karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 07:35:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-28 12:19:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Hienosti menee sulla, Juustis! :smt026 Onnea vaan kadotetuista kiloista! Tää pätkis tuntuu antavan enemmän anteeksi repsuja ja huonoja syömisiä, kun silti vaan laihtuu. Mulla punnituspäivä huomenna...

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 15:59:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Joo tää on kyllä sikäli kummallista, että viikko sitten kun sovitin mekkoa, joka oli eilen illalla päällä, oli mekko sopiva - siinä ja siinä. Eilen se sujahti päälle kuin tyhjää vaan eikä kiristänyt missään vaiheessa mistään. Olipas muuten kevyt ja tyttömäinen olo!

Eilen paastosin juhlaillalliseen saakka, tosin ennen sitä join onnittelu skumpat ja lasin punaviiniä. Ruoka oli karppia muuten, mutta jälkkäri olis sitten makeaa ja yhden makean drinksun join, muuten oli juomana punaviiniä ja vettä ja yks laitti sidukka.

Tänään sitten hotellin aamiainen karpisti pl. kaksi lilliputtia muffinssia. Juuri tein meille karppipizzaa ja vatsa on täynnä. Pakkasessa odottaa kielletty hedelmä - Aino jäätelöä pipari-glögi, jota tästä lähdenkin popsimaan.

Mukavaa sunnuntai iltaa, palaillaan palstoille.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 17:36:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mä tein tuolla sun ohjeella vähän sovellellen tänään ruokaa. Oli huippu hyvää!! :D Sen verran muuttelin ohjetta, ettei mulla ollut pekonia vaan siansiivuja, kun ne oli tarjouksessa ja niissä kun ei oo sitä nitriittiä. Keltasta paprikaa mä pilkoin sellasenaan sekaan ja rakuuna oli päässyt mausteista loppuun enkä tarkistanut sitä eilen kauppaan mennessä. Kiitos ohjeesta! Teen kyllä toistenkin ihan varmasti.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 08:49:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Hyvä, että maistui Kirrimirri! Noitahan tosiaan voi sovellella sen mukaan mitä kaapista löytyy. Itse olen rakuunan suurkuluttaja - ja basilikan, niitä kun saisin litran tölkeissä niin ostaisin.

Mulla meni eilinen ilta mässätessä. Syötiin koko Aino-rasia kahteen pekkaan ja päälle vielä kasa juustoja. Kylläpä olikin vatsa pömpöllään ja ähky olo, joten tänä aamuna ei vaakaan viitsinyt hypätä.

Paaston aloitin siinä 19.30 joten tämä päivä nyt sitten ilman ruokaa, illalla syödään pizza-pellillisen toinen puoli puoliksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 09:43:43 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Mä oon jo pitkään himoinnut tuota Aino pipari-glögijäätelöä mutta en oo sit ostanut, kun tiedän että söisin sit koko rasian kerralla!! Jäätelö on mun heikkous. Sitä en oo vielä oppinut syömään kohtuudella. Opinko lie koskaan. Kotiin ei voi ostaa pakettijäätelöitä vierasvaraksi, kun ne huhuilee kaapista niin kauan, että katoavat sit kerralla mun suuhun.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 09:59:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Jäde oli kyllä hyvää mutta melkoisen makeaa - silti koko paketti meni :oops: . Mullaki jäde on aina ollut intohimo, mutta tän ekan karppivuoden olen kyllä pysynyt äärettömän maltillisella linjalla. Tää pätkäpaasto on tehnyt sen, että sorrun milloin mihinkin herkkuihin, jotka eivät karppiruokavalioon kuuluisi.

Jatkan kyllä vielä tämän viikon tätä pätkistä kun se kalenterin mukaan hyvin on toteutettavissa. Katson sitten miten siitä jatkan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 10:34:40 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Hei Juustis!

Olen huomannut itsessäni saman, että pätkäpaastolla lankean helpommin houkutuksiin. Karkit eivät ole koskaan olleet minulle ongelma, mutta nyt huomaan syöväni niitä aivan kuin vahingossa. Siis itsehän en niitä osta, mutta tuo mieheke niitä tänne jemmailee - että ovat sitten houkuttelemassa minua. Juu, kaapeista huutelevat, että täällä ollaan....Hmm, no turha tästä muita on syyttää, kyllä se oma käsi on joka niitä namusia suuhun lappaa...

Joku tolkku siis tuossakin pidettävä. Kun löytäisi sellaisen kohtuuden...

