Terve taas pätkäläiset ja muu lukemaan erehtyvä karppikansa, päivää jokaiselle
Enhän mä sit eilen ehtinyt saada aikaan mitään uunissa muhinutta kaalilootaa, vaikka näin aioinkin... mut sit mä tein sen pannulla ja Jösses kun tulikin hyvää... likan kans syötiin eilen pannullinen ja tänään sit tein jo ittelleni toisen pannullisen lisää.... eli näin:
Ohueksi silputtua kaalia ja sipulia ja muutamat hillosipulit isoon pannuun reiluun oliiviöljyyn muhiin
himpun saa ruskistua, muttei varsinaisesti paisteta.... muhii hetken ja on kohta jo puoli kypsää ja pehmeää.
Toisella pannulla samaan aikaan ruskistin voissa jauhelihaa, maustin sen valkosipulijauheella ja cayennepippurilla melko tujakaksi.
yhdistin nämä sitten kaalin kanssa kun molemmat alkoivat olla ns. Kypsiä.
Sekaan sopivasti suolaa- loraus Saarioisten kiinalainen salaatinkastiketta, josta tuli ihana hapanimelä vivahde. Vielä koko komeuden sekaan puoli purkkia Creme Bounjour Cusine kermajutskaa-- makuna valkosipuli-yrtti.
Annetaan hetken muhia kannen alla ja sit herkutellaan! Olihan hyvää sapuskaa ja ah miten karppia!
Paastoaika oli eilisestä klo 17.15 tähän päivään klo 13.30 asti. Sit piti lähteä tuonne muutamaksi tunniksi menolleen ja syötävä ennen sitä.
Likka toi äipälle kaupasta tuliaisena tummaa taloussuklaata ihan sen takia kun joku ilta olin sitä ääneen kaivannut, joten taidan illasta keitellä kaakaota ja nautiskella parit palat suklaatia, sehän on karppia sekin.
Huomenna on hyvä paastoilupäivä taas, lauantaina ja sunnuntaina sit vierihoitoa ja herkuttelua, tosin karppihengessä sekin.... eikun mullahan onkin se kurssinpito lauantaina päiväll ja siellä on kyl seittemänsortin kahvipöytä... ja tuleehan mulle huomen ilta vieraskin jolle pitää kyl iltakahvit tarjota ja sunnuntaina on mentävä kotokonnuillakin käymään, eli hälyttävän paljon on kahvipöytiä edessä tulollaan.. voi kiesus taas, se kysyy meikäläiseltä kaffitelua rakastavalta sukulaissielulta selkärankaa!!
Mutta eikun eteenpäin, tästä on hyvä jatkaa!
Voidaan hyvin!

[/url]