karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-26 17:15:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 810 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 19:10:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei taas :smt039

Täytyy oikein onnitella sua miten hyvä itsekuri sulla on kieltäytyä ottamasta mitään ja vielä kattoa kun vieras syö. En ole varma pystysinkö itte tohon. Onhan se paasto silti paasto ja sillon ei lipsuta. :)
Oikein nauratti tuo kuin Uusiksen katse kun katsoit sitä salaattilautasta. :lol:

Onhan mulla jo tavaroiden pakkaus käynnissä ja laatikoita pitkin asuntoa mutta muutto ei vielä ajankohtanen. Sopii mulle vkl kumpi päivä tahansa lähteä sienten etsintään. Hieno sää näyttäis tulevan tännepäin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-10 22:41:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Laitan Geri viestiä, olen tulossa siihen teidän nurkille joko la tai su, joten sienireissun järjestäminen vois olla ihan realistista ja mahdollista! Laitan vaikka viestiä kun tiedän aikataulustani!

Meillä oli sitten iso täytekakku jääkaapissa kun sen oven avasin, vähänkös olin äimänä,... siis sellainen konditorian iso pahvilaatikko ja tosi hieno täytekakku!

No selvishän se sitten kun likka tuli lenkiltä, että hän oli saanut TET-harjoittelupaikastaan kondotoria-leipomosta sen kiitoksena hyvin tehdystä harjoitteluviikosta... Kakun päällä luki valkosuklaalla -Kiitos-
joten eihän siinä äiti voinut olla juomatta iltakahvia ja ottamatta sen kanssa täytekakkupalaa... onhan se nyt syömäiltakin, joten eikai tuo niin iso synti ollut, vaikka onkin vehnäjauhoa ja sokeria... olihan se turkasen hyvää, ei liian makeaa!
Ystävän ongelmia sitten terapioitiin kynttilän valossa kakkukahvilla, joten eiköhän se kakku mennyt hyvään tarkoitukseen mullakin. Pitää huomenna heittää hiilarinpolttolenkki fillarilla tai kävellen.

Näin siis meni tämä pätkäilta herkutellen! Huomenna kiristetään vyötä ja otetta ja odotellaan iltapäivän alkavaa paastoa! Mä oikeesti tykkään paastovuorokausista!

Nukkukaa hyvin ja levollisesti!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 07:36:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä oon kans huomannut, että tykkään enemmän paastovuorokausista. Olo on niin mukavan energinen ja kevyt...

Täytyy vieläkin vähentää syöntijakson syömisiä niin on sit sekin jakso mukavampi. Mun on helpompi olla kokonaan syömättä kuin syödä just sopivasti....

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 08:14:54 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Huomenii pätkät :lol:

Kiitos kirrimirrille kommenteista!

Vrk. 17 aamu.

Erityisen hyvä fiilis :smt007

Eka kerta (koko pätkiksen aikana) kolmannella pätkäpaastoviikolla kun mulla on NÄLKÄ, oikea nälkä ja heti aamulla herättyäni ja vielä syöntiaamuna! Jännä tunne, en oikein muistanutkaan miltä se tuntuu :smt016 Varmasti se johtuu eilen iltaisesta täytekakun syönnistä!
No eipä tuosta kauaa tarvinnut nautiskella kun paistoin 2 munaa ja 4 pekonisiivua ja otin pienen annoksen partaäijää ja mehukeittoa ja teki oikein mieli kaffettakin... niin sinnehän se sit hävis hyvä nälkä!
Tänään on siis syntiaikaa klo 15 asti, ilta sit syömäti ja tanssikurssia 2,5 tuntia tiedossa, jippii, se on kivaa!

Mitenkähän mun pitäis pähkäillä ja fundeerata ja toimia, kun nyt alkais näyttää siltä, että olen kyläilemässä la-su ja mun syönti-ajat on siis pe-ilta ja lauantai-aamu... nyt pitäis keikauttaa ne silleen, että söisin la-iltana ja su-aamuna.... Missäs kohdin mä ton vaihdon sit tekisin??? #-o

Energiaa tähän sateiseen keskiviikkoon, mullon niin hyvä fiilis että tästä riittää kyl antaa jolleki joka tarvii...

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 14:30:48 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 17. iltapäivä

Klo 14 pinaattimunakas --pinaattia, 2 munaa, kirsikkatomaatteja, fetaa, voissa paistettuna valkosipulilla maustettuna, herkkuva!!!
Jälkkäriksi Latte ja pieni siivunen täytekakkua!

