karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-16 14:44:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:50:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Meinaatko avantoon mennä uimaan? Mä käyn nykyään avannossa silloin tällöin, mutta muutamana talvena kävin säännöllisesti kolme kertaa viikossa. Pitäsköhän munkin alkaa tänä talvena käymään taas säännöllisesti, kun siitä tulee niin mahtava olo!! :smt026

Lunta sataa täälläkin!

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:58:16 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Meinaatko avantoon mennä uimaan? Mä käyn nykyään avannossa silloin tällöin, mutta muutamana talvena kävin säännöllisesti kolme kertaa viikossa. Pitäsköhän munkin alkaa tänä talvena käymään taas säännöllisesti, kun siitä tulee niin mahtava olo!! :smt026

Lunta sataa täälläkin!

Kirrimirri

Juupelis juu, avanto on "mun juttu"... käyn siellä muutamia kertoja viikossa, ehkä just 3-4 en ota stressiä sinne menon pakosta, mutta kummasti sinne halajaa ja sitä kaipaa. Aloitan kun järvi on jäässä, edes riitteessä.. avovedessä en tykkää uida, kyllä siinä talvikelit ja pakkanen ja jää pitää olla :) Täällä maalla se on ilmaista huvia, kunnalta saa avaimen lämpimään pukukoppiin ja uintipaikka on kätevästi tuossa leirinta-alueen rannassa, ihan keskustassa, sinne on hyvä mennä kävellenkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 11:21:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sulla on ihanat olosuhteet avantouinnille. Mä käyn vaan maauimalan altaassa. Sinne voi kans ostaa avaimen niin pääsee vaihtaan vaatteet lämpimässä pukukopissa tai sit voi mennä uimisen yhteydessä hallin puolelta. Toi on kuitenkin parampi kuin ei mitään.

Tuusulajärvellä tai Kuusijärvellä ois oikea avanto mutta mä en pääse sinne kun ei oo autoa. Mä aloitin avantouinnin säännöllisemmin siinä vaiheessa, kun tuli tuo maauimalan avanto. Mutta aina menen kun vaan on mahdollisuus päästä oikeaan avantoon!

Mä oon kyllä innokas uimaan myös kesäisin luonnonvesissä ja hallissakin jonkin verran mutta nyt oon enemmän vesijuossut.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 18:12:20 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Hyvää se omenasose(kin), Punapää!
Tänäänkin söin viel suppiksia - ja koira nuoli lautasen ja paistinpannun. Hän oli muuten innoissaan lumisateesta, hyppi ja sieppaili hiutaleita, kunnes tajusi, että eihän hänen tarvitse kuin avata suu :smt118

täytyy muuten minunkin kehua: lauantaina uin joessa(EI Aura-!), toista kertaa tänä syksynä!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 23:27:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyvä kun karpin omenasose maistui toisellekin karpille :smt045

Pätkitellen meni sit tämäkin päivä,
aamupäivästä teetä, kolmen maissa sit sitä toissapäiväistä jauheliha-sieni-piirakkaa ja eilistä salaattia ja kermakahvit omenapiirakan siivulla jälkkäriksi.
Kuuden maissa munakasta missä jauhista, sipulia, aurajuustoa ja munia ja paljon pippurii ja kermakahvit päälle, ilman omanpiirakkaa-pelkkkää kermavaahtoa vaan :)

Tuossa vielä äsken illan päätteeks loput kermavaahdot partaäijän ja mehukeiton kanssa, litra teetä. Nyt voi mennä maate mahan viereen, vaikka namunen sanoo että mulla on niin pieni maha ettei sen vieressä voi maata itse... vain toinen kuulemma voi :)

Aamulla jos söis kunnon aamupalan ja sit alkais taas paastota...

Hyvää yötä karppikalat, nyt petiin! Ja kauniita kuvia katselemaan! Voidaan hyvin aamuun asti! Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 07:21:07 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tervehdys taas!!

se on kyllä kovvoo hommoo tuo avanossa käynti. en oo ikinä moiseen suostunu, tai itseasiassa ei o ollu ees mahollista. tosin penikasta asti on ryvetty jääkylmässä vedessä järvessä, ja aikuisenakin on tullu käytyä. ja noissa kylpylöissä on tietenkin ne jääaltaat. aika harva noista ulkomaan ystävistä niihin menee. me suomalaiset sentään ja muut pohjosmaalaiset, eikä ees heikkoa tee.

joskus ois kyllä kiva kokeilla sitä avantoa. mutta en tiedä sittenkään. taidan kuitenkin olla lämpimien vesien karppi.

mutta hyppää sinä minunkin puolesta.

onpa kiva, että oli noin mukava viikonloppu. niin sitä pitää.

mukavata paastoviikkoa sinulle!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 00:23:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 37 ohi... yö siis ja aamulla on Vrk 38.

