karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-04 19:40:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 21:02:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vedin tukevan päivällisen. Tein salaatin karppiresepteistä; ei pointsien laskijoille :) ja hyvää ja tuhtia ateriaa oli - suosittelen! Nyt on taas mielitekoja, herkutella haluais vaikka masu on täynnä. Partista olis nyt kaapissa ja mehukeittoa kans, ehkäpä vähän...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 09:34:26 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

41. päivä

Mä söin kans tukevan aamiaisen. Muuten hyvä mutta kun söin kokonaisen trinidad-patukan kerrallaan niin tuli paha olo. Miten hiilariherkkä musta oikein on tullut ? :shock: Kuvottava olo, melkein päätä särkee!! :(

Söin síis kahden munan munakkaan nakeilla, juustolla ja jalapenoilla. Lisänä oli sekä keltaista että punaista paprikaa sekä ituja. Jälkkäriksi jäisiä aronioita ja sitä suklaata. Ei hyvä juttu...

Paino noussut nyt vajaassa viikossa 0,5 kg!! :shock: :shock: Oli jo laskussa viimeisissä punnituksisssa mutta nyt tää. Arvatkaa ketuttaako??? Käykö tälläkin systeemillä niin kuin kaikissa aiemmissakin, että painonpudotus pysähtyy ja sit se alkaa sodella ees taas?? Ja kun pudotettavaa ei ois enää paljoa.

Viimeiset kilot tuntuu olevan kaikilla painonpudotuskeinoilla yhtä vaikeita. :evil: :evil: Sama se oli aikoinaan Paikareissakin mutta kun vaan sinnittelin niin ne lopulta sit lähti. En kyllä tiedä miten ja miks. Jospa tässäkin ois sit sama.

Tuota hiilariherkkyyttä mä nyt ihmettelen. Sama paha olo kuin hernaria syötyäni. Puolet suklaasta ois ehkä ollut hyvä ja ilman niitä marjoja. Söin suklaat ihan vaan siks, kun ketutti niin toi painojuttu. Ihan vaan lohtusyömistä. Kostautuu nyt pahana olona.

Hieno ilma ulkona. Jospa kohta lähtis vähän käveleen niin pännimisetkin vois vähän helpottaa. Illalla vien kynttilän äidin haudalle.

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 13:15:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin Kirrimirri on viikossa tullut painoa +800g! Arvaa harmittiko. No, toivottavasti se saa mun päähäni vähän harkintaa, että jättäisin ylimääräiset mössötykset pois. Tummat suklaat on syöty, kaapeissa ei ole muuta kuin tavissuklaata, joka mulle on huudellut sieltä jo pidemmän aikaa. Yritän vastustella ja miettiä näitä kilojani.

Mutta totta se on, että nää viimeiset on kyllä ne vaikeimmat. Ei anneta periksi. Tulin juuri lenkiltä ja keli on mitä mainioin, joten ei kun sekaan vaan. Haudoille menoa mekin tässä juuri plänättiin. Mies jo eilen kynttilät osti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 13:46:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä en oo mielestäni mössöttänyt mitään erityistä. Ainut muutos on ollut viime viikolla, että lisäsin proden määrää, kun laskin saavani sitä liian vähän. Läskiksikö se prode on sit muuttunut? Pitäneen taas vähentää prodea.

Mutta tää päivä on mennyt ihan syömiseksi!! :evil: :evil: Runsaasta aamiaisesta huolimatta tein lounasta vaikka yleensä syön seuraavaksi vasta illalla päivällisen. Paistoin Gyroslihaa ja sipulia, sekaan vähän creme fraichea ja tomaattipuretta. Sitä reilu annos ja jälkkäriksi vadelmia ja kermavaahtoa. Ähky.

On vähän sellainen tunne, että syödään nyt sit kunnolla kun ei kerta se paino tunnu laskevan vaikka kuin tarkkana olisi... En jaksa välittää!!

