähdä mitä se vaikuttaa painonkehitykselle... Jos painoa tulee lisää tai junnaa niin sit pitää kai alkaa laskeen kaloreita. Tähän asti en oo viitsinyt vaan mennyt ihan mutu tuntumalla. Syönyt kun nälättää (siis syöntijaksolla).

Hyvin tuntuu edelleen menevän. Vointi on hyvä ja masennuksen poikanenkin näyttäs helpottavan. Ei oo kylmä, ei nälkä ja energiaa on. Huomenna meen ostaan sitä E-epaa niin eiköhän se elämä ala taas hymyileen vielä enemmän... :) Kasvojen ihon on tosi tasainen ja heleä mutta edelleen kuiva. No sekin vaiva kohta jo helpottaa.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-13 18:43:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

19 päivä

Paastojaksot menee kerta kerrallta paremmin ja nopeammin ja nyt alan llöytää sopivan pieniä aterioita kerralla syötäväksi. On mukavan kevyt olo myös syöntijaksolla.

Klo kymmenen maissa söin Petri- savusilakkafileitä yhden rasian ja kananmunan majolla sekä yhden tomaatin. Oli just sopiva määrä. Iltapäivällä ennen vesijuoksemaan lähtemistä jöin kahvit ja sen kanssa kaks palaa Ecuador-suklaata.

Vesijuoksin vain 45 min, kun vähän jo tuntui lihaksissa, että menossa on kolmas päivä peräkkäin. Sieltä tultua söin marjarahkaa pienen annoksen.

Kävin nyt ostamassa E-epaa sekä luomu kp kookosöljyä (ekaa kertaa). Elsin innoittamana mä sit paistoin päivälliseksi kookosöljyssä hapankaalta, sipulia, valkosipulia, paprikaa ,kukkakaalta, parsakaalta, vähän jalapenoa ja pilkoin sekaan kypsän kasslerpihvin. Vähän mausteita lisäksi ja tuli tosi hyvää!!! Kookosöljy antoi siihen tosi hyvän vivahteen. Elsi tais tehdä jotain samantapaista paistetusta suolalavasta, jos oikein muistan. Kiitos Els, vinkistä! Annoksesta tuli niin runsas, että taidan syödä sen loppuun huomen aamulla ennen paastolle alkua.

Painossa ei mitään muutoksia eikä senteissä. Saa nähdä vaikuttaako miten nyt nää pienetyvät annokset, kun tuntuu kuitenkin niillä jaksavan hyvin liikunnat ja kaiken.

Alussa pätkiksellä oli jotenkin tarve enemmän tankata, että paremmin jaksais varmasti paastojaksot mutta nyt sitä tarvetta ei oo ollenkaan.Yritän nyt pätkiksellä opetella yhä enemmän itseni kuuntelua ja syödä sen mukaan. Aikaisemmin ei oo oikein uskaltanut luottaa omaan ruumiseen ja sen viesteihin. Ei uskaltanut syödä nälän mukaan.

Tää on mielenkiintoinen kokemus ja on mukava, kun meitä on niin monta ja monenlaista kokemusta on eri ihmisillä!! Jokainen ollaan omalaisiamme rottia...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 06:51:34 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Tää on mielenkiintoinen kokemus ja on mukava, kun meitä on niin monta ja monenlaista kokemusta on eri ihmisillä!! Jokainen ollaan omalaisiamme rottia...

Kirrimirri

ONNEKSI et kirjoittanut, että APINOITA !? :smt044

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 19:21:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

20. päivä

Eilen ennen nukkumaan menoa teki mieli jotain suolaista vähän ja söin pari kananmunaa majolla ja saksanpähkinöitä kourallisen. Sit oli hyvä alkaa nukkumaan.

Aamulla kuuden maissa väsäsin itselle vihreää salaatti ja söin sen reilun oliiviöljy lorauksen kera ja sit kahville.

Ennen kymmentä söin sit loput eilisestä päivällisestä. Oon nyt kovin tykästynyt kookosöljyn makuun ja siinä nyt lämmitin eilisen sapuskani. Ruoka oli melkein vielä parempaa kuin eilen illalla!!