On lunta tulvillaan.... ainaskin 30 senttiä :) kohta se on oikeesti mulla avanto, vähän vielä pakkasta lissee.... jeee... jokohan viikonloppuna olis vai onko se Pouta luvannut poutaa ja sadetta?

Vähän meni plörinäksi tänään taas pätkimisaikataulut, huomaan etten ole enää niin napakka tuossa kelloon katsomisessa...
Ystävättäreni soitti tänään klo 11 ruokatunnin alussa Siwasta, että lounastettaiskos yhdessä, hän haluaisi nähdä miten mun chakroihin ja energiakenttiin on vaikuttanut onnellinen viikonloppu.. Johan se mulle sopii paremmin kuin nenä päähän... sanoin äkkiä laittavani munakasta pannuun ja hän lupasi tuoda lisukkeita.
Näin sit tein ison pannullisen pikamunakasta -sipulia-kinkkua-munia-aurajuustoa-mozarellaraastetta-pippuria. Hän toi metukkaa, oltermannia, kaalia, suolakurkkua ja jälkkäriksi tummaa Fazerin suklaata ja kermaa kahviin. Näin me herkuttelimme lounaan, juttelimme siitä mitä mies voi tehdä minun energiakentälleni ja miten silmäni ovat loistavat ja chakrat kirkastuneet ja voimistuneet jne jne... Ihana hetki!
No tämä ruoka-aika tietty sopi mulle hyvin yhdistetyksi aamupala-lounaaksi... Päivällä sitten tuli toinen ystävä leipäjuustopaketin kanssa, ja näin sit kahvittelimme ja söimme leipäjuustoa, nämä ihanat ystäväni ovat jo oppineet mitä meille kantsii tuoda :) etteivät tule korvapuustien kera!
Illasta oli sit kutsut kynttiläkutsuille kylään ja tiesin entuudesta että siellä on sen seittemän sorttia emäntä väkertänyt... ja mun olis pitänyt alkaa klo 15 paastoileen...
Noh, hän oli mua ajatellen leiponut Gluteenittomista jauhoista lihapiirakkaa, enhän mä voinut olla sitä ottamatta ja mustikkapiirakka oli tehty mua aatellen ohrakkaasta, sitäkin sitten otin. Minusta sekin on jo hienoa että joku ajattelee sen noin, etten syö vehnäjauhoja, joten jos joku mulle erikseen tekee ilman niitä, en mä sit kylässä liian nirsokaan voi olla...eikä tarviikaan olla, mullahan on painokin ihan hyvin hallinnassa enkä mä noista nyt hirveen kipeekskään tule. Join sit pari kuppia kahvia kermalla ja otin molempia piirakoita, ihailin kalliita kynttilöitä ja nautin mukavasta naisenergia-illasta! Mutta kotiin tullessa meinas kyl matkanteko hyytyä, ihan julmettu myräkkä ettei meinannut tällä kropalla eteenpäin tuiskussa päästä kävelemään... Mutta kotona ollaan! Ja huomenna paastoten klo 11 asti ja sitten syön lounasvieraan kanssa kaalilootaa jonka laitan aamutuimaan muhimaan. Näin se elämä etenee täällä sisäsuomessa...

Kauniita ja mielenkiintoisia unia.. mitä kellekin :?

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 07:18:14 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Huomenta Punapää!

Ihanaa lukea, miten elämääsi on tullut iloa lisää. Kummasti se tuo rakkaus vaan sitä energiakenttää vahvistaa, mahtavaa! Kuva
Chakroille on muuten aika yksinkertainen tasapainottamismenetelmäkin, voin etsiä sen ja laittaa sulle tulemaan, ellei ystävättäresi jo siitä kertonutkin.

Lunta tulvillaan on täälläkin. Pikkasen jäi pihatyöt kesken, se hieman harmittaa. Onkohan tämä nyt pysyvä lumi? Mukavasti kyllä valaisee tienoota. Kyllä muuten eilen kiittelin Luojaa, että se Pinkin konsertti oli maanantaina, olis eilisnä ollut turkasen kurja keli ajella pääkaupunkiin.

Ja nyt päivän toimiin, että pääsee uloskin. Kuva

Ratevaa keskiviikkopäivää sulle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 09:12:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Huomenta Punapää!

Ihanaa lukea, miten elämääsi on tullut iloa lisää. Kummasti se tuo rakkaus vaan sitä energiakenttää vahvistaa, mahtavaa! Kuva
Chakroille on muuten aika yksinkertainen tasapainottamismenetelmäkin, voin etsiä sen ja laittaa sulle tulemaan, ellei ystävättäresi jo siitä kertonutkin.