En oo vielä lenkillekään tästä jaksanut. Kahvia juon ja yritän virkistyä. Tää on taas tällänen päivä... :(

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 13:52:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lähde vaan ulos, siinä kuule mieli piristyy. Nyt itteäs niskasta kiinni, kunnon ulkoilukamat niskaan ja menox. Siellä on niiiin SUPER keli. Aurinko tekee hyvää mielelle ja ropalle!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 19:21:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Juustokuu, kiitos tsemppaamisesta! Tein ohjeesi mukaan ja lähdin ulos. Lopuksi poikkesin veljeni luo kahville. Kuulin että veljen pojalla on jalkismatsi klo 17 ja vietiin sit veljenpoika harkkoihin klo 16 ja tultiin mun luo. Mä panin sit lisää päälle ja mentiin matsit kattoon. Hyvin pelas veljenpoika vaikka molemmat matsit päättyi tasan. Mutta kylmä meinas vähän tulla kentänlaidalla seisoskellessa!!

Toisten kun menee matsia katsomaan pitää panna vielä enemmän päälle. Vaikka aina nää ekat kylmät tuntuu tosi kylmältä, kun ei oo tottunut. Just vähän aikaa sit vasta kotiuduin.

Päivällä tuli niin reilusti syötyä, että mitään kunnon ruokaa en enää ala tekeen. Ehkä jotain pientä näykin kaapista.

On hieno täysikuu. Onneksi en ole kuuhullu! Tulee varmaan kylmä pakkasyö. Onneksi nyt alkaa jo olo lämmetä. Sauna olisi ollut mukava viluiselle, mutta se oli eilen.

Olo siitä vähän parani kun lähdin ulos ja ihmisten ilmoille.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 11:36:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

42. päivä

Aamiaiseksi söin reilun munakkaan, jossa oli sipulia ja paprikaa sekä kegablihan loput kaapista ja fetajuuston loput. Oli muuten uskomattoman herkullista!!! Ihan vaan munakkaaseen heittelin mitä kaapissa löytyi, ettei pilaannu kun alan paastolle. Mustaherukoita sit suoraan pakasteesta jäisinä. Ovat minusta sillai tosi herkullisia ja makeita. Vielä ennen kymmnentä pari palaa Ecuadoria.

Tän syöntijakson syömiset meni kyllä tosi pahasti överiksi :evil: mutta ei nyt auta kun ottaa itseä niskasta kii ja jatkaa vain hyvin karpisti. Mitään epäkarppia en syönyt mutta muuten aivan liikaa eikä kunnon ruoka-aikoja ollut.

Pitäs taas pystyä luopumaan siitä ajatuksesta, että äkkiä pois viimeiset kilot!!! Siitä kun tulee vain stressiä, kun se ei tunnu onnistuvan. Kunpa pääsis taas siihen ajatukseen, että tippuvat jos tippuvat... Kun montaa ylimääräistä ei ole ja oikeestaan näinkin on jo ihan hyvä.

Siitä 60 kg on tullut mulle nyt joku pakkomielle! Kun vielä muutama vuosi sit painoin sen. Nyt kuitenkin jo tässä painossa mahdun kaikkiin niihin vaatteisiin joihin silloin kevyempänä.

Oon ollut tän ja eilisen päivän tavallista väsyneempi. Heräsinkin vasta vähän ennen kahdeksaa. Saattaahan se tuo runsaampi syöminen väsyttää. Onneksi pääsi taas paastolle. Jospa olo kevenis ja väsymys hellittäs.

Hieno aurinkoinen päivä ja pakkanenkin jo aamusta vähän hellittänyt. Kunnolla päälle ja raittiiseen ilmaan niin väsymykset hellittää... Kun luntakin vielä on! Jee.

Huomenna tulee tieto siitä työpaikasta. Aika pitkältä on odottavan aika tuntunut. Infoan sit miten kävi...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 13:54:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä kun läksit ulos. Mekin taas käytiin sauvomassa sama lenkki kuin eilenkin ja ihan on magee keli. Kyllä siitä saa energiaa niin auringosta kuin raittiista ulkoilmastakin.

