karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 16:02:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 08:35:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivä 14 - paastoa klo 18 asti

Selkeästi ollaan vähän ruokinnan jaksolla. Kaikki tuntuu syömisten suhteen tosi helpolta.

Eilen vaivasi tosin vähän nälkä päivällä ja söin n.10 hasselpähkinää lounasaikaan. Iltaviideltä "katkaisin" täysmaitokahvilla ja kuudelta otin lusikallisen maapähkinävoita. Syömään kerkesin vasta kahdeksalta ja söin vihannes-kikhernepaistosta jossa oli runsaasti seesamöljyä, karppileipää kermajuustolla ja jälkkäriksi pari riviä prosenttisuklaata sekä partista.

Uusin oivallus syömisistäni oli että syön normaalisti aivan liian nopeasti! En ollut eilen kovin nälkäinen ja rupesin puolipakolla syömään. Yritin syödä tosi hitaasti ja huomasin etten normaalisti kerkeä melkein huomata että syön, kun on aina niin nälkä. Siksi ruokailun jälkeen varmaan vielä tekee mieli syödä kun ei vielä ole tajunnut syöneensä.

Tällaisia tänään. Hieman stressaa ettei pätkis toimi kun en ole vähään aikaan huomannut mitään muutosta, joten en ota mittojakaan etten hermostuisi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 08:48:22 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla on kans vähän sama pelko kuin sulla, ettei tää enää toimi laihduttamisen kannalta. Kaks viikoa on paino ollut sama. :( Elätän kuitenkin vielä toivoa, että alkais taas sit laskea kuitenkin...

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 15:49:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laskin huvikseni nykyisen painoindeksini. Se on 25,4 eli ylipainon puolella edelleen huitelen. Tavoite olisi joskus tuolla 22 pinnassa, mutta epäilen tulenko sinne koskaan pääsemään. Olen ollut koko aikuisikäni yli tuon 25 ja myöskin koko aikuisikäni laihduttanut.

Jos tämä pätkäpaasto jotain hyödyttää niin ainakin uusia oivalluksia ja kropan kuuntelua on tullut tehtyä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 17:27:06 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Eiks se oo kuitenkin aika vähän ylipainon puolella? Mua ei haittaisi, jos se jakaantuisi tasaisesti kroppaan, mutta kun se mokoma on tehnyt pesän tuohon vyötärölle. Vai onks tää jotain "vapautumista" - vyötärö on nyt paljon vapaampi kuin ennen :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-09 19:05:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos hyvistä havainnoista! Mulla on myös ollut ongelmia juuri nälänhallinnan suhteen; välillä ei ole nälkä ollenkaan ja välillä nälkää ei saa millään pois vaikka söisi kuinka. Ajattelin nyt tarkkailla, miten kuukautiskierto ja ruokahalu menevät yksiin. Samoin vois kai tarkistaa, että suolaa tulee tarpeeksi ja että syön tarpeeksi hitaasti.

Kun sulle tulee kova nälkä, himoatko hiilareita vai rasvaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 08:13:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sirutar kirjoitti:
Eiks se oo kuitenkin aika vähän ylipainon puolella? Mua ei haittaisi, jos se jakaantuisi tasaisesti kroppaan, mutta kun se mokoma on tehnyt pesän tuohon vyötärölle. Vai onks tää jotain "vapautumista" - vyötärö on nyt paljon vapaampi kuin ennen :lol:

Eihän se paljoa ole, mutta kun nuo suositukset ovat tosi väljät kuitenkin niin siinä vaiheessa kun ylittää ne rajat ja on "virallisesti" ylipainoinen, niin voi olla vaikeata löytää esim sopivan kokoisia housuja normaalikaupoista. Näin ainakin mulla kun tykkään pukeutua nuorekkaisiin vaatteisiin.