Lunta tulvillaan on täälläkin. Pikkasen jäi pihatyöt kesken, se hieman harmittaa. Onkohan tämä nyt pysyvä lumi? Mukavasti kyllä valaisee tienoota. Kyllä muuten eilen kiittelin Luojaa, että se Pinkin konsertti oli maanantaina, olis eilisnä ollut turkasen kurja keli ajella pääkaupunkiin.

Ja nyt päivän toimiin, että pääsee uloskin. Kuva

Ratevaa keskiviikkopäivää sulle!

Huomenta!
Sano ensin millainen on RATEVA päivä??? että tiedän varautua siihen :)
Laita ihmeessä mulle postia chakroista yms, aina ne kiinnostaa vaikka paljon niistä tiedänkin!
Rakkaus hhmmmhhmmmm..... mutta jotain ihanaa tässä on tapahtunut ja siitä olen ylen onnellinen ja kiitollinen ja tuohon mieheen ihan myyty Kuva

Saas nähdä tosiaan kauanko tämä lumi pysyy? Ei to nyt hetkessä sulakaan kun on noin paljon varmasti yli 30cm... enkä kyllä mene sitä ulos lapioimaan, missä lienee edes lapiokaan? Onneksi et ollut eilisessä lumimyrskyssä!!

Ny tekemään kaalilootaa, aika vähän on jauhelihaa kun likka oli eilen tehnyt siitä jo ittelleen ruokaa illasta, mutta tuleepahan nyt sit vähän enemmän kaalia... eikös sitä kaalilootassa saa paljon ollakin :)

Oikein mukavan ihanaa lumipäivää karppiloille!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 10:05:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meillä ei ihan 30 senttiä lunta ole vaikka sitä eilen aika lailla pyryttikin, mutta pääasia että maa on valkoinen, mua se ainakin piristää kummasti.
Lumitöistä nautin eilen ja vaikka raskasta olikin niin saahan siinä hyvin liikuntaa ja happea kun tunnin verran nuoskalunta kolaa. Oma piha on mun kuntosalini talvella. Äsken näytti aura-auto ajavan ohi joten kohta on pakko mennä lapiomaan pihatienpää puhtaaksi ennenkuin se loska siihen jäätyy.

Väitäks olevas jotain muuta kuin :smt055 sehän suorastaan paistaa sun kirjotuksista läpi :smt045 , hurjasti onnea.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 10:40:17 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Jaa-a, enpä tiedä mitä sanakirja kertoo sanasta rateva - mutta minun sanavarastossani se tarkoittaa ainakin tässä yhteydessä reipasta, hyvin sujuvaa. Jep, laitan postia. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 12:04:53 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Wine kirjoitti:
Väitäks olevas jotain muuta kuin :smt055 sehän suorastaan paistaa sun kirjotuksista läpi :smt045 , hurjasti onnea.

Aijaa, no ei auta sit väitellä Kuva Siitä on vaan ikuisuus kun mä olen ollut rakastunut, jossen mä sit huomaa ja ymmärrä itse et milloin menee "tietyn rajan yli"....enkä uskalla ääneen aatella että se on sit sitä ....

Kiitollinen olen Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 12:12:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Sirutar kirjoitti:
Jaa-a, enpä tiedä mitä sanakirja kertoo sanasta rateva - mutta minun sanavarastossani se tarkoittaa ainakin tässä yhteydessä reipasta, hyvin sujuvaa. Jep, laitan postia. 8)

Rateva on oikeesti mulle ihan uusi sana!

Olo on kyl sit rateva...eli reipas ja hyvin sujuva :smt045
Ajattelin sirutar sinua just, että taisit laittaa jotain energiaa taas tulemaan, sillä yks kaks ovellani seisoi ystävä joka halusi ostaa jotain ja maksoi sen selvällä käteisellä rahalla... ja sit mä seisoin äimänä rahat kädes, et miten täs nyt taas näin kävi... you know! Ja taas sanon ääneen KIITOS!