Ja niin kääntyi hyvässä maussa taas paastolle tääkin pätkä!
Hyvä mieli, ei mitään negatiivista sanomista pätkittelystä, virtaa kuin pienessä pitäjässä, hiki ennemminkin kuin kylmä, vireä ja hyvä olo!

Ystävättäreni totesi äsken, että ihon värini on parantunut, kyseli mitä voiteita käytän... ai määkö ... voita mä käytän ja se pitää naamankin nättinä :lol: on mulla aina hyvä iho ollut, kai sitten jotain eroa jos joku kiinnittää siihen huomionsa... mene ja tiedä, oma silmä ei kyl sano siinä mitään eroa!

Juokaa, juokaa ja vielä kerran juokaa.. vettä!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 14:31:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Punapää kirjoitti:
[b]
Tänään on siis syntiaikaa klo 15 asti, ilta sit syömäti ja tanssikurssia 2,5 tuntia tiedossa, jippii, se on kivaa!

Syntiaikaa :lol:
Koetahan käyttää aika tehokkaasti hyväksi :wink:
Vaan oikeasti piti sanoman, että kadehdittavaa tuo sinun energiasi ja positiivisuutesi! Täältä on mukava ammentaa muidenkin. Tässähän melkein itsekin innostuu pätkäilyä kokeilemaan... mutta vielä paino sanalla melkein :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 14:35:08 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hulda kirjoitti:
Punapää kirjoitti:
[b]

Syntiaikaa :lol:
Koetahan käyttää aika tehokkaasti hyväksi :wink:
Vaan oikeasti piti sanoman, että kadehdittavaa tuo sinun energiasi ja positiivisuutesi! Täältä on mukava ammentaa muidenkin. Tässähän melkein itsekin innostuu pätkäilyä kokeilemaan... mutta vielä paino sanalla melkein :)

Heh... eikä ole edes dysfasiaa :) mutta pitääpä miettiä olenkos oikeesti jotain syntiä täs tehnyt ennen kolmea... eennnnkai :lol:
Kiva että jotkut lukee ihan hyvässä hapessa ja saavat kiinni positiivisesta energiasta jota koetan levittää tulemaan muuallekkin :)
Kokeile ihmeessä sinäkni Hulda pätkistelyä! Tää sujuu oikeesti, ihan aikuisten oikeesti niin helposti ja vaivatta ja hyvin, uskon visusti että tää onnistuminen on suotu muillekkin kuin mulle! Siitä vaan pätkimään! \:D/

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-11 21:05:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Laitoin sit tonne omaan ketjuun "Punapää pienenee" tekstiä, lukekoot sieltä jota mun nälkä kiinnostaa.. en viitti toistaa nyt tähän enää samaa.

Teetä lisää ja kirjan kanssa petiin,

Nukkukaa hyvi ja levollisin mielin, huomenna on meillä päivä uus!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:01:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 18. aamu
onkohan mulla pysynyt tuo päiväjarjestys oikeena :lol:

Huomenii kaikille, oikein sellaista mukavaa huomenta :smt103
Ei muuta kun rähmät silmistä ja uuteen pätkäaamuun!

Paastoaamu, menihän se ilallinen nälkä teetä juomalla, sen verran oli vilu, että piti pukeutua petiin mennessä.
Nyt on taas mainio fiilis ja olo, AV-juoma juotu ja Sole Rooibos teetä menossa toinen mukillinen.
Klo 15 alkaa syöminkijakso, ei syntijakso :) pitää kehittää jotain evästä, nuotiomakkaran lisäksi, sillä olen lähdössä metsäretkelle!
Mutta ennen sitä lipitellään vielä monta mukillista teetä ...

Aurinkoa sateesta huolimatta!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oi metsäretki, nauti olostasi :D Syksyinen metsä on ihana, kaikki ne tuoksut! Ja kun laittaa sopivat kamppeet niskaan niin kosteus ja pieni sadekaan ei haittaa. Ja vieläpä nuotiomakkaraakin =P~

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:11:25 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mette kirjoitti:
Oi metsäretki, nauti olostasi :D Syksyinen metsä on ihana, kaikki ne tuoksut! Ja kun laittaa sopivat kamppeet niskaan niin kosteus ja pieni sadekaan ei haittaa. Ja vieläpä nuotiomakkaraakin =P~

Sanos muuta :) ja sä kirjoitat tietysti kohta "muuta" :smt081
Oikeesti tuo sateisen kostea syksy metsä on ihana juttu. Vaatetus pitää olla oikea. Mun punaisissa kumppareissa on reikä, pitää katsoa oisko kellarissa jotkut vanhat ja ehjät... tai sit pitää alkaa etsiä muita ronttosia jalkaan. Mä kehun sit illalla miltä se nuotiomakkara maistui :smt048