Pidän sulle peukkuja duunipaikan saamiseksi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 16:58:36 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiva kun pidät mulle peukkuja, Juustokuu. Haluaisin todella sen työn!!

Mun oppikoulu aikainen luokkatoveri 25 vuoden takaa soitti mulle tänään yllättäen! Me ei oo keski-koulun päättymisen jälkeen pidetty mitään yhteyttä. Oli tosi mukava yllätys! Nyt me suunnitellaan tapaamista mun luo. Katsotaan nyt milloin tapaaminen toteutuu. Tosi kiva homma!!!

Väsymys on jatkunut myös tän iltapäivän. Nälkä ei oo ollut yhtään. Melkein tuntuu siltä, että nää paastopäivät on mukavampia kuin syöntipäivät.

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 18:27:50 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Nälkä ei oo ollut yhtään. Melkein tuntuu siltä, että nää paastopäivät on mukavampia kuin syöntipäivät.

Kirrimirri

Niinpä.

Tuon takia mulla ei virallinen pätkis onnistunutkaan.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 18:36:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin meni tämä paastopäivä ilman nälkää - aiemmin on kyllä nälkäkin vaivannut. Katkaisin n. tuntia aikaisemmin kun piti muulle porukalle ruokaa laittaa. Vaikka ei nälkä vaivannutkaan, niin kyllä se ruoka silti maistui.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 19:01:50 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla ei oo oikeestaan nälkä vaivannut koko pätkisaikana ihan paria päivää lukuunottamatta mutta se johtui liiallisesta hiilarien syönnistä syöntijaksolla. (Ainakaan muuta selitystä mä en sille keksinyt)

Mietiskelen sitä että kandeeko huomenna punnita itsensä, kun on vaara että menee turhan takia päivä pilalle. Olen ajatellut vähentää punnitsemista ennestään. Mutta maanantai kertoo viikko tilanteen.

Mua kyllä kiinnostaisi kokeilla sitä kerran päivässä syömistä. Syöttekö te mitään aamulla/ aamupäivällä? Miten vatsalaukku kestää runsaan päivällisen? Luulisi tulevan ihan ähky olo. Onko paino laskenut sillä systeemillä? Jään vielä harkitsemaan asiaa.

Karbureettori, sulla on ollut mielenkiintoisia kokeiluita menossa. Mulla vaan itsellä tuntuu kaikki kokeilut heti kostautuvan painon nousuna ja sitä en halua. :evil:

Juustis, kiva että sullakin on nälän tunne helpottanut. Tää on tosi helppoa kun ei oo nälkää. Siksi kai en uskalla vaihtaa kerran päivässä syömiseen, kun pelkään että aamuisin ja päivisin sit vaivais nälkä. Mutta ei kai sitä tiedä kokeilematta...

Juustis, onko sua vaivannut pätkiksellä runssaammat hiilarihimot? Kun tuntuu että aika monia on vaivannut, Mua ei oo vaivannut sen enempää kuin ennenkään. Jätskiä tekee välillä mieli mutta niin tekee karpatessakin. En oo kuitenkaan sortunut.

Marjoja oon syönyt tavallista enemmän kun niitä keräsin pakasteeseen runsaat varastot talvea varten. Ne ei aiheuta hiilarihimoja yksistään syötynä mutta hedelmät aiheuttaa helpommasti. Ainakin mulla silloin kun oli niiden aika.

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 19:27:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirrimirri, en oo koko karppiaikanani (lähes vuosi) syönyt näin paljon hiilareita ja huonoja sellaisia kuin pätkiksen aikana ja sehän mua tässä huolestuttaa. Siksi meinaan nyt kokeilla tuota syömispäivän rytmimuutosta, josko sillä olis jotain merkitystä. Iltaisin kun saan syödäkseni, tuntuu ettei mikään määrä riitä ja suklaata, juustoa yms. napsin kaiken aikaa. Ja hirvee morkkishan tässä on päällä ja sen lisäksi vatsa pönöttää eikä painonlasku jatku vaan yrittää taas kurkotella suurempia lukuja.

