karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 03:53:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-11-27 19:11:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mietityttää se että tuleeko syötyä liian vähän ja puutosta jostain ilmeneis. Minulla meinaa jäädä kalorit vähäisiksi kun on näläntunne hävinnyt ja viime yönä valvoessa sängyssä rupesi tuleen kumma olo ja pyörrytti. Nousin ylös ja mutkille kävelyä veti vessaan mennessä.
Säikähdin kummaa huonoa oloa ja rupesin syömään omenahyvettä mitä olin illalla paistanut. Helpotti olo noin tunnin päästä mutta herättyäni aamulla ja koko päivä on ollut jotenkin heikottava olotila.

Lasken laskurissa syömiseni ja protskuja tulee jotain 90g/kahdessa vuorokaudessa. Hiilarit matalalla noin 20-30g/vrk, rasvaa tulee noin 70% kok. kaloreista ja ne ovat nykyään yht. 2000kcal/2vrk. En söis useinkaan näihinkään lukemiin mutta kun lasken niin tuntuu että liian vähän ja syön jotain mutta ei tee oikein mieli syödä.

Aamulla otan multitabsin ja illalla d-kalsiposin ja usein mangesiumtabletin. Vahvaa kivennäisvettä juon 1,5l kahdessa vrk ja vihreätä teetä ja vettä joka päivä.

Jos joku tietävä voisi kommenttia laittaa.

En tiennyt miten otksikon muotoilesin, jos modet voi paremmin sen korjata. Kiitos avusta. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-27 19:18:44 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Minä en ole laskenut yhtään suhteita, mutta vihanneksia tulee kyllä nyt vähemmän, kun syön vain kerran päivässä...
ja rytmihäiriöni lisääntyivät tosi ikävästi ( on ollut jo 15 vuotta eikä lääkitystä...)
Lisäsin yhden kalaöljykapselin ja magnesiumin entisiin 2 kpl ja nyt on taas poissa...sattumaa tai ei...
rottakokeet jatkuvat... 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-28 15:40:03 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Ruokapäiväkirjan ja nyttemmin kalorilaskurin kanssa touhuttuani huomaan että mun hiilarit alkaa nousta tällä paastomeiningillä. (makrojen suhteet kiinnostaa, ei niinkään kalorit).

Ei sinänsä huono juttu tuo nosto, sitten saadaan paremmin rehujakin. Mutta vähän yllätyksenä tuli. Toinen ylläri oli kaloreiden suhteellinen vähyys. Partajugut ja suolapähkinät on aika pahoja hiilarinostajia, ei voi mitään. Vähän hunajaa teehen ja jugurttiin... niinpä. Ja marjoja...

Mulla menee magnesium / kalium / kalsium /multipore -lisät. Varmuuden vuoksi, hiilarit on kuitenkin ollu varsin alhaalla kohta puoli vuotta.

Muoks: Kyllä vaan, hiilareita on alkanut mennä enemmän, lähes tuplaten itse asiassa. Kas kummaa, tämä on viikon sisään tapahtunut juttu.

Olokin tuntuu hieman nälkäiseltä, pari öljyhuikkaa piti tänäänkin ottaa jo. Hmm... mitäs nyt?

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-28 19:43:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mitä vähemmän syö, sitä enemmän ruoan laatuun täytyy kiinnittää huomiota. eikä sekään välttämättä riitä. luultavasti ainakin lähes kaikilla pätkäpaastolaisilla on puutetta jostain vitamiinista tai kivennäisaineesta, elleivät käytä lisiä (siis tabletteja tms.). pätkiksellä kun syödään vain noin puolet päivän normaalimäärästä. niin vähäisestä ruoan määrästä on aika mahdoton saada tarpeeksi suojaravintoaineita, vaikka ruoka olisikin erittäin laadukasta.
itse käytän monivitamiinitabletteja ja kalaöljykapseleita sekä huomisesta alkaen kromia. myös "normaalistikin", siis kun en ole pätkiksellä.

Karppina 4.9.06 --->

-2kg = 60kg 25.11. / +2kg = 62kg jouluna / -1kg = 61kg 12.1. / -2kg = 60kg 16.2.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-28 21:07:40 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Kalanmaksaöljyä menee kanssa.

Käytän noita muita kyllä normaalistikin paitsi karppauksen yhteydessä vasta tuli kalium. Se jäänee pois jos hiilarit tosiaan nousee.

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00