Olimpas reipas aamusta, tein kaalilaatikon uuniin muhimaan, tiskasin ison tiskin, imuroin keittiön ja siivoilin mutenkin, laitoin pari koneellista pyykkiä, pesin vessan... Ja sit ystäväni tuli syömään ja se KAALILAATIKKO OLI IHAN MIELETTÖMÄN HYVÄÄ MOLEMPIEN MIELESTÄ!
Jälkkäriksi kermakahvia, sitä teräspannussa keitettyä maalaisespressoa ja tummaa suklaata... Taas on kiitollisen hyvä mieli mukavasta lounashetkestä ja muutamista hyvistä huomioista minussa ja olossani!
Mä voisin nyt sit paastota huomiseen, on mennyt tässä vähän kellot ja vellit sekaisin... kun eilen ois pitänyt alkaa klo 15 paastolle ja jatkaa sitä tänään 15 asti, mut söin sit illasta siel kylässä ja nyt söin klo 11... oiskos se sit paastoilta... Tänäänhän on tanssikurssi ja siellä on hyvä paastoilla, vaikka monet siellä tauolla eväitään syökin!

Lunta on ihan älysti, postikaan ei ole tullut vielä vaik on kello yli 12 ja normisti se tulee kympin maissa.... postilaatikolla on kyl puolen metrin hanki... mistähän mä löytäisin sen lumilapion, oiskohan kellarissa, menen etsiin... Sii Juu!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 12:29:08 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Muutin on ollut tänä aamuna reippaita kuin minä! sanoissa hommissa on oltu ja nyt on hyvä mieli, kun koti on siisti. =D> Hyvä me!! :smt045

Mulle kans toi rateva sana on ihan uus. En oo kuullutkaan ikinä ennen. Aina oppii uutta. Pätkiksellä kyllä olo on hyvin rateva.

Mä sain Valiolta vastauksen mun palautteeseen! Toivoin että Valiolta sais täysrasvaisena sekä jugurttia että rahkaa ja vetosin siihen ettei tarttis sit ostaa ulkomaisia. 8) Ja että muutenkin kehittäisivät täysrasvaisia tuotteita enemmän. Vastasivat, että välittävät viestin eteenpäin tuotekehittelyosastolle koska tätä toivotaan nykyään kovasti! Toivottavasti saavat oikeasti jotain aikaan. Nyt kaikki karpit esittään samansuuntaista palautetta!!! Hop, hop, menoksi...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 12:51:50 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Wau, Punis! No aamupäivällä tuossa kyllä meditoin...
...Jos se toimii noin hyvin sulla, niin taidankin lotota tällä viikolla! Kuva

Kirrimirri, kyllä täältäkin lähtee palautetta vähän joka suuntaan.
Yleensä laitan myönteistä palautetta (jos sellaista on) ja lisään sitten toivomuksia lopuksi. Kuva

Heh, tää on muuten hauska!!! Kuva

Mukavaa päivänjatkoa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-02 19:06:49 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kävinpä katsomassa noita sinun töitäsi, mitä sulla on esillä
Webshotissa! Voi herttinen sentään, miten olet taitava ja
kätevä käsistäsi! Voisit vallan hyvin laittaa linkin
tännekin - kyllä soot taiteilija!!! [-o<

:-({|= :-({|= :-({|=

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 13:25:17 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Haloo, Punis Kuva missä oot?

Mun pitäis tänään tehdä sitä Tom Kha -keittoa ja joskus näin jossain sun ohjeen - että voisko siihen laittaa niitä suppiksia sekaan? Nyt en löytänyt sitä mistään, tai sitten on taas silmälasit väärin päin päässä :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 17:54:13 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Moips Punis ja Puniksen ystävät!
Mul on sauna taas lämpiimässä ja kun en täältä kuudennesta kerroksesta oikein hankeenkaan (aika olematon tääl mut on kuitenkin!) viitti heittäytyä niin otan parit kylmät suihkut löylyjen välillä!

Kiva lukee näit juttuja kun tiedän missä pyörit!
Hyvää Pyhäimiestenpäivän iltaa!
tm

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 11:30:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kiitos teille likat kommenteista! Olen ollut tässä nettipimennossa monta päivää, nyt taas heräilen tänne linjoillekin... pätkäily on mennyt ihan sekaisin, se ei nyt ole ollut ensteks tärkein juttu, mutta palailen siihenkin taas... kirjoitan lisää tonne omaan ketjuuni, kun ei nyt ole pätkä-aihettä kirjoitettavana...

Ai niin Sirutar Tom Kha keiton ohje oli mun blogissa, mutta kun ostat sen maustepussin, ohje on siinäkin takana...

Jatketaan ja jaksetaan :smt039

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 15:45:06 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

tulin nyt vastavierailulle.

kiva, kun oot taas linjoilla. kerettiin jo kaivatakin.

oikein paljon lykkyä taas pätkiksen jatkoon!!!!

ja raulin elämä vaan mutkistuu entisestään...no, laitan siitä tuonne oman päikyn puolelle, kun jaksan. mutta ettäs tiedät, että et oo ainoa, joka painii jokapäiväisen elämän kanssa, mutta rakastuneena. tsemppiä meille!!!!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00