karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 19:17:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-27 15:11:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-17 11:50:59
Viestit: 480
Nyt rehellisiä vastauksia!! Kuinka paljon tulee syötyä kasviksia pätkiksellä??

Mulla ei todellakaan tule puolta kiloa täyteen päivää kohden. Tuntuu, että jopa jäisi puoli kiloa vajaaksi per syöntijaksokin. Yksinkertaisesti vatsa ei vaan vedä. Se vähän huolestuttaa.

Mites muut, täyttyykö kasviskiintiö??

Onko vinkkejä kuinka sais syödyksi tarpeeksi kasviksia. Kypsennettyjä tulee syötyä ihan kivasti, mutta noi raa'at on vähän heikoilla.

Mä en käytä mitään vitamiinipillereitä, eli olis noi marjat ja kasvit ihan välttämättömiä sisällyttää runsain määrin ruokavalioon.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 15:39:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-05 09:40:23
Viestit: 479
Heips!
Aloitan syönnit yleensä kulholla keräkaalia, sipulia, oliiviöljyä.
Toinen vakisatsini on kukkakaalipalojen dippausta majoneesi/pestokastikesekoitukseen - sikahyvää :D
Eli se puoli kiloa taitaa kyllä täyttyä, ja samalla rasvaakin uppoaa huomaamatta.
Sama ongelma alkaa olla, vatsa ei enää ota vastaan isoja annoksia, ja päivän kalorit pitää raapia kasaan.
Uusin kalorikikkani: jälkkäriksi camembert juustoa paistettuna +hilloa :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 16:51:28 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-13 08:09:12
Viestit: 1998
Salsaa menee usein alkupaloiksi:


Pari tomaattia ja pari sipulia hienonnettuna,ainakin puoli desiä oliiviöljyä ja reipas loraus etikkaa. Sekoitetaan ja annetaan olla hetki.

Persiljaa ja mieluiten tuoreita chilejä maun mukaan, suolaakin voi laittaa ja sitruunamehua tai limettiä. Tuore korianteri on mahtava lisä jos sattuu löytymään. Fetaa voi laittaa... sovelluksia piisaa.


Pääruokana olen viime aikoina syönyt possu/hirvi/kaalipataa, onhan se kaali kasvis kypsänäkin.

_________________
Enemmän ja vähemmän ketoilua vuodesta 2006.



Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 19:14:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Kyllä mulla edelleen menee se puoli kilo reilusti siis syöntijaksona, kun syön niitä kaikilla kolmella aterialla sekä kypsänä että raakana. Marjoja yleensä kaksi annosta päivässä. Tuleehan kolmesta tomaatista jo 250g ja siihen päälle paprikat, kurkut, hapankaalit, sipulit, porkkanat, lantut, keräkaalit, kukkakaalit, parsakaalit jne...

Annoskoot on pienentyneet mutta ei kasvisten osalta. Energiaa saan runsaasta rasvankäytöstä. Sitä kyllä aina vajuu johonkin koloon vatsassa... Proden kanssa saa olla tarkkana että sitä tulee tarpeeksi.

Mä muuten laskin äsken vähän määriä, kun oon kirjannut ylös kaikki syömiset nyt pätkiksen aikana ja kasvikset, vihannekset ja marjat yhteensä päivää kohti vaihteli 700-900g/vrk, kun laskin niitä muutamalta tyypilliseltä päivältä.

Mä käytän niin paljon kasviksia ruuanlaitossa ja syön aina reilun salaatin. Ei näyttäs olevan mulla ongelma.

Kirrimirri

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-27 19:26:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 9387
Minulla jää vähäiseksi kasvisten syönti pätkiksellä kun en enää syö tomaatteja ja kurkkuja kun ulkomaisiksi muuttuivat.
Jotain 300g voi tulla syömäjaksolla juureksia ja kot. omenia syötyä. Pitäisi varmaan panostaa enempi kasviksiin. :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-29 15:43:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-11-17 11:50:59
Viestit: 480
Mä laskin edellisellä syöntijaksolla syömäni kasvikset ja punnitsin kaikki raakana syödyt, niin raakoja tuli kuin tulikin noin 500g ja lisäksi kaalta vielä kypsänä. Aika normaali kasvis annos tuli syötyä joka aterialla. Jos pitäis yrittää tuplata noi kasvikset, niin ei onnistuis. Täytyy ehkä syödä ylimääräisiä kasvisvälipaloja. Voi olla, että arkena kun ei ole kotona ja syö eväitä tai muuten vaan vähemmän aterioita, niin kasvisosasto jää aika vähiin. Viikonloppuna on vähän parempi tilanne.

Täytyy jatkaa tota kasvisten tehoseurantaa ja panostaa sitten niihin kunnolla jos tuntuu, että jää joka päivä tosi vähiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-10-29 16:32:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-12 22:46:03
Viestit: 857
Palle kirjoitti:
Nyt rehellisiä vastauksia!! Kuinka paljon tulee syötyä kasviksia pätkiksellä??


Vähemmän ku aikasemmin. Ei välttämättä tuu ees sitä puolta kiloa syöntijakson aikana ja siitä oon nyt pikkusen huolissaan. Mulla aukes suupielet muutama päivä sitten (en muista millon viimeeks olis auennu), joten selkeesti jotain jää puuttumaan. Yritän nyt lisätä kasvisten määrää niin, ettei se olis pois kokonaisenergiasta.

_________________
Minä saan olla niin omituinen kuin haluan! -Ayla-
Jemin kampanjasivu

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-10 09:53:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 19:33:48
Viestit: 1717
Kuinkas tarkkoja työ ootte pätkäillessänne kasvisten hiilaripitoisuudesta? Meikäläinen kun on jättäny karpatessaan mm. porkkanan pois, mutta houkuttais kyllä pätkälle ottaa mukaan. Toisaalta ne hiilarit on sitten pois muualta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-10 21:40:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-12 22:46:03
Viestit: 857
^Mie käytän porkkanoita ihan siinä ku muitaki kasviksia. Oon käyttäny jo ennen pätkistä. Vihanneksista ei oikeen ees saa kertymään liikaa hiilareita, vaikka kuinka paljon söis (toki, jos esim. monta paprikaa vetää päivässä, mutta noin normaalisti).

Jos esim. syöt 50 g porkkanaa niin eihän siinä oo ku 2,8 g hiilareita. En mie nyt sitä lähtis mistään muusta rajottaan, jos et sitten oo ihan tiukasti alle 20 grammalla/päivä.

_________________
Minä saan olla niin omituinen kuin haluan! -Ayla-
Jemin kampanjasivu

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)