Tsemppiä!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-30 20:56:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Tänään sitten seitsemän aikaan aloitin taas syömisen. Kauhea määrä Madrigal-juustoa ja sitten teimme hirven jauhelihasta kera sika-naudan murekkeen, jonka sisään oli myös kätketty juustoa. Muutamat öljyyn marinoidut paprika- ja munakoisosiivut.

Saunasta juuri tulin ja yritän muistaa taas juoda. Minnuu niin hävettää kun koko ajan on niin hoppu, ettei ehdi täällä paljon roikkua ja muiden ketjuja lukemaan, mutta kyllä te kaikki ihanaiset olette mun mielessäni ja vielä se koittaa ilta kun ehdin tännekin paremmalla ajalla.

Nyt pitää vaan käydä kirjaamassa tunnot ja tuskat - sikäli kun niitä täydellisellä naisella voi olla - että itsekin tietäis missä mennään :) .

Huomiseksi siirtyi pizzan loppujen syömingin, taidanpa ottaa töihin lounasevääksi ja illalla sitten loppuja kaavitaan tuosta murekkeesta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 16:09:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Tänään söin lounaaksi niitä pizzan jämiä - ei kyllä ollut yhtään edes nälkä. Aamulla vetäisin pellavansiemenrouheet ja vitamiinit ja vettä ja kahvia olen muuten lipitellyt. Illalla vielä eilistä mureketta huiviin ja sitten taas paastolle.

Sain eilen mun verikokeiden tulokset. Kolesterolit yhteensä oli hieman yli viisi, HDL oli 2,2 eli ihan hyvä, mutta LDL oli 2,9 ja sais olla vähän alempi (viitearvo 3, mutta v. 2003 mulla tuo oli 2,1 joten noussut on). Muut arvot, kuten sokerit ja maksa-arvot olivat hyviä. Kovia rasvoja pitäis kuulemma välttää.

Melkein vuoden olen karpannut ja voita, kermaa, pekonia, munia on kyllä tullut ruokavaliooni, joita ennen ei ollut. Mutta toisaalta monella karpatessa noi arvot laskevat, miks mulla on käynyt toisin?

No, ei tässä mitään kovin hälyyttävää ole ja sovimme että vuoden kuluttua otetaan uudet kokeet. Toisaalta pätkiksen aikana kananmunien ja pekonin käyttö on jäänyt tosi vähiin.

Tänään kävin sitten keuhkojen mittauksessa. Tupakoivana halusin testaukset, jotka itse asiassa meni paremmin kuin mitä viitearvot olivat, joten ei mitään akuuttia hälyttävää. Eihän tämä tietenkään mikään terveellinen harrastus ole, lopettaa pitäis - taas.

Keli ulkona on ihan kamala, vettä sataa kaatamalla. Lokakuu vetelee viimeisiään ja talvi se kait on väkisinkin edessä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-31 16:16:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Meillä satelee kyllä ihan vielä lunta, tän talven ekat lumityötkin tein äsken että pääseepi ukkeli kunnialla pihaan asti kun töistä tulee.

Kyllä mullakin LDL oli noussut, mutta kun vastaavasti HDL:kin oli kohonnut ja triglyt laskeneet niin lekuri piti arvoja ihan hyvinä, eikä puhunu rasvoista mittään.

Sää se vielä jaksat näköjään paastoilla, kauanko meinaat vielä jatkaa?

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 08:33:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Moikka Wine, joo kyllä eilen vesisade muuttui lumeksi kun kehä ykkösen paikkeille pääsin ja lumitöitä tehtiin meilläkin kahteen kertaan. Talvi tuli.

Minen vielä osaa sanoa tästä paaston lopettamisesta. Motivoiduin uudestaan kun viime viikonlopun painolukemat olikin tippunut hyvin. Tämä viikko menee kivuttomasti menojen puolesta, joten ainaskin tämä viikko - ehkä vielä seuraavakin.

Ainoa asia mikä tässä mättää on se, että noi syömishimot iskee rankemmin ja varsinkin hiilarihimot. Mutta kun paino on silti tippunut, ei välitöntä vaaraa. Pitäis varmaan vaan tiukemmin ottaa ittestään niskalenkkiä.

Mites sulla, ootko ollut ihan nollahiilareilla?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-01 09:44:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
No olin muutaman päivän pätkiksen lopettamisen jälkeen nollilla että sain ne hiilarinapostelut kuriin, mutta muuten oon nyt syöny hiilareita lähinnä kurkun, tomaatin, salaatin ja paprikan muodossa, kermaa ja punasta maitoa lorahtaa kahviin mutta ei noistakaan nyt paljon tule.