Sit iltapäivällä olin taas vaihteeksi vesijuoksemassa. Menin nyt lähinnä siks, kun siellä neuvottiin tekniikkaa. Sain sit kuulla, että mulla on hyvä oikea tekniikka ja mä juoksen enkä vain kävele niin kuin niin moni muu. Nyt kyllä jo tuntui lihaksissa, että oli neljäs päivä menossa. No en mä nyt mee sinne muutamaan päivään ja ilmaisuuskin loppui tänään.

Mä oon ajatellut, että taidan jatkaa tätä pätkistä vaikka kokeilu jo loppuu ens viikon jälkeen. En sit tiedä kauanko pätkistelen. Ehkä niin kauan kun hyvältä tuntuu.

Mulla on pikkasen nälkä nyt just eikä sitä oo ollut enää pitkään aikaan paastojaksolla. Mietin että voisko johtua kalaöljykapseleista. Otin sen ehkä tunti sit vaikka muuta en oo syönytkään. Oikein muuta syytä en nyt keksi yhtäkkiä ilmenneelle nälälle. Ei tää nälkä oo onneksi paha ja vissyä juon ja taidanpa vielä teetäkin keittää.

Huomenna katkaisen vasta kello kahdentoista jälkeen, kun meen sillon ulos syömään, kun mulle tarjotaan. Taidanpa ottaa pihvin salaatilla.
Tulee vähän pitempi syömättömyysjakso mutta ei haittaa mitään.

Huomenna en harrasta mitään liikuntaa vaan makoilen sohvalla lounaan jälkeen hyvän kirjan parissa ja syön vähän prossasuklaata samalla tai jotain yhtä rentoa teen...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 20:16:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, hyvin tuntuu pätkis siellä sujuvan. Tuosta annoskoosta piti kommentoida että olen itsekin huomannut ettei tee mieli syödä sitä kaikkea mitä lautaselle olen laittanut. Vatsalaukku on todella pienentynyt.(Puolet eilisen päivällisestäkin jäi lautaselle.)

Tsemppiä jatkoon :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-14 23:46:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervehdys Kirrimirri.

Mulla on nyt niin hyvä fiilis että viikon pätkäkokeilun perusteella voisin jatkaa tätä vaikka loppuelämän. Nyt on syömiset ja nälkä kohdallaan. Komppaan sinua ja Geriä mahalaukun pienenemisen ja ruuan määrän suhteen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 08:34:09 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

On tosi mukavaa, kun käy "vieraita"!! Kiitos kommenteista.

Mulla on nyt paino pudonnut 3,4 kg pätkiksen aloittamisesta!!! Turhaa siis hötkyilin tuossa välillä, kun näytti ettei mitään tapahdu. Oon tosi onnellinen, kun keväästä asti oon tapellut noiden viimeisten kilojen kanssa ja on tuntunut, että paino vaan seilaa eestaa, eikä pudotusta oo juuri nimeksikään. :D :D :D

Taidanpa lähteä kalotilaskuriin laskeen uuden BMI:n. Lisää pätkiskuulumisia sit iltapäivällä, kun oon tullut ulkoa syömästä...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 17:48:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

21. päivä

Paastojakso kesti sit 27 h, kun pääsin syömään vasta yhden maissa pippuripihviä kauden vihannesten kera. Oli tosi hyvää ja täyttävä annos! Jälkkäriksi vain kahvia.

Iltapäivän vain lueskelin ja illan suussa keitin vielä kupin kahvia ja söin kaksi palaa Ecuador-suklaata. Jännä kun se määrä riittää nykyään oikein hyvin eikä yhtään enempää tee mieli.

Päivälliseksi syön vain rasiallisen makrilleja pienen vihreän salaatin kera ja sit paistan karppiohjeella lettuja. Tuli pitkästä aikaa sellanen mieliteko! Nam, nam... Varmaan kermavaahdon kera.

Hyvin menee mutta menköön. ..

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 20:42:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienosti näyttää paino tippuvan ja muutenkin sujuu ilmeisesti hyvin? Tällä tiellä jatkamme, vai mitä? :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 08:18:58 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mette kirjoitti:

Hienosti näyttää paino tippuvan ja muutenkin sujuu ilmeisesti hyvin? Tällä tiellä jatkamme, vai mitä?