Yritän tsempata ens viikon ihan tosissani ja opetella taas sanomaan itselleni ja muille EI. Ainaskin yritän...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 09:56:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fudispeliä minäkin olin lauantaina katsomassa, Hyrylässä upouudella tekonurmella kun sä olit arvatenkin Keravalla. Noi tekonurmet on katsojille aika raakoja paikkoja näin talvella, pojathan pärjää kun juoksevat koko ajan mutta seisopa tunti paikallaan kentän laidalla. Ens kerralla mä kyllä varustaudun kahvitermarilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 10:36:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

43. päivä

Joo,Wine, Keravan tekonurmella mä olin. Ex-käly tarjos mulle kyllä kahvit kesken matsin vähän niin kuin palkaksi heidän kissanhoidosta.

Kylmä siinä meinaa väkisinkin tulla kun joutuu seisoon niin kauan!! Nää pelas vielä kaks peliä eli kesti 1,5 h. Mä oon ajatellut toisten ottaa kaakaotermarin mukaan ja PALJON enemmän päälle. Ei mulla tuu kyllä kovin usein seisoskeltua siellä kentän laidalla.

Arvatkaa vaan kuka koko ajan oottaa, että puhelin sois ja tulis tieto siitä duunijutusta...??? Odottavan aika on niin pitkä! Oon jo hermostuksissani touhuillut kaikenlaista tänä aamuna, että aika kuluis.

Söin äsken muutaman kananmunan majolla ja possusuikalekasvispataa, kukkakaalta ja salaattia (lehtisalaattia, ituja, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja reilusti olliiviöljyä ja vähän viinietikkaa) Vähän villivattuja pakasteesta jälkkäriksi. Kyllä nyt jaksaa!

Jatkan nyt ainakin toistaiseksi tätä pätkistä tälläisemaan. Kävin vaa´assa sittenkin. Viikossa tullut 100g lisää, kahdessa viikossa 200g eli ei tää nyt enää oikein pelitä painonpudotuksen kannalta. Muuten kyllä edelleen ihan jees.

Ihana ilma! Lunta on satanut koko aamun lisää. On tosi kauniin näköistä, kun puissa ja pensaissa on lunta ja pihlajassa marjoja lumen lisäksi. Linnut käy ruokaileen. Kissat säksättää linnuille ja lumihiutaleille. :) On nolla keli. Kunpa ei lauhtuis liikaa...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 20:42:03 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Myöhäänpä meni tieto työasiasta. Otin kännykän mukaan salillekin,kun soittoa ei olut kuulunut siihen mennessä mutta tietty se puhelu tuli vasta kun olin saunassa! Kun mä sit soitin niin puhelin oli ensin pitkään varattu.

Lopulta asia meni niin että mä sain sen duunin mutta en vuodeksi vaan siihen siirretään ihminen toisesta yksiköstä mutta tää immeinen pystyy aloittaan vasta tammikuussa. Mä sit pääsen siihen työhön tän vuoden loppuun. Aloitan 20 pvä. Siis kuuden viikon pesti.

No parempi tää kuin ei mitään. Sanoihan ne heti, että jatkossa voi sit olla keikkatöitä ja lomituksia viimeistään kesällä.

Oon nyt ilmoitellut asiasta ystäville ja puhuin miesystävän kanssa puhelimessa niin pitkään :smt055 , että vasta kahdeksalta havahduin siihen, että mun on nälkä. Yleensä alan laittaa ruokaa melko pian salilta tultua. Onneksi olin ottanut pakasteesta sulaamaan kaalijauhispataa. Sitä vain lämmitin pannulla parsakaalin kera ja vähän salaattia.

Mä onneton pudotin tohkeissani mun kännykän lattialle ja kesti pitkään, että sain sen toimimaan. Vieläkään se ei suostu lähettään tekstareita. Saakohan huomenna liikkkessä joku sen korjattua vai onko uuden kännyn osto edessä? Varaa ei ois vaikka sainkin tuon työn.