Ens viikolla vois pätkäpaastoilla taas vaikka muutaman päivän, kuitenkin se alku siinäkin hommassa oli mukavinta ja helpointa.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]

Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 10:45:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Perjantai 3.11.

Tostaina söin lounaaksi salaattia, kurkkua, paprikaa, 100g fetaa + iprk tonnaria öljyssä, päälle lorautin vielä oliiviöljyä.

Päivälliseksi uuniin lohta, jonka päällä oli punaista pestoa ja juustoraastetta. Jälkkäriksi 50g 72% suklaata ja savujuustoa.

Tänään sitten paastoilen iltaan saakka, jolloin olen suunnitellut tekeväni ruokaisan salaatin.

Jännää oli eilen, että yhtään ei ollut nälkä kun lounaani söin n. 12.30-13. Mietinkin tuossa, että pitäiskö jättää toi päiväsyöminen kokonaan väliin tai sitten voisin kokeilla sitä, että syön aamupalan ja päivällisen. Siis niinä päivinä kun en ole paastolla.

Tällä viikolla on ollut jotenkin turpea olo, joskin vatsan toiminta on ollut laiskaa, ehkä olen syönyt liikaa juustoa, jota on mennyt kyllä luvattoman paljon.

Vähän on ollut sellainen olo, että joku lentsu vois olla tulossa ja siitä johtuen en ole tällä viikolla liikuntaakaan harrastanut pl. yhtenä iltana n. 40min. lumitöitä, jossa kyllä sain ihan hyvän hien pintaan. Pitää katsoa miltä huominen näyttää, josko jotain jaksais ittensä eteen tehdä.

Aivan mahtava aurinkoinen talvikeli, ulos mieli halajaa, vaan ei auta kun nököttää toimistolla. Nyt sitten on kyllä nälkä kun ei syödä sais ja syömispäivinä taas ei ole nälkää - kummallista. Tää kyllä vaihtelee päivittäin, ei mitään selkeää rytmiä nälän tai nälättömyyden välillä ole.

Luulenpa, että jatkan vielä ensi viikonkin, nythän tää alkaa sujumaan ja ensi viikon ohjelmakin on sellainen, ettei aiheuta ylimääräistä säätöä pätkiksen kanssa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 11:50:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-10-28 21:29:45
Viestit: 1006
Juustokuu kirjoitti:
Tällä viikolla on ollut jotenkin turpea olo, joskin vatsan toiminta on ollut laiskaa, ehkä olen syönyt liikaa juustoa, jota on mennyt kyllä luvattoman paljon.


Tästä samasta kirjoittelin äsken omaan ketjuuni, taidetaan olla molemmat aikamoisia juustohiiriä.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]

Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 12:22:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Joo, onneks alkaa olla meidän Tallinnasta ostamat juustot lopuillaan, jokunen könttä vielä kaapissa on, sen jälkeen voi siirtyä tavisjuustoon, jos pääsis vähän vähemmällä ahmimisella.

Sitten katsos, kun jääkaappiin ostettiin kauhea määrä kaikkia ruokaherkkuja ja minä olen pätkiksellä niin kaikki herkut vaan sieltä hupenevat ilman että hädin tuskin ehdin niitä maistelemaan, joten siksikin varmaan ahneus iskee vaikka ei nälkäkään olis.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-04 13:19:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Tänä aamuna pekonimunakasta aamupalaksi (6 munaa, 1 pkt pekonia, juustoraastetta ja tämä puoliksi). Ihanassa talvisäässä sauvoimme yli tunnin lenkin ja päälle vielä hiukkasen lumitöitä. Nyt on kyllä hyvä fiilis.

Vaaka näytti aamulla +800g viime lauantaihin verrattuna. En kyllä koske tickeriin, vaan tainnutan nuo grammat veks pois - en suostu niitä kantamaan! On kyllä noi hiilarit ja muutkin herkut houkuttanut tällä viikolla liiaksi eikä liikuntaakaan ole ennen tätä aamua tullut harrastettua, joten sen siitä saa.

Silti kyllä vaatteissa huomaan, että läskiä on lähtenyt liikkeelle, väljyyttä on havaittavissa ihan selvästi, mutta tällä viikolla vatsakin on ollut pömpöllään noista ylisyömisistäni. Yritän saada itteni ruotuun ja opettelen taas sanomaan EI!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 13:49:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Päivälliseksi tein meille eilen iki-ihanaa cashew broiskua (karppiresepteistä) vei ihan kielen mennessään. Kyytipoikana parsakaalia ja kesäkurpitsaa höyrytettynä, puolikas punkku, kahvia + konjamiini. Eikä sitä siihen voinut tietenkään jättää. Vedettiin kimpassa n. 380g pussi Anthon Bergin suklaarakeita (sellaisia ranskanpastillin tapaisia) hiilareita 100g:ssä 86g, joten oikein hiilaripläjäys!