Tällä tiellä jatkamme. Hyvin tuntuu sujuvan muutenkin!!! :lol:

Viime yönä tappelin unissani jossain ravintolassa hirveästi saadakseni oikeanlaista karppiruokaa. Jännä uni vaikka eilen oikeasti ravintolassa syödessä ei ollut mitään vaikeuksia.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 08:25:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla näyttää just edellisen päivän tapahtumat tulevan uniin, ei sellaisenaan vaan jotenkin hassuina muunnoksina kuitenkin niin että kun niitä myöhemmin miettii niin huomaa yhteyden.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 10:06:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

22. päivä

Letut oli päivällisen jälkkärinä liian hyviä ja niitä tuli syötyä liikaa! Vatsa pömpötti vielä nukkumaan mennessä illalla. Hyvin jaksoi nukkua.

Näin unta, että tappelin ravintolassa tarjoilijan kanssa siitä. että saa kunnon karppiruokaa. Tarjoilija toi mun annoksen kermaperunoilla vaikka mä pyysin kasviksilla ja meinas vaan että mun on syötävä se annos. Mä sit tiukkana sanoin, että en varmasti syö vaan mun on saatava uusi annos. Vasta kun uhkasin lähteä pois ravintolasta syömättä mitään niin tuli oikeanlainen annos.

Jännä uni, kun kuitenkin eilen ravintolassa kaikki meni ongelmitta ja oikein hyvin.

Tänään aamulla ei tehnyt mieli munakasta ja jääkaapissa oli vihanneksia jotka kohta ois nahistuneet niin heitin pannulle paistumaan sekä valko-, että punakaalta, sipulia, valkosipulia, chiliä, paprikaa ja tonnaripurkin sekä lopun fetajuuston. Tulipa oikein herkullinen paistos mutta liian iso annos. Pakastan sit loput niin päässee helpolla joku päivä.

Veljen perhe lähtee Ruotsin risteilylle tänään. Laitoin tekstarina listan tummista suklaista joita ostaa mulle laivalta. Kohta saa vähän vaihtelua Lidlin suklaisiin. :) Kun ei vaan sortuis syömään niitä vanhaan malliin levy kerrallaan. Ainakin Lidlin suklaiden kanssa ei oo ollut sitä ongelmaa.

Viimeinen viikko koerottana alkaa vaikka musta kyllä tuntuu, että mä jatkan tätä pätkistelyä senkin jälkeen. Tuntuu sopivan mulle niin tosi hyvin. Ja kun pitäs olla terveydenkin kannalta hyvä juttu ja painokin putoaa... Vähempi uni riittää ja olo on hyvä ja energinen niin mikäs tässä on porskutellessa. Rahaakin säästyy ja aikaa muulle kuin ruuanlaitolle.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 10:23:48 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Hieno homma, että sulla on alkanu se painokin viimein tippumaan, kun olit jossain vaiheessa siitä hiukka huolissasi. Kyllä tommonen aina piristää ja luo uutta virtaa. Odotan omalta osaltani myös sitä painon putoomista, mutta kun muuten on ollu hyvä olo, niin jaksaa odotella. Tsemppiä jatkoonkin! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 10:37:24 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tuijakoo, kiitos mukavista sanoistasi. Kyllä se paino varmaan sullakin jossain vaiheessa alkaa laskemaan mutta tässä on hienoa se miten hyvin voi koko ajan. Auttaa paremmin kestämään taistelua viimeisten kilojen kanssa. Vaikka hitaastihan mulla on paino pudonnut koko karppaus ajan...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 15:32:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä ostin Stockan hulluilta päiviltä Drosten nappeja (72%) 5 pötkylää kun olivat halvennuksessa - vain 1€/kpl ja siinähän on tavaraa 100g. Yhden vetelin jo shoppaillessani nälkääni, 4 on vielä kaapissa säilynyt vaikka eilen illalla heti katkon jälkeen teki ihan julmetusti suklaata mieli. Henkien taistelu ja mä voitin!

Aamulla olikin sitten kiva katsoa vaa'an lukemaa, joka näytti 500g vähemmän.

Tosi hieno saavutus on sulla Kirrimirri!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 19:19:59 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Juustis, tosi hieno homma, kun voitit itsesi etkä alkanut suklaalla mässäilemään!!! Hienosti putoo paino sullakin.