Toinen juttu on se että melkein kaikki paino on tuossa vatsan kohdalla ja se ei ole kivaa. Haluaisin olla painoindeksissä 22-23 mutta voi olla ettei se vaan ole mahdollista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-10 08:17:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hurmeli kirjoitti:
Kiitos hyvistä havainnoista! Mulla on myös ollut ongelmia juuri nälänhallinnan suhteen; välillä ei ole nälkä ollenkaan ja välillä nälkää ei saa millään pois vaikka söisi kuinka. Ajattelin nyt tarkkailla, miten kuukautiskierto ja ruokahalu menevät yksiin. Samoin vois kai tarkistaa, että suolaa tulee tarpeeksi ja että syön tarpeeksi hitaasti.

Kun sulle tulee kova nälkä, himoatko hiilareita vai rasvaa?

En oikein kumpaakaan. Tuntuu vaan siltä että on vielä nälkä. Voi olla että tuonlaisissa tilanteissa, jos on ilta, saisi sen nälän taltutettua hiilareilla nopeammin ja niistä seuraava nälkä ei ehtisi tulla enää illan aikana, mutta en viitsi alkaa kokeilemaan..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-14 08:30:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen tainnut siirtyä warriordieetille. Isänpäivälounas, joka ei sopinut systeemeihin mitenkään, pilasi suunnitelmani ja koska tässä kuussa on luvassa hurjia viikkoja joissa mulla saattaa olla vaan yksi vapaailta, en voi jatkaa pätkäilyä. Paastoan siis joka päivä, ja syön joka ilta, mielummin kahdeksan jälkeen..

Tosi paljon tunteita on taas noussut pintaan käsiteltäviksi painoon ja laihduttamiseen liittyen. Täytyy katsoa jos kerkeäisin jossain vaiheessa kirjoitella niitä ylös. Tuntuu ettei tässä kuussa ole tapahtunut mitään muutosta kuitenkaan painon tai vyötärön suhteen.

Olo on parempi kuitenkin koko ajan. Mulle sopii tää harvoin syöminen kuin nenä päähän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-15 10:11:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Viihdyn Warriorina oikein hyvin. Saan syödä joka ilta, ja päivällä ei ole pakko syödä, ihanaa!

Eilen lipitin kermakahvia läpi päivän kun edellisen illan ruokailu oli tosi niukka ja liian hiilaripitoinen. Jouduin syömään vanhemmilla ja siellä ei ollut öljyä (ollenkaan, koko talossa!!) salaatin päälle enkä kehdannut alkaa sulattamaan voita sitä varten. Joten aamusta asti oli nälkä. Kermakahvi läpi päivän ei sekään tuntunut kauhean hyvältä kun siitä tulee hieman ruokailua muistuttava fiilis.. :)

Aamukahvit tuntuvat itsestään muuttuvan mustiksi warriorin myötä, eli jonkinlainen paasto joka vuorokaudelle tulee. Eilen söin puoli yhdeksään asti, ja jos lounastauolla juon hiipivään nälkääni kermakahvin, tulee paastottua 14 tuntia, joka on tietenkin parempi kuin ei mitään. Ruokailun hoidan sitten jossain kuuden ja yhdeksän välillä varmaan.

Hieman mietin tuota kahvin tai teen ja kerman osuutta. En tiedä selviänkö warriorina kaikki päivät ilman mitään nälkää pitävää tai pitäisikö selvitäkään. Haluaisin kuitenkin venyttää varsinaisen aterioinnin niin pitkälle iltaan kuin mahdollista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 08:58:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aivan mahtavaa! Selluliitit ovat alkaneet sulamaan ja se on mulle ISO asia kun sitä on ollut mulla jopa nilkkojen yläpuolella, käsivarsista ja reisistä puhumattakaan.

Warriortyyli menee suht hyvin. Tottakai tässäkin on opettelemista ja totuttelemista ja vähän harmittaa etten "pystynyt" jatkamaan pätkistä koska sillä olisin ilmeisesti laihtunut, mutta näin selviän hengissä jouluun asti.

Eilen oli vaikea syödä tarpeeksi tämän päivän syömättömyyttä ajatellen. Se voi myös johtua kaaliherkkuvuuasta. Pieni vinkki yksinasuville: Niin hyvää kuin kaaliherkkuvuoka onkin, sitä ei kannata tehdä reseptin mukaista satsia ellei halua syödä sitä seuraavan viikon ajan joka ainoa ilta. Ja varsinkaan jos on pätkiksellä/warriorilla jolloin se on käytännössä ainoa ruokalaji. Yäk. Lisukkeita sen kanssa olen sentään vaihdellut.