Yritän ajatella positiivisesti vaikka vähän pettynyt olen :( Se ois ollut kuitenkin melkein vuoden työ. Kuusi viikkoa ei paljon auta eteenpäin...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 22:02:20 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Heip Kirrimirri sinne Keravalle! :lol:

Onneksi olkoon työpaikan johdosta!!! Hieno jutska! Eihän sitä tiedä, mitä kaikkea se poikii, vaikka toki ymmärrän pettymystäsikin.

Mie välillä kaipailen sinne päin, kun asuin vuosia Hyrylässä. Käytiin miesystävän kanssa ajelemassa sielläpäin jokin aika sitten, ja täytyy myöntää, että kyllä vieläkin kaihertaa ikävä niihin maisemiin. Jotka tosin ovat muuttuneet aika lailla tässä vuosien aikana.

Kuva Kaikkea hyvää sulle! Toivoa on aina!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 07:36:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnittelut nyt kuitenkin siitä työpaikasta, onhan 6 viikkoa kuitenkin parempi kuin ei mitään ja eihän sitä tosiaan tiedä mitä se vielä poikii.

Missä salilla sä Keravalla käyt ? Ite kun kävin viimeksi niin kävin Hyrylän uimahallilla. Ihan jees paikka, mutta ihan liian usein se oli varattu pelkille ryhmille, joten kun ei enää sopinu mun aikatauluihin niin sitten koko salihomma jäi.

Kuva

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 07:40:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos onnitteluista, Sirutar!

Ajattelen itsekin, että tuo lyhytkin työ on parempi kuin ei mitään ja sitähän ei tosiaan voi tietää mitä se jatkossa poikii. Sitä vaan oli niin toiveikas, että pääsis pitemmäksi aikaa töihin ja sais vähän tätä talouttaan kohennettua. Meidän alalla noi pätkätyöt on ihan arkea ja vakitoimi ihan jo lottovoitto.

Mä oon asunut täällä Keravalla jo kakskyt vuotta ja viihtynyt hyvin. Hesasta aikoinaan muutin miehen takia. Hesassa en tykännyt asua, kun maalta olen kuitenkin kotoisin. Tää Kerava on sopivan pieni kaupunki ja luonto on lähellä.

Illalla ei meinannut millään tulla uni, kun kaikenlaisia asioita pyöri hirveesti mielessä. Kuitenkin jo kuudelta heräsin ihan virkeenä kahvia keitteleen. Samalla mutustin vähän hasselpähkinöitä. Varsinaisen aamiaisen teen sit lähempänä kymmentä. Eilen en muistanut käydä kaupassa, kun päivä meni sitä soittoa odotellessa... Niinpä teen munakkaan aineista joita löytyy jääkaapista.

On nollakeli. Puista ja pensaista lumet sulaneet. Kun ei sulais maastakin.

Ihmeelllinen mieliala mulla. Toisaalta tyytyväinen :) , että on taas töitä vaikka vähänkin mutta toisaalta pettynyt ja tympääntynyt :x kun työttömyys ja työnhaku jatkuu edelleen. Ja vähillä rahoilla kituuttelu. :evil: Aika voimakkaan ristiriitaiset on tunteet. Helpottunee siitä kuitenkin taas ajan kanssa...

Kirrimirri

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-07 07:49:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos,Wine!

Mä oon käynyt ihan vaan tuossa Keravan uimahallilla. Siellä on kaksikin salia ja samaan hintaan pääsee sit saunomaan ja uimaan/vesijuoksemaan.

Vapaavuoroilla mä oon käynyt. Ihan hyvin niitä on ollut mun aikatauluun sopien vaikka paljon myös ryhmiä. Saan salilla käynnit edelleen sovitettua mun aikatauluun vaikka aloitankin työt.

Tänään onkin sit vuorossa mennä sinne vesijumppaan. Joskus tuntuu, että asuu siellä, kun harvase päivä on jossain liikunnassa. Nyt kun mä oon innostunut enemmän vielä tuosta vesijuoksemisestakin.

Kirrimirri

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 163 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 9 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00