Unentarve on selvästi vähentynyt. Luin viime yönä mielenkiintoista kirjaa yhteen asti ja kuitenkin heräsin jo puol kahdeksan. Oon ollut koko päivän ihan pirteä.

Olin iltapäivällä kuntosalilla tunnin ja sit siihen perään vesijuoksemassa puol tuntia. Jaksoin tosi hyvin ja olo oli mahtava, kun tulin kotiin. Kyllä liikunta lisää hyvää oloa! Sit olikin mahtava keittää kahvit ja jatkaa sen mukavan kirjan lukemista sohvalla, kun kissat köllötti vieressä.

Pätkis jatkuu hyvin, niin kuin tähänkin asti. Ei mitään erityistä kerrottavaa. Huomisesta alkaen lasken kaloreita ja makroravintosuhteita viikon ajan. Ihan vaan kiinnostaa tietää millaiset ovat nyt r-,h- ja p-suhteet ja paljonko kaloreita tulee syöntipäivänä.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 06:05:26 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kirrimirri kirjoitti:
19 päivä...
...paistoin päivälliseksi kookosöljyssä hapankaalta, sipulia, valkosipulia, paprikaa, kukkakaalta, parsakaalta, vähän jalapenoa ja pilkoin sekaan kypsän kasslerpihvin. Vähän mausteita lisäksi ja tuli tosi hyvää!!! Kookosöljy antoi siihen tosi hyvän vivahteen. Elsi tais tehdä jotain samantapaista paistetusta suolalavasta, jos oikein muistan. Kiitos Els, vinkistä! ...

Eikö kasvikset olekin hyviä, kun niitä jalostaa kunnon rasvalla?! Tuosta muistuu aina mieleen vanha Asterix, jossa gallialaiset, englantilaiset ja espanjalaiset emännät tapasivat missä lie sukukokoontumisessa. Siinä ranskalainen (tai espanjalainen) emäntä hymyili ruokakiitoksille ja kertoi keittävänsä vihannekset aina öljyssä; ja hänen vieressään hymyili brittileidi, joka niin ikään kokaauksestaan ylpeänä sanoi, että kotona he keittävät ne aina vedessä... 8)

Paasto sujuu hienosti täällä, näemmä! Jatkoja! t. els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 08:24:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos, Els, kommentistasi. Kasvikset on tosi maukkaita kunnon rasvan kera!! Onneksi oon päässyt tosi hyvin rasvakammosta eroon ja nykyään teen tosi maukasta ruokaa voin, kerman ja kunnon juustojen kera ja paino laskee... Täältä foorumilta saa hyviä vinkkejä, niin kuin tuo kookosöljyn käyttökin. Oon tosi ihastunut siihen!!!

Muistan kyllä kuinka mulle vielä talouskoulussa opetettiin (70-luvulla), että kasvisten vitamiinit imeytyy paljon paremmin rasvanlisäyksen kera mutta tää tieto sit "unohtui" multa vuosikymmeniksi, kun piti syödä mahdollisimman kevyesti ja NIIN terveellisesti. No joo...

Kohta sais jo syödä, mutta taidanpa siirtää muutamalla tunnilla ja käydä ensin kaupungilla asioilla. Mukavaa, kun ei tarvitse olla vatsansa orja...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 08:28:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä odotan myös, että saisin lisäenergiaa ja pärjäisin vähemmillä yöunilla. Vielä ei mokomaa ole ollut näköpiirissä. Tää vuodenaika on vaan mulle aina ollut melko tappava unen määrän suhteen, mikään ei tunnu riittävän. Viikonloppuisin vaikka sais nukkua pitkään niin silti sisäinen kello mut herättää ihmisten aikoihin. No, mutta eipä mulla induktion aikaankaan mitään unentarpeen vähenemistä ollut, joten sen suhteen en odottele liikoja.

Muuten hyvä olo ja tänä aamuna vaaka näytti vielä -200g :shock: vaikka eilen illalla söin ihan liian tukevan illallisen. Hjyvä, hjyvä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 08:41:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Juustokuu, mulla vastaavasti näytti +200g. Oisko niin että läskin määrä on vakio...?

Toivottavsti saat tarvittavaa lisäenergiaa vielä tässä , kun pätkis jatkuu.

Hyvät jatkot!

Kirrimirri

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00