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:14:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta vaan, kävin lukaisemassa sun nälästä että millasta se oikein on kun mulla ei meinaa oikeeta näläntunnetta tullakaan :lol:
Nytkin pitäis syödä kun paastojakso alkais virallisesti tunnin päästä, mutta ajatuskin ruuasta kuvottaa tällä hetkellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 08:20:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Wine kirjoitti:
Huomenta vaan, kävin lukaisemassa sun nälästä että millasta se oikein on kun mulla ei meinaa oikeeta näläntunnetta tullakaan :lol:
Nytkin pitäis syödä kun paastojakso alkais virallisesti tunnin päästä, mutta ajatuskin ruuasta kuvottaa tällä hetkellä.

Joo-o, ekan kerran oli nälkä ja mä syytän siitä niitä hiilareita mitä täytekakussa sain. Ei oo nälkä tässä paastossa 3 viikossa vielä ennemmin vaivannut ja monesti menee paastoaika paljonkin pidemmäksi kun ei vaan tee mieli syödä. Jännä tunne, pitkästä aikaa... en minäkään muistanut miltä se tuntuu kun nälkä kourii sisuksia. Olin eilen iltana jo lähes kädet ojossa paistinpannun sangassa, että paistan munia ja pekonia, kunnes muistin että määhäm olen paastolla :) AV:täkään en viittinyt illasta myöhään ottaa, kun ois entisestään saanut virtaa lisää.
Mutta kummasti se nälkä menee kun teetä juo!

Nyt pitäis funtsia joku fiksu käännös miten mä veivaan sen lauantai-illah ja sunnuntai-aamun syöntiajoiksi... ja itseasiassa ystäväni houkutteli terapiasaunailtaan jo perjantaiksikin, joten siellä olis sit loistavaa Thai-ruokaa tarjolla, enkä nyt sit kuitenkaan haluis syödä 2 iltaa perätysten...
laittaa miettimään!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-12 19:42:40 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 18. ilta

Söin klo 14.15 (paaston katkaisu siis aikastui 45 min) yhden juustoleivän palan jonka päällä oli voita ja fetajuustoa ja 2 rkl italiansalaattia. Alkoi olla ontto olo ja metsään lähtö edessä ja kuitenkin muutaman kilsan metsäkävely ennen makkaranpaistoa.

Nuotiotulilla paistoin 2 kpl juusto -Wilhelmiä, päälle viiva Kotisinappia. Kaksi palaa juustoleipää, joiden välissä aamupala juustoa.
Kermakahvit kuksasta (maistui taivaalliselle) pari palaa tummaakin tummempaa suklaata, huulien kastelu konjakilla.

kotona vielä yksi mukillinen kahvia ja kermaa seassa, pieni suklaakeksi
ja paljon mietiskelyä kynttilänvalossa.

Loput jorinat ja mietteet tuolla omassa ketjussa, älköön menkö kukaan lukemaan jos mun kirjoitukset ärsyttää....

Leppoisaa iltaa!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 13:01:11 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Viikonloppu meni sekaisin pätkäpaaston jaksottamisen suhteen, söin pe ja la ilman kelloon katsomista, sunnuntaina söin 14 asti ja tänään olen sit paastonnut 13 asti... joten eiköhän tämä tästä pian taas mene entisiin uomiinsa ja katko on tossa 15 tietämissä.
Karppina söin kyläreissut, mitä nyt yhden coktail-piirakan, unelmatorttupalan, pari Digestive keksiä ja kaksi siideriä, yhden vähähiilarisen lonkeron... pari lasia valkkaria.
Tänä aamuna paino oli 79.7 kg, joten ei ollenkaan paha nautinnollisen ihanan viikonlopun jälkeen. Tästä on kiva jatkaa pätkimistä.
Tänä iltana on karppivieras yökylässä, broileriruokaa teen ja jälkkäriksi on jo valmiina mutakakku.. näin se etenee :)

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 13:34:16 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

hienosti sinulla menee!

olen täysin sitä mieltä, että on myös nautiskeltava elämästä, olipa sitten millä paastolla tai kuurilla tai elämäntavalla, kun tärkeintä on kuitenkin se, miten elää normaalisti. silloin poikkeukset on poikkeuksia ja niistä nauttii ihan suunnattomasti.

oli oikein ikävä sinua viikonloppuna, kun et ollut piireissä. vaikka ei tunnetakkaan vielä niin hyvin. nuo sinun kirjotukset on aivan ihania. toivottavasti saan vielä kauan niitä lukea.

toivotan sinulle aivan ihanaa viikkoa ja muista nauttia joka hetkestä täysillä.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-16 15:06:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juuh, nauttia pitää! Eihän me sentään missään painonvartijoissa olla ...kele. Eletään täällä vaan kerran, joten ei hukata sitä aikaa pikku piipertämiseen ja nipottamiseen.