Sitten olikin kyllä niin ähky, että hyvä oli heittäytyä taas paastolle. Tänään ei ole yhtään kertaa vielä ollut nälkä. Juuri tultiin yli tunnin sauvalenkiltä ja kivennäisvettä ja vihreää teetä olen lipitellyt aamun kahviannosten ja veden juonnin jälkeen.

Keli on taas mitä mahtavin, kaikki ulos jos ette ole jo olleet!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-05 18:40:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Tämä paastopäivä sujui ihmeen hyvin - ei nälkää eikä paljon viluakaan. Huomisesta aloitan uuden rytmityksen. Syömäpäivinä syön aamupalan ja päivällisen ja skippaan siis lounaan. Katsotaan miltä se tuntuu. Epäilen, että nälkä pysyy paremmin kurissa.

Tein dinneriksi kiinankaali-jauhelihapataa (karppiresepti) ja maittavaa oli. Lisänä söin kesäkurpitsaa ja parsakaalia höyrytettynä voinokareen kera. Jälkkäriksi partapaavoa, pellavansiemenrouheita ja sokton vadelmakeittoa ja nyt sitten kiellettyä...viimeiset Lakumix-pussin pohjalta, eipähän enää mua kiusaa kun on syöty pois.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 12:07:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-14 14:03:42
Viestit: 1906
Kyllähän sitten vedeltiin vielä kunnon satsit Tallinnan tuliaisjuustoja. Onnex ne oli ne viimeiset, jotka kaapissa vielä oli. Saunassakin käytiin, mutta saunasidukan skippasin ja tyydyin pelkkään veteen.

Tänään sitten aamulla:
-pellavansiemenrouheet, omega-3 ja kalkki/D-vitamiini
- 1 keitetty kananmuna
- majoneesia runsaasti
- 4 siivua Oltermannia
- 4 siivua ilmakuivattua kinkkua
- pari mukia kahvia
- vettä

Eli seuraavan kerran syön ennen viittä (sitten kokoukseen, jossa sämpylää, pullaa tms.) kaali-jauhelihapataa, jota eilen jäi sopivasti yli.

Pitää kyllä nyt oikeestaan miettiä miten etenen tästä. Mulla on nää syömisen himot menny kyllä ihan överix ja varsinkin noiden huonojen hiilareiden hinku on ollut käsittämätöntä.

Taidan siirtyä tästä viikoksi 0-hiilarilinjalle ja siitä sitten jatkan normikarpin elämää. Viikonloppuna tosin ei ihan nollilla pysty olemaan, mutta seuraava viikko siihen perään, aina kun onnistuu.

Mun on saatava itteni kuriin näitten tyhmien syömisten kanssa ja nollilla ollessa se on ainakin aiemmin onnistunut mainiosti. Kilot on enempikin noususuuntaiset ja pois pitäis vielä noi viimeiset vihulaiset saada.

Joulu on tulossa ja jos silloin on tällainen mässytys päällä, en kyllä joulun ja tammikuun 2vkon loman jälkeen mahdu vaatteisiini.

Joo, näin mä varmaankin teen. Samalla tässä mietin kun kirjoitan. Eli 4 viikkoa pätkistä ja ihan ok kokemuksena, mutta valitettavasti negatiivisena vaikutuksena mulle oli noi hiilarihimot. Enhän tosin tiedä, johtuiko se pätkiksestä vai onko tää vuodenaika vaan mulle ylitsepääsemättömän hankala, toisaalta muita kaamosmasennuksen oireita en ole huomannut.

Avaanpa ruokapäikyn ja suljen suuni täällä Juustis lähtee pätkälle -palstalla. Teidän muiden kuulumisia ihan takuu varmasti seurailen ja enpä varmaan osaa olla joskus kommenttejakaan heittämättä.

Muille pätkistä jatkaville siis mukavaa oloa ja eloa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-06 12:20:45 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Onnea valitsemallasi tiellä! Minusta ainakin ois ihan kiva jos joskus heität jonkun kommentin, jos käyt mun juttuja lukemassa.

Kaikki tuntuu pikkuhiljaa lopettavan tän pätkiksen. Oonkohan mä kohta yksin?? No sit oon. Oonkohan mä jotenkin poikkeava :smt104 kun mulla ei hiilarihimot jyllää tavallista enemmän? :-k

Hyvää jatkoa sulle, Juustis!

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)