Tykkään olostani päivä päivältä enemmän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-17 10:23:26 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Terreys välipala!

Ihanaa, että muutoksia alkaa tapahtumaan!

Täälläkin toivotaan, että "vapautunut" vyötärö alkaisi piukentua, että pääsis vaateostoksille. Nyt näyttää siltä että olen siirtynyt warriorin puolelle, mikäli se tarkoittaa kerran päivässä syömistä? Ainakin tämä viikko on mennyt niin, että olen syönyt vasta klo 16 - 18 välisenä aikana. Pitää vielä hankkia ne sokerinmittausliuskat, että tietää missä arvot juoksentelee tänä aikana.

Mukavaa päivänjatkoa! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 10:33:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vapautuneen vyötärön katoamista odotetaan täälläkin. Aloitin pitkästä aikaa tekemään aamujumppaa joka aamu, ja kun tiedän sen vaikuttavan vyötäröön jaksan herätä puoli tuntia aikaisemmin jumppaamaan. Parhaimmillaan olen jaksanut tehdä sitä yli puoli vuotta ja voin niihin aikoihin loistavasti, mutta miten sitä oppisi ottamaan sen ihan pysyväksi tavaksi.

Aamujumppani on siis nämä viisi tiibetiläistä riittiä. Samansukuisia liikkeitä kun joogassa mutta helpompi ja nopeampi toteuttaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-18 13:52:35 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

vai tiibetiläistä riittiä. haluaisin oppia. mistäköhän sais neuvot?

oon kattonu viimeaikoina useamman elokuvan ja dokumentin tiibetistä. siinä on kansa kans joutunu koville. yksi dokumentti oli justiin noista tiibetin joogaajista. erittäin mielenkiintoinen. vähän näin hurahtaneena tykkään tuosta tiibetiläisten meiningistä.

on tosi mukava, että oot jaksanu ottaa aamujumpan ohjelmaan. niin sitä pittää!!!! opetahan minullekkin nuo riitit, niin jospa tästä sitten ite kukin.

ja kuka se täällä harrasti niitä aurinkotervehdyksiä? mitä ne mahtavat olla? kerrohan, jos tiedät, pliis.

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-21 09:19:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ARGH miten hirveä olo. Muuten siis ihan loistava fiilis edelleenkin, tuntuu hienolta olla taas tiibetiläisten parissa ja olen jättänyt taas kerran lihan pois ja pärjäilen juuston ja maidon ja munien proteiineilla. Tein sellaisen huomion että oma maksimiproteiinimääräni on varmaakin todella alhainen koska aina kun jätän proteiinit ihan minimiin, häviää myös näläntunne. Epäilen maksimimääräkseni niinkin pientä kuin 50g päivässä.

Se hirveä olo sitten. Söin eilen suolapalaa töissä paaston kaveriksi, eli suolattuja ja paahdettuja meloninsiemeniä. Ne eivät ole oikeastaan muuta kuin suolattuja kuoria joten imeskelen niitä aina välillä kun tulee juotua niin paljon. Mutta en muistanut sitten juodakaan. Illalla töiden jälkeen paistoin kotona suolapähkinöiksi hassel- ja maapähkinöitä ja hieman manteleja ja suolasin ne soijakastikkeella. Niitäkin meni sitten muutama kourallinen mutten muistanut juoda tarpeeksi. Yöllä heräsin kaksi kertaa juomaan litran vettä ja aamulla aikaisemmin väljät housut eivät menneet enää vyötäröltä kiinni. Siis ollenkaan. Itkua vääntäen tein tiibetiläiset ja pukeduin niihin housuihin kuitenkin ja taivalsin töihin vetskari auki ja pitkä paita housujen päällä. Nyt turvotus alkaa ilmeisesti hieman laskea, eikä itketäkään enää niin paljon, mutta täytyyt tästedes olla varovainen noiden pähkinöiden kanssa. Tuttuni on joskus kommentoinut maapähkinöiden turvottavan häntä aina ihan hirveästi joten ehkä siinäkin on syytä..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00