Pirteää syksyistä viikkoa kaikille!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-17 15:16:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 23. iltapäivä (onkohan mun päivien lasku nyt oikein...?)

Eilen siis söin illan... herkutellen karppiystävävieraani kanssa.
klo 15.
Tein Thaikeittoa: tom kaa gaita kookos-kanasoppaa. Tosin suomalaistin sitä sen verran, että herkkusienten tilalle laitoin suppilovahveroita, kun mun suussa herkkusienet ei maistu miltään, kuin vain pehmeältä lötköltä.
Keiton kanssa söimme pizzapohja-juustoleipää ja tietysti voita reilusti päälle!

Illasta vielä annos toista herkkua, intialaista broileripataa... jossa myös suppiksia ja hillosipuleita, intialaiset mausteet ja kookoskerma... jösses kun vei kielen mennessään!
Jälkkäriksi mutakakkua ja marcarponekermavaahtoa.
Ruokaa siis määrällisesti tavallista enemmän, mutta karppia ja hyvää!

Tänään aamusta munia ja pekonia ja kermakahvia.
Päivällä kermakahvia ja mutakakkua ja kermavaahtoa.
klo 14.30 eilisen sopan loppu ja 3 pientä palaa juustoleipää voilla. Jälkkäriksi pieni annos mascarpone kermavaahdon jämää ja partaäijää.
Paasto alkoi siis klo 15.

Olo on mitä mainioin, voin todella hyvin, ei mitään valittamista, ei palele eikä särje mistään, ei edes päästä :) Ainoa huomio on se, että kun viikonloppuna ruoka-ajat meni sekaisin ja tuli syötyä vähän enemmän hiilareita, ei mitenkään hirveesti mut enemmän kummiskin, niin vatsa reagoi heti ja on kovalla... ei nyt ummetusta, mutta erilainen kuin normaalisti. Nyt sit vähän lisää oliiviöljyä, AV-juomaa ja vettä, sillä se nopeasti tokenee kun palaa arkiseen rytmiin.

Tänään 2 tuntia metsäulkoilua ja sienten poimimista :)

Mukavaa oloa muillekkin!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-18 11:27:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 24. päivä

Ei täs paljon mitään kommentoitavaa ole, menossa paasto tuonne klo 15 asti ... ei nälkä, ei vilu yms...
Kohtahan täs on kuukausi mennytkin pätkien, menkat on taas kohta pian tuloillaan.. sen ajan vois ainaskin pätkiä kun ne niin mukavasti menee "siinä sivussa sit".

Hyvin menee ja antaa mennä vaan, taidan mä tätä jatkaa jossain muodossa tän kokeilun jälkeenkin ehkä, ei täs mitään valittamista ole, paino on pudonnut noin reilun 3 kiloo ja olo on mainio!

Mukavan pirtsakkaa keskiviikkoa!

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-19 07:38:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Vrk 25. aamu

Huomenii pätkät :)

Eilen Paasto loppui klo 14.30 Latte-kahviin
klo 16 söin toissapäiväisen intialaisen broilerpadan lopun, melko pieni annos, mutta älyn hyvää! Sen kanssa 1 siivu Uotilaa, voilla ja juustolla. Jälkkärinä pieni annos partaäijää ja mehukeittoa.
Tanssikurssilla jenkaten ja humpaten 2,5 tuntia ja sen jälkeen oli oikea nälkä! Suolaisen nälkä... joten paistoin voissa 2 munaa ja aurajuustoa päälle. Muutama siivu karppi-juustoleipä-pizapohjaa voilla ja juustolla ja iso mukillinen teetä.

Aamulla teki mieli kahvia, heräsin tavallista aikaisemmin... joten menossa on toinen iso mukillinen parisienne-maito-kerma-kahvia.
Mä aloin maanantaina keitellä pannukahvia, mutta nyt tiputin tuon suodattimessa kun en ole vielä tuota Parisiennea pannussa kokeillut keitellä, pitää sekin opetella.
Menkat tekee tuloaan, lievää mahan turvotusta, muuten ei olossa mitän moittimista, loistavaa!!!

Torstai on toivoa täynnä! Mitä toivotaan?
Hyvää mieltä tähän päivään!

[/url]

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 196 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 810 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00